Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain siivoojaksi pikkukuntaan.. hakemuksia oli tullut

Vierailija
24.06.2025 |

136! Siis alle 7000 asukkaan kuntaan! Eipä kohdistunut minuun valinta. Joten miten pääsee töihin tai edes niihin paskahommiin?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli taannoin ihan mielenkiintoinen  dokumentti  ylellä  hotellisiivoojien arjesta imatralla..

Siinä  näki miten pomot profiloi siivoojat iän mukaan  valittaviksi hitaiksi poispotkittaviksi vanhoiksi ämmiksi jota vain valitti 

Vierailija
22/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnan siivoustyö on varsin hyvä työ, jos sitä tehdään kvtesin alla. Ne paskahommat tehdään kiinteistöpalvelualan tesillä.

Kuntahommista aloittelija voi vain haaveilla.. muihin ehkä 10% tsäänssit muutamalle tunnille viikossa tai tuuraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oli taannoin ihan mielenkiintoinen  dokumentti  ylellä  hotellisiivoojien arjesta imatralla..

Siinä  näki miten pomot profiloi siivoojat iän mukaan  valittaviksi hitaiksi poispotkittaviksi vanhoiksi ämmiksi jota vain valitti 

on varmaan vielä yle areenassa ....en muista ohjelman nimeä

Vierailija
24/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä, jota ei todellakaan voi tehdä kuka tahansa. Itse siivoojana ja kesätöissä nuoria. Kaikki pitää tehdä heidän perässä uudestaan. Tehty huonosti tai väärin. tai väärillä aineilla tai tekniikalla.

Siivostyössä pitää saada virheetöntä työtä tehtyä nopeasti, taloudellisesti, ympäristöystäväälisesti ja pintoja pilaamatta. Ilman koulutusta tai vuosien työkokemusta, kukaan ei osaa suoritta työtä oikein

Siivous on kuitenkin asia, joka opitaan jo kotona, jos vanhempi osaa siivota. Toimistosiivouksessa toki on lattiapesukoneet ja mopit käytössä, kun taas kotona pölynimuri. Mutta jos kotona ei ole opetettu, että parketille tai lattioille ei kaadeta vettä niin kyllä suomalainen sen osaa. Ulkomaalaisista ei sitten voi olla varma, kun alkeellisista oloista tullaan ja pesuaineet ja länsimaiset pinnat ovat täysin vieraita.

Vierailija
25/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi kertoo miksi sinua ei valittu. Pidät siivousta paskahommana, ja se on luultavasti näkynyt läpi sinusta. t. siivooja

Siis minä HALUAISIN siivoamaan! Teen fyysistä työtä nytkin joten ei minua se pelota, eikä tiukat aikataulut tai muukaan, minulla on  ns peruskurssi alla alalle ja olen halukas kouluttautumaan työn ohessa, mutta miten ihmeessä voi päästä töihin siivousalalla jos hakijoita on noin paljon?? L&t, sol, rtk kaikki sanoo että ei haittaa koulutuksen puutekaan. Sananhelinää?? Ap 

Vierailija
26/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta työtä, jota ei todellakaan voi tehdä kuka tahansa. Itse siivoojana ja kesätöissä nuoria. Kaikki pitää tehdä heidän perässä uudestaan. Tehty huonosti tai väärin. tai väärillä aineilla tai tekniikalla.

Siivostyössä pitää saada virheetöntä työtä tehtyä nopeasti, taloudellisesti, ympäristöystäväälisesti ja pintoja pilaamatta. Ilman koulutusta tai vuosien työkokemusta, kukaan ei osaa suoritta työtä oikein

Hyvinhän ne eläkeiän kynnyksellä olevatkin ovat ilman koulutusta oppineet päästyään töihin ja sitä kautta kerryttäneet vuosien kokemuksen. Nykyään taasen pitää olla koulutus JA vuosien kokemus, mutta kuitenkin mielellään ikää 20v maks.

Vierailija
27/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Sitten on kielitaidottomia jotka ei ymmärrä suomea eikä englantia ja hölmönä vaan tuijottavat. Tosin sanon tähän väliin että löytyy myös nuoria jotka osaa perussiivota hyvin ettei tarvitse perässä tehdä tai uudestaan siivota, heillä on paremmat mahdollisuudet työllistyä kesä jälkeen.

Vierailija
28/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun kuulema kävelee ovista sisälle...

Klassikko.

Vierailija
29/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin,älkääkä ulisko..töitä on,töitä riittää..

Vierailija
30/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono/ei riittävä perehdytys teillä nuorille.

Vierailija
31/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysien kokemuslisien ja henkilökohtaisen lisän jälkeen palkka noin 2600e kk ja syksyllä 2.5 prossaa lisää sanoisin että ei huono kun meidän kunnassa ei työtahti ole kummoinen.

Vierailija
32/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siivous ole mikään paskahomma. Tosi mustavalkoista ajattelua.13 vuotta siivoustyötä tehneenä. On tärpännyt valinta aina ja päässyt haastatteluun asti. Kokemusta pitää olla tai edes tutkinto.

On se paskahomma. Olin 10 vuotta siivooja. Olin yrityksessä alinta kastia. Kukaan ei ole siivoojan alapuolella. Syy: muutama miljardi osaa tuota hommaa tehdä.

Vierailija
33/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivous on kuitenkin asia, joka opitaan jo kotona, jos vanhempi osaa siivota. Toimistosiivouksessa toki on lattiapesukoneet ja mopit käytössä, kun taas kotona pölynimuri. Mutta jos kotona ei ole opetettu, että parketille tai lattioille ei kaadeta vettä niin kyllä suomalainen sen osaa. Ulkomaalaisista ei sitten voi olla varma, kun alkeellisista oloista tullaan ja pesuaineet ja länsimaiset pinnat ovat täysin vieraita.

Täysin erijuttu tehdä töikseen siivousta kun kotona opittu.  Kotona et varmasti käytä samoja aineitakaan mitä "oikeissa" siivous töissä.  Nämä "kuka vaan osaa" jutut voi kyllä unohtaa.  Ei todellakaan koulutus alalle ole turha.

Vierailija
34/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus/työkokemus sulla siis on?

Vierailija
35/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minä toimin siivoojana eikä ole mitään koulutusta asiaan. Hyvin olen vuosien saatossa pärjännyt ja sama työnantaja on antanut lisää tunteja.

Vierailija
36/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siivous ole mikään paskahomma. Tosi mustavalkoista ajattelua.13 vuotta siivoustyötä tehneenä. On tärpännyt valinta aina ja päässyt haastatteluun asti. Kokemusta pitää olla tai edes tutkinto.

No jep. Itse en tee siivoustyötä, mutta duunarihommaa minäkin ja ihan kauhea ajatustapa, että joku työ olisi paskatyötä.

Vierailija
37/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siivoojia, mutta itse en hakea siivoustöitä, koska oma kunto ei riittäisi siihen ja lisäksi en pysty tiettyjä juttuja siivoamaan, alan itse oksentamaan. 

Vierailija
38/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sinun kirjoituksesi kertoo ettet tiedä siivouksesta mitään.

Vierailija
39/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tutkinto?

Vierailija
40/90 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yhteen työhön niin rekrytoija ei katsonut edes hakemustani ja sanoi ettei minulla olisi kokemusta vaikka on parikymmentä vuotta. Kysyin että miksei ne katsele hakeuksia niin ei ole aikaa kuulemma katsoa kaikkia hakemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi