Menisitkö Savonlinnan Oopperajuhlille, jos saisit ilmaiset liput?
Ja olisit verrattain lähellä?
Perustelujakin saa antaa.
Kommentit (62)
Todellakin menisin. Ja olen kymmenet vuodet käynytkin joka kesä vaikka asun kaukana ja maksan itse liput. Ooppera on lempilajini enkä oikeastaan muuta musiikkia edes kuuntele, olen niin hurahtanut.
Kansallispukuisia ihmisiä en muista yleisössä ikinä nähneeni. Jollakin saattaa olla päällään marimekkoa, mutta en muista sitäkään. No, en kyllä edes kiinnitä huomiota siihen, miten kukakin pukeutuu. Sen varmaan huomaisin, jos joku tulisi kokonaan ilman vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ooppera kiinnostaa, mutta en haluaisi olla siellä ihmismassojen keskellä, en varsinkaan niiden marimekko/kansallispuku-asuisten. Jotka pikkusieluisuudessaan käyvät siellä joka kesä, maksoi, mitä maksoi.
Tai ehkä käyvätkin siksi, että aidosti pitävät oopperasta, onko tullut koskaan mieleen! Vai onko sinulla tapana käydä kerta toisensa jälkeen sellaisissa kulttuuririennoissa, jotka eivät sinua kiinnosta? Mielenkiintoista. Minä en jaksaisi. En myöskään ymmärrä mitä tarkoitat tässä yhteydessä pikkusieluisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin menisin. Ja olen kymmenet vuodet käynytkin joka kesä vaikka asun kaukana ja maksan itse liput. Ooppera on lempilajini enkä oikeastaan muuta musiikkia edes kuuntele, olen niin hurahtanut.
Kansallispukuisia ihmisiä en muista yleisössä ikinä nähneeni. Jollakin saattaa olla päällään marimekkoa, mutta en muista sitäkään. No, en kyllä edes kiinnitä huomiota siihen, miten kukakin pukeutuu. Sen varmaan huomaisin, jos joku tulisi kokonaan ilman vaatteita.
Idiootti !
Ongelma on että siellä pitää yöpyä esityksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt että mistä Savonlinnassa saadaan kaikille noille ihmisille yöpymispaikkoja, etenkin jos ovat vähän vaativampia asiakkaita eihän siellä varmaan ole kuin yksi Sokos hotel?
Ehdottomasti. Olen kerran ollut yritysvieraana niin että kaikki oli maksettu majoituksia myöten ja oli kyllä elämys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti !
Näköjään olet, ennen huutomerkkiä ei tule välilyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt että mistä Savonlinnassa saadaan kaikille noille ihmisille yöpymispaikkoja, etenkin jos ovat vähän vaativampia asiakkaita eihän siellä varmaan ole kuin yksi Sokos hotel?
On siellä muutama ihan tasokas hotelli ja lisäksi joitakin perushotelleja, kesähotelleja, majataloja ja mökkikyliä. Monet savonlinnalaiset myös vuokraavat omat asuntonsa oopperavieraiden majapaikoiksi ja lähtevät siksi aikaa itse mökeilleen tai muualle pois kaupungista.
Toki kaikki kaupungin lähiseudun mökkikylät ja vuokramökit ovat myös käytössä, joten kyllä sinne vaan ne kaikki kymmenet tuhannet matkailijat (jotka eivät tietysti kaikki ole paikalla yhtä aikaa, ovat yön tai pari ja sitten antavat paikkansa seuraaville) saadaan mahtumaan. Ja ainakin aiempina vuosina Finnairilla on myös ollut yöllä näytöksen jälkeen paluulento Helsinkiin, joten pääkaupunkiseutulaiset eivät välttämättä tarvitse yöpymispaikkaa.
Itse olen käynyt juhlilla joka kesä vuodesta 1989 ja aina löytänyt katon pään päälle, milloin mistäkin.
Menisin.
En ole koskaan ollut oopperassa, mutta olen seurannut kyllä radiosta ja televisiosta oopperee.
Taikahuilun jopa olen hankkinut DVD:llä.
t: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tekisit, ap?
Nytkö? En menisi. Olen käynyt siellä jo monta kertaa. En jaksa sitä vääjäämätöntä edustamista ja pönötystä. Haluan olla rauhassa. Ap
???? Eikös siellää istuta seuraamassa esitystä?
Pukeutumisetikettikään ei Savonlinnassa one teatteria kummempi?
Olen ollut ihan itse maksavana, ihan kiva kokemus oli, mutta ei välttämättä tarvitse käydä uudestaan, ellei nyt ohjelmistoon tulisi jotain "pakko nähdä" esitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. mökin voi vuokrata jostain Savonlinnan lähistöltä.
Vierailija kirjoitti:
Ooppera kiinnostaa, mutta en haluaisi olla siellä ihmismassojen keskellä, en varsinkaan niiden marimekko/kansallispuku-asuisten.
Jotka pikkusieluisuudessaan käyvät siellä joka kesä, maksoi, mitä maksoi.
Oikeakielisyyskurssi?
Vierailija kirjoitti:
Ooppera kiinnostaa, mutta en haluaisi olla siellä ihmismassojen keskellä, en varsinkaan niiden marimekko/kansallispuku-asuisten. Jotka pikkusieluisuudessaan käyvät siellä joka kesä, maksoi, mitä maksoi.
Oopperan tekeminen on sen verran kallista puuhaa, että ei oikein ole mahdollista järjestää näytäntöä vain muutamalle harvalle ja valitulle, jotka eivät siedä "ihmismassoja". Tai ainakin pääsylippu maksaisi siinä tapauksessa kymppitonnin.
En tiedä mihin paikkaan viittaat, mutta ainakaan Olavinlinnan yleisö ei pukeudu kansallispukuihin (no, joillakin lipunmyyjillä saattaa sellaiset olla). Aika monet ovat farkuissa ja villapaidoissa (keskiaikaisessa linnassa voi olla yllättävän viileää lämpimänäkin kesänä). Kuumemmalla säällä joku voi tosiaan vetäistä päälleen marimekon, mutta en oikein ymmärrä, mitä haittaa siitä olisi kenellekään muulle.
Kyllä mä varmaan menisin. Olavinlinna on hieno, ja vaikka en oopperaa sinänsä suunnittele katsovani, niin elämyksenä Savonlinnan Oopperajuhlat varmaan olisi hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis ne, jotka oikeasti nauttivat siitä tapahtumasta? Joo ihan kauheaa. Itse en menisi, olen pari kertaa ollut, sekä Savonlinnassa että Oopperatalossa. Ei vaan ole minun juttuni.
Missä ihmeen Oopperatalossa? Näytökset pidetään Olavinlinnassa, ollaan aina pidetty.
Pari kertaa olen ollut opperassa, yhden kerran Olavinlinnassa, muutaman kerran Helsingin Opperatalolla. Ei ollut mun juttuni oli lokaatio mikä hyvänsä. Ja oopperaa on kyllä opperajuhlien aikana Savonlinnassa muuallakin (ainakin takavuosina oli) kuin Olavinlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tekisit, ap?
Nytkö? En menisi. Olen käynyt siellä jo monta kertaa. En jaksa sitä vääjäämätöntä edustamista ja pönötystä. Haluan olla rauhassa. Ap
Miksi joudut edustamaan ja pönöttämään? Ilmeisesti ilmaisilla lipuilla, jolloin tavallaan "maksat" olemisestasi edustamalla. Mä oon ihan itse maksavana viettänyt ystävän kanssa hauskoja kesäisiä oopperailtoja monena vuonna. Edustanut korkeintaan itseäni enkä pönöttänyt yhtään. Kerran olin ensitreffeillä Savonlinnassa oopperassa muusikon kanssa, ne oli vähän erikoiset mutta ihan mukavat treffit, kun aihe kiinnosti molempia. Eikä me pönötetty silloinkaan 😀
Tottakai menisin! Viime kesänä olin ihan itse maksamallani lipulla, ja viihdyin.
Menisin ilman muuta!
Ja mulle muuten ne "ihmismassat" siellä linnassa ovat juuri se paras juttu ja tunnelman luoja. Kun melkein kolme tuhatta henkeä yhtä aikaa pidättää hengitystä tai liikutusta tai nauraa ääneen tai aplodeeraa hullun lailla.
Aika omituiselta tuntuisi istua katsomossa yksikseen tai muutaman kaverin kanssa, kun näyttämöllä sata ihmistä laulaa ja orkesterimontussa sata ihmistä soittaa täysillä.
Ihan sama pätee muihinkin festareihin ja konsertteihin. Siitähän nekin koostuvat, yhteisestä kokemuksesta musiikin äärellä.