Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veli luulee olevansa haluttu vierailija

Vierailija
22.06.2025 |

Häntä ei napostele kutsua omaan kotiinsa vastavierailulle. Kutsuu itse itsensä käymään. Pölähtää ilmoittamatta ovelle.

Pidän outona näin kännykköjen aikana tuota ilmoittamatta jättämistä.

Nyt piti ihan paukuttaa sen kaaliin, että ei minua kiinnosta pitää seuraa, kestitä ja majoittaa häntä.

Sukulaisuus ei velvoita pitämään avoimia ovia hänelle.

Ravaako muilla rasittavia sukulaisia

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä luulet että sinulla on velvollisuus päästää hänet kottinsa ja seurustella hänen kanssaan?

En luule. Olen sanonut, että palvelu on loppu.

Miksi se on alkanut jos et ole sitä halunnut?

Koska veli on halunnut seuraani. Jopa sanoo, että tuo jotain syötävää, on nälkä. Sanoo, että jää yöksi.

Opettele sanomaan EI.

Vierailija
42/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittamatta ovelle, joko et avaa tai avaat innostuneena: hyvä kun tulit,matot pitää tampata,rännit putsata,mun autosta vaihtaa öljyt ja kattoo rengaspaineet,saunan lauteet pitää nostaa jne jne jne. Peremmälle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se on suora viesti puupäälle, että hän ei ole tervetullut kotiini."

Ei ole. Suora viesti on se että kerrot että et voi tulla tänne. Moi.

No olen sanonut, että et voi tulla tänne. Juuri noilla sanoilla. -ap

Sen jälkeen ovi kiinni, eikä mitään kitinää siitä että palvelu on nyt loppu. Mikään velvollisuus sun ei ole sitä edes ollut koskaan aloittaa.

Totta puhut. Noin on tehtävä. Kun puhe ei tehoa. Olen jo vuosia sanonut, että pitää ensin soittaa ja kysyä voiko tulla käymään. Se vaan ei ole mennyt perille. Eipä auta kuin olla jopa avaamatta ovea, niin ei tartte paiskata ovea nenänsä edestä kiinni.

Vierailija
44/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se on suora viesti puupäälle, että hän ei ole tervetullut kotiini."

Ei ole. Suora viesti on se että kerrot että et voi tulla tänne. Moi.

No olen sanonut, että et voi tulla tänne. Juuri noilla sanoilla. -ap

Sen jälkeen ovi kiinni, eikä mitään kitinää siitä että palvelu on nyt loppu. Mikään velvollisuus sun ei ole sitä edes ollut koskaan aloittaa.

Totta puhut. Noin on tehtävä. Kun puhe ei tehoa. Olen jo vuosia sanonut, että pitää ensin soittaa ja kysyä voiko tulla käymään. Se vaan ei ole mennyt perille. Eipä auta kuin olla jopa avaamatta ovea, niin ei tartte paiskata ovea nenänsä edestä kiinni.

Kyllä sen ovenkin kannattaa joskus paiskata kiinni nenän edestä.

Vierailija
45/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ja mieheni lapsuuden perheet, ovat meidän perhettä. Kummankin sisarukset perheineen ja vanhemmat. Kyllähän nuo saavat tulla ja mennä kuten haluavat. Palvelua ei välttämättä ole joka hetki ja itsekin voi joutua tekemään, esim ne kahvit keittämään, jos olen tekemässä betonivaluja takapihalla.

Musta on kivaa, kun on porukkaa. Nyt just saatiin vierasmaja numero kolme valmiiksi juhannukseksi, että kelpas pötkötellä isommalla porukalla.

Osa ilmottelee tulostaan, osa ei. En mä kotona ole kännykän saatavilla, kun se on usein sisällä turvassa, kun mä touhuan muualla. Näen muutenkin viestit milloin sattuu. 

Vaan kun me ihmiset ollaan erilaisia. Teillä homma toimii noin ja se on ihan kiva juttu. 

Me taas puolison kanssa (lapset maailmalla) tykätään rauhallisesta elämästä yli kaiken. Ei jakseta mitään ihmishälinää ympärillemme. Lintujen laulua vaan kuunnellaan.

Kauhea ajatuskin, että piha olisi täynnä jotain vierasmajoja jossa porukkaa lappaisi jatkuvalla syötöllä, vaikka miten ois sukulaisia...

Vierailija
46/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hyvät välit sukulaisen kesken hieno asia onkin, en itse ainakaan pidä tärkeänä, tai jaksa yhteydenpitoa pelkän sukulaisuuden takia. Jos ei synkkaa, niin onks pakko jos ei taho. Mielestäni ei. Ja sen voi sanoa ääneen, mutta ystävällisesti.

Niinpä. Eihän se veli tiedä jos hänelle ei sano suoraan vaan purnaa täällä Vauvassa. ;)

Aloitukseen kirjoitin, että olen takonut asian hänen päähänsä. Luitko aloituksen kokonaan? -ap 

Hei, en lukenut tarkemmin, so sorry. 😔 

Onkohan veljesi ymmärryksessä jotain vikaa kun selvä puhe ei tehoa?

Vierailija
47/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hyvät välit sukulaisen kesken hieno asia onkin, en itse ainakaan pidä tärkeänä, tai jaksa yhteydenpitoa pelkän sukulaisuuden takia. Jos ei synkkaa, niin onks pakko jos ei taho. Mielestäni ei. Ja sen voi sanoa ääneen, mutta ystävällisesti.

Niinpä. Eihän se veli tiedä jos hänelle ei sano suoraan vaan purnaa täällä Vauvassa. ;)

Aloitukseen kirjoitin, että olen takonut asian hänen päähänsä. Luitko aloituksen kokonaan? -ap 

Hei, en lukenut tarkemmin, so sorry. 😔 

Onkohan veljesi ymmärryksessä jotain vikaa kun selvä puhe ei tehoa?

On tullut mieleeni, että hän kuvittelee, että sukulaisuus velvoittaa. Ja että jaksaisin katsella ja kuunnella häntä kodissani hänen kehuskellessa itseään. Tosiasiassa hänen juttunsa ovat liioiteltuja. -ap

Vierailija
48/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman napa kyseessä.

Vierailija
49/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vieraanvaraisuus otetaan siten, että olisi tervetullut milloin vaan, on harhaluuloisuutta.

Vierailija
50/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika- ja palveluvaras.

Vierailija
51/52 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän veli ole mikään sukulainen vaan perheenjäsen. Kuinka kylmä voi ihminen olla..

Tämä just. Sukulainen olis eri asia mutta veli on perheenjäsen.

Vierailija
52/52 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän veli ole mikään sukulainen vaan perheenjäsen. Kuinka kylmä voi ihminen olla..

Tämä just. Sukulainen olis eri asia mutta veli on perheenjäsen.

Ei ole perheenjäsen. Emme asu samassa taloudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi