Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain apteekkista nenäsuihketta ja siitä alkoi kuulustelu

Vierailija
21.06.2025 |

Kuinka kauan aiot tätä käyttää? Tätä ei saa käyttää viikkoa pidempään. En voi myydä näitä kahta jne. 

Ihan kun olisi ostamassa jotain fentanyylia

Kommentit (271)

Vierailija
61/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin? 

Ehkä muillekin perheenjäsenille? Täytyykö siis käyttää samaa flunssassa?

Niimpä. Tai vaikkapa kahteen eri käyttöpaikkaan. Kotiin toinen ja vaikkapa veneeseen tai mökille toinen niin ei tarvii edestakasin koittaa muistaa kuljetella.

Se on niinpä, EI niimpä

Vierailija
62/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkääpä ostamaan yskänlääkettä niin hyvä etteivät kutsu vartijaa mukaan kuulusteluun. 

Eivät ole vielä koskaan kuulustelleet saati että olisi olluta aikomus kutsua vartijat. Ainostaan kysyneet onko lääke tuttu, oletko ennen tätä käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu välillä pienen ihmisen kiusaamiselta nämä kyselemiset ja tenttaamiset. Kyse on jostain melko viattomasta käsikauppalääkkeestä, jota ostaa omaan tarpeeseen, samalla kun jotkut ihmiset käyttää voimakkaita kipulääkkeitä väärin tai sekoittaa päänsä ties millä myrkyillä ja aineilla ihan tieten tahtoen. 

Vähän sama epäreiluuden tunne kuin se, jos poliisi sakottaa, kun ajat valoissassa ja kuivassa kelissä 80 km alueella 83 km/h, mutta sitten joku ajaa reikä päässä 160 km/ h pimeällä ja kaatosateessa eikä jää poliisin haaviin.  

Vierailija
64/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen kun sua yritetään estää joutumasta perkeleelliseen kierteeseen, jossa nenäsuihke lopulta aiheuttaa vain enemmän tukkoisuutta. Mekanismit voit tutkia itte 

Vierailija
65/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun hakee lääkettä jota käyttää joka päivä ja on käyttänyt vuosia niin ne tolvanat kyselee "onko tuttu lääke?". Samalla kun näkevät koneelta kauanko lääkettä on käytetty ja paljonko

Resepti on voimassa kaksi vuotta. Joskus vain vuoden tai lääkettä on määrätty vain yksi paketti. Jos et ole samalla reseptillä hakenut aiemmin mitään, niin ei sitä voi tietää, onko lääke tuttu vai uusi.

Et sitten osaa lukea? Ne näkee tasan kaikki kyseisen lääkkeen reseptit ja näkee että olen käyttänyt lääkettä vuosia.

Ei ne kyllä näe muuta kuin ne, jotka ovat voimassa.

Vierailija
66/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka typeriä olette? Olen saanut aina ostettua kaksi 30 kpl pakettia Buranaa sanomalla vain, että toinen on sairaalle kaverilleni. Sama nenäsuihkeissa. Mutta suomalainenhan ei voi avata suutaan, vaan tuppisuuna itkee vaikeaa elämäänsä.

Vierailija
67/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäsumuteriippuvaisia on yllättävän paljon 

Olisikin joku vitsi mutta ei

Vierailija
68/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun hakee lääkettä jota käyttää joka päivä ja on käyttänyt vuosia niin ne tolvanat kyselee "onko tuttu lääke?". Samalla kun näkevät koneelta kauanko lääkettä on käytetty ja paljonko

Resepti on voimassa kaksi vuotta. Joskus vain vuoden tai lääkettä on määrätty vain yksi paketti. Jos et ole samalla reseptillä hakenut aiemmin mitään, niin ei sitä voi tietää, onko lääke tuttu vai uusi.

Et sitten osaa lukea? Ne näkee tasan kaikki kyseisen lääkkeen reseptit ja näkee että olen käyttänyt lääkettä vuosia.

Näkyy vain sillä hetkellä voimassa olevat reseptit. On laitonta mennä katsomaan vanhentuneita reseptejäsi ilman erillistä lupaasi.

Vierailija
69/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran eräs Petteri, joka meni apteekkiin hakemaan närästyslääkettä. Farmaseutti hieman kyseli ja sanoi, että en myy ja nyt suorinta tietä päivystykseen, sinulla on sydänkohtaus menossa!

Melkeinpä harmillista, että farmaseutti oli noin ammattitaitoinen. Kyseisen Petterin sukunimi on Orpo.

Vierailija
70/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi pitää väheksyä toisten ammattia tai koulutusta. Suomessa farmaseutit ovat koulutettuja ja ammattitaitoisia. Säälittävää suorastaan huudella omaa yksinkertaisuuttaan alentamalla muita.

Vierailija
71/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kerran eräs Petteri, joka meni apteekkiin hakemaan närästyslääkettä. Farmaseutti hieman kyseli ja sanoi, että en myy ja nyt suorinta tietä päivystykseen, sinulla on sydänkohtaus menossa!

Melkeinpä harmillista, että farmaseutti oli noin ammattitaitoinen. Kyseisen Petterin sukunimi on Orpo.

Saving Kokoomuslives, YA

Vierailija
72/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti kysyy: otatko saman määrän kuin ennekin? Ja hetken päästä: onko tämä lääke sinulle ennestään tuttu? - Jos otan saman määrän kuin enneniin, niin eiköhän se ole?

Kerran farmaseutti myi minulle känsälaastaria. Pajetin sisällä luki, ettei diabeetikot saa käyttää. Miksei farmaseutti kysynyt "onko sinulla diabetes" vaan myi minulle sopimattoman tuotteen? Jos olisin käyttänyt, olisi laastarin syövyttävä aine voinut viedä vaikka koko jalan.

Vierailija
73/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin ainoa velvollisuus on kerätä mahdollisimman suuret voitot sairaiden ihmisten kustannuksella. Apteekin omistajat ovat miljonäärejä.

Vierailija
74/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti kysyy: otatko saman määrän kuin ennekin? Ja hetken päästä: onko tämä lääke sinulle ennestään tuttu? - Jos otan saman määrän kuin enneniin, niin eiköhän se ole?

Kerran farmaseutti myi minulle känsälaastaria. Pajetin sisällä luki, ettei diabeetikot saa käyttää. Miksei farmaseutti kysynyt "onko sinulla diabetes" vaan myi minulle sopimattoman tuotteen? Jos olisin käyttänyt, olisi laastarin syövyttävä aine voinut viedä vaikka koko jalan.

Aina ei kaikkea muista kysyä, siksi on itse hyvä osata olla hereillä. Diabeetikkona varmasti tiedät itsekin, että jaloista on oltava erityisen tarkkana diabeetikona.

Vierailija
75/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi pitää väheksyä toisten ammattia tai koulutusta. Suomessa farmaseutit ovat koulutettuja ja ammattitaitoisia. Säälittävää suorastaan huudella omaa yksinkertaisuuttaan alentamalla muita.

Minä kyllä ymmärrä ärtymyksen siitä että asiat pitää niin tarkasti kysellä. Enkä ymmärrä miksi meidän yhteiskunnassa tälläistäkin asiaa pitää näin tarkasti valvoa. Tietenkään se ei ole sen ammattilaisen syytä joka on siellä apteekissa töissä vaan siitä pitää syyttää lainsäädäntöä ja niitä jotka laati tuon kaltaisia ohjeistuksia.

Vierailija
76/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrä ärtymyksen siitä että asiat pitää niin tarkasti kysellä. Enkä ymmärrä miksi meidän yhteiskunnassa tälläistäkin asiaa pitää näin tarkasti valvoa. Tietenkään se ei ole sen ammattilaisen syytä joka on siellä apteekissa töissä vaan siitä pitää syyttää lainsäädäntöä ja niitä jotka laati tuon kaltaisia ohjeistuksia.

Verorahoja säästyy, kun ihmiset eivät pilaa limakalvojaan käyttämällä viikkotolkulla avaavia suihkeita.

Vierailija
77/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei kaikkea muista kysyä, siksi on itse hyvä osata olla hereillä. Diabeetikkona varmasti tiedät itsekin, että jaloista on oltava erityisen tarkkana diabeetikona.

Oma apu paras apu. Miksi ne tulevat "auttamaan" kun eivät kuitenkaan osaa auttaa? Juurihan täällä on todisteltu kuinka farmaseutit varmistavat lääkkeen/tuiotteen turvallisen käytön. Ei siltä vaikuta.

Vierailija
78/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin? 

Ettei tarvii vähän väliä hakea.

joskus meinasin ostaa juuri tuosta em syystä kaksi kymmenen tabletin pakkausta allergialääke Zyrtekkiä niin eivät myyneet kahta.

Itsehoitolääkkeet tarkoitettu lyhyeen käyttöön, siksi ei voi myydä useita pakkauksia. Fimealta löytyy ohjauskirje asiasta

Vierailija
79/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työterveyslääkäri suorastaan huusi, että miksi olet käyttänyt tätä nenäsuihketta pidempään kuin viisi päivää? Etkö tajua että nenän limakalvo paksuuntuu, jos suihketta käyttää liian kauan. No en tajunnut, koska halusin pitää nenän auki ja en ole käynyt lääkistä.

Vierailija
80/271 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verorahoja säästyy, kun ihmiset eivät pilaa limakalvojaan käyttämällä viikkotolkulla avaavia suihkeita.

Säästyykö? Niitä voisi jopa säästyä jos ihan kaikkia ihmisiä ei paapottaisi.