Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset kausi 4 official

Vierailija
23.06.2025 |

Petollisten neljäs kausi alkaa jo syyskuussa 2025. Kaudella linnanherra Christoffer Strandberg on kutsunut Vanajanlinnaan entistä enemmän pelaajia: peräti 20 uskollista aloittaa pelin, joka kestää nyt myös pidempään kuin aiemmin. 

Petollisten päänmenoksi hän on juoninut aivan uudenlaiset lähtökohdat, jotka aiheuttavat ennennäkemätöntä epätietoisuutta ja tunnelman sähköistymistä petollisten kammiossa. 

Jännittävää. Veikkauksia kilpailijoista?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2777)

Vierailija
2401/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa mainitsi Annimarin "jäätävistä" ilmeistä. Kuuntelin äsken eilisen "Petolliset"-podcastin, jossa Christoffer haastattelee kilpailijoita. Annimari kertoi, että tuottaja oli käynyt ennen viimeistä pyöreän pöydän kohtausta sanomassa hänelle, että itket sitten siinä pöydässä niin paljon kuin vain pystyt. Annimari sanoo, että hän yritti ja yritti tuhertaa itkua, muttei se vain tullut. Sofia puolestaan pystyi täyttämään tuottajan toiveet täydellisesti viimeiseen otokseen saakka. 

Olen ihmetellyt miten itkuisia kilpailijat usein ovat. Mutta kysymys on tosiaan tuottajien käskystä kuten kaikki muukin on käsikirjoitettua. Olen kuvitellut, että kilpailijat saisivat edes jonkin verran hahmotella itse sanomisiaan, mutta ei, KAIKKI käsikirjoitetaan ja siitä ei saa poiketa. Sen vuoksi olen Tuuren puolesta pahoillani, että hänen suuhunsa laitettiin repliikkejä, joita hän ei olisi oikeassa elämässä sanonut kenellekään.

Mutt

Podcastissa ei sanottu, että tuottaja olisi pyytänyt itkemään ennen pyöreää pöytää. 

Vierailija
2402/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista nautinnollisin voitto olisi ollut Vikin voitto,  olisi näyttänyt kaikille häntä aliarvioineelle ettei ole mikään typerys.  Vaikka ei sanallisesti pysty ilmaisemaan itseään täysin, ei tarkoita että olisi tyhmä.  

Ihmiset on kyllä yksinkertaisia tehdessään tuon tapaisia päätelmiä ihmisistä. 

Muita vastaavia:

Jos ihminen ei puhu paljon, hänen on oltava ujo ja pelokas

Jos ihminen puhuu paljon, hänen on oltava älykäs

Jos ihminen on herkkä, hänen on oltava heikko

Jos ihminen on temperamenttinen, hänen on oltava vahva

Älkää tehkö tällaisia yksinkertaisia päätelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa mainitsi Annimarin "jäätävistä" ilmeistä. Kuuntelin äsken eilisen "Petolliset"-podcastin, jossa Christoffer haastattelee kilpailijoita. Annimari kertoi, että tuottaja oli käynyt ennen viimeistä pyöreän pöydän kohtausta sanomassa hänelle, että itket sitten siinä pöydässä niin paljon kuin vain pystyt. Annimari sanoo, että hän yritti ja yritti tuhertaa itkua, muttei se vain tullut. Sofia puolestaan pystyi täyttämään tuottajan toiveet täydellisesti viimeiseen otokseen saakka. 

Olen ihmetellyt miten itkuisia kilpailijat usein ovat. Mutta kysymys on tosiaan tuottajien käskystä kuten kaikki muukin on käsikirjoitettua. Olen kuvitellut, että kilpailijat saisivat edes jonkin verran hahmotella itse sanomisiaan, mutta ei, KAIKKI käsikirjoitetaan ja siitä ei saa poiketa. Sen vuoksi olen Tuuren puolesta pahoillani, että hänen suuhunsa laitettiin repliikkejä, joita hän ei olisi oikeassa elämässä sanonut kenellekään.

Mutt

Ei kyllä podcastissä ole tuollaista.

Vaan Anni kertoo että pyöreän pöydän jälkeen tuotanto tuli kyselemään jotain ja Anni ITSE sanoo heille: "Kauan täs on aikaa vielä siihen ku mä en pysty enää esittää itkeväni yhtään! Mua ei enää itketä ollenkaan.."  - eli tuotanto EI anna ohjeita! Olisihan se myös outoa että olisivat puolueellisia.

