HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet
"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."
"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.
Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.
Kommentit (650)
374/400
Ei ole mutua vaan olen nähnyt sitä ihan tarpeeksi livenä.
Missä ihmeen paikkakunnalla kaikki koulutetut ovat 1. avioliitossa eikä kukaan ole eronnut?
Missä sellainen sijaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Anni kuitenkin lopulta löysi miehen, mutta mikä on kainuulaisten perusmiesten parisuhdetilanne? En ymmärrä, miksi tästä lehtijutusta nyt hermostuttiin, kun tässähän nimenomaan on kerrottu tavallisten ihmisten kautta deittailun kohtaanto-ongelmista.
Nimenomaan. Ei tässä ketään haukuttu vaan todettiin että arvot ja elämäntavat ei kohtaa.
No kun ei sitä juttua pidä lukea! Vaan hermostua ja haukkua hs, valtamediat, vihervassarit ja naiset. Jos sen jutun lukis, ei olis syytä ketään haukkua!
Jos linkittää keskusteltavaksi maksumuurin takana olevan jutun, on sitä syytä referoida, jos haluaa että ihmiset tietävät mitä kommentoivat. Muuten kommentoidaan sitä vähää, mitä jutusta on luettavissa ja sitä, mitä mielikuvia se
Eli kommentoidaan tietämättä, mitä kommentoidaan. Ja negatiivisesti. Sehän se varsin fiksua on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto talle
---
Maaseudulla ei pidetä minään sitä.
Itsekin voi jopa nimittää itseään akaksi tai ukoksi.
Joka ikisestä asiasta ei nosteta mitään meteliä eikä uhriuduta.
Maaseudulla on ihan ok kutsua vaimoa lehmäksi, se on siellä normaalia.
Ja kainuulaista miestä voi kutsua kainuulaiseksi mieheksi, joka mm. katsoo tvtä. Eikä siitä kukaan pahoita mieltään. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi.
Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen.
Ehkäpä se vika on siinä tapauksessa naisen arvoissa, ei niissä miehissä.
Jutussa ei kenessäkään ollut vikaa. Oli vain eroavaisuuksia.
Minusta kainuulaiset miehet kuvattiin oikein kivasti siinä, pidän itsekin sellaisesta elämästä kuin jutussa kuvailtiin.
Kuvittelen ymmärtäväni maakuntien ihmisiä mutta tuo metsästysharrastus tökkii pahasti. Tarpeellista se ei ole missään mielessä eikä petopelon lietsominen tappohalun naamioimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto tallella.
Onko siis niin, että mies ei voi vaihtaa termiä toiseksi kumppaninsa mieliksi? Että on liian vaikea asia huomioida toista, pakko on saada pysyä totutussa, mitään ei voi muuttaa...?
Voisikohan tuossa olla yksi syy siihen, miksi ovat sinkkuja. Jos noin pienessä asiassa ei voi tulla vastaan, niin mitenköhän vaikeaa yhteiselämä noin kokonaisuudessaan olisi?!
Vierailija kirjoitti:
"Näyttääkö se sekoilu, jatkuva Mielensäpahoittaminen, tikusta asian tekeminen ja cancel-kulttuuri teistä todella terveeltä ja tasa-arvoiselta?"
Missä tällaiseen törmäät?
Ihan elämässä ja ennen kaikkea uutisvirrassa. Hieman OT, mutta olisi huvittavaa nähdä miten ja millainen olisi YLE:n tuottama historiallinen draamasarja vaikkapa 1700-luvun Suomesta. Saattaisi olla lieviä hankaluuksia saada kaikki tarvittavat rastit ruutuun ja kiintiöt täytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto talle
---
Ja kainuulaista miestä voi kutsua kainuulaiseksi mieheksi, joka mm. katsoo tvtä. Eikä siitä kukaan pahoita mieltään. Eiku...
Mielenkiintoista onkin että miksi maalla asuvat miehet ovat niin lumihiutaleita että vallan villiintyvät siitä jos joku sanoo että kainuulainen mies katsoo tv:tä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu. Olen äärimmäisen ärsyyntynyt woketukseen.
Todellinen tasa - arvo on sielujen tasa - arvo
Tajutkaa
Terveisin kristitty äärifeministi.
Missä muualla olet törmännyt woketukseen, paitsi palstalla? Minä vain täällä ja siten, et woke on palstan mukaan syvimmästä helvetistä. Miksi näin, sitä ei ole kukaan avannut.
Ainoa paikka jossa törmään wokeen mitenkään on täällä palstalla silloin kun joku kertoo että woketus on kamala asia. Missään muualla en wokeen mitenkään arjessani törmää. 😀
Itse opettajana törmäsin woketukseen koulutoimiston ohjeissa, että poikia ja tyttöjä ei saa sanoa pojiksi ja tytöiksi, vaan pitää kutsua nimillä. "Hei pojat, tulkaa auttamaan pulpettien kantamisessa!" Ei! Vaan: "Hei Oliver, Eino, Leo, Onni, Toivo, Oiva ja Emil, tulkaa auttamaan pulpettien kantamisessa!"
Ehkä itse et ole törmännyt tällaisiin sääntöihin, mutta se ei tarkoita, että niitä ei olisi. Esim. opiskelijanuoret ovat törmänneet yliopistobileissä ankariin säännöksiin toisten kohtaamisesta, jotka hyydyttää kaiken luontevan kommunikaation. Ahdistuneiden tyttöjen tekemiä sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Mielenkiintoista onkin että miksi maalla asuvat miehet ovat niin lumihiutaleita että vallan villiintyvät siitä jos joku sanoo että kainuulainen mies kats
Luuletko oikeasti, että kainuulaiset miehet lukee vauva-palstaa! Älä unta nää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Paitsi siitä, jos sattuu näkemään tummaihoisen ihmisen tiellä kävelemässä tai jos isolla kirkolla kunnantalon edessä on pride-lippu salossa. Siitä uhriudutaan ja väitetään ma ahanmuuttajien vallanneen/woken turmelleen Suomen.
Ei tuo pidä paikkaansa, vaan on tietämättömän stereotyyppistä ajattelua. Suomalaiset ovat samanlaisia maalla ja kaupugissa. Siitä pitää osaltaan huolen netin vaikutus. Tai itse ajattelen näin kokemusteni valossa. Asun pk-seudulla, mutta lapsuusmaisemat Keski-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Mielenkiintoista onkin että miksi maalla asuvat miehet ovat niin lumihiutaleita että vallan villiintyvät siitä jos joku sanoo että kainuulainen mies kats
Tämä minuakin huvittaa. Tosi kamalaa haukkumista "Hoidetaan metsää ja metsästetään riistaa, iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa." siis hyi, miten rumasti puhutaan näistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajutkaa
Missä muualla olet törmännyt woketukseen, paitsi palstalla? Minä vain täällä ja siten, et woke on palstan mukaan syvimmästä helvetistä. Miksi näin, sitä ei ole kukaan avannut.
Ainoa paikka jossa törmään wokeen mitenkään on täällä palstalla silloin kun joku kertoo että woketus on kamala asia. Missään muualla en wokeen mitenkään arjessani törmää. 😀
Itse opettajana törmäsin woketukseen koulutoimiston ohjeissa, että poikia ja tyttöjä ei saa sanoa pojiksi ja tytöiksi, vaan pitää kutsua nimillä. "Hei pojat, tulkaa auttamaan pulpettien kantamis
No eikös tuon voisi hoitaa vaan sanomalla, että "hei tulkaapas auttamaan pulpetin kantamisessa" tai "hei tulkaas kaikki reippaat auttamaan pulpetin kantamisessa". jos jos jostain syystä haluat paikalle vain tietyn porukan, niin "hei te siinä liitutaulun luona, tulkaas auttamaan..." Miksi muuten auttamaan edes täytyi tulla nimenomaan poikien? Yksi pulpetti nyt ei paina paljon mitään, eikä koulupojat yleensä mitään painonnostajia ole. Yhden pulpetin nyt jaksaa kantaa eskari-ikäinenkin, ihan sukupuolesta riippumatta. Joten typerää muutenkaan pyytää siihen vain poikia.
Tunnen töissäni kaksi miestä Kajaanista. Molemmat äänestävät Kokoomusta tai Persuja ja ovat h*lvetinmoisia Trump kannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelen ymmärtäväni maakuntien ihmisiä mutta tuo metsästysharrastus tökkii pahasti. Tarpeellista se ei ole missään mielessä eikä petopelon lietsominen tappohalun naamioimiseks
Itseasiassa on tarpeellista me hukutaan hirviin ja peuroihin sekä niiden levittämiin punkkeihin ilman metsästystä. Tiesitkö muuten peuran olevan vieraslaji Pohjois-Amerikasta? Tai paljonko niitä pitäisi pelkästään riistanhoidollisesti kaataa vuosittain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Sitenm samat tyypit kuitenkin loukkaantuisivat, jos heitä pyytäisi siitä TV:n ääreltä mukaan taidemuseoon/teatteriin/kahvilaan, että "en minä mikkään soijapoika ole".
404/406
Kysyit olenko valmis luopumaan elintasostani.
Olen.
Olen jo laskenut elintasoani ja valmis laskemaan edelleen.
Miksi Suomessa ei ole töitä?
Vastaan että mistä niitä ihmiset löytävät kun lähes kaikki menestyvät yritykset on myyty ulkomaille?
Köyhiä kyykyttämällä tätä maata ei saada kyllä nousemaan.
Vastaukseni kysymykseen miteen pelastetaan luonto, eläimet ja ihmiset on tämä:
Paikallinen hallinto. Paikalliset päättävät ihan kaikki asiansa itse.
Sveitsin malli.
Kaikki kynnelle kykenevät viljelemään maata.
Ihmisille tämä on täysin mahdollista, jos on poliittista tahtoa. Mutta kun ei ole.
Tällainen systeemi kuten USAssa:
Kansalainen tietää kaiken hallinnosta , mutta hallinto tietää mahdollisimman vähän kansalaisista.
Itse asiassa nuo ajatukset ovat alkiolaisia ajatuksia.
Irvokasta on se, että muut tietävät siitä enemmän kuin kepulaiset itse.
En äänestä ollenkaan.
Äänestäisin vihreitä, mutta kun woke.
Älkää huutako, vaan koettakaa kestää.
Luovutaan eurosta, tilalle vähintään rinnakkaisvaluutta.
Vierailija kirjoitti:
374/400
Missä ihmeen paikkakunnalla kaikki koulutetut ovat 1. avioliitossa eikä kukaan ole eronnut?
Koulutetut eroavat siinä missä muutkin. Onko joku väittänyt, ettei näin olisi. Olen itse aika hyvin kouluttautunut ja nettideiteillä on tullut vastaan lukuisia dippainssejä, lääkäreitä, ekonomeja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajutkaa
Itse opettajana törmäsin woketukseen koulutoimiston ohjeissa, että poikia ja tyttöjä ei saa sanoa pojiksi ja tytöiksi, vaan pitää kutsua nimillä. "Hei pojat, tulkaa auttamaan pulpettien kantamis
Ei se minun näkemäni ohje ole noin vaan todetaan ettei ole mitään syytä laittaa juuri poikia kantamaan ja tyttöjä esim. somistamaan luokan seiniä. Yhtä hyvin tytöt voivat kantaa, alakouluiässä tytöt saattaa jossain kohtaa olla vahvempiakin kun murrosikä alkanut aiemmin ja pituuttakin on enemmän kuin pojilla.
Vierailija kirjoitti:
374/400
Pitää olla tiettyä yrityshenkisyyttä että perustaa sellaisen työyhteisön kuin on aviolitto maatilalla. Se ei oikein siedä vaihtelua parin vuoden välein.
Minusta ne ei ole persuja, jotka on myymässä Suomen maaseudun ulkomaisille tuulivoimayhtiöille.
Lisäksi voisit kertoa, mistä saisimme vientituloja esimerkiksi Ympäristökeskuksen isopalkkaisen johtajan palkkoihin tai yliopistojen ylläpitämiseen, jos metsää ei voi käyttää. Tietenkin metsiä on hakattava harkitusti, mutta en usko, että koko metsäteollisuuden alasajo olisi mahdollista ilman suurta elintason pudotusta. Minulle se kyllä kävisi, mutta ei esim. kaikille niille taitelijoille ja akateemisille, jotka saavat elantonsa verorahoista.
Jos haluat ajaa metsäteollisuuden alas, ole myös valmis pudottamaan omaa elintasoasi. Oletko valmis?