Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaako kukaan muu lupiineita?

Vierailija
23.06.2025 |

Ne kun nykyään hävitetty kaikkialta. Minusta lupiinit olivat kauniita. Lapsuuden kesistä muistoissa lupiinipelto joka kesäiltana niin kaunis näky. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkäsin niistä. Oli ne tien kauniinpia kuin pujot.

Vierailija
22/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän niitä joka puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä kaikkialta ole hävitetty, niistä tuskin koskaan pääsee eroon kokonaa, joten jossain tienvierustalla vähintään niitä tulee ana näkemään. Itse kasvatan lupiineja pihallani. Olen järjestänyt asian niin, että kasvavat isossa ruukussa, joka minimoi leviämisen riskin. Kauniitahan ne ovat, ei ihme, että ranskan hovissakin niistä tykättiin. 

Vierailija
24/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntuoksuinen sellainen lupiinipelto

Mun mielestä lupiini ei tuoksu!

Vierailija
25/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole ollut tienvieret näin sinisenään lupiineista. En muista yhtään tällaista kesää. Olisiko sitten leuto talvi ja kylmä ja märkä kesä olleet sopivat niille? Vai ovatko ne vaan riehaantuneet hävittämisistä? Ja siis ainakaan valtio tai kunnat ei ole niitä yhtään hävittäneet. Jossain näin, että kutsuttiin taviksia talkoisiin. Eikö sitten saaneet ketään osallistumaan?

Vierailija
26/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän lupiineista, mutta koska ne on määrätty hävitettäväksi, osallistun omalla tavallani: kerään isoja puskia kotiin maljakkoon ja siirrän sitten biojätteeseen ennen kuin ehtivät siementää minnekään. En kuitenkaan osallistu isommin niitto- ja juurien raastotalkoisiin. Olen samaa mieltä kuin yksi edellinenkin kirjoittaja - ne ovat lähteneet leviämään, koska ilmasto muuttuu. Muistan senkin ajan, kun lupiinia ei saatu yrityksistä huolimatta leviämään pohjoisempaan Suomeen millään, ilmasto oli sille liian karu ja kylmä. Ilmaston muuttumisen myötä osa kasveista väistyy, koska ne eivät enää pärjää ympäristössä, josta puuttuu pitkät kylmät kaudet, ja yhtään tällaista kasvia emme pelasta sillä, että taistelemme nykyisissä olosuhteissa hyvin viihtyvät lupiinit hengiltä.

Onko biojäte oikea paikka? 

Vierailija
27/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettiin viime viikolla helsinkiin. Lupiineja oli koko matkan pitkin pientareita. 

Vierailija
28/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa, mökillä taistelin niistä eroon. Vieraslaji joka valtaa paikat, ja myrkyllinen.

Vierailija
29/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa, eilenhän tätä jo täällä jauhettiin.

0/5 edelleenkin. 

Vierailija
30/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole hävitettyjä kaikkialla, onneksi. Eikä niiden hävitys tule koskaan onnistumaan, niitä löytyy niin paljon luonnossa.

En oikein ymmärrä tätäkään hysteriaa koskien lupiineja; olen melkein 55v ja lupiineja oli runsaasti jo lapsuudessani. Ei ole haitannut muita kasveja/ kukkia, nekin kasvavat yhtä vahvoina vuodesta toiseen.

Lupiinit ovat tosi kauniita! 

Vierailija
31/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväntuoksuinen sellainen lupiinipelto

Mun mielestä lupiini ei tuoksu!

Kyllä vaan tuoksuu kun niitä on enemmän samassa kohtaa. Fillaroidessa huomaa hyvin. 

Vierailija
32/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on myrkyllisiä ja hyönteiset kärsii. Lisäksi vievät tilaa muilta kukilta, joita hyönteiset tarvitsevat. 

Vierailija
33/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupiinit on tosi kauniita. Ihanat värit. 

Vierailija
34/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mistään ole hävitetty, niitä on kaikkialla! Eli, en kaipaa.

Vierailija
35/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole hävitettyjä kaikkialla, onneksi. Eikä niiden hävitys tule koskaan onnistumaan, niitä löytyy niin paljon luonnossa.

En oikein ymmärrä tätäkään hysteriaa koskien lupiineja; olen melkein 55v ja lupiineja oli runsaasti jo lapsuudessani. Ei ole haitannut muita kasveja/ kukkia, nekin kasvavat yhtä vahvoina vuodesta toiseen.

Lupiinit ovat tosi kauniita! 

Noinhan se on. Niitä ei saa mitenkään hävitettyä enää, mutta idiootit eivät halua kuulla sitä.

Vierailija
36/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole erityisen kauniita, mutta etenkin häiritsee se miten lupiini myrkyttää kimalaiset :(

Vierailija
37/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei niitä kaikkialta ole hävitetty, niistä tuskin koskaan pääsee eroon kokonaa, joten jossain tienvierustalla vähintään niitä tulee ana näkemään. Itse kasvatan lupiineja pihallani. Olen järjestänyt asian niin, että kasvavat isossa ruukussa, joka minimoi leviämisen riskin. Kauniitahan ne ovat, ei ihme, että ranskan hovissakin niistä tykättiin. 

Lupiinien kasvatus on laitonta!

Vierailija
38/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa niitä näkyy paljon vielä! Jopa tällä hetkellä näen, koska rivitalonaapurimme ei ole puutarhuri ja entisten asukkaiden istutusten jäännökset kasvavat vielä ja niiden joukossa luonnonkukkia. Hirveästi näitä putkikasveja ja tänään huomasin siellä myös sinisiä lupiineja. Tästä paikaltani olohuoneen sohvalta näen ikkunasta niitä kolme. 

Minä olen lupiinifani ja olen onnellinen silloin kun niitä näen. Villejä lupiineja. 👍

Vierailija
39/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon antanu pihan kasvaa täyteen näitä. 

Vierailija
40/57 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmean näköisiä pötköjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi