Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttavaa kun tämä helvetin ientulehdus tulee vähän väliä samaan kohtaan, onneksi tässä kuussa on hammaslääkäriaika asiaa koskien

Vierailija
21.06.2025 |

Jumalauta että voi ärsyttää hampaat. 🙄

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee tuota myös, jos on esim. yhtään huonosti muotoiltu paikka ienrajassa. Punoittaa ja tulehtuu. Paikan hionta/kiillotus auttaa.

Kävin ensimmäisen ja viimeisen kerran yhdellä yksityisellä pari vuotta sitten. Teki paikat hosuen, kivuliaasti ja juosten kusten. Ja tulehtui ienraja. Onneksi sitten löysin hyvän hammaslääkärin, joka korjasi edellisen virheet. 

Vierailija
22/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hammaslääkäri ientulehdukselle voi mitään. SUn pitää sitä välikohtaa langata tai tikuttaa ahkerasti niin ei tule.

Huoh. Puhdistan välit joka ikinen päivä. Tuossa on lievää eroosiota, joka kerää bakteereita itseensä. Siksi tulehdus tulee koko ajan samaan kohtaan, ääliö. Olen menossa kiillottamaan hampaita, että loppuu tämä kierre.

Kun eroosio on ehtinyt ientulehduksen aiheuttaman ikenen vetäytymisen vuoksi iskeä hampaan kaulaan, siis pehmeään hammasluuhun hammaskiilteen ja ienreunan väliin ei kiillotus enää auta. 

Hammasluu on paljon hammaskiillettä pehmeämpää ja suojatonta sekä mekaanista eroosiota että kariesta vastaan. Hammaskiille on ihmisruumiin kovin osa ja se säilyy meistä kaikkein kauimmin, myös krematoinnin jälkeen.

Miten v*tussa tämä liittyy minuun? 😂 luuletko ihan todella etten käy aika helvetin usein hammaslääkärillä? Luuletko ihan todella etten tiedä vallan mainiosti että hampaani ovat kunnossa? Juuri parin kuukauden sisään on hammaslääkärissä kerrottu, että siistiltä näyttää. Mihin sinä oikein pyrit tuollaisella? 😂😂😂😂 todella noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raivostuttavaa kun tämä helvetin ientulehdus tulee vähän väliä samaan kohtaan. Jumalauta että voi ärsyttää hampaat."

Älä sure. Eivät ne kauaa ärsytä. Tuon kertomasi mukaan paradendootti irrottaa pian nuo hampaat.

Tuo on juuri se mekanismi, jonka vuoksi vanhemmilta ihmisiltä putoavat hampaat. Hammashygienia on tärkeä asia, mutta ientulehduksen ehdittyä hammasjuuren ja leukaluun väliin asialle ei ole enää oikeastaan mitään tehtävissä. 

Suosittelen sinulle päähoitoa. Sisäpuolelta. En ymmärrä miksi spämmäät tuota paskaasi ihmiselle, johon se ei liity yhtään mitenkään.

Ap

Vierailija
24/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hammaslääkäri ientulehdukselle voi mitään. SUn pitää sitä välikohtaa langata tai tikuttaa ahkerasti niin ei tule.

Itse asiassa voi kyllä. Jos on syventyneet ientaskut, sitä ei enää pysty puhdistamaan kotikonstein. Hammaslääkäri putsaa juuresta asti ja voi jopa polttaa sen taskun kiinni, jos tilanne on tarpeeksi vakava.

Vierailija
25/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Puhdistan välit joka ikinen päivä. Tuossa on lievää eroosiota, joka kerää bakteereita itseensä. Siksi tulehdus tulee koko ajan samaan kohtaan, ääliö. Olen menossa kiillottamaan hampaita, että loppuu tämä kierre.

Olisko ääliö kannattanut mainita tuo aloituksessa? Yleensä ientulehdusta hoidetaan tikuttamalla ja lankaamalla ja pesemällä kunnolla, sinä ääliö taas et maininnut aloituksessa mitään yhtään mistään. Miksi olet palstalla vinkumassa?

Vierailija
26/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voi kyllä. Jos on syventyneet ientaskut, sitä ei enää pysty puhdistamaan kotikonstein. Hammaslääkäri putsaa juuresta asti ja voi jopa polttaa sen taskun kiinni, jos tilanne on tarpeeksi vakava.

Eikä minua kiinnosta "paradendootti" 😂😂😂😂😂 mikä ikinä se onkaan, kun ei liity minuun millään tavalla eikä ole ikinä ollut pienintäkään riskiä "paradendootista" (😂😂😂😂😂) eikä yksikään hammaslääkäri tai suuhygienisti ole ikinä sanonut yhtään mitään negatiivista ienteni kunnosta ja parin kuukauden sisään on sanottu, että hampaat näyttävät siisteiltä. Avauduin, koska v*tuttaa tuo yksi kohta, jonka menen tässä kuussa hoidattamaan kuntoon. Ei sen traagisempaa!!! Ja minulla on täysi oikeus avautua jos haluan. En silti kaipaa mitään keskustelua aiheesta.

Vierailija
27/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme miestä meni metsään. 

Ensimmäisellä oli kirves, toisella puukko, mutta mitä kolmannella oli? 

-Ientulehdus. Joka kolmannella suomalaisella miehellä on ientulehdus. 

Vierailija
28/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua kiinnosta "paradendootti" 😂😂😂😂😂 mikä ikinä se onkaan, kun ei liity minuun millään tavalla eikä ole ikinä ollut pienintäkään riskiä "paradendootista" (😂😂😂😂😂) eikä yksikään hammaslääkäri tai suuhygienisti ole ikinä sanonut yhtään mitään negatiivista ienteni kunnosta ja parin kuukauden sisään on sanottu, että hampaat näyttävät siisteiltä. Avauduin, koska v*tuttaa tuo yksi kohta, jonka menen tässä kuussa hoidattamaa

Eikä minua kiinnosta sinun tilanteesi tippaakaan, vaan kommentoin tuolle nimenomaiselle neuvojalle, kun neuvoi väärin. Joku muu voi hyötyä näistä vastauksista.

Vierailija
29/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma ja jatkuva suuhygienistikierre päällä, 4 kertaa vuoteen. Sitten selvisi että se hygienisti ei putsaa välineitä asiakkaiden välillä. Lopetin käymisen siellä ja kas kummaa ientulehdus parani ihan itsestään. Nyt riittää pesu ja normilankaus.

No hyi, missä tämmöinen paikka?

Vierailija
30/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tupakoit, niin siinäkin voi olla syy ientulehduksiin. Suosittelen Parodontax hammastahnan käyttöä.

Samaa meinasin minäkin suositella ja sitten sitä gum hampaiden purskutusainetta.

Vierailija
31/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ääliö kannattanut mainita tuo aloituksessa? Yleensä ientulehdusta hoidetaan tikuttamalla ja lankaamalla ja pesemällä kunnolla, sinä ääliö taas et maininnut aloituksessa mitään yhtään mistään. Miksi olet palstalla vinkumassa?

Tämä lienee ääliöhullu, joka on aiemminkin tullut tänne vinkumaan milloin mistäkin asiasta mahdollisimman ylimalkaisilla aloituksilla. Kun ihmiset yrittävät antaa neuvoja aiheeseen liittyen tai kertovat omia kokemuksiaan, ääliöhullulla kärähtää käämit ja aloittaa tuon lapsellisen ärhentelyn ja v***uilun. Tavaramerkkejä muiden kirjoittajien nimittely ääliöiksi ja mukaveemäiset itkunauruhymiöt. 

Vierailija
32/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee ääliöhullu, joka on aiemminkin tullut tänne vinkumaan milloin mistäkin asiasta mahdollisimman ylimalkaisilla aloituksilla. Kun ihmiset yri

Olisko teini kun sosiaaliset taidot on noin olemattomat ja hyökkii ihan jokaista päin.

Vierailija
33/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eroosio on ehtinyt ientulehduksen aiheuttaman ikenen vetäytymisen vuoksi iskeä hampaan kaulaan, siis pehmeään hammasluuhun hammaskiilteen ja ienreunan väliin ei kiillotus enää auta. 

Hammasluu on paljon hammaskiillettä pehmeämpää ja suojatonta sekä mekaanista eroosiota että kariesta vastaan. Hammaskiille on ihmisruumiin kovin osa ja se säilyy meistä kaikkein kauimmin, myös krematoinnin jälkeen.

Vierailija
34/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raivostuttavaa kun tämä helvetin ientulehdus tulee vähän väliä samaan kohtaan. Jumalauta että voi ärsyttää hampaat."

Älä sure. Eivät ne kauaa ärsytä. Tuon kertomasi mukaan paradendootti irrottaa pian nuo hampaat.

Tuo on juuri se mekanismi, jonka vuoksi vanhemmilta ihmisiltä putoavat hampaat. Hammashygienia on tärkeä asia, mutta ientulehduksen ehdittyä hammasjuuren ja leukaluun väliin asialle ei ole enää oikeastaan mitään tehtävissä. 

Vierailija
35/36 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätäkuukausi🌞

Vierailija
36/36 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma ja jatkuva suuhygienistikierre päällä, 4 kertaa vuoteen. Sitten selvisi että se hygienisti ei putsaa välineitä asiakkaiden välillä. Lopetin käymisen siellä ja kas kummaa ientulehdus parani ihan itsestään. Nyt riittää pesu ja normilankaus.

Suomessa? Kuulostaa todella oudolle.