Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

bussissa / junassa tiktokin jne videoiden katselu äänet päällä. Miksi? Todella raskasta touhua!

Vierailija
22.06.2025 |

Olen kiinnittänyt huomiota, että monet eivät enää käytä kuulokkeita, kun katselevat bussissa / junassa jotain videoita puhelimeltaan. Viimeksi tänään matkustin pari tuntia bussilla kuunnellen koko matkan viereisen matkustajan tiktok -videoita. Mihin se kuulokkeiden käyttö on unohtunut?? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi tu ttaa tuollainen vammaisuus. Käyttäkää kuulokkeita, ne on keksitty juuri tätä varten! Itsekkäät pa ska naamat.

Vierailija
2/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti tummat ulkomaalaiset

No ihan kaikennäköiset ihmiset tätä näyttävät tekevän. Mutta pääasiassa nuoret.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että olisiko ok huomauttaa asiasta, jos vieressä istuva huudataa puhelintaan?

Vierailija
4/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiast voi hyvin sanoa, kivasti ja asiallisesti.

mutta aivan järkyttävän itsekästä toimintaa näiltä ihmisiltä.

Vierailija
5/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussakin kun menee tekeen opintopajaan rästikursseja niin joku ulkomaalainen kattoo tiktokkii äänet täysillä siellä🙃

Vierailija
6/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että olisiko ok huomauttaa asiasta, jos vieressä istuva huudataa puhelintaan?

Mitä se kertoo nyky-yhteiskunnasta, että tästä ei edes osaa olla varma? Että automaattisesti ajattelee häiriköllä olevan enemmän oikeuksia kuin hiljaisella?

Vierailija
7/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoisesti voi myös alkaa huudattaa omasta puhelimestaan esimerkiksi epävireisiä virsiä ja katsoa, syttyykö vieressä lamppu

Vierailija
8/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kertoo nyky-yhteiskunnasta, että tästä ei edes osaa olla varma? Että automaattisesti ajattelee häiriköllä olevan enemmän oikeuksia kuin hiljaisella?

Se tässä varmaan on, ettei äänet päällä videoiden katselu varsinaisesti ole kiellettyä missään. Se on hyvien tapojen vastaista, mutta ei sinäänsä kiellettyä. Niin hankala siitä on huomauttaa. 

Vierailija
9/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoisesti voi myös alkaa huudattaa omasta puhelimestaan esimerkiksi epävireisiä virsiä ja katsoa, syttyykö vieressä lamppu

Itse kuuntelin junassa jotain pillupodcastia, kun vastapäätä istuva nainen katsoi äänillä lapsensa kanssa tabletilta jotain. Siirtyivät aika pian muualle.

Vierailija
10/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla joku äijä katsoi lääkärin odotushuoneessa äänekkäitä videoita ja hekotteli niille. Älysi sentään hiljentää kun vastaanottoapulainen meni katsomaan mistä ääni tulee.

Vierailija
11/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä varmaan on, ettei äänet päällä videoiden katselu varsinaisesti ole kiellettyä missään. Se on hyvien tapojen vastaista, mutta ei sinäänsä kiellettyä. Niin hankala siitä on huomauttaa. 

Yhteiskunta on täynnä kirjoittamattomia sääntöjä, joista ei ole lakia mutta joita kuitenkin yleensä noudatetaan tai pyritään noudattamaan hyvän käytöksen vuoksi. Miksi sama ei päde kännykkä-ääliöihin?

Vierailija
12/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin outoa. Miksi ihmiset eivät enää häpeä tällaista niin kuin ennen?

Vierailija
13/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa siitä huomauttaa, mutta vastaus voi olla juuri tuo että ei se oo kiellettyä. Ihmisillä on nykyään vaan oikeuksia, ei velvollisuuksia esim. ottaa muita ihmisiä huomioon. Halvat korvanapit saa muutamalla eurolla.

Vierailija
14/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin outoa. Miksi ihmiset eivät enää häpeä tällaista niin kuin ennen?

Sanon taas, että tämä on hyvä esimerkki siitä, miten kännykät ovat pilanneet maailman. Ne ovat normalisoineet kaikenlaisen huonon käytöksen, kuten silmät ruudulla kadulla kävelyn, silmät ruudulla seurassa olemisen, arkaluonteisen kuvaamisen ja videoiden äänekkään katselun ilman kuulokkeita. Kännykkä oli yksinkertaisesti virhe.

Vierailija
15/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallani osat näin käyttäytyvät. Olen monesti sanonut tämmöisille, että toisilla matkustajilla on oikeus matkustaa ha ajattella omia ajatuksia ilman, että joku häiritsee. Edes ei reagoida siihen. Elikä narsisteja ja tunnevammaisia, ketkä väkisin haluavatkin toisten mielipahaa. Tämmöiset saavat hyvän mielen, kun toisten mielensä pahoittelevat. Elikä sairaat ja vammaiset. Hankkikaa itselle kuulokeet, että tämmöisten energia vampyyrien energioita ei täydentää. Hankikoot itselle sitä  paskamaista energiaa jostain muualta. 

Sitten on viela muista kultuurista tulleet, ketkä on tottunut älämölyyn ja kenelle se ei ole kiusanteko, vaan tottumus. Plus että ei tedetä eikö osata otta toisia huomioon. Sivistämättömyytää joka tapauksessa. 

Vierailija
16/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei yhtäkkiä osatakaan kieltä tms.

Vierailija
17/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on tehonnut, kun olen kävellyt vihaisen näköisenä kohti, vaikka en olekaan aikeissa mennä huomauttamaan, vaan jäämässä pois.

Vierailija
18/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ootte kakaranne kasvattanu

Vierailija
19/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelin junassa jotain pillupodcastia, kun vastapäätä istuva nainen katsoi äänillä lapsensa kanssa tabletilta jotain. Siirtyivät aika pian muualle.

Kiitos vinkistä, tarttee googlettaa kun en oo por noa kattellu.

Vierailija
20/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on täynnä kirjoittamattomia sääntöjä, joista ei ole lakia mutta joita kuitenkin yleensä noudatetaan tai pyritään noudattamaan hyvän käytöksen vuoksi. Miksi sama ei päde kännykkä-ääliöihin?

Jos tajuaisitte mistään mitään, tietäisitte mikä on järjestyslaki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi