Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset kausi 4 official

Vierailija
23.06.2025 |

Petollisten neljäs kausi alkaa jo syyskuussa 2025. Kaudella linnanherra Christoffer Strandberg on kutsunut Vanajanlinnaan entistä enemmän pelaajia: peräti 20 uskollista aloittaa pelin, joka kestää nyt myös pidempään kuin aiemmin. 

Petollisten päänmenoksi hän on juoninut aivan uudenlaiset lähtökohdat, jotka aiheuttavat ennennäkemätöntä epätietoisuutta ja tunnelman sähköistymistä petollisten kammiossa. 

Jännittävää. Veikkauksia kilpailijoista?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1905)

Vierailija
1301/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole tainnut koskaan aiemmilla kausilla olla tällaista ryhmää Petollisina, että vain yksi koko ajan määrää keitä murhataan eikä kuuntele yhtään muita. Itsekästä pelaamista alusta saakka Annimarilta. Lisäksi alkoi heti savustaa Vikiä ulos kun kolmas petollinen paljastui.

Anni-marilla oli liitto Tuuren kanssa mutta se peruuntui, koska Tuure alkoi sooloilemaan eikä häneen pystynyt enää luottamaan. Pidän todennäköisenä että Tuure olisi pettänyt myös Anni-marin. 

Anni-mari liittoutui sitten Vikin kanssa, mistä Tuure tuntui suuttuvan. Oli kuitenkin ihan Tuuren oma vika että niin pääsi käymään, joten turhaan kiukutteli. Tuure pelasi muutenkin ihan hirveällä riskillä, olin varma että lentäisi ulos sen Pia episodin jälkeen. Ihme ettei useampi siinä vaiheessa epäillyt.

Vierailija
1302/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson television tahtiin. Harmi, että Joona lähti. Eihän tuolla ole kohta yhtään mielenkiintoista kilpailijaa.

Kuka putoaa seuraavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupa juu. Annimari petti ensin Vikin, alkoi puukottaa heti selkään kun Tuurekin paljastui Petolliseksi. Sitten koetti sanella Tuurelle säännöt, keiden kanssa liittoudutaan ja miten äänestetään ja halusi yksin päättää kuka murhataan. Viki oli helpompi vetää retkuun, mutta Tuure halusi pelata omalla tavallaan. En tiedä, voittaako Annimari, jos niin onnea vaan hänelle, mutta miksi väittää sinnikkäästi ettei osaa valehdella eikä muka valehtele. Näkyyhän tuo useammassa jaksossa onnistuvan oikein hyvin. 

Vierailija
1304/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentää kovin tässä ketjussa esiintuotava tuohtumus ja pahastuminen tapahtumattomista asioista, kenellä tarve koettaa manipuloida jopa keskustelupalstalla

Äläpä. Tuure oli ihan paras petollinen ikinä, pelasi todella viihdyttävää ja katsojia jännittävää roolia. Toki sen tiedosti itsekin, että tulee paljastumaan mutta hyvä vaan kun ei alistunut kenenkään pelinappulaksi. Pikkuisen harmittaa Vikin hyväuskoisuus. Joo tiedän, että on peliä ja osallistujat rooleissa, mutta silti toivon ettei Viki olekaan niin sinisilmäinen kuin vaikuttaa. Annimari petti Vikin heti alussa kylvi joka keskustelussa tämän nimeä muille. Annimarin tarkoitus lienee ollut alusta saakkaa voittaa yksin. Olisi jotenkin hykerryttävää, jos Viki vielä kääntäisi pelin suunnan.

Vierailija
1305/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, Mato Valtonen on Mato eikä matto.

siis mato, niin kuin worm, onkimato, liero.

Taivutetaan Madolle, ei matolle. MATO

Vierailija
1306/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, no on sil Annimaril avoin yläosa. Dissit pursoo ulos melkein! Suskil jopa kunnon paita yllä.

Tää on kyl hieman hämmentävä tämä sporttinen ilotyttö -look. Mutta ilmeisesti laskenut sen varaan, että miehet usein hämmentyy tyrkyllä olevista rinnoista ja heitä on helpompi manipuloida siinä tilassa. Ja hyvinhän tuo näyttää sujuvan.

Vierailija
1307/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petolliset podcast jakso 7 Cristoferin vieraana Ringa ja Tuure

Nyt kannattaa jokaisen palstavänkääjän katsoa ja kuunnella ja sisäistää. Ruutu+. 

Siinä on suoraan teille rautalankaa ja terveisiä!

https://www.ruutu.fi/video/4796934

mulle näytti maksutonta kokeilua viikoksi ja siinä ajassahan ehtii hyvin katsella noi paljastus ja podcast jaksot

Vierailija
1308/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se joka sanoo, että Annimari on pelin päällä, manipuloi tms, niin se on väärässä. "

Sori, mutta Annimari todellakin ymmärtää tästä pelistä jotain ja on nyt alkanut pelaamaan. 

Pelaa, mutta huono strategisesti. Petollisten kannattaisi murhata, sellaisia uskollisia joihin luotetaan (kuten Sofia, Susanna tai Sergei) eikä epäilyksen alla olevia (kuten Ringa)

No eihän Annimari tuota yksin voinut päättää. Tuure huutaa kuin yleinen syyttäjä kammiossa ja johonkin kompromissiin oli päästävä. Kyllä Viki ja Annimari sitten tajusivat, että Tuure kuusee nyt omaan nilkkaansa. 

Tuure halusi murhata juurikin Sofian, Sergein tai Susannan. 

Suskin hovi - sehän ei käy, neiti pelaa ja päättää täysin itsekkäästi, vain omaa peliään ajatellen. 

Vierailija
1309/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se joka sanoo, että Annimari on pelin päällä, manipuloi tms, niin se on väärässä. "

Sori, mutta Annimari todellakin ymmärtää tästä pelistä jotain ja on nyt alkanut pelaamaan. 

Pelaa, mutta huono strategisesti. Petollisten kannattaisi murhata, sellaisia uskollisia joihin luotetaan (kuten Sofia, Susanna tai Sergei) eikä epäilyksen alla olevia (kuten Ringa)

No eihän Annimari tuota yksin voinut päättää. Tuure huutaa kuin yleinen syyttäjä kammiossa ja johonkin kompromissiin oli päästävä. Kyllä Viki ja Annimari sitten tajusivat, että Tuure kuusee nyt omaan nilkkaansa. 

Tuure halusi murhata juurikin Sofian, Sergein tai Susannan. 

Suskin hovi - sehän ei käy, neiti ( Annimari siis )pelaa ja päättää täysin itsekkäästi, vain omaa peliään ajatellen. 

Vierailija
1310/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Viki sanoi siin jakso 5, aika lopussa kameraan: "mä meinasin vaan heittää Sergeille pari sanaa Tuure susta ja mä sanoin Sergeille et pliis älä sano mitään niin se toi Tuurelle että" eli siis Vikikö on kanssa jo suolannu Tuurea Sergeille mutta tämä kertonu Tuurelle.

Hetki sen jälkeen Viki sanoo:"..mä sanoin et miten ois Joona, eijjei Tuure et en mä pysty kun sit joku ois mun jäljillä" ja meille näytettiin just kun olivat kolm estaan kammiossa ja Tuure sanoo ettei häntä haittaa vaikka murhataan joku joka olisi muka hänen jäljillään. Ja taas Annimari päättää, että se on sit Essi, joka hetki sitten toi Annimarin nimen keskusteluun mahdollisena petollisena. Et ei toi nyt kovin vahvasti mene Vikilläkään.

Oon Vikin ja Sergeyn puheista itsekin saanut sen käsityksen, että Viki olisi Tuuren nimeä heittänyt Sergeille, ja Annimari myös suolaa nyt Tuurea ja siksi eivät suostu Sergeyn murhaamiseen. 

Annimaria sieltä on eniten näytetty katsojille suolaamassa Vikiä ja Tuurea selän takana, mutta on se Vikikin osallistunut selkäänpuukotuksiin ihan yhtä lailla. Olisipa Vikillä vielä joku ässä hihassa ja järjestäisi kunnon yllätyksen loppuun.

Vierailija
1311/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annimari jäi kiinni siitä että yrittää myös kameroiden takana pelata ulos Tuurea. Oli yrittänyt ujuttaa sinne ulkona pelattavaan tehtävään joillekin "mutta eikö siellä ollut kysymys että petollinen äänesti petollista.." (Tuure Vikiä) ja toki muissakin tilanteissa ujuttaa muille koko ajan. Tuure käänsi nopeasti tilanteen Joonaan.

Eikä pelkästään Tuurea vaan myös Vikin samalla. Koetti saada molemmat muut petolliset nalkkiin väittämällä joillekin, että tehtävässä olisi ollut tuo "petollinen äänesti petollista" -kysymys. Tajuaisipa Vikin nyt pikkuhiljaa ettei ole Annin suunnalta turvassa lainkaan.

Koska tää on nyt mennyt aika yksipuoliseksi ja tylsäksi koko ohjelma niin elättelen kans toivoa, että Viki olis hajulla ja kääntäisi vielä pelin omalla tyylillään edukseen.

Vierailija
1312/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanpa/kirjoitetaanpa Tuuresta mitä tahansa niin kyllä on sanottava, että hän on erittäin taitava peluri.

Lahjakas, taitava esiintyjä ja todella hyvä pelaaja kuten Ville sanoi.

Villen kokemuksella jo tietää, kuka on mitäkin. 

Ilmanks hän on ollu koko ajan mun kimpussa, totesi Ville kun sai tietää et Annimari on petollisen roolissa, arvaa kuka sitä Vikii tuli mulle hiillostaa... Sori Ville jos ehdit luulla kiinnostuksen johtuneen jostain muusta syystä.

ne avoimet topit ja antavat kaula-aukot ei menneet hukkaan

Ville parka oli jo ihmeissään, mitä tämä yksi lady koko ajan hymyilee vieressä. Mua ei ois haitannu et Ville ois jääny ja Annimari pudonnu.

Vierailija
1313/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä vaikee saada Viki ulos, sen verran loppunut epäilyt 1 jakson jälkeen.

Kyllä se Ringa vois äänestää pihalle, ei osaa pelata. 

Viki alkaa kyllä olla koko porukan vähiten mitään tekevä pelaaja. Mato taitaa olla toinen. Sofia jo vähän heräili, kun häntä epäiltiin vaikka argumenttinsa olikin ohuet, mutta pientä yritystä sentään. Suski taitaa olla kolmas joka ei juuri teorioita viljele, mitä nyt ampuu alas toisten ihan oikeansuuntaisia havaintoja mm. Annimari Kortteesta.

Vähiten pelaava on se bisonimafia mies, jonka olemassa oloa ei edes kukaan muista. Istuu vaan hiljaa ja avaan suunsa hetkeksi kriittisellä hetkellä ja jatkaa hiljaa oloaan.

Totta ettei uskollisten tarvitse niin paljon pelatakaan, kun heitä on enemmän ja osa hyvin aktiivisia roolissaan. kaitsu on toistaiseksi vähän jäänyt sivurooliin.

Oliko jo liikaa porukkaa tällä kaudella vai olenko ainoa, jota jo hieman puuduttaa. Tuntuu, että kaikki parhaat hahmot jo lähes pudonneet ja homma vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.... 

Vierailija
1314/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Annimari petti ensin Vikin, alkoi puukottaa heti selkään kun Tuurekin paljastui Petolliseksi. Sitten koetti sanella Tuurelle säännöt, keiden kanssa liittoudutaan ja miten äänestetään ja halusi yksin päättää kuka murhataan. Viki oli helpompi vetää retkuun, mutta Tuure halusi pelata omalla tavallaan. En tiedä, voittaako Annimari, jos niin onnea vaan hänelle, mutta miksi väittää sinnikkäästi ettei osaa valehdella eikä muka valehtele. Näkyyhän tuo useammassa jaksossa onnistuvan oikein hyvin. 

Vikin reaktiot kiinnostaa kyllä kun saa tietää Annimarin kaksinaamaisuudesta. Tai petollisiahan he on että ei kai siinä, mutta saisipa nähdä ja kuulla.

Vierailija
1315/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tykännyt Teemusta, mutta se voi olla vielä vaarallinen. Miettii tosissaan ja yrittää pysyä kartalla. 

Ihan tärkein pointti näissä tv peleissä. Sillä ei ole väliä kenestä tykkäät tai kenestä et. Tyhmähän sitä niin on arvioida, että se kenestä tykkään ansaitsee kaikesta kiitokseni tai se kenestä en tykkää en arvosta yhtään vaikka tekisi kuinka hienoja peliliikkeitä.

Liian vaikeaa, liian vaikeaa, ei ymmärrä, ei tajua, ei mene jakeluun

Vierailija
1316/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annimari on kyllä varsinainen tuuliviiri. Ekana sanoo että haluaa pelata Vikin ulos koska ei luota häneen. Sitten suuttuu kun Tuure antaa Vikille äänen. Mitenköhän se on luotettavampaa pelaamista kun on syöttänyt Vikin nimeä jo varmaan kaikille muille kilpailijoille. Ja miten ajatteli pelata Vikin ulos jos ei äänestämällä, Olisipa kiva nähdä Vikin naama ja kkuulla kommentit kun näkee että Annimari ehdotti hänen ulospelaamistaan ja toi nimeä esille selän takana keskusteluissa. Pyöreässä pöydässä pitääkin tuoda nimiä esille ja lähes kaikkihan siellä onkin jo mainittu.

No tämäpä. Oon sanonu alusta saakka ettei Annimariin voi luottaa. Ihan ei pysy roolissaan. 

Vierailija
1317/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu on varmaa yks ainoista kellä on vielä järki päässä

Teemu...heti ku pyörees pöydäs sai avata silmät Tuure nosti käden ja avas sen puheen ja alko syyttelee ja mentiin alakertaan ja meni ryhmäst ryhmään etr sillee Tuuren käytös on epäilyttävä mut en mä silti epäile sitä täl hetkel

Teemu... olis varmaan pitäny puhuu pelistä siel autossa mut jotenki ai vaa tullu puhuttuu...ois pitäny 

Teemu... kun mä saavun aamupalapöytään niin Saanahan siellä on ja mun ensimmäinen ajatus on Kappas keppanaa!

Teemu... mä äänestin Ringaa oikeestaan vaan sen takia et mä saisin sen kilven sielt Joonan joukkueesta pois että Joonalla ois isompi todennäköisyys selvitä ens yöstä.

Teemu ... hei nyt mä keksin, jos Sergei tai Joona tapetaan, ni Saana on petollinen...mihi mä ton perustan...

Teemu Vikille joka tulee aamupalalle...heinähattu, kenet sä tapoit viime yönä 

Järki ja järki miten sen nyt ottaa

---     ---     ----

Voi voi jos tän Teemun varassa on koko peli

Vierailija
1318/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petolliset podcast on älyttömän hyvä!

Murhatut ja karkotetut saavat kunnolla tilaa, ja Christoffer vetää hienosti keskustelua. Naurukin on aitoa eikä turhaa ja hermoihin käyvää hekottelua kuten esim.Selviytyjät podcastissa. Ilo kuunnella!

Vierailija
1319/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viki ja Annimari laiskimmat petolliset ikinä, heillä on ollut vain yksi tehtävä eivätkä edes yrittäneet suorittaa sitä. Toivottavasti tulisi lisää salatehtäviä petollisille, olisi edes jotain kiinnostavaa katsottavaa. Nyt kun Joona pudotettiin on kaikki draama taas vain Tuuren vastuulla, sja nyt sekin sitkohta  loppuu.

Vierailija
1320/1905 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viki ja Annimari laiskimmat petolliset ikinä, heillä on ollut vain yksi tehtävä eivätkä edes yrittäneet suorittaa sitä. Toivottavasti tulisi lisää salatehtäviä petollisille, olisi edes jotain kiinnostavaa katsottavaa. Nyt kun Joona pudotettiin on kaikki draama taas vain Tuuren vastuulla, sja nyt sekin sitkohta  loppuu.

Näinpä. Tuure sentään pelasi niin useassakin pyöreässä pöydässä, että petollisia epäilleet uskolliset joutuivat kysymysten kohteeksi. Vastasi monesta pudotuksesta pelillään. Viki ja Annimari on pudottaneet ainoastaan Tuuren. Mitäs nyt seuraavaksi, sulaudutaan taas varjoihin vai käydään toistensa kimppuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan