Raivostuttavaa kun tämä helvetin ientulehdus tulee vähän väliä samaan kohtaan, onneksi tässä kuussa on hammaslääkäriaika asiaa koskien
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei se hammaslääkäri ientulehdukselle voi mitään. SUn pitää sitä välikohtaa langata tai tikuttaa ahkerasti niin ei tule.
Huoh. Puhdistan välit joka ikinen päivä. Tuossa on lievää eroosiota, joka kerää bakteereita itseensä. Siksi tulehdus tulee koko ajan samaan kohtaan, ääliö. Olen menossa kiillottamaan hampaita, että loppuu tämä kierre.
Saarnaa korkeintaan noi mitä tuossa edellä ja pitäs käydä puhistamassa hampaat jne jne jne pla pla pla.
Porata tirauttelee ennakkoon ilmoittamatta johonkin ikenen reunaan ja sepäs sattuu niin saatanasti olipa puudutus tai ei!
Jos tupakoit, niin siinäkin voi olla syy ientulehduksiin. Suosittelen Parodontax hammastahnan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hammaslääkäri ientulehdukselle voi mitään. SUn pitää sitä välikohtaa langata tai tikuttaa ahkerasti niin ei tule.
Huoh. Puhdistan välit joka ikinen päivä. Tuossa on lievää eroosiota, joka kerää bakteereita itseensä. Siksi tulehdus tulee koko ajan samaan kohtaan, ääliö. Olen menossa kiillottamaan hampaita, että loppuu tämä kierre.
Ootpa ilkeä kun haukut toisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakoit, niin siinäkin voi olla syy ientulehduksiin. Suosittelen Parodontax hammastahnan käyttöä.
No en tupakoi ja yhä edelleen LIEVÄÄ EROOSIOTA, JOTA OLEN MENOSSA KIILLOTTAMAAN.
Minulla oli usein sama vaiva niin rupesin harjaamaan hampaita kolme kertaa päivässä ja käytän aina suuvettä sen jälkeen. Ei ole enää tulehtunut.
mullakin tuli aina samaan kohtaan kunnes vaihdoin hammastahnaa ihan sattumalta ja poooooffffffffffffff vaiva loppui, ei ollutkaan tulehdus vaan johtui hammastahnasta
Mulla oli sama ongelma ja jatkuva suuhygienistikierre päällä, 4 kertaa vuoteen. Sitten selvisi että se hygienisti ei putsaa välineitä asiakkaiden välillä. Lopetin käymisen siellä ja kas kummaa ientulehdus parani ihan itsestään. Nyt riittää pesu ja normilankaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ventovieras (sinä??) tulee kertoilemaan asiantuntijana mitä minun suussani tapahtuu. Ehkä minä tiedän itse aavistuksen paremmin hampaideni tilanteen kuin joku kuka lie vauva.fi:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli usein sama vaiva niin rupesin harjaamaan hampaita kolme kertaa päivässä ja käytän aina suuvettä sen jälkeen. Ei ole enää tulehtunut.
Okei, no kolme kertaa on liikaa ja minulle on hammaslääkäri sanonut, että ei suosittele. Ja YHÄ EDELLEEN kymmenennen kerran tiedän mistä ongelma johtuu ja olen menossa hampaita kiillottamaan, jotta eivät ole karheat ja kerää bakteereita. Yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama ongelma ja jatkuva suuhygienistikierre päällä, 4 kertaa vuoteen. Sitten selvisi että se hygienisti ei putsaa välineitä asiakkaiden välillä. Lopetin käymisen siellä ja kas kummaa ientulehdus parani ihan itsestään. Nyt riittää pesu ja normilankaus.
HYI HELVETTI!!!!!!! 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HYI HELVETTI!!!!!!! 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Mutta miten tämä selvisi????? 🤢🤢🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ventovieras (sinä??) tulee kertoilemaan asiantuntijana mitä minun suussani tapahtuu. Ehkä minä tiedän itse aavistuksen paremmin hampaideni tilanteen kuin joku kuka lie vauva.fi:ssä.
No mitä ihmettä sitten tänne avaudut? Tämä on keskustelupalsta, ja jos kirjoitat jotain, sii
AVAUDUIN SIITÄ ETTÄ V!TUTTAA. EN KYSYNYT YHTÄÄN MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
"Raivostuttavaa kun tämä helvetin ientulehdus tulee vähän väliä samaan kohtaan. Jumalauta että voi ärsyttää hampaat."
Älä sure. Eivät ne kauaa ärsytä. Tuon kertomasi mukaan paradendootti irrottaa pian nuo hampaat.
Tuo on juuri se mekanismi, jonka vuoksi vanhemmilta ihmisiltä putoavat hampaat. Hammashygienia on tärkeä asia, mutta ientulehduksen ehdittyä hammasjuuren ja leukaluun väliin asialle ei ole enää oikeastaan mitään tehtävissä.
Voi luoja mikä idioottimainen kommentti. Ei liity minuun yhtään millään tavalla 🙄 ap
Vottuakos sitten tänne kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eroosio on ehtinyt ientulehduksen aiheuttaman ikenen vetäytymisen vuoksi iskeä hampaan kaulaan, siis pehmeään hammasluuhun hammaskiilteen ja ienreunan väliin ei kiillotus enää auta.
Hammasluu on paljon hammaskiillettä pehmeämpää ja suojatonta sekä mekaanista eroosiota että kariesta vastaan. Hammaskiille on ihmisruumiin kovin osa ja se säilyy meistä kaikkein kauimmin, myös krematoinnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sen tiedät niin mitäs täällä sitten itket?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raivostuttavaa kun tämä helvetin ientulehdus tulee vähän väliä samaan kohtaan. Jumalauta että voi ärsyttää hampaat."
Älä sure. Eivät ne kauaa ärsytä. Tuon kertomasi mukaan paradendootti irrottaa pian nuo hampaat.
Tuo on juuri se mekanismi, jonka vuoksi vanhemmilta ihmisiltä putoavat hampaat. Hammashygienia on tärkeä asia, mutta ientulehduksen ehdittyä hammasjuuren ja leukaluun väliin asialle ei ole enää oikeastaan mitään tehtävissä.
Voi luoja mikä idioottimainen kommentti. Ei liity minuun yhtään millään tavalla 🙄 ap
Kertomasi perusteella liittyy hyvinkin.