Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 24-vuotiaalla pitäisi olla säästössä rahaa?

Vierailija
23.06.2025 |

Tällä hetkellä olen 23 ja olen laskenut saavani töistä rahaa säästöihin vuodessa n. 10,000. Onko tämä riittävästi ikäiselleni? Opintolainaa on n. 12,000e, kannattaako käyttää valmistumisen jälkeen säästöt kertamaksuun saadakseni tämän pois vai maksaa hiljalleen tätä? Korko 4,5%.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans toinen 24v. Mulla on 0e säästössä, maksan opintolainaa ja muita lainoja pois. En tiedä mihin säästäisi kun huominen ei ole varmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans toinen 24v. Mulla on 0e säästössä, maksan opintolainaa ja muita lainoja pois. En tiedä mihin säästäisi kun huominen ei ole varmaa

Juu, makselen itsekin joitakin perintöjä ja kulutusluottoja mutta olen painanut menot niin minimiin että pystyisin säästämään 10k. Säästän varmaan juuri siihen ettei huominen ole varmaa.

t.ap

Vierailija
4/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
5/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tuossa iässä n. 5000 e puskuri, ei muuta omaisuutta, vuokra-asunto. pieni palkka.

Vierailija
6/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla oli tuossa iässä n. 5000 e puskuri, ei muuta omaisuutta, vuokra-asunto. pieni palkka.

Ei mullakaan mitään omaisuutta ja köyhät vanhemmat, lähinnä vain nämä hypoteettiset säästöt tulevaisuudessa.

t.ap

Vierailija
7/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
8/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on velkaa niin ei oikeasti ole varaa säästöihin. Velat pois ensin. Sitten säästät.

Vierailija
9/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laskeskelin että pitäisi 20 000€ vuodessa saada säästöön.  Siis jos pääsen hyvin palkattiin työhön.  Olisiko vinkkejä mihin kannattaa mennä?

Vierailija
10/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen olisi hyvä olla heti nostettavissa. Loput ehtii hankkimaan myöhemmin.

Vierailija
11/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin menee jos tuon ikäisenä jää kymppitonni vuodessa säästöön 0.o

Vierailija
12/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on velkaa niin ei oikeasti ole varaa säästöihin. Velat pois ensin. Sitten säästät.

Opintolaina nyt on hyvin hallittavissa olevaa lainaa ja hyvin soviteltavissa pankin kanssa, jos käy tilanne hankalaksi. Kannattaa säästöt pistää poikimaan ja pitää käsien ulottuvilla. 

24-vuotiaana minulla oli tuulen huuhtoma perse, mutta oli ainakin se perse.

Vierailija
13/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, makselen itsekin joitakin perintöjä ja kulutusluottoja mutta olen painanut menot niin minimiin että pystyisin säästämään 10k. Säästän varmaan juuri siihen ettei huominen ole varmaa.

t.ap

Makselet perintöjä? Nyt on trolli ihan sekaisin.

Vierailija
14/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Makselet perintöjä? Nyt on trolli ihan sekaisin.

mennyt sekaisin sanat "perintö" ja "perintä"?

Vierailija
15/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitäisi", "pitäisi olla". 

Jos ei ole tehnyt mitään tai ei ole ollut mahdollista tehdä mitään sen eteen, että jotain säästöjä olisi ja karttuisi, niin eihän niitä silloin voi parikympisellä olla. Riippuu niin, mitä polkuja pitkin on elämä mennyt, mihin on lähtenyt. Kun toisella on säästöissä viisinumeroinen summa ja toisella saman verran perinnässä, niin kyseessä on kaksi täysin erilaista henkilöä, jotka ovat eläneet ihan eri näköiset elämät. Järkevästi kun elää, niin kyllä niitä säästöjä pääsee karttumaan. 

Vierailija
16/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina nyt on hyvin hallittavissa olevaa lainaa ja hyvin soviteltavissa pankin kanssa, jos käy tilanne hankalaksi. Kannattaa säästöt pistää poikimaan ja pitää käsien ulottuvilla. 

24-vuotiaana minulla oli tuulen huuhtoma perse, mutta oli ainakin se perse.

Mulla oli 23 vuotiaana reilusti velkaa mutta 24 vuotiaana olinkin velaton ja yli sata tonnia tilillä.  Ei mikään perintö vaan voitolla tienattu.

Vierailija
17/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa kun on päällä, niin eihän sitä voi muuta kuin säästää sen mitä pystyy.

Vierailija
18/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä kannattaa sijoittaa kaikki ylimääräiset rahat. Kymmenen vuoden päästä itseään kiittää.

Vierailija
19/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että onko järkeä heti tyhjentää säästöt vaikka olisikin 4,5% korko?

t. ap

Vierailija
20/63 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala säästää siihen, mikä on huomenna varmaa. Eihän sitä nyt tänään tiedetä, mikä se on, mutta se minkä huominen tuo tullessaan, on varmaa sitten kun se tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän