Haluan osastolle
Olen voinut huonosti: masennusta, ahdistusta ja pelkotiloja. Lievää vainoharhaisuutta. Alko on pahentanut asiaa.
Mulla on usein tällaista näin alkukesästä. En tiedä mistä johtuu.
Onko miten helppoa päästä osastohoitoon, kun ei ole noista diagnoosia paitsi yleinen ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö ja muuta pientä?
Kommentit (59)
Vaikutat olevan liian hyvin kartalla tilanteestasi.
Kesäloma alkoi just tai alkaa maanantaina. Menee lomakin ihan hukkaan kun ei pysty tekeen mitään.
Lähden täältä mökiltä kaupunkiin vielä tänään kunhan oon varmasti ajokuntoinen. Ahdistaa olla täällä. Mies ja lapset perheineen jää tänne.
ap
Tuskin pääset. Ja tuskin haluaisit olla siellä.
Tilaa itsellesi ambulanssi ja kerro ongelmasi, saat apua
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne kovinkaan helposti pääse.
Joo näin olen ymmärtänyt. Jos kuitenkin menisin huomenna terkkariin. Työterveyteen en halua mennä enkä tiedä voiko sinne mennäkään kun on lomalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi juot?
No kesä ja loma ja juhannus. Eilen meni vähän enemmän viiniä, sitä ennen lähinnä muutama olut/lonkero illassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat olevan liian hyvin kartalla tilanteestasi.
Miten niin liian? Toki tajuan tilanteeni ja että minun pelkotilat on melko irrationaalisia. En silti pääse eroon niistä ja ahdistuksesta.
ap
Osastolle otetaan, jos olet vaaraksi itselle tai muille. Osasto on lähinnä säilytyspaikka, jossa lääkitään runsaasti. Jos odotat jotain muuta tukea, erehdyt
Tuttu juttu. Kun oli paha masennus, en uskaltanut ulos, en vastata puhelimeen. Pelotti, enkä tiennyt mikä. Halusin osastolle, kuvittelin, että se auttaa. Psyk.hoitaja kysyi, miksi niin uskon, mitä ne seinät ympärillä auttaa, jos lääkkeet on samat?
Tämä totta. Olin osastollakin, mutta mitkäät lääkkeet ei auttaneet.
Ect hoito auttoi + estolääkitys. Nyt olen terve viidettä vuotta
Voisitkohan kokeilla samaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hoida itseäsi?
Miten minun pitäisi hoitaa itseäni? Ei ole mitään ohjeita, eikä lääkitystäkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuttu juttu. Kun oli paha masennus, en uskaltanut ulos, en vastata puhelimeen. Pelotti, enkä tiennyt mikä. Halusin osastolle, kuvittelin, että se auttaa. Psyk.hoitaja kysyi, miksi niin uskon, mitä ne seinät ympärillä auttaa, jos lääkkeet on samat?
Kiitos paljon! Aion kokeilla. Mut ensin pitäisi päästä terkkariin. Meen aamulla seiskalta jonottamaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon! Aion kokeilla. Mut ensin pitäisi päästä terkkariin. Meen aamulla seiskalta jonottamaan.
ap
Onnea matkaan ! Jos lääkkeitä kokeiltu useita, eikä auta, on muita keinoja. Ketamiinihoito, myssyhoito (ect-hoitoa kevyempi)
Tsemppiä
Ect parantanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onnea matkaan ! Jos lääkkeitä kokeiltu useita, eikä auta, on muita keinoja. Ketamiinihoito, myssyhoito (ect-hoitoa kevyempi)
Tsemppiä
Ect parantanut
Ai niin, meillä terkkarissa on aamuisin parin tunnin päivystys psyk.hoitajalle, hän ohjaa oitis lääkärille, jos tarpeen. Onkohan teilläkin?
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma alkoi just tai alkaa maanantaina. Menee lomakin ihan hukkaan kun ei pysty tekeen mitään.
Lähden täältä mökiltä kaupunkiin vielä tänään kunhan oon varmasti ajokuntoinen. Ahdistaa olla täällä. Mies ja lapset perheineen jää tänne.
ap
Ei Alko asiaasi ainakaan auta, kuten itse toteat. Miksi sitten ryyppäät????? Meneehän siinä kännätessä lomakin pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hoida itseäsi?
Miten minun pitäisi hoitaa itseäni? Ei ole mitään ohjeita, eikä lääkitystäkään.
ap
Ei itsensä hoitamiseen ohjeita aikuinen tarvitse. Nuku säännöllisesti, syö terveellisesti, ulkoile, harrasta jotain, jätä alkoholi.....
Älä kerro alkoholin juomisesta, kun haet psyyken apua
Ei sinne kovinkaan helposti pääse.