Vierailija
2404/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annimari poistaa ig:ssä kommentit, jossa ei kehuta häntä, siis mun kommentti pysyi siellä vaan vartin!!! Kirjoitin et kyllä se valehteli, esim Vikille kokoajan ja muillekin. Uskon et noi sen oudot ilmeet oli raivoa, Suski tuskin tollasta oikeesti tulee pitämään ystävänään 😂 

Vierailija
2405/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tota vikaa lausetta laittanut, ainoastaan tosta valehtelusta kommentoin.

Vierailija
2406/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä loppu, kun uskolliset ja rehellisyys vei voiton, vaikka voittajat pelasivatkin enemmän tunteella kuin järjellä eivätkä siten kuuluneet suoranaisiin suosikkeihin.  Kaudesta jäi hyvä fiilis.

Siis mikä ihmeen "rehellisyys". Oletko ihan hereillä?

Tuosta samasta "rehellisten" porukasta valitaan petolliset ilman heidän suostumustaan. Täysin järjen vastaista nimitellä toisia rehellisiksi ja toisia ei rehellisiksi.

Se että olet itse ihan pihalla. No, niin on iso osa pelaajistakin "En voisi olla petollinen kun plaa plaa plaa":)

Vierailija
2407/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee petollisiin niin petollisen pahin virhe on kääntyä muita vastaan. Sekä Anni että Tuure pyrkivät pudottamaan kaikki muut petolliset. Toinen lopulta onnistui mutta ilman tiimiä tätä peliä ei voi voittaa. Tai sitten pitäisi tajuta erottaa uskollisten tiimit ennen finaalia.

Juuri näin. Toivottavasti seuraavilla kausilla petolliset pelaavat yhteen.

Vierailija
2408/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin myös et miten siellä oli vain kehuja, mut tää selittää et hän kyttää siellä ja poistaa kaikki muut. Huvittava nainen, olis ollut kiva nähdä mitä puolia nousee esiin jos sitä ois roustattu kunnolla.

Vierailija
2409/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä Tuurea on enää koettaa mustamaalata vaikka Annimarin tappio harmittaisi kuinka. Tuotantohan kehui Tuurea ja nimenomaan sääntöjen hallitsemista, Cristofferkin useamman kerran maininnut. 

Esim Teemuhan kertoi podcastissa ja Cristofferin kanssa puhuivat, kuinka ohjaaja ja käsikirjoittaja tulivat keskeyttämään heidät, kun Annimari oli kertomassa Teemulle jotain sääntöjen vastaisesti. Olivat muistutelleet säännöistä ja kerranneet mitä saa sanoa. Ja youtuben jaksojen perusteella ei ollut ehkä edes ainoa kerta kun Annimaria huomautettiin. Onkohan siitä lehtihaastattelusta tosiaan seurannut mitään, selkeästi siinä jo paljastui pettymys ettei voittanutkaan.

Vierailija
2410/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan turhauttavaa noille kilpailijoille, kun leikataan tv:tä pois heidän mielestään tärkeitä kohtia. Podeissa jokainen on sanonut "Mutta sitä ei näytetty tv:ssä ollenkaan" jostakin tilanteesta... Linnan isäntä hyvin vähän kommentoi sitä miten ohjelma on leikattu

Linnan isäntä ei pystynyt enempää kommentoimaan, koska huomasi Annimarinkin puheet ihan paikkaansa pitämättömiksi. Ihan varmasti tv -tuotanto toimii niin että oleellisimmat ja dramaattisimmat tapahtumat näytetään katsojille. Taisi vaan Annimari tajuta kuinka epäedullinen hänelle tuosta sarjasta tuli, paljastui kaikki valehtelu ja omakehu kameroille. Podeissa ei todellakaan jokainen pelaaja ole sanonut ettei jotain näytetty, Annimari taisi sanoa sen viimeisessä podissa toistakymmentä kertaa, koetti vielä pelastaa kasvonsa, veti Vikinkin mukaan vaikka Viki oli juuri edellä kertonut, että luotti Annimariiin ja että

Oli kyllä erikoista viimeisessä podcastissa Annimarin selostus, kuinka sitä ja sitä tapahtui ja se meni näin ja näin muttei muka vaan näytetty ohjelmassa. Yritti kirjoittaa koko shown ihan alusta alkaen uusiksi. Uskoo ken haluaa

Vierailija
2411/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista tämän vuoden pelissä oli mielestäni se, että Tuuren poistuessa hänen viittauksiin Vikistä ja A-M:sta petollisina ei tuotanto puuttunut mitenkään. Eikö säännöissä ollutkin niin ettei petollinen saa paljastaa toista petollista? Tuure teki tuon lähtiessään törkeästi ja lapsellisesti. 

Pelaajat eivät olleet kovinkaan hereillä, kun eivät noteeranneet tätä ilmiselvää paljastusta. Se oli varmaan se Annemarin itku joka sekoitti pelaajien pasmat, vaikka todennäköisesti itkijä on petollinen ja ei kestä petollisuuden paineita.

Vierailija
2412/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan turhauttavaa noille kilpailijoille, kun leikataan tv:tä pois heidän mielestään tärkeitä kohtia. Podeissa jokainen on sanonut "Mutta sitä ei näytetty tv:ssä ollenkaan" jostakin tilanteesta... Linnan isäntä hyvin vähän kommentoi sitä miten ohjelma on leikattu

Linnan isäntä ei pystynyt enempää kommentoimaan, koska huomasi Annimarinkin puheet ihan paikkaansa pitämättömiksi. Ihan varmasti tv -tuotanto toimii niin että oleellisimmat ja dramaattisimmat tapahtumat näytetään katsojille. Taisi vaan Annimari tajuta kuinka epäedullinen hänelle tuosta sarjasta tuli, paljastui kaikki valehtelu ja omakehu kameroille. Podeissa ei todellakaan jokainen pelaaja ole sanonut ettei jotain näytetty, Annimari taisi sanoa sen viimeisessä podissa toistakymmentä kertaa, koetti vielä pelastaa kasvonsa, veti Vikinkin mukaan vaikka Viki oli juuri edellä kertonut, että luotti Annimariiin ja ett

Ilmeisesti tälläisia ohjelmia on joidenkin mahdoton kattoo ilman vihaa... Jokainen pelasi hyvin eikä kenenkään tarvi "pelastaa kasvojaan". Tää on viihdeohjelma, voisko yrittää suhtautua siihen sellaisena. Aina haukutaan kauden jälkeen joku ja sinä et ollut siellä linnassa (?) eli et tiedä mitä tästä on pois leikattu.

Vierailija
2413/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi petollisten pitää juonia muita petollisia pois :( En usko että rahan takia vaan jotenkin ajatellaan että se tekee sinusta hyvän pelaajan kun osaat juonia muita petollisia pois.

Viime kausi oli hyvä kun 3 petollista pelasivat yhteen - ja ainoa jonka petolliset pudottivat oli se, joka juoni muita petollisia vastaan.

Minusta katsojan kannalta on jännempää kun on petolliset vs. uskolliset.

Viki ja Annimari olisivat voittaneet, jos Annimari olisi pysynyt uskollisena toiselle petolliselle.

Karma!

Nämä pelaajat eivät ennen omaa peliään olleet nähneet kautta 3.

Vierailija
2414/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sitä Tuurea on enää koettaa mustamaalata vaikka Annimarin tappio harmittaisi kuinka. Tuotantohan kehui Tuurea ja nimenomaan sääntöjen hallitsemista, Cristofferkin useamman kerran maininnut. 

Esim Teemuhan kertoi podcastissa ja Cristofferin kanssa puhuivat, kuinka ohjaaja ja käsikirjoittaja tulivat keskeyttämään heidät, kun Annimari oli kertomassa Teemulle jotain sääntöjen vastaisesti. Olivat muistutelleet säännöistä ja kerranneet mitä saa sanoa. Ja youtuben jaksojen perusteella ei ollut ehkä edes ainoa kerta kun Annimaria huomautettiin. Onkohan siitä lehtihaastattelusta tosiaan seurannut mitään, selkeästi siinä jo paljastui pettymys ettei voittanutkaan.

Höpö höpö, missään ei ole tällaista mainittu! Teemu ei puhunut mitään tällaista podcastissa

Vierailija
2415/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksatteko oikeesti kiinnostua tv ohjelmien julkkisten juonitteluista  ?

Vierailija
2416/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eilen illalla selvisi, että (poisjäänti) johtui siitä, että urheiluliitto ei ollut ilmoittanut mua kisoihin, Korte perkasi Viiden jälkeen -ohjelmassa."

Johtui siitä, että 2-3 viikkoa aikaisemmin AnniMari oli kertonut lopettavansa uransa (juuri juossut viimeisen kisansa). Vastaavanlaisia, hieman outoja lausuntoja hän antoi uransa aikana useita - ristiriitainen persoona.

Eniten ärsytti tuo väite, ettei koskaan valehtele. No, se valehtelu on niin paljon muutakin kuin ihan sellainen suora "olen uskollinen, olen uskollinen" mantra. Tuuren ns. valhe oli ihan niin ja näin - kumpi siinä lopulta valehteli, AM vai Tuure? Vikin suolaus melkein alusta asti oli kieroa peliä sekin.

En silti sano, että AM teki väärin, näin voi pelata. Mutta ei kannattaisi kaunistella pelaamistaan. Eräässä suhteesa AM toki pelasi todella hyvin. Oikein kukaan ei epäillyt häntä missään vaiheessa kuin vasta ihan siinä viimeisessä äänestyksessä kun ei vaihtoehtoja ollut. Ja Suski antoi myös suojaa AM:lle eikä pelkästään päin vastoin.

Vierailija
2417/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Annimari rupesi jo kisan puolivälissä savustamaan Vikiä ulos kisasta ja toisteli muille, että Viki on petollinen, joka tulisi äänestää ulos. Ja  AM usein puhui omasta voitostaan, ei siis halunnut jakaa rahoja.. Onneksi karma kosti, uskolliset vei voiton.

Jos nyt oikein muistan niin silloin kun Anni otti sen puheeksi niin ajattelin että se on semi järkevä peliliike. Viki sopi vastaukseksi osaan niistä petollinen oli x kysymyksiin. Koska Anni ja Tuure oli samassa joukkueessa ja Kaitsu kieltäyty rekrystä niin oli tärkeää että Anni saa enemmän kohteita keihin Teemu voi kääntää epäilyt. 

Se että se piti sen loppuunasti eikä luovuttanut sen jälkeen kun laskijat katosivat niin oli virhe. En ole ihan vakuuttunut että se oli vaan ahneutta. Mulle tuli fiilis että Anni ei vaan osannut laskea sitä oikein.

Vierailija
2418/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutt

Öö siis mistä revit tällaista? Tuottaja ei ole mitään tuollaista sanonut. Juuri tässä kuuntelen podia. Sen sijaan Annimari kertoo että rupattelee itse tuotannolle että onko viel kuin pitkä aika kun ei jaksa enää teeskennellä sitä itkua.

Eikä tuotanto myöskään Sofialle mitään tuollaista sano! Eli vedät aivan kummia johtopäätöksiä. Kyse ei ole ohjatusta draamasta jossa pyydetään itkemään! Ne haastatteluthan on JOKAISELLE ERIKSEEN! Eihän ne nyt toisillensa paljasta jos on kyse tekoitkusta! Haloo taas. Älä jaa valheita.

Vierailija
2419/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annimarin naaman vääntely ja krampinomainen tekoitkun vääntö oli vaivaannuttavaa katsottavaa. Ei siitä ainakaan näyttelijäksi ole. Viki veti roolinsa hyvin, olisin sille suonut voiton.

Huomasin että viimeisessä pöydässä oli oikeasti herkillä. Oli siis ihan vähällä alkaa itkemään. Petollisen rooli oli hänelle ilmeisen raskas. Varmaan vielä hankalempaa kun toiset istui puolikaaressa hänen edessään ja hänen piti näytellä heille uskollista.

Suosittelen katsomaan tai kuuntelemaan viimeisen podcastin. Kertoi itse ettei tekoitku enää irronnut. Koetti valuttautua alemmas pöydässä ettei paljastuisi. Sekosi ja hätääntyi koska nimeään alettiin heitellä petollisena, ei pokka pitänyt. Ei ole mikään tunteellinen herkkis vaan pelasi itkulla ja manipuloi tunteilla ja tätähän joku kommentoi jo ajat sitten

Moni herkkä haluaa peitellä herkkyyttään. Katsojana oli ihan selvä asia että AM oli oikeasti alkamassa itkemään viimeisessä pöydässä. Lisäksi puhe tekoitkusta on hiukan hankala asia ohjelmassa, missä paineet on kovat.

Vierailija
2420/2777 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuureko siellä itse ja käyttää sanaa mustamaalaus taas kerran? Eihän täällä ole mitään sen kummempaa hänestä enää tässä vaiheessa?🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan