Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain siivoojaksi pikkukuntaan.. hakemuksia oli tullut

Vierailija
24.06.2025 |

136! Siis alle 7000 asukkaan kuntaan! Eipä kohdistunut minuun valinta. Joten miten pääsee töihin tai edes niihin paskahommiin?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa, muutama vuosikymmen sitten siivojakin pystyi palkallaan hankkimaan asunnon, auton, mökin (jos vain halusi).

Ei todellakaan pystynyt, ei edes 80-luvulla kaksi duunaria saanut noista mitään hankittua paitsi käytetyn auton ja ehkä jonkun halvan asunnon jostain pikkukunnasta.

Vierailija
42/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oli taannoin ihan mielenkiintoinen  dokumentti  ylellä  hotellisiivoojien arjesta imatralla..

Siinä  näki miten pomot profiloi siivoojat iän mukaan  valittaviksi hitaiksi poispotkittaviksi vanhoiksi ämmiksi jota vain valitti 

on varmaan vielä yle areenassa ....en muista ohjelman nimeä

Siivouspäivä.Doku vuodelta 2012

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja ja olisi pitänyt opiskella parempi työ. Lastentarhan opettajaksi vaikka.

Vierailija
44/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siivous ole mikään paskahomma. Tosi mustavalkoista ajattelua.13 vuotta siivoustyötä tehneenä. On tärpännyt valinta aina ja päässyt haastatteluun asti. Kokemusta pitää olla tai edes tutkinto.

On se paskahomma. Olin 10 vuotta siivooja. Olin yrityksessä alinta kastia. Kukaan ei ole siivoojan alapuolella. Syy: muutama miljardi osaa tuota hommaa tehdä.

Mä olen ollut 23 vuotta sairaalahuoltaja, ja jo silloin kun aloittelin uraani, tiedettiin, ettei yrityksiin jäädä. Tuo huono kohtelu oli yksi syy huonon palkan ja huonojen työehtojen lisäksi. 

Meillä on nykyään asiat ihan mukavasti, kiitos sen, että useimmat pitävät duunia kauheana, "kiitos" tuollaisten kokemusten. Ikuinen työvoimapula saa soten maksamaan tekijöilleen kaikenlaisia pilipalilisiä, joilla on kyllä maksanut asuntolainan ja elättänyt perheen. Nyt ei enää tarvitse niin painaa, ei pääse paikat kulumaan. Sovittiin esihenkilön kanssa että syksyllä jatketaan. 

Vierailija
45/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi kertoo miksi sinua ei valittu. Pidät siivousta paskahommana, ja se on luultavasti näkynyt läpi sinusta. t. siivooja

Siis minä HALUAISIN siivoamaan! Teen fyysistä työtä nytkin joten ei minua se pelota, eikä tiukat aikataulut tai muukaan, minulla on  ns peruskurssi alla alalle ja olen halukas kouluttautumaan työn ohessa, mutta miten ihmeessä voi päästä töihin siivousalalla jos hakijoita on noin paljon?? L&t, sol, rtk kaikki sanoo että ei haittaa koulutuksen puutekaan. Sananhelinää?? Ap 

Itse olen yhdessä noista mainitsemistasi firmoista töissä eikä koulutuksen puute sinällään ole este. Mutta sitten et pääse vakituiseksi siivoamaan niitä kohteita missä on sopimuksiin perustuen vaadittu työntekijöiltä johtoporrasta myöten tietynlainen koulutus. Itse siivoan päiväkotia ja minulta vaaditaan koulutus, kuten myös esimiehelläni pitää olla tietynlainen koulutus. Mutta on muunkin tyyppisiä kohteita, ja esimerkiksi minua tuuraamaan voi tulla työntekijä jolla ei ole koulutusta. Isompi ongelma on se, että kokopäiväistä työtä on aika vaikea saada ja jotkut kiertävät useitakin kohteita tämän vuoksi päivittäin. Lisäksi nyt on siivouksestakin tehty isoja säästöjä entiseen malliin verrattuna.

Vierailija
46/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta työtä fyysisesti, tein nuorena opiskeluja rahoittaakseni. On aika vaativaa tuötä, arvostan kyllä. Olin Hyksissä ja sain jonkinmoisen perehdytyksen työhön.

Vierailija
47/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun kuulema kävelee ovista sisälle...

Jos tuo ei riitä niin sitten pitää vielä ottaa hattu pois päästä ja kätellä työnantajaa jämäkästi. Siten työpaikka on taattu jos vähänkään on työhaluja.

Vierailija
48/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa, muutama vuosikymmen sitten siivojakin pystyi palkallaan hankkimaan asunnon, auton, mökin (jos vain halusi).

Ei todellakaan pystynyt, ei edes 80-luvulla kaksi duunaria saanut noista mitään hankittua paitsi käytetyn auton ja ehkä jonkun halvan asunnon jostain pikkukunnasta.

Vanhempani kyllä saivat. Velaton asunto, auto, pankissa sijoitustilejä ja talletuksia molemmilla sadantonnin edestä. Pienipalkkaisia ja nykyisin pieneläkeläisiä.

Vierailija
49/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siivous ole mikään paskahomma. Tosi mustavalkoista ajattelua.13 vuotta siivoustyötä tehneenä. On tärpännyt valinta aina ja päässyt haastatteluun asti. Kokemusta pitää olla tai edes tutkinto.

No onhan ihan kirjaimellisestikin, kun hinkkaa jarrutusjälkiä pois pöntöstä. Toimistolla saattaa puolet pöntöstä olla paskassa työpäivän lopuksi.

Tiedän. Olen jopa jättäny heippalapun työpaikan vessaan ihan rivityöntekijänä. Aamuvuoro pahin. Ja naiset, en voi ymmärtää. Hyi hlvetti

Vierailija
50/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkun kuulema kävelee ovista sisälle...

Jos tuo ei riitä niin sitten pitää vielä ottaa hattu pois päästä ja kätellä työnantajaa jämäkästi. Siten työpaikka on taattu jos vähänkään on työhaluja.

Usein tyssää siihen ovikoodiin/kulkukorttiin. Et pääse edes sisälle

Vierailija
51/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän iso ongelma onkin, että kaikkeen pitää olla kokemusta tai koulutus. Vielä parikymmentä vuotta sitten oli yleistä, että uusi työntekijä koulutettiin työhön jos hänellä ei ollut osaamista. Nykyään työntekijän annetaan ehkä päivän ajan tutustua työpaikkaan ja sitten pitääkin jo pysyä toisten mukana.

On fakta, että iso osa yli 40-vuotiaista on päässyt aikoinaan työelämään mukaan ilman aikaisempaa työkokemusta tai sopivaa koulutusta.

Vierailija
52/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia sitten kesätyöntekijöiltä kysyttiin, onko siivousteknikon tutkintoa, vaikka hyvin näkivät, että opiskeluala oli ihan muu ala ja haussa oli kesätyöt.

Siivousteknikko on toimenkuvaltaan siivoustyönjohtaja. Hänen alapuolellaan on siivoustyönohjaaja, laitoshuoltaja ja toimitilahuoltaja. Mitä ylempänä olet sitä vähemmän siivoat.

Vierailija
53/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysien kokemuslisien ja henkilökohtaisen lisän jälkeen palkka noin 2600e kk ja syksyllä 2.5 prossaa lisää sanoisin että ei huono kun meidän kunnassa ei työtahti ole kummoinen.

Eli hyvä säästökohde kun siirretään työt yksityisille firmoille. Tulee kunnon työtahti

Vierailija
54/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivooja ja olisi pitänyt opiskella parempi työ. Lastentarhan opettajaksi vaikka.

Joo tosi paljon parempi; lapset kiroilee, huutaa,kiljuu,lyö,potkii, henkilökunta kiusaa toinen toisiaan,liikaa tunteja, liian vähän henkilökuntaa...joo et tervemenoa lastentarhalle!:D

Vierailija
55/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pystynyt, vivuttamalla, mutta tosiaan muutama onnenkantamoinen on ollut mukana. Kävelin koulusta suoraan hyvään vakityöpaikkaan (pankki arvosti), jossa viivyin lopulta 17 v. Asuntolaina haettiin vielä pienipalkkaisemman sairaalatalkkarin kanssa hövelien lainojen aikaan 2008 sukulaiselta ostettuin huonokuntoiseen taloon hyvällä sijainnilla. Rempattiin se, myytiin, ostettiin voitoilla seuraava velattomaksi. Tampereella ollaan aina oltu. Autot on tosiaan olleet käytettyjä. Ollaan nyt 46 ja 47, mies kokonaan poissa työelämästä jo 15 v enkä minäkään ole sen lainan jälkeen enää kokoaikaa tehnyt.

Vierailija
56/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän iso ongelma onkin, että kaikkeen pitää olla kokemusta tai koulutus. Vielä parikymmentä vuotta sitten oli yleistä, että uusi työntekijä koulutettiin työhön jos hänellä ei ollut osaamista. Nykyään työntekijän annetaan ehkä päivän ajan tutustua työpaikkaan ja sitten pitääkin jo pysyä toisten mukana.

On fakta, että iso osa yli 40-vuotiaista on päässyt aikoinaan työelämään mukaan ilman aikaisempaa työkokemusta tai sopivaa koulutusta.

Tiedätkö miksi halutaan kokemusta tai/ja koulutusta? Koska siihen perehdytykseen ei ole aikaa (tai rahaa). Itse olen kiitollinen että saan kahden päivän perehdytyksen kohteeseen johon menen kesälomatuuraajaksi oman kohteeni ollessa kiinni. Ja minulla on koulutusta sekä kokemusta

Vierailija
57/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitän paskatyön niin, että raskas työ = huono palkka. Ei niin, että itse työ olisi jotenkin surkeaa.

Vierailija
58/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla työ vastaan

Vierailija
59/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se johtui roskapankkiajasta en tiedä, mutta 90-luvun taitteessa omat duunarivanhemmat sai 500tmk asuntolainan Nordeasta. Äiti oli vakituinen koulun siivooja ja isä kiinteistönhoitaja. Toki takaajat oli isossa roolissa, mutta saivat he käsirahankin säästettyä hyvin. Ja meitä lapsiakin siunaantui 5.

Vierailija
60/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysien kokemuslisien ja henkilökohtaisen lisän jälkeen palkka noin 2600e kk ja syksyllä 2.5 prossaa lisää sanoisin että ei huono kun meidän kunnassa ei työtahti ole kummoinen.

Eli hyvä säästökohde kun siirretään työt yksityisille firmoille. Tulee kunnon työtahti

Mutta kun se yksityinen maksaa ainoastaan noin 2100 e niin tuossa on peräti 500e ero kiitos ei rosvoukslle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi