Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet

Vierailija
24.06.2025 |

"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."

"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.

Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011251041.html

Kommentit (650)

Vierailija
361/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu. Olen äärimmäisen ärsyyntynyt woketukseen.

Todellinen tasa - arvo on sielujen tasa - arvo 

Tajutkaa

Terveisin kristitty äärifeministi.

Mutta kun tätä sielujen tasa-arvoa ajetaan, sinunlaisesi tyypit huutavat, että se on woketusta. Ainoa kelvollinen ja "ei-woke" tasa-arvo teille on se, kun tasa-arvoa ei ole eikä sitä uskalleta 

---

Tosipuheessa woketus on kaikkea muuta kuin sielujen tasa - arvoa.

Hyväksytkö sellaisenaan lihaa syövän valkoisen heteromiehen joka on persu?

Minä hyväksyn. Itse en syö lihaa.

En edes halua enkä edes muista mainita sitä ihmisille.

Persut eivät ole luonnonsuojelijoita, minä olen.

Persuilla on järkeviäkin ajatuksia, mutta ajatusmaailma joka ei ole minun.

Hyväksyn heidät. Ainoa vaatimus on hyvät käytöstavat.

Tietenkin odotan vihervasareilta suvaitsevaisuutta itseeni, että heilläkin on käytöstavat eivätkä vihaa minua epäwoketukseni takia.

Vierailija
362/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helsinki koostuu eri puolilta Suomea ja muualta maailmasta tulevista ihmisistä ja on Suomen värikkäin ja suvaitsevaisin paikka."

Helsinki on myös tylyin kaupunki. Niin huonoa käytöstä ei muualla koe kuin Helsingissä, ihan normaaleilta ihmisiltä. Jopa asiakaspalvelijoilta.

Niin, mistä lienee junantuomat kotoisin, kun tänne tulevat tylyilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuva Annista joka näkyy ennen maksumuuria on todella epäimarteleva. Muissa jutun kuvissa Anni näyttää viehättävältä. Hölmö valinta jutun ykköskuvaksi, tai siis että tuollainen kuva on ylipäätään valittu.

Kun nyt ei ollut kyse ulkonäöstä. Ei sitten yhtään. Pystyykö sitä edes käsittämään että puhutaan jostain ihan muusta?

Niinhän ne naiset aina väittää että ei ulkonäöllä ole merkitystä vaikka itse eivät edes katso vaatimattoman näköisen miehen suuntaan.

Mä en ole koskaan nähnyt miestä joka ei olisi komea hyvin leikatussa tukassa ja parrassa, hymy kasvoilla ja hyvin leikatut vaatteet päällä.

Tai ehkä Timo Soini. Mutta sepä taitaa olla ainoa ja varmasti hänkin jonkun silmää miellyttää. 

Soinillahan on vaimo ja käsittääkseni ovat yhä yhdessä, joten tosiaan häntäkin joku haluaa katsella kaiket illat kotonaan.

Vierailija
364/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderiä selatessa näkyy sama teema. Kainuulaiset on sulkeutuneita ja eivät harrasta tai ole mistään mitään mieltä. Ahdasmielisyys ja tietämättömyys kaikesta on ankeaa. En halua sellaista parisuhdetta, jossa toinen on aivan tynnyrissä kasvanut eikä ole omaa kylää kauempana käynyt. Terveisin Savolainen

Isäni, savolaismies, kävi veteraanikuntoutuksessa Kajaanissa. Tultuaan ihmetteli kainuulaismiehiä, jotka saunassa istuivat tuppisuina. Savolaisessa saunassa juttu luistaa. Sanoi, ettei ikinä menee sinne enää.

Vierailija
365/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Helsinki koostuu eri puolilta Suomea ja muualta maailmasta tulevista ihmisistä ja on Suomen värikkäin ja suvaitsevaisin paikka."

Helsinki on myös tylyin kaupunki. Niin huonoa käytöstä ei muualla koe kuin Helsingissä, ihan normaaleilta ihmisiltä. Jopa asiakaspalvelijoilta.

Minun mielestäni Helsingissä on Suomen ystävällisimmät ihmiset! Olen itse maalta kotoisin, asunut ympäri Suomea ja maalla on pahimmat jurottajat. Elämäni paras päätös muuttaa Helsinki

---

Minäkin olen asunut, opiskellut, työskennellyt Helsingissä.

Siellä on mahtavia tyyppejä mutta on kyllä ns. junttejakin.

En ole havainnut mitään eroja Gaussin käyrän mukaan kaupungissa enkä maalla.

Vierailija
366/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se on totta, että maalla puolisoa etsitään itselle kumppaniksi, kaupungissa enemmänkin osaksi kaveriporukkaa. "

En sinällään ihan allekirjoita tätä väitettä mutta enemmän ihmettelen että jos maalla etsitään nimenomaan sitä kumppania niin miksi silti niin moni maaseudun mies on niin epäsosiaalinen myös puolisoaan kohtaan? Ollaan lähinnä hiljaa yhdessä ja puuhataan omiaan?

Monenko maalaismiehen puolisona olet ollut?

Vaimon suku on maalta ja noita kyllä on tullut siellä puolella nähtyä monessa sukupolvessa. Mutta toki tuo oli kärjistys ja stereotypia. Silti ainakin oman kokemuksen mukaan kaupunkilaiset arvostavat enemmän aktiivista puolison kanssa yhdessä oloa keskusteluineen, maalla useammin s

Mitä sitten pitäisi tehdä? Miksi kotona olo on jotenkin huonompi asia, kuin jatkuva meneminen? Minä ainakin kaipaan suhteessa myös sitä omaa aikaa, en jaksa kokoajan olla toista varten, eli on kiva puuhailla ihan omia juttujakin

Ei se ole huonompi, mutta jos yksi ihminen haluaa mennä viipottaa kumppaninsa kanssa pitkin maita ja mantuja ja toinen haluaa istua kumppaninsa kanssa yhdessä kotona, niin näiden ihmisten ei ehkä kannata mennä yhteen, koska he olisivat vain koko ajan tyytymättömiä toisiinsa.

Vierailija
367/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi. 

Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen. 

Ehkäpä se vika on siinä tapauksessa naisen arvoissa, ei niissä miehissä.

Vikaa ei ole kummankaan arvoissa, ne vaan ovat erilaisia. Suomi ei ole mikään Pohjois-Korea, jossa kaikkien pitää ajatella samalla tavalla.

Vasureiden touhuja katsellessa tulee väkisinkin mieleen mihin Onnelaan sitä ollaan taas yhteisellä matkalla.... Mutta tällä kertaa se on tietysti ihan erilaista.

Eivät Suomen vasemmistolaiset ole mitään Pohjois-Koreaa perustamassa. Kommunismi on täällä äärimmäisen epäsuosittua. Kommunistit eivät ole vuosikymmeniin saaneet yhtään eduskuntapaikkaa.

Ilmeisesti juuri siksi joku unohtaa, että heitä on edes olemassa, ja alkaa kuvitella kädenlämpöisen pohjoismaisen sosialidemokratian olevan sama asia kuin kommunismi.

Vierailija
368/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään löytäisi pääkaupunkiseudulta metsästystä ja kalastusta harrastavaa, työteliästä, muotia ja somea karttavaa likkunnallista naista. Tasan menee puntit.

Vierailija
369/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei syö lihaa niin mitä siellä laavuilla sit syödään? makkaraahan siellä yleensä laitetaan "rillille". Jotain vegaanimakkaraa? onko edes sellaisia tofujuttuja

Oletan ainakin näin stadilaisena että landella käydään aina laavuilla treffeillä :)

Vierailija
370/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto talle

---

Maaseudulla ei pidetä minään sitä.

Itsekin voi jopa nimittää itseään akaksi tai ukoksi.

Joka ikisestä asiasta ei nosteta mitään meteliä eikä uhriuduta.

Paitsi siitä, jos sattuu näkemään tummaihoisen ihmisen tiellä kävelemässä tai jos isolla kirkolla kunnantalon edessä on pride-lippu salossa. Siitä uhriudutaan ja väitetään ma ahanmuuttajien vallanneen/woken turmelleen Suomen.

Vierailija
371/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Anni kuitenkin lopulta löysi miehen, mutta mikä on kainuulaisten perusmiesten parisuhdetilanne? En ymmärrä, miksi tästä lehtijutusta nyt hermostuttiin, kun tässähän nimenomaan on kerrottu tavallisten ihmisten kautta deittailun kohtaanto-ongelmista.

Deittailun kohtaanto-ongelma on kiinnostava, joten en ymmärrä miksi lähestymistapa on aina tämä. Enemmän mua kiinnostaa miksi pk-seudun kouluttautuneet miehet ja naiset eivät pariudu.

Kaikki mun tuntemat kouluttautuneet miehet ja naiset ovat avioliitoissa. Ovatkohan joku poikkeus?

Et, muistaakseni nimenomaan kouluttautuneet ihmiset ovat tilastollisesti useimmin suhte

1. Valhe

2. Emävalhe

3. Tilasto

:D

Eiköhän lähes jokainen ihminen ole nykyään vähintään yhden kerran eronnut.

Ellei ole uskovainen jne.

Eli vastauksesi on "en usko tosiasioita, koska ne ovat ristiriidassa mutuni kanssa".

Vierailija
372/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen typerää vinkumista.

Sanopa muuta. En pysty lukemaan juttua, mutta arvaan, että nainen pitää itseään parempana kaikin puolin.

Lukematta paskaa. Sellanen "valistunut" arvaus sieltä.

Vierailija
373/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto tallella.

No ei sanota. Paitsi että kerran jonkun rapajuopon kuulin haukkuvan nuoria naisia akoiksi kun eivät ilahtuneet pissat housussa olevan vanhan ukon ehdotuksista. 

Vierailija
374/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa vaimoa sanotaan akaksi. Ja sen seudun naiset eivät pidä sitä minään. Heillä on itsetunto talle

---

Maaseudulla on ihan ok kutsua vaimoa lehmäksi, se on siellä normaalia.

Ei ole vaan naapurisi ovat eläimiinsekaantujia. Kutsuvat lehmäänsä vaimoksi.

Vierailija
375/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Maaseudulla on ihan ok kutsua vaimoa lehmäksi, se on siellä no

---

En ole ikinä kuullut livenä tuollaista.

Livenä olen kuullut, että paljasjalkainen stadilaismies kutsuu vaimoaan akaksi.

Täällä on ihan uskomattomia yleistyksiä sekä äärimustavalkoista ajattelua.

Ihan kuin olisi tynnyrissä kasvatettua porukkaa. Te itse ette vaan näe sitä, koska olette vetäytyneet pieneen kuplaan 

En ihmettele, että kauempana Suomessa asuvat pitävät wokettajia todellisuudesta irtautuneina.

Vierailija
376/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tää nainen joutuu keksimään toisen "arvoyhteisön" kun nuorkauppakamarin ikäraja on 40 v.

usko hyvään antaa ihmisen elämälle merkitystä ja sisältöä;

ihmisten keskeinen veljeys on kansojen riippumattomuutta tärkeämpi;

taloudellinen oikeudenmukaisuus voidaan parhaiten saavuttaa vapaiden ihmisten toimesta vapaan yrittäjyyden kautta;

hallinnon pitäisi nojata lakeihin eikä ihmisiin;

arvokkainta maan päällä on ihmisen persoonallisuus;

ihmiskunnan palveleminen on elämän parasta työtä.[4]

Vuoteen 2021 saakka JCI Creedin virallisen suomennoksen ensimmäinen rivi kuului "usko Jumalaan" (vrt. believe in God) mutta nykyään suomennos kuuluu kansainvälisen tulkinnan mukaan "usko hyvään" (vrt. believe in good). Suomennosta muokattiin sen alkuperäisestä, yli 100 vuotta vanhasta muodostaan vastaamaan nykypäivän tulkintaa, jossa usko hyvään ei automaattisesti tarkoita uskoa mihinkään (uskonnolliseen) jumalaan.

Vierailija
377/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

173/294

En tietenkään hyökkää wokettajia vastaan.

En vihaa heitä.

Olen vaan tullut allergiseksi kyseiselle opille.

En ole ollut eikä minusta tule wokettajaa.

Olisi ihana jos ihmiset eivät olisi toistensa vihamiehiä.

En voi sietää enää edes minkäänlaista politiikkaa.

Poliitikotkin ihan tahallaan hyökkäävät törkeästi toisiaan vastaan ja aiheuttavat vastakkainasettelua.

Äärimmäisen vastenmielistä.

Missä te kohtaatte wokettamista tai wokettajia? Mitä silloin tapahtuu? Olen aikuisikäni asunut Helsingissä, enkä todellakaan tiedä, mitä tuo käytännössä on.

Vierailija
378/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni yrittää löytää elokapinasta ja soijabaarista miehen, mutta seksuaalinen kemia ei kohtaa, koska Anni ei halua seurustella munilla varustetun lesbon kanssa.

Vierailija
379/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi. 

Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen. 

Ehkäpä se vika on siinä tapauksessa naisen arvoissa, ei niissä miehissä.

Jutussa ei kenessäkään ollut vikaa. Oli vain eroavaisuuksia. 

Minusta kainuulaiset miehet kuvattiin oikein kivasti siinä, pidän itsekin sellaisesta elämästä kuin jutussa kuvailtiin. 

Vierailija
380/650 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään löytäisi pääkaupunkiseudulta metsästystä ja kalastusta harrastavaa, työteliästä, muotia ja somea karttavaa likkunnallista naista. Tasan menee puntit.

Työteliästä? Tarkoitatko, että nainen tekee paljon kotitöitä vai palkkatöitä?

Miehet sanoo, että he eivät halua muotia seuraavaa naista, mutta eipä heille kelpaa sellainenkaan, joka pukeutuu järkevästi ja mukavasti.