Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

bussissa / junassa tiktokin jne videoiden katselu äänet päällä. Miksi? Todella raskasta touhua!

Vierailija
22.06.2025 |

Olen kiinnittänyt huomiota, että monet eivät enää käytä kuulokkeita, kun katselevat bussissa / junassa jotain videoita puhelimeltaan. Viimeksi tänään matkustin pari tuntia bussilla kuunnellen koko matkan viereisen matkustajan tiktok -videoita. Mihin se kuulokkeiden käyttö on unohtunut?? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes bussin tai junamatkan ajan ei voi olla irti dopamiinivehkeestä. Huhhuh

Vierailija
22/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaakohan kaikki edes käyttää kuulokkeita enää. Langattomat pitää ladata, kaikissa ei ole 3,5 liitäntää. Itse tykkään langallisista kuulokkeista, käy myös radio antennina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se käytäntö on, että jos jotakuta matkustajaa bussin radio häiritsee, niin se on suljettava. Eli kuskikaan ei saa ajaessaan sitten ohjelmaa kuunnella. Itse en ole tästä huomauttanut, koska voi olla kuskille tärkeää, että saa kuunnella jotain ajaessaan. Mutta periaatteessa en haluaisi koskaan kuunnella yhtään mitään särisevä-äänistä mölyä mistään sähköisistä laitteista.

Yhteiskunta on nyt mennyt tällaiseksi Gothamiksi, että pahat ja hullut rellestävät, ja muut vetäytyvät kartanoihinsa. Valitettavasti joskus on pakko julkisilla matkustaa. Jos en pysty junaa välttämään, ostan paikan ekstraluokkaan. Yleensä pitkänmatkan busseissa on rauhallisempaa. Boomerit soittelevat tietysti väliaikatietoja kotiin etenemisestään, sekin on aivan vtun rasittavaa.

Vierailija
24/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että olisiko ok huomauttaa asiasta, jos vieressä istuva huudataa puhelintaan?

Mielestäni on. Ainakin hsl dösissä tarratkin ettei pitäisi häiriköidä. Mut eri asia et moniko niin tekee

https://www.sttinfo.fi/tiedote/69027236/hsln-uudet-bussitarrat-muistutt…

Vierailija
25/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sori laitatko kuulokkeet tai äänet pois

Vierailija
26/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanosin asiasta. Ja jos ei lopeta niin täysillä älämölö päälle.

Vierailija
27/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuski huomautti vihaisesti jollekin poikaporukalle tällaisesta. Olivat äimistyneitä, että mitä olivat muka tehneet. Moni ei varmaan edes ymmärrä toimivansa mitenkään väärin, kun ei olla kasvatettu kunnolla.

Vierailija
28/34 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kuunnella koska mulla on ADHD ja muuten ahdistun kuulokkeet painaa mun korvia ja mun pitää kuunnella täysillä koska olen kuuro

Vierailija
29/34 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy kuunnella koska mulla on ADHD ja muuten ahdistun kuulokkeet painaa mun korvia ja mun pitää kuunnella täysillä koska olen kuuro

Et sä lellikersa kuole siihen ahdistukseen.

Vierailija
30/34 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin outoa. Miksi ihmiset eivät enää häpeä tällaista niin kuin ennen?

Ihmiset eivät häpeä enää mitään. Itsemääräämisoikeus, kehopositiivisuus, minulla on oikeus ym. on käsitetty niin väärin kuin olla ja voi. 

Vierailija
31/34 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn väsymätöntä sotaa näitä vastaan. Jokaisella lähijuna matkallani pyydään ainakin 3 eri tyyppiä katsomaan videoitaan äänettömällä tai laittamaan kuulokkeet korviin. Suomalaiset aika hyvin tottelee kehotuksesta, mutta muualta tänne kotiutuneet ei niinkään. Eivät ole ymmärtävinään. Onhan tämä turhauttavaa, mutta edes joidenkin on pakko toimia. Toivoisin, että muutkin matkustajat avaisivat asiassa suunsa rohkeasti.

Vierailija
32/34 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullut niin itsekkäitä, että pitävät melusaastetta muiden kiusana julkisissa päällä. Käyttäkää niitä korvanappeja tai katsokaa ilman ääntä.

Vierailija
33/34 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonoa käytöstä keneltä tahansa, mutta jatkuvasti törmää taustoiltaan muunmaalaisiin, jotka puhuvat julkisissa liikennevälineissä kovalla äänellä pitkiä puheluita kaiuttimella niin, että molempien keskustelijoiden äänet kuuluvat koko kansalle. Miksei sitä puhelinta voi pitää edes korvalla, jos on pakko soittaa muiden kuullen. Suomalaiset kyllä mulkoilevat heitä merkittävästi, mutta eiväthän nämä kailottajat sellaista elekieltä tajua, pitäisi rohkaistua ja sanoa suoraan kohteliaasti, ettei tuo ole hyvää käytöstä. 

Vierailija
34/34 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ei myöskään tajua että se puhelin kyllä välittää äänenne sinne toiseen päähän. Ei siihen tarvitse huutaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä