Välimeren kohteet, joissa ei huijata turisteja?
Hintataso on sinänsä yhdentekevä, mutta inhoan huijauksia ja turistivihaa. Olen tähän mennessä viettänyt lomat Ranskassa, koska siellä ihmiset ovat normaaleja länsimaalaisia. Olen kerran käynyt Barcelonassa, mutta siellä oli törkeitä kylttejä turisteista, joten sinne en enää rahojani kanna. Mutta mitä kohteita/ maita sinä suosittelisit?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Portugalissa taksikuski huijasi. Siitä jäi huono maku, en suosittelisi ja menisin itsekin noista maista Ranskaan.
Kaveria yritettiin huijata Ranskassa kahvilassa. Tarjoilija antoi tahallaan liian vähän rahaa takaisin. Taksi sen onnistui huijauksesta.
Ei sellaista maailmankolkkaa olekaan missä varmuudella voi sanoa ettei huijata. Huonolla tuurilla voi joutua huijatuksi ihan missä vaan, ja hyvällä tuurilla ei missään.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista maailmankolkkaa olekaan missä varmuudella voi sanoa ettei huijata. Huonolla tuurilla voi joutua huijatuksi ihan missä vaan, ja hyvällä tuurilla ei missään.
Juu, kaikkialla huijaaminen on mahdollista mutta toisissa paikoissa se on todennäköisempää kuin toisissa. Eiköhän tässä haettu sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sloveniaan itse menisin jos olisi rahaa. Itä-Euroopassa halpaa, ei liikaa turisteja, kaunis luonto ja historiaa.
Adrianmeri.
Adrianmeri kuuluu kuitenkin Välimereen kuten Pohjanmeri Atlanttiin.
Itämerikin kuuluu Atlanttiin, vaikka harvemmin sen Atlantin osaksi mieltää.
Monissa maissas on muualta tulleita huijareita, jotka ihan työkseen huijaavat.
Kertokaa esimerkkejä millä tavoin teitä on huijattu?
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissas on muualta tulleita huijareita, jotka ihan työkseen huijaavat.
Niitä on helpompi vältellä kuin paikallisia ravintolahuijareita, opashuijareita, taksihuijareita jne.
Lähtökohtaisesti ostopäätös on aina huijaus, vaikka ostaisit kaupasta kurkun.
Jos pääset takaisin kotiin ilman ruokamyrkytystä tai muuta ripulia, laita lotto.
Slovenia on kyllä ihana maa. Kroatiassa mua ei ole yritetty huijata koskaan, asuinkin siellä jonkin aikaa ja kiertelin paljon, tosin turistikauden ulkopuolella. Yllättäen myöskään Albaniasta en muista mitään huijauksia, enkä Bosniasta mutta siellä ei paljon rantaa ole. Jotenkin mielikuvissa olisi että noissa voisi kohdata kaikenlaista ikävää, mutta päinvastoin.
Kyllä huijataan Kreikassa, Ateenassa taksikuski yritti kusettaa.
Mä olen pyörinyt paljon Pohjois-Italiassa, Toscana ja siitä pohjoiseen. Ei kyllä ole ikinä huijattu. En edes tajua missä voitaisiin huijata, kun kaupoissa on hinnat esillä ja kuitin saa aina, samoin rafloissa, joten helppo tsekata, että laskutettu kuten kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ostopäätös on aina huijaus, vaikka ostaisit kaupasta kurkun.
Jos pääset takaisin kotiin ilman ruokamyrkytystä tai muuta ripulia, laita lotto.
Älä nyt puhu pskaa. Vietän Euroopassa joka vuosi viikkoja, syön ja juon, mitä eteen sattuu, eikä ikinä ripulia tai mahatautia.
Joskus 70-luvulla vielä saattoi saadakin.
Millä tai miten te oikein maksatte? Käytän vain korttia/virtuaalilompakkoa, josta voi aina tarkistaa laskun tai velvoitettavan summan. Ennen ja jälkeen maksamisen. Seuraan myös aktiivisesti kortin tapahtumia, jotta voin tarvittaessa ottaa pankkiin yhteyttä heti jos huomaan mitään kummallista tapahtuneen tilillä.
Kreikassa todellakin huijataan. Rodoksen vanha kaupunki varmaan yksi pahimmista. Mallorcalla, Kyproksella, Kroatiassa, Italiassa ja Montenegrossa ei ole huijattu.
Onko maailmassa muita paikkoja kuin ehkä Pohjoismaat ja Kanada, missä ei turistien huijaaminen ole tietynlainen harrastus ja huvittelumuoto.
Paljon matkustanut, eniten yritetty kusettaa Kreikassa, Ateena pahin!
Malta, Kypros.
Käynyt Espanjassa kymmeniä kertoja eikä koskaan huijattu. Tosin turistirysät kierrän kaukaa. Esim. Pohjois-Espanjassa on upeita paikkoja ja vähän turisteja.