Haluan osastolle
Olen voinut huonosti: masennusta, ahdistusta ja pelkotiloja. Lievää vainoharhaisuutta. Alko on pahentanut asiaa.
Mulla on usein tällaista näin alkukesästä. En tiedä mistä johtuu.
Onko miten helppoa päästä osastohoitoon, kun ei ole noista diagnoosia paitsi yleinen ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö ja muuta pientä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän halun mennä osastolle. Mä oon ollut sairaalaosastolla vain fyysisen sairauden takia. En nauttinut siitä ollenkaan kun olin niin huonovointinen. Mun huonetoveri oli vanhempi rouvashenkilö ja hän nautti osastolla olostaan täysin siemauksin. Hän jutteli potilasolohuoneessa toisten potilaiden kanssa, ryysti kahvia, lueskeli naistenlehtiä, katseli tv:tä, rupatteli puhelimessa, pyysi hoitajilta ylimääräisiä välipaloja, esim. iltapalalla aina kaksi sämpylää ja molemmille omat voinapit, iltapäiväkahvilla santsikuppi kahvia leivonnaisineen. Hyvällä ruokahalulla söi. Mulle ei koskaan selvinnyt miksi se ei voinut olla kotona.Mielisairaalaosastolla potilaat saa vaan ne osaston hyvät puolet kun ei ole mitään kipua eikä pahoinvointia tms. Sen kun pötköttelee ja herkuttelee vaan.
Psykiatrisella osastolla lääkkeitä syötetään niin hirveästi, että ainakin itselleni aiheuttivat pahoinvointia. Osaston "hyvät puolet" eivät paljoa paina kun ihmisoikeudet tulevat rikotuiksi.
Ap
Mitä kuuluu? Kerrohan, täällä moni varmaan kaipaa tietoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Siellä tapaisi persuja. Ehkä johtoryhmääkin.
Näet siis näitä persuja joka paikassa? Onko niitä nyt kanssasi samassa huoneessa?
Tekeekö persut politiikkaa osastolta käsin?
.. nimet nyt..
Vierailija kirjoitti:
Jätä alkoholi niin helpottaa.
Älä nyt villitse noin edesvastuuttomasti. Siitä voi seota. Jos meinaa alkon lopettaa seinään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hoida itseäsi?
Onpa tyhmä kysymys. Sitä varten meillä on ammattiauttajat ja sairaala että saa apua
Vierailija kirjoitti:
Tilaa itsellesi ambulanssi ja kerro ongelmasi, saat apua
Hehehe 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne kovinkaan helposti pääse.
Voin olla eri mieltä. Lääkäri kyllä tiesi syyni kun pyysin lähetettä " lepäämään". Kysyi vain että onko minulla kyytiä, sanoin että on ja hän sanoi: mene hetkeksi odotushuoneeseen kun kirjoitan paperit. Näin " helppoa " oli minulla. Ikuinen kiitollisuus kyseistä lääkäriä kohtaan.
En usko että pääset mutta riippuu paikkakunnasta. Mulla on ollut osastojaksoja jo 11 vuotiaasta asti vakavan traumatisoitumisen takia ja nyt 4 vuotta olen ollut ilman osastohoitoa enkä sinne halua mutta heti kun myönsin että juon viikonloppuisin ja joskus kerran viikossa lisäksi niin kaikki loppui seinään "oireita arvioidaan uudelleen kun raittiutta kulunut todistetusti vähintään 2 kuukautta" tuollaisen kirjeen sain ja onakanta tekstin. Ja siis tuolta 11 vuotiiasta asti paljon diagnooseja ja mm skitsoaffektiivinen häiriö , PTSD, kehityshäiriö, lapsuuden tunne-elämän häiriö , psykoottinen mania ja psykoottinen masennus milloin molempina jouduin pakkohoitoon vaikka en halunnut. Nyt kun hain apua niin jäin tyhjän päälle. Sillon kun en halunnut apua niin poliisit ja ambulanssi haki väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän halun mennä osastolle. Mä oon ollut sairaalaosastolla vain fyysisen sairauden takia. En nauttinut siitä ollenkaan kun olin niin huonovointinen. Mun huonetoveri oli vanhempi rouvashenkilö ja hän nautti osastolla olostaan täysin siemauksin. Hän jutteli potilasolohuoneessa toisten potilaiden kanssa, ryysti kahvia, lueskeli naistenlehtiä, katseli tv:tä, rupatteli puhelimessa, pyysi hoitajilta ylimääräisiä välipaloja, esim. iltapalalla aina kaksi sämpylää ja molemmille omat voinapit, iltapäiväkahvilla santsikuppi kahvia leivonnaisineen. Hyvällä ruokahalulla söi. Mulle ei koskaan selvinnyt miksi se ei voinut olla kotona.Mielisairaalaosastolla potilaat saa vaan ne osaston hyvät puolet kun ei ole mitään kipua eikä pahoinvointia tms. Sen kun pötköttelee ja herkuttelee vaan.
Psykiatrisella osastolla lääkkeitä syötetään niin hirveästi, että ainakin itselleni aiheuttivat p
Tosi paljon riippuu paikasta ja henkilökunnasta. Mulla on 6v kokemus eir paikoista ja osassa pitää paikkansa. Osassa taas eli suurimmassa osassa ei. Usein vaikka oisit toipunu, sulla on seuranta jakso joka voi olla pitkäkin... 2-3kk lomineen jopa tai enemmän (en tiedä maksimia mutta mulla oli 3kk eri lomineen aikoinaan kun olin alle 18)
Uppista
Ap, kommentteja, missä mennään :)
Bilteman keittiötarvike osastolla on tilaa!
Miten niin ei saa lääkkeitä? Psykoosilääkitystä kuulemma tyrkytetään hyvin runsaasti ihan kaikkeen pahaan oloon, ilman psykoosia. Niitä voisi saman tien myydä käsikauppalääkkeenä. Tai vaikka pudottaa pakkaus jokaisen suomalaisen postiluukusta säännöllisesti. Aina kun tekee mieli alkoholia, psykoosilääke nassuun.