Veli luulee olevansa haluttu vierailija
Häntä ei napostele kutsua omaan kotiinsa vastavierailulle. Kutsuu itse itsensä käymään. Pölähtää ilmoittamatta ovelle.
Pidän outona näin kännykköjen aikana tuota ilmoittamatta jättämistä.
Nyt piti ihan paukuttaa sen kaaliin, että ei minua kiinnosta pitää seuraa, kestitä ja majoittaa häntä.
Sukulaisuus ei velvoita pitämään avoimia ovia hänelle.
Ravaako muilla rasittavia sukulaisia
Kommentit (52)
Vaikka hyvät välit sukulaisen kesken hieno asia onkin, en itse ainakaan pidä tärkeänä, tai jaksa yhteydenpitoa pelkän sukulaisuuden takia. Jos ei synkkaa, niin onks pakko jos ei taho. Mielestäni ei. Ja sen voi sanoa ääneen, mutta ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun pimpottaa ovikelloa, niin avaat oven ja sanot: "mitä sinä siellä seisot? Mene kotiisi, ettet kylmety" ja ovi kiinni.
Hyvä neuvo. Voisin myös sanoa, että lähin kestikievari on tossa osoitteessa ja lappu kouraan. Myös lähimmän majoituspaikan osoite on hyvä siihen kirjoittaa.
Veli on jotenkin avuton eikä osaa noita asioita itse vaikka googlata?
Ok no voin sanoa suoraan hänelle, että lähin kestikievari ja majoituspaikka löytyy osoitteessa 'x'. Jotain avuttomuutta hänellä on, niin osaakohan hän edes lukea kirjoitettua tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun pimpottaa ovikelloa, niin avaat oven ja sanot: "mitä sinä siellä seisot? Mene kotiisi, ettet kylmety" ja ovi kiinni.
Hyvä neuvo. Voisin myös sanoa, että lähin kestikievari on tossa osoitteessa ja lappu kouraan. Myös lähimmän majoituspaikan osoite on hyvä siihen kirjoittaa.
Ok no voin sanoa suoraan hänelle, että lähin kestikievari ja majoituspaikka löytyy osoitteessa 'x'. Jotain avuttomuutta hänellä on, niin osaakohan hän edes lukea kirjoitettua tekstiä.
Onko sillä jotain merkitystä osaako vai ei? Miksi se olisi sinun päänvaivasi löytääkö hän majapaikan vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka hyvät välit sukulaisen kesken hieno asia onkin, en itse ainakaan pidä tärkeänä, tai jaksa yhteydenpitoa pelkän sukulaisuuden takia. Jos ei synkkaa, niin onks pakko jos ei taho. Mielestäni ei. Ja sen voi sanoa ääneen, mutta ystävällisesti.
Niinpä. Eihän se veli tiedä jos hänelle ei sano suoraan vaan purnaa täällä Vauvassa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Nyt en lukenut muita vastauksia, mutta tulee mieleen kysyä oletko sinä yksineläjä vai perheellinen? Asuuko teillä muita kuin sinä? Veljestä taas saan käsityksen, että on yksinään eläjä, sinkku. Silloin sen niin hyvin ymmärrän, että tarvitsee vaihtelua ja seuraa, jopa sukulaisrakkauttakin. Tilanne tietenkin vaikea, jos sinulle tosiaan ei sovi veljen käynnit. Yritä sopia kanssaan etukäteen, milloin tulee ja anna ymmärtää että sinulla on muulloin muuta ohjelmaa. Hmm.
Niin se on epäselvää, että onko hänellä vielä puoliso kuvioissa. En ole käynyt hänen kotonaan pariin vuosikymmeneen.
Kysyin kyllä pari viikkoa sitten sitä, että oletko vielä 'maijan' kanssa. Vastaukseksi saan epämääräistä mutinaa. Ei hän vastaa kysymykseen, vaan kiertää sen.
Minä en asu yksin. Ja vaikka asuisin, niin se, että veli pakottaa seuraansa, aiheuttaa vaivaannusta. Tulee fiilis, että se on minun velvollisuus ottaa kotiini hänet. Niin hän kuvittelee. Mut en minä hänen seuraansa jaksa enkä halua.
10 min. puhelu on riittävä annos sitä ihmistä kerrallaan. 10 minuutissa hän on päässyt jo lempiaiheeseensa, eli itsensä kehuskeluun ja muiden lyttäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä jotain merkitystä osaako vai ei? Miksi se olisi sinun päänvaivasi löytääkö hän majapaikan vai ei?
Se on suora viesti puupäälle, että hän ei ole tervetullut kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Eihän se veli tiedä jos hänelle ei sano suoraan vaan purnaa täällä Vauvassa. ;)
Aloitukseen kirjoitin, että olen takonut asian hänen päähänsä. Luitko aloituksen kokonaan? -ap
Miksi sinä luulet että sinulla on velvollisuus päästää hänet kottinsa ja seurustella hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote aloituksesta:
"Nyt piti ihan paukuttaa sen kaaliin, että ei minua kiinnosta pitää seuraa, kestitä ja majoittaa häntä."
"Se on suora viesti puupäälle, että hän ei ole tervetullut kotiini."
Ei ole. Suora viesti on se että kerrot että et voi tulla tänne. Moi.
Ihme kommentteja. Ihan kuin veljestään olisi pakko pitää tai tehdä kaikki mitä keksii pyytää.
Mun ja mieheni lapsuuden perheet, ovat meidän perhettä. Kummankin sisarukset perheineen ja vanhemmat. Kyllähän nuo saavat tulla ja mennä kuten haluavat. Palvelua ei välttämättä ole joka hetki ja itsekin voi joutua tekemään, esim ne kahvit keittämään, jos olen tekemässä betonivaluja takapihalla.
Musta on kivaa, kun on porukkaa. Nyt just saatiin vierasmaja numero kolme valmiiksi juhannukseksi, että kelpas pötkötellä isommalla porukalla.
Osa ilmottelee tulostaan, osa ei. En mä kotona ole kännykän saatavilla, kun se on usein sisällä turvassa, kun mä touhuan muualla. Näen muutenkin viestit milloin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä luulet että sinulla on velvollisuus päästää hänet kottinsa ja seurustella hänen kanssaan?
En luule. Olen sanonut, että palvelu on loppu.
Vierailija kirjoitti:
No olen sanonut, että et voi tulla tänne. Juuri noilla sanoilla. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on alkanut jos et ole sitä halunnut?
Pyydä ottamaan yhteyttä etukäteen jos kylään haluaa, ei kai se niin vaikeaa ole. Sukulaisista on toki moneksi, eikä kaikkia välttämättä halua kotiinsa. Meille ei yksi miehen veljistä ole tervetullut kun on osoittautunut jonkin sortin kleptomaaniksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen sanonut, että et voi tulla tänne. Juuri noilla sanoilla. -ap
Sen jälkeen ovi kiinni, eikä mitään kitinää siitä että palvelu on nyt loppu. Mikään velvollisuus sun ei ole sitä edes ollut koskaan aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on alkanut jos et ole sitä halunnut?
Koska veli on halunnut seuraani. Jopa sanoo, että tuo jotain syötävää, on nälkä. Sanoo, että jää yöksi.
KOTIRAUHAN HÄIRINTÄ ON RIKOS. KUTSUMATTA EI TUNGETA.
Nyt en lukenut muita vastauksia, mutta tulee mieleen kysyä oletko sinä yksineläjä vai perheellinen? Asuuko teillä muita kuin sinä? Veljestä taas saan käsityksen, että on yksinään eläjä, sinkku. Silloin sen niin hyvin ymmärrän, että tarvitsee vaihtelua ja seuraa, jopa sukulaisrakkauttakin. Tilanne tietenkin vaikea, jos sinulle tosiaan ei sovi veljen käynnit. Yritä sopia kanssaan etukäteen, milloin tulee ja anna ymmärtää että sinulla on muulloin muuta ohjelmaa. Hmm.