HS: Anni yritti löytää Kainuusta miehen. Arvomaailmat eivät kohdanneet
"Kainuulainen mies on ihan oma tyyppinsä. Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."
"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa. Arvomaailma ja elämäntyyli ovat ihan erilaiset kuin itselläni.
Heikkinen ei omista televisiota. Eikä hän ehtisi sitä edes katsoa. Vapaa-ajan täyttävät liikunta, sosiaaliset suhteet ja Nuorkauppakamari. Heikkinen ei syö lihaa, hän puhuu äänekkäästi tasa-arvosta ja on monesta luontoon liittyvästä kysymyksestä eri mieltä kuin mihin Kainuussa on totuttu.
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille on syynsä, että niin moni nainen muuttaa Kainuusta pois.
Kuten myös miehet esimerkiksi töiden vuoksi, mutta kai Suomessa on vapaus elää miten haluaa? En ymmärrä tätä jatkuvaa suomalaisen heteromiehen haukkumista mediassa. Ei tulis helsinkiläisenä miehenä mennä Kainuuseen ja haukkua paikalliset naiset kun eivät hyväksy minun kola/essoralleja klubeilla. Heillä on oma elämänsä, minulla omani. Täällä Helsingissä pitäisi opetella suvaitsemaan muita enemmän.
Ketään ei haukuttu kyseisessä jutussa. Todettiin vaan, että arvot ei kohtaa. En tiedä miten tästäkin onnistuivat niin monet uhriutumaan.
Kainuulaisten miesten elämäntyyliä ei kuvattu kovinkaan hohdokkaana. Kyllähän sielläkin omat hienot hetkensä. Ne ovat vain erilaisia.Eli ei ollut neutraali juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös miehet esimerkiksi töiden vuoksi, mutta kai Suomessa on vapaus elää miten haluaa? En ymmärrä tätä jatkuvaa suomalaisen heteromiehen haukkumista mediassa. Ei tulis helsinkiläisenä miehenä mennä Kainuuseen ja haukkua paikalliset naiset kun eivät hyväksy minun kola/essoralleja klubeilla. Heillä on oma elämänsä, minulla omani. Täällä Helsingissä pitäisi opetella suvaitsemaan muita enemmän.
Helsinki koostuu eri puolilta Suomea ja muualta maailmasta tulevista ihmisistä ja on Suomen värikkäin ja suvaitsevaisin paikka.
Noinhan se on ja samalla ainoa paikka, jota kuka tahansa voi haukkua ja arvostella ja saada muilta pään nyökyttelyä ja hyväksyntää - niin suvaitsevainen, että suostuu olemaan koko Suomen maalitauluna,
Enpä tiedä toista maata, jonka pääkaupunkia maan omat kansalaiset kilvan arvostelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mieluusti asua ympäristön puolesta ns. syrjäkylillä. Kokemustakin on jo niin että tiedän sen sopivan mulle hyvin.
Löytyykö jostan päin Suomea harvaanasuttua metsäistä seutua jossa miehillä ei olisi tätä itseoikeutettua ylemmyydentuntoista asennetta:"Kaikkia susia ammutaan vaan ottaan" + röhönauru päälle? Jos löytyy olen valmis muuttamaan
-
Lande on ihanteellinen paikka luonnonkauneuden takia.
Jos ajattelen että mitähän minulle vastattaisiin tuohon kysymykseen, saisin saman vastauksen ja röhönaurun päälle.
Yksi mies landelta tuli kuitenkin mieleen. Hän oli metsämässä jäniksiä.
Jänis oli katsonut häntä pitkään silmiin.
Tää mies laski aseensa ja lähti pois.
Kuulin kun hän kertoi itse.
Mä tunnen useita maalaismiehiä, jotka ei metsästä. Ei heitä kiinnosta suurpetojen tappaminen eivätkä ole heti vaatimassa tappamista jos peto liikkuu lähialueella. Kaikki kyllä samoilee metsässä, seuraa luontoa ja osa kulkee kameran ja rengastusvehkeiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikä löytänyt kaupungista ketään, joka jakaisi samat kaupunkilaisarvot ja muuttaisi mukana Kainuuseen?"
Mistä kaupungista nyt mahdat puhua. Anni ei asu kaupungissa vaan Kainuussa.
Jutun mukaan Anni on paluumuuttaja, ei ole koko ikäänsä ollut kainuulainen. Nyt hän etsii sieltä miestä, jolla on kaupunkilaiset arvot eikä löydä, joten miksi hän ei etsi mistä tahansa kaupungista miestä, joka arvoineen lähtee Kainuuseen? Kun jutun perusideana on se, että miehillä on siellä Kainuussa erilaiset arvot kuin Annilla, niin miksi turhaan etsiä sitä miestä väärästä paikasta. Hakekoot Helsingistä tai Kuopiosta, koska jo arvot on kohdallaan, niin mieshän muuttaa Annin matkassa.
Kajaani ei taida olla kaupunki enää?
Etkö lukenut loppuun asti? Hän nimenomaan löysi miehen joka jakaa hänen arvonsa.
"Mies on Kainuun ulkopuolelta, mutta hänellä on yhteyksiä Kainuuseen.
Ajatusmaailmamme kohtasivat heti ja tuntuu, että yhdessä kaikki on vielä kivempaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi.
Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen.
On evoluutio ihmeellinen asia. Lisääntyäkseen ei tarvitse enää naisten mielestä olla sopivin vaan oikein ajatteleva.
Tuota... Mikä se sopivin sinusta on jollei siihen liity ajatukset/arvot mitenkään? Että pissavehkeet on toisilleen sopivimman kokoiset?
Ihmisellä ei ole evolutiivista valintapainetta ympäristön taholta niin naiset ovat ottaneet asiakseen keksiä sellaisen. Arvot ja ajatukset.
Harmi vain että toisin kuin evoluution valintapaineet arvot ja ajatukset eivät välity sukusolujen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei haukuttu kyseisessä jutussa. Todettiin vaan, että arvot ei kohtaa. En tiedä miten tästäkin onnistuivat niin monet uhriutumaan.
Todettiin, että arvot ei kohtaa. Mutta ei sanallakaan mainittu, että Annin arvoissa olisi jotain miettimistä, ne väärät arvot o
No Annin näkökulmastahan on juuri niin. Sitten jos tehdään juttu Antista niin näkökulma on toinen. Eikö.
"Helsinki koostuu eri puolilta Suomea ja muualta maailmasta tulevista ihmisistä ja on Suomen värikkäin ja suvaitsevaisin paikka."
Helsinki on myös tylyin kaupunki. Niin huonoa käytöstä ei muualla koe kuin Helsingissä, ihan normaaleilta ihmisiltä. Jopa asiakaspalvelijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todettiin, että arvot ei kohtaa. Mutta ei sanallakaan mainittu, että Annin arvoissa olisi jotain miettimistä, ne väärät arvot o
Tämä tässä on sitä mielipiteenmuokkausta.
"No Annin näkökulmastahan on juuri niin. Sitten jos tehdään juttu Antista niin näkökulma on toinen. Eikö."
HS oli valinnut näkökulman, eikä edes pyrkinyt puolueettomuuteen tai neutraaliin käsittelyyn. Perus "laatumediaa" taas jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä puhuttu mitään että jonkun arvot olisi parempia tai toisen huonompia. Kyse oli vain siitä että ne olivat liian erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ylipäätään menee tuonne skutsiin? Antais vaan niiden peräkamarin inceleiden muhia siellä omassa liemessään.
Kuka tälläistä ämmää edes huolisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tän jutun pointti on?
Kainuun miehet ei käy pridessä eivätkä syö ituja eivätkä to
--
Eikä kaikki stadilaisetkaan käy pridessä eivätkä syö ituja eivätkä tofua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tän jutun pointti on?
Kainuun miehet ei käy pridessä eivätkä syö ituja eivätkä to
--
Eikä kaikki stadilaisetkaan käy pridessä eivätkä syö ituja eivätkä tofua.
He ymmärtävät pysyä vaiti ja alistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta asuin Kainuussa ja totesin, ettei ole tervejärkisen paikka. Siellä pitää olla todella eräheikki harrastuksien suhteen jos meinaa löytää mitään yhteistä paikallisten miesten kanssa. Avautusrepliikki baarissakin voisi olla että "oletko mehtällä käynyt?". Ei. koskaan. sinne.
Tämän se. Tosimies ampuu vain kameralla jos se on harrastus. Jos jonkun harrastus on metsästys meillä ei ole mitään yhteistä. Jos joku metsästää vain ravinnokseen meillä on paljonkin yhteistä.
Minä olen kasvissyöjä ja pidän eläimistä liikaa syödäkseni ja varsinkaan tap*paakseni niitä, mutta mies metsästää. Mies metsästää vain syödälseen saaliin, ei ampuakseen huvikseen.
Minulta meni vuosia ymmärtää/hyväksyä se, että oikeastaan metsästys, jota ei tehdä harrastusmielessa ja halusta tap*paa kaikki mikä liikkuu, on eettisempää lihaa, kuin se possuparka joka kaupan lihatiskiltä löytyy.
Se metsäkanalintu on saanut viettää lajilleen tyypillisen elämän ja kuolee silmänräpäyksessä edes tajuamatta sitä. Kun taas se possuvauva on syntynyt betonilattialle elääkseen siinä ne 6kk, ennen kuin joutuu terasautoon joka vie sen teurastamoon. Siinä kohtaa tuolla possulla on mahdollisuus nähdä miltä maailma ja taivas näyttää, muuten se ei niitä elämänsä aikana nää.
Teurastamossa nähdään, miten lajitoveri siitä vierestä tainnutetaan sähköllä/kaasulla ja jalasta kattoon roikkumaan ja kaula vedetään auki. Veri lentää ja kiljunta on kovaa.
Onhan se jotenkin brutaalia, että jonkun "harrastus" on tap*paminen.
Vierailija kirjoitti:
"Helsinki koostuu eri puolilta Suomea ja muualta maailmasta tulevista ihmisistä ja on Suomen värikkäin ja suvaitsevaisin paikka."
Helsinki on myös tylyin kaupunki. Niin huonoa käytöstä ei muualla koe kuin Helsingissä, ihan normaaleilta ihmisiltä. Jopa asiakaspalvelijoilta.
Enpä ole vuosikymmeneen kokenut paljonkaan tylyyttä täällä. Päinvastoin täällä Itä-Helsingissä, missä asun, meininki on todella rento. Kaikki moikkaavat meidän taloilla ja bussissa monikin alkaa rupattelemaan tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mieluusti asua ympäristön puolesta ns. syrjäkylillä. Kokemustakin on jo niin että tiedän sen sopivan mulle hyvin.
Löytyykö jostan päin Suomea harvaanasuttua metsäistä seutua jossa miehillä ei olisi tätä itseoikeutettua ylemmyydentuntoista asennetta:"Kaikkia susia ammutaan vaan ottaan" + röhönauru päälle? Jos löytyy olen valmis muuttamaan
-
Lande on ihanteellinen paikka luonnonkauneuden takia.
Jos ajattelen että mitähän minulle vastattaisiin tuohon kysymykseen, saisin saman vastauksen ja röhönaurun päälle.
Yksi mies landelta tuli kuitenkin mieleen. Hän oli metsämässä jäniksiä.
Jänis oli katsonut häntä pitkään silmiin.
Tää mies laski aseensa ja lähti pois.
Kuulin kun hän kertoi itse.
Rengastysvehkeillä ei ole mitään tekemistä luonnonsuojelun kanssa. Kyseessä on yksittäisten yksilöiden normaalin elämän vaikeuttaminen ja muuttaminen vääntämää väkisin jalkaan metallirengas. Tuo lintujen rengastaminen on kaukana siitä, että lintu saisi elää luonnonmukaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se etsii Kainuusta suhdetta noilla arvoilla? Ja vielä valittaa siitä lehdessä? Taitaa olla Hesarin provo.
Kainuulaisista suurin osa on vasureita, kepulaisia ja persuja. Aika vähän on kokoomuslaisia, ja RKP:läisiä sitäkin vähemmän.
Mutta mielestäni niillä kokoomuslaisilla ja RKP:läisillä on silti jännästi oikein hyvä asema parisuhdemarkkinoilla ja kaikessa muussakin. Jopa vihreillä. Miehillä tietysti naisia parempi, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täällä ollaan omissa oloissa, ei tavata ihmisiä muualta eikä vaihdeta ajatuksia. Uusia ajatuskulkuja avaavat dialogit puuttuvat, ja se näkyy."
"Iltoihin halutaan televisionkatseluseuraa."
Anni tarkoitti kaikkia kainuulaisia, sekä miehiä, että naisia? Anni itse nyt vain sattuu olemaan se kainuulainen naisoletettu lumihiutale, jota tämä yleistys ei tietenkään koske?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastateltu kertoo että vaikeaa löytää kumppania jos arvomaailma ei kohtaa. Palstan miehet tulevat kilvan todistamaan tämän väitteen todeksi.
Hyvä että jutun nainen löysi kumppanin, lottovoitto. Voin sanoa että vastaavilla arvoilla on vaikeaa löytää seuraa pk-seudullakaan. Kiinnostavia miehiä on todella vähän. Miehillä on yleensä täysin erilaiset arvot, ja ne harvat arvoiltaan oikeanlaiset ovat jo pitkissä suhteissa ja pariutuvat heti eron jälkeen.
On evoluutio ihmeellinen asia. Lisääntyäkseen ei tarvitse enää naisten mielestä olla sopivin vaan oikein ajatteleva.
Tuota... Mikä se sopivin sinusta on jollei siihen liity ajatukset/arvot mitenkään? Että pissavehkeet on toisilleen sopivimman kokoiset?
Et taida ymmärtää evoluutiosta paljonkaan. Seksuaalivalinnassa valintapaine tulee nimenomaan sen kautta miten houkuttelevana nainen kokee miehen. Kyse ei todellakaan ole vain fyysisistä ominaisuuksista.
Todettiin, että arvot ei kohtaa. Mutta ei sanallakaan mainittu, että Annin arvoissa olisi jotain miettimistä, ne väärät arvot on kainuulaismiehillä.