Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein paikkakunta, jossa olet viettänyt aikaa

Vierailija
21.06.2025 |

Edellinen ketju poistettiin jostain syystä! 

Aiemmissa ketjuissa on kysytty lähinnä niitä paikkakuntia, joissa on  asuttu. Nyt listaa saa laajentaa niihin kuntiin, jossa olet käynyt töissä, opiskellut, ollut etäsuhteessa, kakkoasunto, kesämökki.. vaatimus on se, että oikeasti tunnet kunnan palveluita muutenkin kuin ruokakaupan ja huoltoaseman, ja tiedät suunnilleen, missä jokin katu tai alue sijaitsee. Eli kesämökki ei riitä, jos käydään kunnassa vain ruokakaupassa. 

Rajaus sen takia, että moni kakku päältä kaunis mutta sisältä silkkoa. Voi vaatia pidempää asumista ja tutustumista, että ihmiset näyttävät todellisen karvansa ja erilaiset puutteet viihtyisyydessä tulevat tutuiksi. 

Aloitan: Forssa 

Ihmiset: Forssa on jossakin tilastossa ollut kärkipäässä kun on etsitty Suomen rasistisinta kuntaa. Ja onnettominta. En ole saanut apua, kun olen kysynyt reittiä, kaupassa ja tk:ssa palvelu todella tylyä. Kampaajalla huono leikkaus ja värjäys, tekijä apaattinen, ei kuunnellut yhtään. Outoa kettuilua muualta tulleille. Ihmiset raahustavat onnettoman näköisinä ja ovat jostain syystä myös huomattavan lyhyitä. Moni mies oli minua lyhyempi, olen siis keskipituinen nainen. Ei mitään hymyjä naapureille tai edes small talk yritystä. Ei lapsiperheitä katukuvassa. Hirveää selän takana puhumista! 

Palvelut: Kylpylä, joka itse asiassa on kiva. Ei juna-asemaa. Sijainti muutenkin huono jos haluaa matkustaa julkisilla. Ensin bussilla Turkuun tai Helsinkiin tai esim Riihimäelle, jossa sitten kulkuneuvon vaihto, jos haluaa lähteä vaikka pohjoisemmaksi. Forssan lähellä on kansallispuisto, siitä iso plussa. Muistaakseni siellä on ollut ilkivaltaa, ei yllätä. Ja suunnitelmia suon kuivaamiseksi eli puisto muuttuisi paljon. Kallista mutta huonotasoista palvelua esim kauneudenhoitoliikkeissä. Tylyä palvelua ei kuunnella asiakasta. Ei korkeakouluja ja paljon työttömyyttä.

Ympäristö: Kouvolaan verrattuna Forssa on ehkä vielä pahempaa neukkukuutio betoniviidakkoa. Kesällä on vähän nätimpää kun lähtee esim puistoon. Forssassa on vähän vehreitä ulkoilureittejä, nekin enemmän puistoa kuin oikeaa metsää. Jos pitää puistoista lenkkipolkuina niin sitten ok. Oikeita metsiä ei ainakaan keskustan lähellä ole eikä kilometrien säteellä moneenkaan suuntaan. Forssasta ei löydy kunnon rantoja keskustan läheltä, vain lampi, jonka rannalla ovat sitten kaikki ja lampi levää täynnä. 

Kulttuuri/ruoka: Paras ravintola lopetti. Jäljellä pizzeriat. Elokuvateatteri muistaakseni bio rex. Pieni, tunkkainen, ummehtunut, epämukavat penkit. Ei yhtään hyvää yökerhoa, vain omituisia räkälä paikkoja, joissa soi karaoke. 

Kaiken kaikkiaan viimeisiä paikkoja minne ikinä muuttaisin. Onneksi pääsin pois! 

Mitä kokemuksia teillä on? Pidetään ketju raatorehellisenä mutta asiallisena ettei poistu! 

Kommentit (413)

Vierailija
21/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa. Vttu mikä persreikä.

Vierailija
22/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAMPERE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tornio. Aivan oma kansansa. Pelkäävät erityisesti helsinkiläisiä. Pelkäävät muutenkin kaikkea uutta tai erilaista. Kaikki sukua keskenään. Uskovaisuus jyllää, ja jopa nuoret kansoittavat kirkkoja. Erittäin kapea käsitys naisen asemasta ja muutenkin elämästä ja ihmisistä. Mutisevat hiljaa keskenään ja pakenevat jos joku muualta tullut koittaa tulla juttelemaan. Kaupungissa outo ja pysähtynyt tunnelma, suorastaan kafkamainen. Ihmisillä lasittunut katse, aivan kuin olisivat jonkin kirouksen alla. Hirveä paikka, lapsiakin pelotti tuolla.

En tunne Torniota, mutta voiko tämä pitää paikkansa? Kokemusta on Itä-Lapista ja Koillismaasta, niin voiko ihmiset olla Länsi-Lapissa niin erilaisia? 

Kyllä voi. Umpimielisempää sakkia ei löydy kuin ehkä jostain Pohjanmaan pikkukunnasta. Kouluttamattomuus näkyy hyvin, lukiokelpoisia nuoria on alle puolet ja kaupunki on profiloitunut tehdastyöläisten mekkana. Jotain kertoo myös se että vaikka asuvat Ruotsin naapurissa, kukaan ei osaa ruotsia. Ruotsin puolella puhutaan vastaavasti sujuvaa tai edes välttävää suomea, sekä palvellaan suomen kielellä virastoissa ja kaupoissa.  

Vierailija
24/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tornio. Aivan oma kansansa. Pelkäävät erityisesti helsinkiläisiä. Pelkäävät muutenkin kaikkea uutta tai erilaista. Kaikki sukua keskenään. Uskovaisuus jyllää, ja jopa nuoret kansoittavat kirkkoja. Erittäin kapea käsitys naisen asemasta ja muutenkin elämästä ja ihmisistä. Mutisevat hiljaa keskenään ja pakenevat jos joku muualta tullut koittaa tulla juttelemaan. Kaupungissa outo ja pysähtynyt tunnelma, suorastaan kafkamainen. Ihmisillä lasittunut katse, aivan kuin olisivat jonkin kirouksen alla. Hirveä paikka, lapsiakin pelotti tuolla.

Sehän on hyvä kun nuoret kansoittaa kirkkoja! Mutta se ei ole hyvä jos käytetään uskoa tekosyynä alistaa naisia.

Vierailija
25/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. 

Tämä! Kauheasti rattijuoppoja ja aina kun menet kauppaan, parkkiksen laidalla on joku ukko lorottelemassa nurmikolle, vaikka kaikista kaupoista löytyy yleisö-wc. Ihan elukoiden tavat näillä pohjalaisilla.

Seinäjoella sekä miehet että naiset ovat suunnattoman ylipainoisia ja tätä vieläpä pidetään tavoiteltavana. Sanotaan kehuvasti "komea emäntä/isäntä" ja se tarkoittaa isokokoista, lihavaa seurustelukumppania.

Vierailija
26/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillan yli Ruotsiin tekemään puolta halvempia ostoksia kuin Suomessa. Paratiisi nuuskaajalle.

Vierailija
27/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas, torniolainen saapui paikalle.

Olin tässä viikonlopun pohjoisessa, jossa kuulin tätä Helsinki-länkytystä. Kun vaadin täsmennyksiä, mikä vika helsinkiläisissä on ja miksi on niin kauhea paikka, sain vastaukseksi vain muminaa ja änkytystä, en mitään loogista ja perusteltua.

Vierailija
28/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhon henkinen ja sivistyksellinen ilmapiiri. Ankea.

Kunta sinänsä on maastollisesti normi maalaispitäjä.

Vierailija
29/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAMPERE

Suomen paras kaupunki ja mukavimmat ihmiset. 👍

Vierailija
30/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäntä. Asuin olosuhteiden pakosta hetken. En ole lestadiolainen. Eli päätelkää itse. 

Vierailija
31/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen miettinyt olisko Porvoo kiva asuinpaikka 😄 Mikset viihtynyt? 

Vierailija
32/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. 

Mikä Seinäjoella asumisessa oli pahinta? 

Vierailija
33/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat, joissa joutuu varomaan punkkeja. Esim Turun saaristo. 

Vierailija
34/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssalaiset ovat itse asiassa mukavia verrattuna sisempänä Hämeessä asuviin. Tosin ero on suhteellinen heimon sisällä.

Mitä kaikkia paikkakuntia kuuluu sisempään Hämeeseen? Itse olen kokenut esimerkiksi Lahdessa ja Hämeenlinnassa asuvat huomattavasti sosiaalisemmiksi. 

Vierailija
35/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkeli.

Mikä Mikkelissä hiertää?

Vierailija
36/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jokunen vuosi sitten Kouvolassa työmatkalla ja jouduin siellä yöpymään. Oli minulle ankean kaupungin synonyymi. Mikään paikka ei ollut arkena illalla auki, kun pääsi töistä jaloittelemaan.

Allekirjoitan tuon täysin. Esim. vielä vuosituhannen vaihteessa kaikki keskustan ketjukaupatkin sulkivat ovensa tuntia aiemmin kuin muualla maassa, esim. Tiimari. Alkuun Sokoskin sulki ovensa klo 19, kunnes ysärin puolivälissä ruokaosasto muuttui Cityherkusta S-Marketiksi. Se oli tavaratalon alakerrassa, joten itse tavaratalonkin oli pakko pitää ovensa auki iltakahdeksaan. Pääkirjaston aukioloaikoja muuttivat 2000-luvun alussa myös niin, että sulkivat jo klo 19. Eivät ilmeisesti halunneet ulkopaikkakuntalaisia turisteja keskustaan, halusivat, että käyttävät vain valtatien varressa olevaa isoa Prismaa ja tietysti nyt myöhemmin Veturia.

Vierailija
37/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava.. En tiedä onko vaan huonoa tuuria. Mutta jokainen keravalainen keneen tutustunut on täyttä valko roskaa. Kaikki panevat toisiaan. Kukaan ei käy normaali töissä ym.

Vierailija
38/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soi Pieksämäen asemalla blues

Vierailija
39/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju poistettiin koska palstalla on taas tämä raivohullu. Sillä on niin paha olla. Ketjut pois koska sieluun koskee. Ei vain tajua yhtäläisyyttä palstan seuraamisen ja oman olotilansa kanssa.

Vierailija
40/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Missään ei ole ollut niin tylyjä ihmisiä kuin Helsingissä. Samat sanat myös Espoosta ja Vantaalta. Ihan outoa sakkia. Onneksi olin vain käymässä.

Mikä helpotus oli päästä takaisin kotiin ja normaalien ihmisten pariin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi