Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain apteekkista nenäsuihketta ja siitä alkoi kuulustelu

Vierailija
21.06.2025 |

Kuinka kauan aiot tätä käyttää? Tätä ei saa käyttää viikkoa pidempään. En voi myydä näitä kahta jne. 

Ihan kun olisi ostamassa jotain fentanyylia

Kommentit (271)

Vierailija
101/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun hakee lääkettä jota käyttää joka päivä ja on käyttänyt vuosia niin ne tolvanat kyselee "onko tuttu lääke?". Samalla kun näkevät koneelta kauanko lääkettä on käytetty ja paljonko

Ja ei kyllä muuten näe, jos on uusittu resepti. Joten pakko kysyä annanko pitkällä kaavalla neuvonnan vai en

Vierailija
102/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kerran eräs Petteri, joka meni apteekkiin hakemaan närästyslääkettä. Farmaseutti hieman kyseli ja sanoi, että en myy ja nyt suorinta tietä päivystykseen, sinulla on sydänkohtaus menossa!

Melkeinpä harmillista, että farmaseutti oli noin ammattitaitoinen. Kyseisen Petterin sukunimi on Orpo.

Huvittavaahan tässä on vielä se että tämän tapahtuman jälkeen  Petteri ajaa närästyslääkkeiden myynnin vapauttamista ruokakauppoihin. Se on sitä Kokoomuspolitiikkaa.

No mutta jos naposteltavat närästyslääkkeitä eivätkä mene lääkäriin. Jokainen kuollut tuo säästöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kerran eräs Petteri, joka meni apteekkiin hakemaan närästyslääkettä. Farmaseutti hieman kyseli ja sanoi, että en myy ja nyt suorinta tietä päivystykseen, sinulla on sydänkohtaus menossa!

Melkeinpä harmillista, että farmaseutti oli noin ammattitaitoinen. Kyseisen Petterin sukunimi on Orpo.

Huvittavaahan tässä on vielä se että tämän tapahtuman jälkeen  Petteri ajaa närästyslääkkeiden myynnin vapauttamista ruokakauppoihin. Se on sitä Kokoomuspolitiikkaa.

Halutaan päästä kuorimaan kermoja. K  ja S. 

Vierailija
104/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otrivin itse asiassa aiheuttaa ihan saman rebound-efektin ensimmäisen käyttökerran kuin sadannen käyttökerran jälkeen. Toki pitkäaikainen käyttö kuivattaa limakalvoja mutta oikeilla menetelmillä kuten nenäkannulla ja kostutustipoilla olen muutamassa päivässä päässyt hyvin eroon kuukausien käyttöjaksojen jälkeen.

Vierailija
105/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos naposteltavat närästyslääkkeitä eivätkä mene lääkäriin. Jokainen kuollut tuo säästöä.

Petteri tulee kyllä kalliiksi.

Vierailija
106/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yrittää ostaa kahta purkkia, pulloa tai pakettia yhtään mitään lääkettä apteekista, ellei ole lääkärin määräystä. Eivät myy. Esim. kahta eri särkylääkettä eivät suostu kerralla myymään. Käy toisesta apteekista ostamassa se toinen, ellet jaksa kuunnella saarnoja. 

Apteekki ei päätä itse mitä se ei myy, vaan säännöt tulevat ulkopuolelta.

Esimerkiksi ibuprofeenia saa myydä ilman reseptiä 30 tablettia. Samoin parasetamolia (500 mg). Nämä voit myös ostaa samaan aikaan, koska niissä on eti vaikuttava aine.

Sen sijaan et voi kahta 30 tabletin pakkausta särkylääkettä, jossa on sama vaikuttaa aina. Siihen tarvitaan resepti, eikä mikään apteekki voi toimittaa reseptilääkkeitä ilman reseptiä. 

Vierailija
107/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ilman reseptiä myytämistä sisältää kortisonia. Ei hyvä käyttää yhtä mittaan yli viikkoa.

Dymista vapautettiin vähän aikaa sitten. Sitä kuluu reippaasti.

Vierailija
108/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi pitää väheksyä toisten ammattia tai koulutusta. Suomessa farmaseutit ovat koulutettuja ja ammattitaitoisia. Säälittävää suorastaan huudella omaa yksinkertaisuuttaan alentamalla muita.

Minä kyllä ymmärrä ärtymyksen siitä että asiat pitää niin tarkasti kysellä. Enkä ymmärrä miksi meidän yhteiskunnassa tälläistäkin asiaa pitää näin tarkasti valvoa. Tietenkään se ei ole sen ammattilaisen syytä joka on siellä apteekissa töissä vaan siitä pitää syyttää lainsäädäntöä ja niitä jotka laati tuon kaltaisia ohjeistuksia.

Tässä on menossa hyökkäys apteekkisäätelyä vastaan. 

Voin kertoa, että vaikka se vapauttaminen kuulostaisi niin hyvältä, niin googlatkaa mitä ongelmia siitä on Ruotsissa tullut. 

-Hinnat eivät ole laskeneet.

Unohtui vielä se karuin juttu, eli itsensä päästäminen päiviltä. Kun joka kaupasta hakee myrkytyksen aiheuttavaa lääkettä, voivat läheiset sitten seurata vierestä, että miten se nuori kituu hengiltä sairasvuoteella jopa päiviä. Mitään ei voida tehdä, vain katsoa vierestä.

Vierailija
109/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin? 

Joissain kotitalouksissa on useampi ihminen.

Vierailija
110/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ilman reseptiä myytämistä sisältää kortisonia. Ei hyvä käyttää yhtä mittaan yli viikkoa.

Dymista vapautettiin vähän aikaa sitten. Sitä kuluu reippaasti.

Nenäkortisoneja voi käyttää kyllä pitkiä aikoja. Allergiakausi on pitkä

Vierailija
111/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla hiukan huonot avustajat jos eivät osaa googlettaa että närästysoireet kannattaisi tuossa iässä tutkituttaa ennen kuin oiretta aletaan lääkitä.

Vierailija
112/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otrivin itse asiassa aiheuttaa ihan saman rebound-efektin ensimmäisen käyttökerran kuin sadannen käyttökerran jälkeen. Toki pitkäaikainen käyttö kuivattaa limakalvoja mutta oikeilla menetelmillä kuten nenäkannulla ja kostutustipoilla olen muutamassa päivässä päässyt hyvin eroon kuukausien käyttöjaksojen jälkeen.

Pääsit helpolla. Tilanne ei välttämättä palaudu 

Vierailija
113/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että oon nenättänyt liimoja, kaasuja,  liuottimia alkaen 14v. Olen 60v.

Vierailija
114/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä siisteissä kamppeissa ja selvinpäin apteekkiin. 

Ja muistaa myös hyvä käytös.

Ei käy niinku alottajalle.

Vierailija
115/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin? 

Nenäsuihkeet ei ole addiktoivia.

Ovat ne.

https://yle.fi/a/3-7887658

Ei ole. Addiktiolla on tieteellinen määritelmä. Ksylometatsoliini ei aiheutta addiktiota - vaan rebound-efektin joka lisää nenän tukkoisuutta kun vaikutus ehtyy.

Käytettinpä asiasta käsitettä addiktio tai reboud-efekti, apteekkarin/myyjän on ihan hyvä infota asiakasta tästä. Itse olin pitkään koukussa Otrivin compiin. Käytin sitä flunssan aikana, että saan nukuttua ja että pystyn ylipäänsä vuotavalta nenältä tekemään mitään. Koukku kesti todella pitkään. Päivisin en tarvinnut sumutetta, mutta öisin nenä meni ilman sitä niin tukkoon, että oli pakko käyttää, että pystyin nukkumaan. Tästä on jo lähes 10v aikaa. Nykyisin olen todella varovainen noiden kanssa. 

Vierailija
116/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heille heräsi epäilys että et osaa käyttää lääkettä turvallisesti.

Mitä se heille kuuluu?

Koska se on heidän velvollisuutensa.

Ei ole, haluavat päteä kun eivät päässeet lääkikseen

Sori vaan mutta farmaseutti tietää lääkkeistä enemmän kuin lääkärit. Sen lisäksi ovat käyneet korkeakoulun .heillä on hyvä ja vahva ammattitaito liittyen lääkkeisiin. Älä siinä yhtään vähättele

Olin raskaana ja mainitsin tämän vielä apteekissa. Hain D-vitamiinia. Antoivat sellaista, joka sisälsi myös A-vitamiinia. Onneksi luen aina itse ennen minkään ottamista purkin ohjeet. En luottaisi täysin. Lapselle antoivat imeskelytabletin johon olisi voinut tukehtua.

Vierailija
117/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella harmillinen takaisku koko Suomelle!

Farmaseutin sietäisi saada potkut.

Ylisuoriutumisesta.

Vierailija
118/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heille heräsi epäilys että et osaa käyttää lääkettä turvallisesti.

Mitä se heille kuuluu?

Koska se on heidän velvollisuutensa.

Ei ole, haluavat päteä kun eivät päässeet lääkikseen

Sori vaan mutta farmaseutti tietää lääkkeistä enemmän kuin lääkärit. Sen lisäksi ovat käyneet korkeakoulun .heillä on hyvä ja vahva ammattitaito liittyen lääkkeisiin. Älä siinä yhtään vähättele

Olin raskaana ja mainitsin tämän vielä apteekissa. Hain D-vitamiinia. Antoivat sellaista, joka sisälsi myös A-vitamiinia. Onneksi luen aina itse ennen minkään ottamista purki

Painottaisin tuota edellisen vastaajan kohtaa farmaseutit tietää _lääkkeistä_. Ei meille opeteta koulussa hevon höläystä mistään muusta apteekista myytävästä, esim. vituttaa vain joka kerta, kun asiakkaat kysyy jostain vitamiineista tai kosmetiikasta. Jotkut farmaseutit, jotka omalla ajallaan (tai jopa hyvässä apteekissa töissä ollessaan työajalla) opettelee muustakin niin saattaa tietää hyvinkin, mutta ei ole mikään standardi

Vierailija
119/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuikohan ap myöntämään nyt itselleenkin, että on koukussa nenäsumutteeseen vai miten meni näin pahasti herne sinne tukkoiseen nenään?

Vierailija
120/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella harmillinen takaisku koko Suomelle!

Farmaseutin sietäisi saada potkut.

Ylisuoriutumisesta.

En nyt sanoisi tuota ylisuoriutumiseksi.

Sietäisikö hänen saada potkut jos hän olisi närästyslääkkeen vain närästykseen myynyt?