Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++MARRASKUISET 05 UUTEEN VIIKKOON++

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noemalle hieman myöhästyneet synttärionnittelut! :-)

Örmelö ja Le Cheile: Olipas mukavaa kun kävitte kertomassa kuulumisia! Toivottavasti Örmelö pääsee pian tositoimiin ja Le Cheile pääsee eroon pahoinvoinnista!

Ei haittais vaikka iskis muhunkin joku siivouskärpänen. Parvekkeen sain kuurattua viikko takaperin, mutta muuten suursiivous odottaa tekijäänsä. Ehkä viikonloppuna jos sais miehenkin houkuteltua talkoisiin. Mies on sen meidän taannoisen " kehityskeskustelun" jälkeen ollut kuin eri ihminen kotitöiden ja muun auttamisen suhteen, on jopa öisin pomppinut Jesseä hyssyttelemässä. Ja eilen paikkasi mun pyöränkumin. Ihana! Pojat pesivät myös yksissä tuumin mun pyöräni, Jesse lähinnä osallistui vedellä läträämiseen (kädet kyynärpäitä myöten vesisaavissa ja vaatteet likomärät).

Ei mulla tainnut olla taaskaan mitään tämän tähdellisempää asiaa, teki vaan mieli tulla kirjoittelemaan. :-) Päivän plussat vielä:

+ Minunkin mielestä tämä marraskuisten porukka on aivan mahtava!

+ Enää puoli tuntia töitä ja sitten pääsen pyöräilemään vauhdilla Jessen luokse (on taas ikävä omaa, rakasta hymypoikaa!)

+ Syön seuraavaksi kuningatar-eskimopuikon, nam.

Vierailija
22/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä palanneena. Onni päikkäreillä vieläkin, kun olivat isänsä kanssa vähän pitkittäneet nukkumaanmenoa, oli ollut muuta puuhaa kuulemma ;)

Gerdalle piti vastata, että en ole ollut koskaan lapsimessuilla. Pitäisiköhän käydä kurkkaamassa..

Örmelölle tosiaan toivon räjähdystä! Hurjaa, ei sitä edes enää muista milt se tuntui siinä loppuvaiheessa, kun vaan toivi, että syntyisi jo! No, kohta se on mullakin edessä, enää kolmisen kuukautta :)

Äitykälle siivoustsempit! Munkin pitäis pestä ikkunat. Kevätaurinko paistaa ihanasti ja paljastaa kaikki liat ikkunoissa :/ Äitini ehdotti, että järjestettäisiin joku päivä talkoot ja pestäisiin meidän ikkunat. Mulla on varmaan maailman ihanin äiti :) Mies muistaa aina kiitellä äitiäni, kun on lellinyt mut ihan piloille. Mamma hoitaa ja silleen.

Eilen näin ihanan näyn. Olin keittiössä hääräämässä ja kun tulin miestä ja poikaa pyytämään syömään työhuoneesta meinasin tipahtaa naurusta. Pojat olivat pistäneet siivousmusiikiksi Ramstainia ja se pauhasi huoneessa imurin säestämänä. Mies imuroi ja Onni heilui vieressä luutun kanssa ja jammasi ihan tosissaan musan tahdissa. Aivan suloista :)

Onni tykkää muutenkin rankemmasta musiikista. Mies tykkää kanssa ja pojan saa varmasti tanssimaan, kun laittaa soimaan esim System of a downia, Metallicaa, Kotiteollisuutta tms. Poika pokoilee niin riehkkaasti, että välillä kaatuu. Ja tätä kunnon joraamista esiintyy vaan, jos soiva musiikki on rankempaa. Kun kuulee heviä, alkaa heti nytkyttää itseään musiikin tahdissa :)

Onni on myös keksinyt itsensä " humalaan saattamisen" . Pyörii niin kauan, että pää menee pyörälle ja sitten lähtee kävelemään. Kikattaa ihan innoissaan ja kaatuilee, kun tasapaino on ihan hukassa. Tätä jaksaa toistaa koko ajan. Siirtelee oikein tavarat pois tieltä, että tilaa jää enemmän pyörimiseen. Onko muita pyörijöitä? Tai hevidiggareita?

Le Cheilelle onnea plussasta! Toivotaan, että viimeisetkin kuvotukset poistuvat pian. On se alun pahoinvointi vaan niin ällöttävää. Hrr, kylmät väreet menee kun muisteleekin.

Auringonkukalle aurinkoista päivän jatkoa ihanan Jessen seurassa. Hienoa, että Jessellä on alkaneet tarhapäivät sujua!

Plussat:

+ Upea, upea päivä!

+ Viikonloppuna ei töitä.

+ Onnin nuha paranemaan päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noemalle piti tulla vastaamaan, että täällä samat harrastukset, hevi ja pyöriminen :)

Mies kuuntelee oikeastaan vain heviä, välillä kun ehdottaa, että kuunnellaanko musiikkia niin ei kelpaa lastenlaulut, sitten kun sanoo " iskän musiikkia" niin johan meinaa poika riemusta ratketa :)

Ja pyöriminen alkoi meillä tuossa tammikuussa, muistan sen siitä kun oltiin miehen kanssa viettämässä hääpäivää ja äitini oli hoitamassa poitsua, kun tulimme kotiin niin ei Olli muuta tehnyt kun pyöri, huisin hauskaa puuhaa!

päivän plussat:

+ ulkoiltu paljon, johtunee säästä :)

+ poitsu ollut aurinkoisella tuulella päikkäreiden jälkeen

+ meidän " vilkas ja levoton" poika on alkanut leikkimään autoilla, junilla ja tekemään remonttia omilla työkaluilla, ihanaa!

Nyt iltapuuron keittoon, ja auringonkukka, kiva kun teidän kehityskeskustelusta on ollut hyötyä, pitäis varmaan munkin harkita..

Menen lauantaina katsastamaan lapsimessut, ekaa kertaa!

Vierailija
24/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aurinkoa ja lämpöä kaikille! =)

Lueskelin niin monta pinoa, etten millään pysty kommentoimaan teidän juttuja. Paljon on meininkiä marraksilla! Onnea plussanneelle (Le_Cheile?) ja tsemppiä muillekin loppuraskaudessa kärvisteleville. Täällä 36+2 menossa ja todella ähky olo ja tunne että voisin lähteä synnärille vaikka tästä paikasta. Vaan ei ainuttakaan supistusta eikä nipistystä! Taitaa kakkonen tehdä ykköset ja muhia reilusti yli...

Meillä on yksi rasavilli tapaus, joka ei pysy paikallaan eikä kieltoja kuuntele. Joten sympatiaa kaikille rasavillien äideille! Kommentit tosiaan korvasta sisään ja toisesta pihalle, toiset on vaan villimpiä kuin toiset. Poikaa on päivitelty sukulaisia ja päiväkotia myöten, miten lapsi voi olla niin eläväinen. Kiipeää siis käsittämättömiin paikkoihin, heittelee tavarat kaikkialta minne vain yltää ja pääsee käsiksi, repii ja silppuaa kaiken minkä rikki vain saa. Kotoa on raivattu kaikki irtoesineet korkeuksiin, ovet on lukittu kiinni ja kaikki särkyvä on viety pois. Kotona pärjätäänkin ihan ok, mutta kyläilyt ovat silkkaa kidutusta kun joudumme juoksemaan tauotta tuon ikiliikkujan perässä kieltämässä. Sen vuoksi emme enää käy kavereilla, juhlissa tms. koska tilanteet ovat kärsimystä alusta loppuun eikä ihmisten kanssa juttelusta tai nauttimisesta tule yhtään mitään.

Täällä on kans yks rokkipoika, soittaa sähköuruista valmiita biisejä ja joraa niiden tahtiin. Kyykistelee ja pyörii, kiljuu ja taputtaa. Ihana! <3

Kuka se puhui syömisen vaikeudesta? Meillä oli siis 8kk tuollaista, että syöttikseen laitettaessa alkoi itku ja pään kääntäminen pois, maitopulloa tai nokkista vain hakattiin pöytään ja jos tyrkyttää yritti, lensi ruoat ja välineet seinille. Meillä ei siis kotona syöty yhtään mitään kiinteää, vaikka päiväkodissa veteli joka päivä lautaset tyhjäksi hyvällä ruokahalulla. Oltiin ihan ihmeissämme tilanteesta. Vaan sitten kun oppi itse syömään, on lusikoinut hienosti menemään. Eikä auttaa saa, vaikka sotku on hirveää ja syöminen kestää kauan, jopa puoli tuntia. Suuttuu jos pikkusenkaan auttaa. Joten lappu vain kaulaan ja ruoka välineineen eteen ja äiti toiselle puolelle keittiötä hääräilemään. Siinäpä räpöstää ja ihan hyviä annoksia on alkanutkin upota. Niin ja ruoka pitää olla itse tehtyä, ei edes katso valmisruokien päälle. Eikä muutenkaan syö kaikkea mitä tarjotaan, puuroja esim. on ihan turha edes kokeilla. Ruoassa pitää olla suolaa ja mausteita ihan aikuisten määrät, mauttomia lapsipöperöitä ei myöskään syö. Kyllä se siitä!

Pukeutuminen on kyllä vaikeaa, toppahaalari on kuuma mutta välikausivaatteet ovat vielä kovin ohuet. Ostimme Jonathanin takin ja housut kokeiluun ja alustavasti olen tykännyt tosi paljon kun muutaman kerran on kokeiltu. Kiva laittaa kauppareissulle pelkkä takki päälle, ei tarvi mitään haalaria systemoida kun se on kaupassa sitten liian kuuma.

Mutta eipä kummempia. Tuntuu että omat jutut toistaa itseään kun harvoin käy kirjoittamassa. Ei muista että mitä on joskus kirjoittanut ja että muistaako kukaan vanhoja juttuja :l Jotenkin tuntuu ettei tästä nykyisestä elämästä hirveää juttua saa edes iskettyä, päivät niin samanlaisia :l

Ihanaa kevättä ja pääsiäisen odottelua kaikille! =)

Vierailija
25/35 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pakko kommentoida Kittykatille että kuulostaa NIIIIIIIIn tutulta! Meidän poju on ihan samanlainen. Penkoo ja purkaa kaikki paikat, kiipeilee, ei usko kieltoja jne. Eikä viihdy sylissä yhtään. Kyläily on hankalaa ja esim. virastoissa käyminen, kun poika ei suostu olemaan sylissä yhtään.

Voi mahdoton sentään, mitkä kelit=) Siis aivan upeeta! Ulkoilimme tänään pojan kanssa pitkään kun pääsin töistä hieman aiemmin. Ihanaa seurata kuinka touhukkaasti hän leikki lapion ja ämpärin kanssa. Lapioi pikkukiviä ja lunta ämpäriin toista tuntia. Eilen kävimme kaverini ja hänen poikansa kanssa puistossa, poika oli ihan innoissaan kun leikimme hippaa nurmella.

Muutto lähestyy, sunnuntai alkaa olla uhkaavan lähellä ja tavarat kaapeista ei vähene vaikka kuinka pakkaa. Auttakaa! En ole edes käynyt katsomassa asuntoa johon muutamme, no ehtiihän tuota sunnuntainakin nähdä kun aletaan tavaroita viemään. Kauhee murjuhan se on, joten ei paljon näkemistä. Rakennusprojekti etenee omalla painollaan, nyt ajankohtaisia lvi- ja sähköhommat. Kallista on=(

Tekis mieli mennä jo nukkumaan, väsyttää....

+ tehtiin miehen kanssa ruoaksi ihanat täytetyt patongit

+poika hoki tänään " kakka kakka" ja sillä olikin tullut kakka, wautsi!

+tein ystäväperheellemme tänään pääsiäispussukan, karkkia ja suklaata aikuisille ja lapsille monenlaista, lapsille pikkuinen legojuttu ja kortti

Manna

Vierailija
26/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies patistelee tuolla haravoimaan seuraksi, täytyy kai lähteä. Talon edelliset omistajat eivät olleet tehneet syystöitä pihalla, joten lumien alta paljastui järkky määrä lehtiä. Varmaan joku viiden tunnin urakka. Täytyy iskeä Onnille oma pikkuharava käteen, kunhan herää.

Innostuin nyt sitten Gerdan vinkistä ja taidanpa ehdottaa miehelle, jos mentäisiin sinne lapsimessuille lauantaina. Sivut näytti ainakin innostavilta :)

Mannalle paljon jaksamista muuttoon. Ankeaa puuhaa se kamaojen kasailu. Toivotaan, että olemisenne " murjuun" jää tosi lyhyeksi ja pääsette mahdollisimman pian omaan uuteen taloon :) Mieti kuinka hienolta se sitten tuntuu, kun on ensin kituuttanut läävässä muutaman kuukauden ja pääsee omaan UUTEEN kotiin! Ehkä se kämppäkään ei loppujen lopuksi niiiiiin kamala, toivotaan ainakin. Kyllä sitä hetken puree hammasta vaikka navetassa.

Äitykkä kertoi, että heillä (kuten myös monella muulla) vielä pihassa lunta. Täällä ei ole enää yhtään ja kuivaakin on jo suurimmin osin. Nyt näytti mittari kyllä vaan 12 astetta varjossa, eli viikonlopuksi kylmenee, kuten lupasivat.

Kittylle pitkää pinnaa loppurutistukseen. Woe Woe sitä ahdistavaa oloa, trallallaaa, yritän parhaani mukaan psyykata itseäni niin, etten muistaisi sitä edellisestä raskaudesta. Onneksi se on pian ohi. Niin ja eipä tässä kai sen kummempaa muillekaan kuulu, kunhan paapatetaan milloin mistäkin ;) Kai sitä jotenkin itsekin tajuaa vasta kirjoitettuaan päivän kuulumisia, että onhan sitä näköjään jotain tapahtunut, vaikka itsestä tuntuu, että päivä on hurahtanut ja mitään ei tapahtunut.

Sitä respaa mun on pitänyt paiskata tänne jo monta päivää, mutta olen aina unohtanut. Tässä siis tulee, Onnin lemppari tällä hetkellä. Sanotaan nyt vaikka nimeksi Nam Nam-kanaa, kun nam nam kuuluu heti tätä syödessä :)

Nam Nam- Kanaa ;)

Pannulle oliiviöljyä. Kuullota suuri makea sipuli pannussa ja lisää sekaan murskattua valkosipulia. Lisää sekaan vielä viipaloituja herkkusieniä. Anna kuullottua hetki. Lisää sekaan purkki tomaattipyrettä ja sekoita " tahnaksi" . Mäjäytä tahnan sekaan noin 400g kanaa tai kalkkunaa suikaleina haluamassasi marinadissa. Anna paistua vaaleaksi koko ajan sekoittaen. Tähän päälle iso purkki kookosmaitoa. Anna muhia pienellä lämmöllä ja mausta valkopippurilla. Tarjoile riisin kanssa.

Eli tähän tarvitaan:

- Iso makea sipuli

- Valkosipulia

- Herkkusieniä

- Tomaattimurskapurkki

- Kanaa tai kalkkunaa (suikaleita) marinadissa.

- Iso purkki kookosmaitoa

- Riisiä

Päivän plussat:

+ Upea haravointisää ;)

+ Sain kirkoitettua puheen lastentarhojen pääsiäiskirkkoon jo nyt.

+ Syötiin hyvää keittoa lounaaksi, nam.

Noema

Vierailija
27/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen serkullani käumässä netissä, kun oma ei ole toiminut viikkoon ja nyt tuleekin omaa napaa.Pakko oli päästä kertomaan että tiettekö mmitä??

Meille tulee marrasvauva. =))

Olemme miehen kanssa niin iloisia. Tulee sitten kaksi vuotta ikäeroa lapsille. Oi että. Näin kävi. =)

Kenelles muulle marrasvaavi tulikaan?

Nyt kovasti mietin että mitä kaikkea putukään välttää syömästä ja sellaista.

Huomenna laivalle

Palailen

Vierailija
28/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks: Onnea puhihaa! Meille myös on tulossa marrasvauva. Täällä pahoinvoinnin ja suunnaattoman väsymyksen kourissa odotellaan. Ens viikolla olis tarkoitus varata eka neuvola ja Annille 1,5v. neuvola. Vähän jännittää. Mietin pitkään, tuhlaanko rahani yksityiseen ultraan, jotta saan varmuuden masuasukin voinnista, mutta kait sitä nyt vielä nelisen viikkoa jaksaa odotella np-ultraan. Kait näihin oireisiin on pakko luottaa (kamalan ihana pahoinvointi).

Meillä oli viikko sitten mahatauti. Siis mulla ja Annilla molemmilla. Anni on nyt vasta parina päivänä syönyt kunnolla. Viikko meni toipuessa ja pikkuriikkisillä ruokamäärillä. Ehin jo lääkärissä käyttää, ettei tyttö vaan kuivumaan pääse. Ei ollut onneks hätää. Nyt onneks syö taas kunnon satseja ja nälkä on välillä hurja, ottaa kiinni paastoaan.

Mulla oli tänään vapaapäivä ja ulkoiltiin oikein urakalla Annin kans. Anni on ihan innossaan lapiosta ja ämpäristä. Höpöttää vaan apu apu (=lapio) kun ulos ruvetaan pukemaan. Pyyhittiin sisällä pölyjä ja Anni oli innoissaan oman rätin kanssa. Pyyhki aina mun perässä samaa kohtaa, ei vissiin äiti osannut tarpeeks hyvin pyyhkiä.

No ei kait ihmeempiä. Palailen taas.

Ai niin päivän plussat:

+oltiin pitkään ulkona

+ en oksentanut kakkavaipanvaihdossa (vaikka lähellä oli...)

+ viikonloppu edessä!!!

Hertta

Vierailija
29/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun täältäkin suuret onnittelut Puhihaalle!

Mekin muistelimme miehen kanssa viime yönä meidän pojan vauva-aikaa ja juteltiin tulevaisuuden vauva-asioista. Miten äkkiä aika on mennyt, poika oli silloin niin pieni; peittonakin oli vain aikuisten tyynyliinan sisään taiteltu pieni huopa=)

Kovasti mekin haluamme toisen lapsen, mutta minulla pyörii aika ajoin päässä vaikka sun minkälaista ajatusta. Viime yönä juttelimme miehen kanssa minua vaivaavasta ajatuksesta: onko minua luotu saamaan biologisia lapsia lainkaan? (lapsettomuus, epäonnistunut synnytys joka päätyi hätäsektioon ja vaikea imetys saavat minut välillä tuntemaan niin) Kuinka pitkälle luonnon omaa tahtoa voi uhmata (lapsettomuushoidot) ? jne. No, onneksi on tuo ihana mies jonka kanssa jutella kaikesta.

Me teimme tänään ne kaupat tästä asunnosta. Uskomatonta vieläkin, kuinka äkkiä ja helposti asunto menikin. Kyllä välittäjätkin sanoivat että menee helposti kaupaksi, mutta miten hyvä tuuri kävi että ostaja löytyi ihan muuta kautta ja teimme kaupat suoraan hänen kanssaan ja säästimme monta tonnia välityspalkkioita. Nyt on sitten tästä asunnosta oleva laina maksettu pois, äsken maksoin oman opintolainani rippeet pois (jippii!, se laina on ollut mulle oikea kivireki vaikkei edes isosta summasta ole kyse) sekä liki 5000e laskun tulevasta talopaketista.

Minä olen pakkaillut täällä hullun lailla, poika on purkanut laatikoita sitä tehden vieressä. On tämä pakkaaminen kyllä älytön homma, ilta meni yksin vaatehuoneen kimpussa, enkä päässyt edes ylähyllyille saakka=(

Mies on tänään työpaikkansa illanvietossa. Saa sekin hieman juhlia pitkästä aikaa. Hänellä on tuleva huhtikuu ehkä elämänsä kiireisin kuukausi töissä, todellinen näytönpaikka uraansa ajatellen, toivottavasti onnistuu kaikessa. Varoitti jo etukäteen että on sitten illat ja viikonloputkin töissä, mutta onneksi se on vain yksi kuukausi. Ja sitten alkaakin rakentaminen. Joten nauttikoon mies tästä illasta täysillä=) Minä ostin itselleni kotiin pizzaa, sipsejä+ dippiä ja 2 siideriä.

Hauskaa iltaa kaikille!

Manna

Vierailija
30/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa ja Hertta, ihanaa, marrasvauvoja! Superonnittelut Puhihaalle uunituoreesta plussasta :) Nyt jäi sitten se perhepäivähoitajan duuni :) Tulevaisuudessa sitten ehtii. Mahtavaa. Jaksamista alkupahoinvointeihin Hertalle.

Mies innostui ja kaivoi päivällä painepesurin esiin. Pesi talon alaosat, saunan terassin ja talon terassin, samoin kaikki pihakalusteet, minä haravoin vieressä ja kuurasin saunan. Just saatiin valmiiksi vasta. Miehelle tuli työpuhelu ja joutui lähtemään 5 min varoitusajalla. Sanoi, että saattaa mennä pitkään, ei kannata odottaa, joten saas nähdä huomisten messusuunnitemien kanssa..

Haravointia pitää jatkaa vielä huomenna, kun alkoi supistelemaan, enkä uskaltanut jatkaa enempää. Ihan kivaa yhdessäoloahan se toki on (psyykkaan tässä nyt itseäni). Onni viuhtoo söpösti vieressä pikkuharavallaan :)

Manna, meilläkin on tapana jutella elämää suurempia öiseen aikaan. Ymmärrän mietteesi, en toki tiedä miltä sinusta tuntuu, koska en ole kokenut samaa, mutta voin eläytyä tilanteeseesi. Uskon, että olet tarkoitettu äidiksi, parhaaksi mahdolliseksi äidiksi Nooalle ja mahdollisille tuleville sisaruksille. En usko, että millään imetyksillä on loppupeleissä suurta merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta, niin moni muukin asia vaikuttaa kokonaisuuteen. Jos terveen lapsen saa maailmaan saatettua, kuten olette saattaneet, se on jo niin suuri voitto. Se, miten lapsi maailmaan tuli ja miten imetys sujui on toissijaisia kysymyksiä sen rinnalla, että lapsi on olemassa.

Itse en koskaan ennen Onnin syntymää osannut kuvitella, että näen äitinä monet asiat kovin mustavalkoisesti. Olen havainnut itsessäni tietynlaista ehdottomuutta itseäni kohtaan kasvattajana, jota en aiemmin tiennyt itsessäni olevan. Esim juuri Onnin imetys kasvoi päässäni niin tärkeäksi asiaksi, että näin myöhemmin naurattaa oma typeryys. Hormoonit ne kai pisti pääkopan niin rullalle, että huh huh. Ja haluan korostaa, että tämä ehdottmuus koski siis nimenomaan itseäni, ei muita. Muille olen ollut aina hyvä jakamaan armoa ;) Mulla oli sellainen ajatus päässä, että en saa antaa Onnille korviketta ollenkaan. Jos menin kavereita moikkaamaan illalla ja olin poissa 5 tuntia, poika saattoi syödä kolmekin kertaa. Mulla ei herunut pumpulle oikein mitään ja sainkin tällaista iltamenoa varten pumppailla viikon pari-kolme kertaa päivässä. Rinnat oli tajuttoman kipeänä, mutta en nähnyt muita vaihtoehtoja. Nyt toisen kanssa osaan ottaa rennommin, eikä Tuttelipurkit enää piinaa mua kauppareissuilla :D Elämässä oppii näköjään vähän tyhmempikin.

Noema

Vierailija
31/35 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas kivaa lukea vauvauutisia. :) Paljon onnea Puhihaa plussasta!! Nyt en muista olenko onnitellut jo Herttaa ja Örmelöä, joten varuiksi vielä onnittelut teillekin! :)

Sitä vaan tulee aina niin hyvälle tuulelle vauvauutisista, se on jotenkin kovin sykähdyttävää aina. Meillä ollaan edelleen suunnitteluasteella. Ollaan päätetty toista lasta yrittää, mutta vielä on vähän epäselvää koska olisi sitten sopiva ajankohta. Mua jännittää se kauheesti, monestakin syystä. :/

Toivottavasti pääsette Noema sinne lapsimessuille, mustakin vaikutti ihan kivalta ja houkuttelevalta messujen nettisivut. Me ollaan menossa sinne sunnuntaina, kun huomenna olen töissä.

Mulla oli jostain syystä sama juttu imettämisen kanssa, etten olisi millään halunnut antaa korviketta. Vaikka sinällään se ei musta oo mitenkään huono juttu (enkä ketään tässä sen käytöstä kritisoi), niin omalla kohdalla se tuntui joltain ihme peikolta. Alettiin sanoakin miehen kans korviketta mörkömaidoksi minun suhtautumisen takia :) Meillä kyllä imetys sujuikin sitten hyvin, ja pystyttiin siirtymään suoraan rintamaidosta tavalliseen kevytmaitoon, eikä mörkömaitoa tarvittu kuin muutaman kerran pojan ollessa hoidossa.

Pyörään istuinta ollaan vähän harkittu. Mannakos sen oli käynyt vähän aikaa sitten ostamassa. Niin ja kypärät pitäis varmaan ostaa myös, ainakin pojalle. Itselle on niiin vaikea totutella enää aikuisiällä pyöräilykypärän käyttöön kun ei ole sitä lapsena oppinut. Vaikka taitais kai se nykyään olla pakollinenkin?

Ainiin, meillä poika tykkää myös äitinsä lailla vähän raskaammasta musiikista, mm. Iron Maidenista. :) Silloin alkaa vähän tanssahtelemaan :) Luulen että se saattaa olla se rytmi yms. mikä tuollaisessa rockissa ja hevimusiikissa on, mikä saa lapsetkin tykkäämään. Tai sitten on vaan kuullut sitä sen verran jo masussa ollessaan :)

Ja meillä on myös poikanen ihan viime päivinä keksinyt paikallaan pyörimisen. Sitten hoipertelee kun päässä heittää. Hassua :)

Viime aikoina on myös tykästynyt aurinko, aurinko lettuja paistaa -loruun. Osaa vähän leikkiäkin siinä mukana: taputtaa käsiä, tarjoaa " lettuja" minun suuhun ja joskus heittää myös sinne ukolle kuuhunkin. :) se on yleensä suosikkikohta lorua ja saa välillä kikatusta aikaan.

nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, sorry. paitsi että hienoa et äitykkä teidän loma oli onnistunut ja sait vähän rusketustakin. kuulostit rentoutuneelta. :)

plussat:

+tänään oli jo ihan hyvä mieli (alkuviikko oli hirveää pms-oireilua)

+ostin uuden t-paidan

+mies on tyytyväinen, kun parturoin sen tukan :)

+herkuteltiin pojan kans auringonpaisteessa pullalla ja pillimehuilla

Gerda

Vierailija
32/35 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Noema tsemppaavista sanoista kaiken suhteen=) Täältä kans löytyy lapsen kasvatuksen kanssa ehdotonta ja tarkkaa porukkaa (muistatte ehkä sen kumppari-episodin).

Korviketta meillä oli pakko antaa hieman, koska vauvan alkuaikoina hänen painonsa vain laski, vaikken mitään muuta tehnyt kuin imettänyt (ja vauva imi vielä hyvin ja oikealla tekniikalla), maitoa ei vain tullut riittävästi alkuun ja korvike oli sellainen pieni lisä. Loppujen lopuksi imetin 8,5kk ja kiinteätkin aloitin vasta kun pojalla oli ikää piirua vaille 6kk. Äsken tuosta miehen kanssa puhuttiin ja todettiin että emme aloittaisi toisenkaan vauvan kanssa kiinteitä yhtään aiemmin. Ja sitteriä meillä käytettiin vain ruokaillessa, emme halunneet makuuttaa siinä vauvaa muuten yhtään turhaan. Nämä nyt ainakin on sellaisia juttuja, mistä monet sanoo, että olisi voinut ottaa rennommin. Mutta, mitä ihminen olisi ilman omia periaatteitaan?

Niin ja purkkiruokaa olen yrittänyt antaa mahd vähän. Varsinkin ennen 1v. ikää. Ja voi älytöntä sitä soseiden teko härdelliä mitä se silloin oli. Välillä kyllä mietin, että millä ihmeen ajalla ja energialla niitä pöperöitä aina väsäsin (ja vielä valtavan suuria määriä kerralla). Vettä emme vauva-aikana halunneet myöskään antaa eikä poika siitä tykännytkään. Mehuja ja muita herkkuja emme halua nytkään antaa. Tosin ostin pojalle nyt kyllä Muumi-munan, saa siitä silloin tällöin pikkuisia muruja.

Eli kaikenlaista mahtuu tähän aikaan pojan kanssa, paljon hormoneista johtuvaa ehdottomuutta, hulluutta ja päähänpinttymiä, mutta paljon myös ihan oikeita hyviä, juuri meidän perheelle sopivia periaatteita.

Ja sitten tähän päivään. Aamulla ulkoilimme pihalla koko perhe 1,5h. Kävimme kiertämässä pikkuisen lenkin rattaiden kera. Minulla pääsi itkukin kesken matkan, kun ajattelin kuinka paljon näitä katuja äitiysloman aikana poikaa työntelin ja huomenna muutamme pois tältä alueelta. Poika on niin touhukas pihalla että sitä on ihana seurata.

Tänään olisi tarkoitus viedä joitakin laatikoita uuteen asuntoon omalla autolla, näen sitten minäkin asunnon ekan kerran.

Gerda kirjoitteli pyöräilykypärä-asiaa. Suosittelen sen hankkimista kyllä ihan kaikille! Minulla sellainen on lapsena ollut, en tainnut ahkerasti käyttää silloin. Nyt sitten ostin, eikä sen pitäminen nyt niin hankalaa ole ollut. Vaikka hiukset menee huonosti, se ei passaa kaikkiin vaatteisiin väriltään (puna-musta) ja sitä on inhottava kannella kaupoissa. Mutta ajattelen asian niin, että jos kolari tulee, niin ei se pojalle hyvä ole sekään jos itse oman kypäränsä ansiosta pelastuu, mutta äiti menehtyy kun halusi hiusten pysyvän tyylikkäästi.

Ai niin, poika yritti aamulla selvästi sanoa " korva" , eli hiljalleen ehkä puhetta alkaa tulla meilläkin (nyt varastoon kuuluu sanat äiti, tiitti (kiittelee kaikesta)ja kakka). Hänellä on sellaiset Liberolta saadut pupu-lakanat ja aamulla tutkii niitä tyynyn korvia. Toistelin hänelle sanaa monta kertaa ja lopulta hän alkoi itse hokea " kolja, kolja" . =) Miehestä se tosin kuulosti enemmän kaljalta kuin korvalta=)

No mutta tämmöistä.

Manna

Vierailija
33/35 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joi, kun ehditte taas kirjoittamaan niin vauhdikkaasti :))

Mä sitten tuli kipeäksi, oon koko viikon ollut flunssassa, Lotta ei ainakaan vielä ole oirehtinut mitään. Yksi kulmahammaskin on taas tullut esille, koskahan tämä oikein loppuu?? :)) Meillä kun tosiaan tuon hampaiden tulon huomaa aina.

Äitini lupasi tulla huomenaa pesemään meidän ikkunat (ihanaa!). Ja miehen isä tulee ehkä vaihdattamaan kesärenkaat, tosin taisivat

luvata säätiedotuksessa ensi viikolle takatalvea ja paikallinen lehti " lupaili" miinus neljää astetta keskiviikolle, yök!

Ei varmaan Lotan kanssa lähdetä sinne Hesaan American Car Showhun

ensi viikonloppuna kun pitäisi käyttää 2 päivää ja yötä siihen eikä mua oikein nappaa nyt, en tiedä kyllä miks, ehkä tää flunssa vaikuttaa mun olotilaan niin.

Puhihaalle ISOT onnittelut plussauksesta!!!

Mä luin kyllä koko pinon läpi, mut en muista enää yhtään mitä pitikään

kommentoida :(

Paitsi että noemalta piti kysäisemän siitä ruoka-ohjeesta vielä, eli käytetäänkö siinä tomaattimurskaa vai tomaattipyrettä? Kuulosti nimittäin niin hyvältä ohjeelta että pakko testata joku päivä :)

Mistä tulikin mieleeni: mitäs jos tehtäisiinkin niin että jaetaan reseptejä sähköpostitse? Mulle vois vaikka halukkaat laittaa että

haluavat mukaan niin laittelen sit kaikille eteenpäin. Mun sp-osoitehan

on: tiina.lehtisalo@pp.inet.fi.

Nyt mentävä, tulee vieraita kahville, yritän myöhemmin tulla uudestaan. Heippa!

Vierailija
34/35 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta: Täältä löydät paljon kivoja reseptejä!

http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/169833

Vierailija
35/35 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään siellä lapsimessuilla, sekä niiden yhteydessä olevassa model expossa. oli mukavaa, kaikki viihdyttiin siellä hyvin :)

harmi vaan että aamupäivä meni siellä, niin meiltä jäi vähän virpojat väliin. kaksi tyttöä tuli vielä iltapäivällä kun oltiin tultu kotiin, niin sain antaa heille suklaamunat. :) muut olivat varmaan käyneet jo aamupäivästä soittamassa ovikelloa. musta pikkuvirpojat on suloisia, ja ovat meille oikein tervetulleita. varasinkin paljon hyvää heitä varten, mutta nyt " joudun" syömään suurimman osan itse. :)

eipä oikeastaan tämän isompia kuulumisia. huomenna tehdään päivän reissu tampereelle, auringonkukalle vaan terkkuja! :) miehellä on työmatka sinne, niin lähdetään pojan kanssa kyytiläisiksi samalla.

hilda tuo on muuten ystäväni blogi, mistä mainitsit :)

kauniita unia marrakset!

gerda