Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimusten mukaan se että syö usein pähkinöitä, ei ole yhteydessä ylipainoon. Miten mahdollista vaikka on 1400 kcal pienessä pussissa?

Vierailija
22.06.2025 |

Selittäkää miten pähkinät voi olla yhteydessä normaalipainoon vaikka energiaa on ihan valtavan paljon? Helposti voisi syödä tosi ison määrän

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät on hyviä salaatin tai jogurtin päällä

Vierailija
42/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen ihmisen tarvitse mitään sipsejä ja muita (valmis)herkkuja mussuttaa, että kiloja kertyy.

Siihen riittää ihan "vaan" passiivinen elämäntapa, mikä on nykyään yleistä, ja sen lisäksi isot annoskoot. Tähän vielä päälle se "pakko syödä 5krt päivässä" eli runsaan lounaan lisäksi jotkut herkkuleivät välipalaksi, sit iso illallinen jne. No ei tarvitse edes kuin tuo kolme kertaa päivässä syödä, niin varmasti turpoaa jos elintapa on istuskelua ja ehkä välillä salille autolla tai skuutilla.. Sit vapailla vähän alkoholia ja grilliruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ylipainoiset valitsevat hyllystä aina sen sipsipussin, vaikka vieressä olisi pähkinöitä.

Älä yleistä. Syön pähkinöitä lähes päivittäin, mutta sipsipussin ostan kerran vuodessa. Ylipainoa on. 

Vierailija
44/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika paljon pähkinöitä ja siemeniä ja mulla ainakaan ne ei sula läheskään samalla tavalla kuin muu ruoka. Emt onko se vain mun suolisto joka toimii näin, vai onko yleistä, että kakassa on pähkinärouhetta XD Ja jos ne tulee rouheena ulos,  niin ei niistä varmaankaan kaikki energia ja ravintoaineet ehdi imeytyä.

Vierailija
45/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pähkinät syö makeisten sijaan tai sokerittomien täysjyvämurojen, rusinoiden, banaanin ja vanhanajan luomumaidon kanssa, ne ovat ravintoa eivätkä mitään ylimääräistä, ruoansulatusta kuormittavaa tai hidastavaa epäruokaa.

Vierailija
46/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka päivä vähän pähkinöitä. Ne pitää hyvin nälkää, ei ne mua lihota. Normaalipainoinen olen.

Vierailija
47/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kalori ei ole kalori

Tämä pitää paikkansa. 500 kaloria pähkinöistä on ihan eri asia kuin 500 kaloria suklaasta. Sen voi itse vaikka kokeilla. 

Vierailija
48/50 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsaileeko nämä keskustelijat, jotka kertovat syövänsä muutaman pähkinän ja pysyvänsä sen ansiosta kylläisinä pitkään? Ei minulla pähkinät mitään nälkää pidä, varsinkaan muutama kappale.

Vierailija
49/50 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut. Ja zero kokista kittaavat ovat kunnon laardiperseitä vaikka on nolla kaloria. Huima ero kun vertaa veden juojiin.

Mä olen reilusti ylipainoinen enkä ole koskaan juout zero kokista koska inhoan kaikkea kolan makuista. Juon pääasiassa vettä. 

Vierailija
50/50 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsaileeko nämä keskustelijat, jotka kertovat syövänsä muutaman pähkinän ja pysyvänsä sen ansiosta kylläisinä pitkään? Ei minulla pähkinät mitään nälkää pidä, varsinkaan muutama kappale.

Kyllä mulla pähkinät pitää hyvin nälkää. Mutta en minä vain mitään muutamaa kappaletta syö, sellaisen kourallisen lähinnä. Paino-ongelmia se ei ole aiheuttanut, näin viisikymppisenä painan saman kuin 20-vuotiaana (53 kg). Syön yleensä iltapäivän välipalaksi kourallisen jotain pähkinöitä (suosikit cashew, saksanpähkinä, macadamia, manteli) ja hedelmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi