Välimeren kohteet, joissa ei huijata turisteja?
Hintataso on sinänsä yhdentekevä, mutta inhoan huijauksia ja turistivihaa. Olen tähän mennessä viettänyt lomat Ranskassa, koska siellä ihmiset ovat normaaleja länsimaalaisia. Olen kerran käynyt Barcelonassa, mutta siellä oli törkeitä kylttejä turisteista, joten sinne en enää rahojani kanna. Mutta mitä kohteita/ maita sinä suosittelisit?
Kommentit (44)
Bulgariassa ei huijata, mutta asiakaspalvelu on joskus tylyä.
Vierailija kirjoitti:
Sloveniaan itse menisin jos olisi rahaa. Itä-Euroopassa halpaa, ei liikaa turisteja, kaunis luonto ja historiaa.
Tuo on hyvä vinkki, kiitos! Olen tavannut työkuvioissa slovenialaisia ja kaikki ovat olleet tosi kivoja.
Kreikassa ei minusta juuri huijata, verrattuna esim. Italian tai Espanjan kohteisiin ainakaan. Samoin Portugali on aika hyvä.
Eli vältettäviä ovat Espanja ja Italia?
Kreikassa minua ei ole huijattu ikinä, eikä oikeastaan Italiassakaan. Espanja on pahin, etenkin joku Barcelona. Eipä tarvitse sinne enää ikinä mennäkään. Turkissa tulimme myöskin ihan kunnolla huijatuiksi, vaikka olemmekin valveutuneita matkustajia.
Portugalissa taksikuski huijasi. Siitä jäi huono maku, en suosittelisi ja menisin itsekin noista maista Ranskaan.
No kantsii ainakin pysyä Välimeren pohjoisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Sloveniaan itse menisin jos olisi rahaa. Itä-Euroopassa halpaa, ei liikaa turisteja, kaunis luonto ja historiaa.
Adrianmeri.
Vierailija kirjoitti:
Bulgariassa ei huijata, mutta asiakaspalvelu on joskus tylyä.
Mustameri.
Olen suuri Espanjan ystävä. Mutta Kypros on paikka jossa kauppaan unohtanut joku mikäli kortti löysi tiensä hotellin respaan.
Japani on myös kuuluisa tästä. Näkevät todella vaivaa.
Ja vielä yksi maa - eräs etelä-amerikkalainen tuttu unohti käsilaukkunsa raitiovaunuun hesoissa ja me arveltiin sen löytyvän poliisiasemalta. Tyyppi hämmästyi kun mentiin hakemaan Pasilasta ja laukku löytyi - jopa passi ja rahat oli sisällä.
Minua huijattiin Venetsiassa, olin harhakuvitelmassa, että Pohjois-Italiassa ei olisi tuollaista, mutta matkailu avartaa. 😆 Balkanin maat voivat olla sellaisia, että eivät huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa minua ei ole huijattu ikinä, eikä oikeastaan Italiassakaan. Espanja on pahin, etenkin joku Barcelona. Eipä tarvitse sinne enää ikinä mennäkään. Turkissa tulimme myöskin ihan kunnolla huijatuiksi, vaikka olemmekin valveutuneita matkustajia.
Itseä huijattu Italiassa myös monella tapaa. On esim. ravintoloita, joissa ihan kelvottomasta ruoasta tulee järjetön lasku, tai ruokallstan hintojen lisäksi summaan lisätään kattausmaksu, joka voi olla yhtä iso kuin ruoan hinta. Samoin on takseissa huijattu, ja erilaisissa randomien tarjoamissa opas- yms. palveluissa. Rakastan Italian kulttuuria ja nähtävyyksiä, mutta se turistien koijaaminen tekee aina sinne menemisen vähän sellaiseksi osin vastentahtoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adrianmeri.
Adrianmeri kuuluu kuitenkin Välimereen kuten Pohjanmeri Atlanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa ei minusta juuri huijata, verrattuna esim. Italian tai Espanjan kohteisiin ainakaan. Samoin Portugali on aika hyvä.
Minulle annettiin Kreikassa liian vähän rahaa takaisin ravintolassa, mutta huomasin sen.
Italiassa kyllä huijataan ja varastetaan. Asuin nelisen vuotta eli kokemusta on. Sloveniaa suosittelin, olen siellä käynyt. Maribor on kaunis. Viininviljelyä vuorilla. Pieni kaupunki. En muista puhuvatko englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä vinkki, kiitos! Olen tavannut työkuvioissa slovenialaisia ja kaikki ovat olleet tosi kivoja.
Eri, mutta kävin Sloveniassa viime kesänä, ja oli yllättävän kiva paikka. Mies sinne osti kiertomatkan mun synttärilahjaksi, ja vähän olin että jaa, joku ankea balkanin maa, miksiköhän. Mutta siellä oli oikeasti tosi hienoa. Ljubljana, pääkaupunki, on kuin sadusta. Ja kaikki on puhdasta, siistiä ja ihmiset asiallisia ja rehellisen oloisia. Ihana oli myös rantakaupunki Piran, kuin pieni Venetsia, ja se onkin ollut osa Venetsian kaupunkivaltiota aikanaan, siellä on jopa La Serenissiman leijonavaakunoita rakennuksissa. Viinitilalla syöminen ja juomien maistelut, hohtavan turkoosit järvet ja putoukset... Ja mä kun olin kuvitellut että siellä olisi pääosin itäblokki-betonibunkkereita :D
On kokemusta vain Kreikasta ja Kreetalta, ja tarkistettuani asian, molemmat ovat Kreikkaa. Kreetalla minulle ja ystävälle luvattiin illallinen johonkin hyvältä kuulostaneeseen hintaan. Syötiin yhtenä iltana, ja laskussa se oli tuplana. Toisena iltana, toinen ravintola, sisäänheittäjä tarjosi ilmaiset oluet meille molemmille, ja kävimme sitten syömässäkin siellä, ihan koska se tuntui asialliselta. Illallinen maksoi alle puolet ensimmäisen paikan illallisesta, ja oli ihan hemmetin paljon parempikin.
Kreikassa ei huijata. Oon käynyt n. 30 kertaa siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä huijattu Italiassa myös monella tapaa. On esim. ravintoloita, joissa ihan kelvottomasta ruoasta tulee järjetön lasku, tai ruokallstan hintojen lisäksi summaan lisätään kattausmaksu, joka voi olla yhtä iso kuin ruoan hinta. Samoin on takseissa huijattu, ja erilaisissa randomien tarjoamissa opas- yms. palveluissa. Rakastan Italian kulttuuria ja nähtävyyksiä, mutta se turistien koijaaminen tekee aina sinne menemisen vähän sellaiseksi osin vastentahtoiseksi.
Joo, tuo kattausmaksu on naurettava.