Hain apteekkista nenäsuihketta ja siitä alkoi kuulustelu
Kuinka kauan aiot tätä käyttää? Tätä ei saa käyttää viikkoa pidempään. En voi myydä näitä kahta jne.
Ihan kun olisi ostamassa jotain fentanyylia
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran eräs Petteri, joka meni apteekkiin hakemaan närästyslääkettä. Farmaseutti hieman kyseli ja sanoi, että en myy ja nyt suorinta tietä päivystykseen, sinulla on sydänkohtaus menossa!
Melkeinpä harmillista, että farmaseutti oli noin ammattitaitoinen. Kyseisen Petterin sukunimi on Orpo.
Tämä on todella harmillinen takaisku koko Suomelle!
Osa ilman reseptiä myytämistä sisältää kortisonia. Ei hyvä käyttää yhtä mittaan yli viikkoa.
Flunssassa nenäkannu on ihan mukava mutta ilman otrivinia ei edes vesi kulje läpi :D
Vierailija kirjoitti:
Olisit kysynyt sitten eetteriä jos sitä suostuisivat myymään helpommin.
Ehkä ap sai fentanyyliä tuossa muodossa. Myydään myös nenäsumutteena.
Vierailija kirjoitti:
Jos reseptilääkettä on hakemassa, niin kannattaa sivuuttaa nuo utelut. Lääkäri on määrännyt tarpeelliset lääkkeet. Ei se farmaseuteille kuulu, mitä sieltä on silloin hakemassa.
Käsikauppalääkkeitä ostaessa heidät on ilmeisesti koulutettu kyselemään, että "palvelutapahtuma" olisi onnistunut.
Taitaapa kuule laki velvoittaa. Heidän täytyy myös tarkastaa se resepti minkä lääkäri on kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Nasolin ja vastaavat sopivat vain lyhytaikaiseen käyttöön. Ei ne muuten ole koukuttavia eikä millään määrällä pääse känniin mutta nokka noihin tottuu melko pian. Tästä spteekkari halusi varoittaa ja se on just oikein ja siksi siitä kuuluukin sanoa.
Näin juuri. Nasolinin pitkäaikaisesta käytöstä voi olla seurauksena hajuaistin menetys.
Tai jopa nenän romahdus
Vierailija kirjoitti:
Osa ilman reseptiä myytämistä sisältää kortisonia. Ei hyvä käyttää yhtä mittaan yli viikkoa.
Ei se ole se ongelma vaan ne supistavat aineet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutti kysyy: otatko saman määrän kuin ennekin? Ja hetken päästä: onko tämä lääke sinulle ennestään tuttu? - Jos otan saman määrän kuin enneniin, niin eiköhän se ole?
Kerran farmaseutti myi minulle känsälaastaria. Pajetin sisällä luki, ettei diabeetikot saa käyttää. Miksei farmaseutti kysynyt "onko sinulla diabetes" vaan myi minulle sopimattoman tuotteen? Jos olisin käyttänyt, olisi laastarin syövyttävä aine voinut viedä vaikka koko jalan.
Aina ei kaikkea muista kysyä, siksi on itse hyvä osata olla hereillä. Diabeetikkona varmasti tiedät itsekin, että jaloista on oltava erityisen tarkkana diabeetikona.
Oma apu paras apu. Miksi ne tulevat "auttamaan" kun eivät kuitenkaan osaa auttaa? Juurihan täällä on todisteltu kuinka farmaseutit varmistavat lääkkeen/tuiottee
Se, että sinulle on sattunut noin kerran, ei tarkoita sitä, että niin tapahtuisi joka kerta. Olisithan itse voinut mainita diabeteksestasi, niin farmaseutti olisi varmasti osannut heti olla suosittelematta sitä sinulle. Itse ainakin olen suora, enkä oleta toisen lypsävän minulta tietoa.
Käytin kerran noin viikon. Siitä seurasi huonoa. Se alkoi turvottaa limakalvoja ja lopetuksenkin jälkeen olivat monta päivää turvonneet.
En käytä enää koskaan. Sait hyviä neuvoja!
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran eräs Petteri, joka meni apteekkiin hakemaan närästyslääkettä. Farmaseutti hieman kyseli ja sanoi, että en myy ja nyt suorinta tietä päivystykseen, sinulla on sydänkohtaus menossa!
Melkeinpä harmillista, että farmaseutti oli noin ammattitaitoinen. Kyseisen Petterin sukunimi on Orpo.
Huvittavaahan tässä on vielä se että tämän tapahtuman jälkeen Petteri ajaa närästyslääkkeiden myynnin vapauttamista ruokakauppoihin. Se on sitä Kokoomuspolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi pitää väheksyä toisten ammattia tai koulutusta. Suomessa farmaseutit ovat koulutettuja ja ammattitaitoisia. Säälittävää suorastaan huudella omaa yksinkertaisuuttaan alentamalla muita.
Minä kyllä ymmärrä ärtymyksen siitä että asiat pitää niin tarkasti kysellä. Enkä ymmärrä miksi meidän yhteiskunnassa tälläistäkin asiaa pitää näin tarkasti valvoa. Tietenkään se ei ole sen ammattilaisen syytä joka on siellä apteekissa töissä vaan siitä pitää syyttää lainsäädäntöä ja niitä jotka laati tuon kaltaisia ohjeistuksia.
Tässä on menossa hyökkäys apteekkisäätelyä vastaan.
Voin kertoa, että vaikka se vapauttaminen kuulostaisi niin hyvältä, niin googlatkaa mitä ongelmia siitä on Ruotsissa tullut.
-Hinnat eivät ole laskeneet.
Voidaan kotoperäisesti katsoa ihan vain tuota taksimarkkinaa. Meillä oli todella hyvin toimiva ja turvallinen taksimarkkina. Eipä ole enää. Hinnat eivät ole halventuneet ja siitäkin huolimatta verokertymä on pienentynyt.
Jopa Lääketeollisuus ry on vastaan sitä, että lääkkeet vapautettaisiin kauppoihin. Ihan suoraan viittasivat tuohon taksiuudistukseen, että sama ei saa käydä lääkkeille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä kortisonisuihkeita voi käyttää koko allergiakauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun hakee lääkettä jota käyttää joka päivä ja on käyttänyt vuosia niin ne tolvanat kyselee "onko tuttu lääke?". Samalla kun näkevät koneelta kauanko lääkettä on käytetty ja paljonko
Resepti on voimassa kaksi vuotta. Joskus vain vuoden tai lääkettä on määrätty vain yksi paketti. Jos et ole samalla reseptillä hakenut aiemmin mitään, niin ei sitä voi tietää, onko lääke tuttu vai uusi.
Et sitten osaa lukea? Ne näkee tasan kaikki kyseisen lääkkeen reseptit ja näkee että olen käyttänyt lääkettä vuosia.
Ei ne kyllä näe muuta kuin ne, jotka ovat voimassa.
Vanhat pitää hakea erillisellä haulla ja sinne pitää laittaa joku syy, miksi tietoja hakee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin?
Ettei tarvii vähän väliä hakea.
joskus meinasin ostaa juuri tuosta em syystä kaksi kymmenen tabletin pakkausta allergialääke Zyrtekkiä niin eivät myyneet kahta.
Outoa. Käsikaupassa saa myydä maks. 30 tablettia, sitä isommat määrät vaatii reaeptin.
Minulle ei myyty haavanhoitoon tarvikkeita kun en ollut käynyt päivystyksessä. Joutuvat kuulemma vastuuseen jos tulisi komplikaatioita. Siisti ja vuotamaton haava joka piti vain puhdistaa ja suojata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella harmillinen takaisku koko Suomelle!
Farmaseutin sietäisi saada potkut.
Varmaan se oli se, kun ostit kaksi. Olen joskus ostanut kahta erilaista särkylääkettä, sopivat yhdessä käytettäviksi jne. Niistä tuli sanomista, ikään kuin olisin narkkaamassa jollain ibuprofeenilla ja parasetamolilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi kortisonisumutteita käyttää vaikka vuoden ympäri jos tarvii. Lähinnä voi vähän kuivattaa limakalvoja ja aiheuttaa verenvuotoa nenästä.
Iholle kortisonivoidetta sitten vain viikko tai kaksi kerralla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit kahta? Oletko koukussa nenäsuihkeisiin?
Nenäsuihkeet ei ole addiktoivia.
Itseasiassa ovat. Kuivattavat limakalvoa, mikä aiheuttaa tukkoisen olon nenään.
Jos sulla on jatkuvasti nenä tukossa tai nuha, sulla voi olla siellä karsinooma.
Tässä on menossa hyökkäys apteekkisäätelyä vastaan.
Voin kertoa, että vaikka se vapauttaminen kuulostaisi niin hyvältä, niin googlatkaa mitä ongelmia siitä on Ruotsissa tullut.
-Hinnat eivät ole laskeneet.
-Apteekkeja on vähemmän
Vapaa kilpailu nääs.