Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokeillut meditaatiota/hiljentymistä onnistuneesti?

Vierailija
22.06.2025 |

Itse joskus kuuntelin ambienttia ja makasin liikkumatta. Tällä oli tervehdyttäviä vaikutuksia, niin koen. Nyt en ole moneen vuoteen näin tehnyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus on luonnollista ja mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt sellaisen MBSR-meditaatiokurssinkin (Mindfulness Based Stress Reduction). Mulla oli silloin tilanne työelämässä hyvin stressaava, ja luultavasti se meditaatio pelasti varsinaiselta burnoutilta. Toisaalta käytin sitä vähän väärin, eli saamaan itseni jaksamaan vielä enemmän ryynäämistä. Onneksi tilanne sitten uusien projektien myötä rauhoittui itsestään töissä, niin en ajanut itseäni kahtasataa seinään. 

Nyt en ole pitkään aikaan meditoinut säännöllisesti, varmaan syystä että olen lapseton sinkku jolla on paljon yksinoloa ja hiljaisuutta muutenkin. Jotenkin tuntuu, että mun elämän tasapainoa parantaisi enemmän enempi aktiivisuus ja sosiaalisuus kuin enempi hiljaisuus.

Vierailija
4/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meditoinut säännöllisesti noin 15 vuotta.

Vierailija
5/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin meditoin kynttilän äärellä. Yritän hiljentää ajatukset ja yleensä tunnen syvää rauhaa. Ennen sitä on hyvä venytellä tai joogailla. Lyhytkin hetki ennen nukkumista rauhoittaa. 

Vierailija
6/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Suosittelen. Rauhoittava vaikutus kaikenkaikkiaan ja koen, että myös tukee emotionaalista kasvua pitkällä aikavälillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi