Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein paikkakunta, jossa olet viettänyt aikaa

Vierailija
21.06.2025 |

Edellinen ketju poistettiin jostain syystä! 

Aiemmissa ketjuissa on kysytty lähinnä niitä paikkakuntia, joissa on  asuttu. Nyt listaa saa laajentaa niihin kuntiin, jossa olet käynyt töissä, opiskellut, ollut etäsuhteessa, kakkoasunto, kesämökki.. vaatimus on se, että oikeasti tunnet kunnan palveluita muutenkin kuin ruokakaupan ja huoltoaseman, ja tiedät suunnilleen, missä jokin katu tai alue sijaitsee. Eli kesämökki ei riitä, jos käydään kunnassa vain ruokakaupassa. 

Rajaus sen takia, että moni kakku päältä kaunis mutta sisältä silkkoa. Voi vaatia pidempää asumista ja tutustumista, että ihmiset näyttävät todellisen karvansa ja erilaiset puutteet viihtyisyydessä tulevat tutuiksi. 

Aloitan: Forssa 

Ihmiset: Forssa on jossakin tilastossa ollut kärkipäässä kun on etsitty Suomen rasistisinta kuntaa. Ja onnettominta. En ole saanut apua, kun olen kysynyt reittiä, kaupassa ja tk:ssa palvelu todella tylyä. Kampaajalla huono leikkaus ja värjäys, tekijä apaattinen, ei kuunnellut yhtään. Outoa kettuilua muualta tulleille. Ihmiset raahustavat onnettoman näköisinä ja ovat jostain syystä myös huomattavan lyhyitä. Moni mies oli minua lyhyempi, olen siis keskipituinen nainen. Ei mitään hymyjä naapureille tai edes small talk yritystä. Ei lapsiperheitä katukuvassa. Hirveää selän takana puhumista! 

Palvelut: Kylpylä, joka itse asiassa on kiva. Ei juna-asemaa. Sijainti muutenkin huono jos haluaa matkustaa julkisilla. Ensin bussilla Turkuun tai Helsinkiin tai esim Riihimäelle, jossa sitten kulkuneuvon vaihto, jos haluaa lähteä vaikka pohjoisemmaksi. Forssan lähellä on kansallispuisto, siitä iso plussa. Muistaakseni siellä on ollut ilkivaltaa, ei yllätä. Ja suunnitelmia suon kuivaamiseksi eli puisto muuttuisi paljon. Kallista mutta huonotasoista palvelua esim kauneudenhoitoliikkeissä. Tylyä palvelua ei kuunnella asiakasta. Ei korkeakouluja ja paljon työttömyyttä.

Ympäristö: Kouvolaan verrattuna Forssa on ehkä vielä pahempaa neukkukuutio betoniviidakkoa. Kesällä on vähän nätimpää kun lähtee esim puistoon. Forssassa on vähän vehreitä ulkoilureittejä, nekin enemmän puistoa kuin oikeaa metsää. Jos pitää puistoista lenkkipolkuina niin sitten ok. Oikeita metsiä ei ainakaan keskustan lähellä ole eikä kilometrien säteellä moneenkaan suuntaan. Forssasta ei löydy kunnon rantoja keskustan läheltä, vain lampi, jonka rannalla ovat sitten kaikki ja lampi levää täynnä. 

Kulttuuri/ruoka: Paras ravintola lopetti. Jäljellä pizzeriat. Elokuvateatteri muistaakseni bio rex. Pieni, tunkkainen, ummehtunut, epämukavat penkit. Ei yhtään hyvää yökerhoa, vain omituisia räkälä paikkoja, joissa soi karaoke. 

Kaiken kaikkiaan viimeisiä paikkoja minne ikinä muuttaisin. Onneksi pääsin pois! 

Mitä kokemuksia teillä on? Pidetään ketju raatorehellisenä mutta asiallisena ettei poistu! 

Kommentit (413)

Vierailija
81/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielinen Etelä-Pohjanmaa (Kauhava yms) oli niin sisäänpäinlämpiävää että oikein hirvitti näin tamperelaisena.

Vierailija
82/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava. Nistejä, alkkiksia ja muuten ihan kuollutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesa. Vttu mikä persreikä.

Kappas, torniolainen saapui paikalle.

Olin tässä viikonlopun pohjoisessa, jossa kuulin tätä Helsinki-länkytystä. Kun vaadin täsmennyksiä, mikä vika helsinkiläisissä on ja miksi on niin kauhea paikka, sain vastaukseksi vain muminaa ja änkytystä, en mitään loogista ja perusteltua.

Ketä niinku kiinnostaa jonku hesalaisen pissiksen so-called life siä Hesas? Ketä? Ketä?

Enkä edes oo Torniosta ;D

-winner-

Vierailija
84/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälviä ja kansanopisto 1980-luvulla. Tuskin on paremmaksi muuttunut? 🤢

Vierailija
85/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki kävin kerran eikä vastaantulijat tervehtinnyt .ylimielistä porukkaa 

Sama kokemus mulla. Helsingissä vastaantulijat eivät tervehti. Kamalaa, kamalaa, sanon minä.

Vierailija
86/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Pohjanmaalla oli omaperäistä porukkaa. Kun kutsui kylään, ei tultu. Tultiin kutsumatta ja käytiin tarkistamassa vaatekaappeja. Että onko tarpeeksi siistiä. Muita vähäteltiin ja itseä kehuttiin.

Vierailija
87/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkelin Ristiina.

Ei oo. Siellä sain hyvää seksiä nuorelta naiselta. Ei unohdu ikinä.

Mikkelissä ei ole muuta tekemistä kuin paneminen, varsinkaan Ristiinassa.

Vierailija
88/413 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..jokainen keravalainen keneen tutustunut on täyttä valko roskaa. Kaikki panevat toisiaan. 

Keravan matkailu kiittää. Kaikki majoituspaikat on varattu pitkälle vuoteen 2027.

89/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kuortane 

Mikä erityisesti? En tiedä Kuortaneesta mitään muuta paitsi sen, että siellä pidetään yleisurheilun SM-kisoja 😅 

Eipä siellä muuta olekaan 😂

Eikä julkisilla pääse kuin Seinäjoelle pari kertaa päiväs 😂

Vierailija
90/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa. Ruma ja liikaa kulttuurin rikastajia.

Vierailija
91/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmes. Tylsä käpykylä kaukana kaikesta/keskellä-ei-mitään, ja murre on hermoja raastava.

Vierailija
92/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti ja Kemi. Lahteen tutustuin vuosina 2002-2004 enkä ole sen jälkeen käynyt koska jäi niin huonoja kokemuksia. Ihmiset vihamielisiä ja epäkohteliaita, asiakaspalvelu aina passiivisagressiivista, autoilijat eivät koskaan väistäneet jalankulkijoita ja runsasta ylinopeutta kaahaavat olivat järkyttävä ongelma.

Kemi oli kuollut kylä, aavekaupunki. Kahviloita, ravintoloita ja putiikkeja kyllä oli, mutta monilla naurettavat aukioloajat, kuten 2 h keskellä päivää, sitten kiinni ja illalla muutama tunti. Ne myymälät mitkä olivat auki, olivat puolityhjiä tuotteista eikä asiakkaita ollut. Myyjät makasivat puoliksi pöydillä katse kännykässä. Ainoa ravintola jossa kävimme oli tyhjä asiakkaista, tilasimme päivän erikoisen ja annos oli niin karmea eineksistä kasattu majoneesiin hukutettu burgerisämpylä ettemme syöneet loppuun. Kaupunginmuseon lipunmyyjä oli niin kireä ja ankea tapaus, ei vastannut edes tervehdykseen kuin tuijottamalla. Teki mieli poistua ihan hänen takiaan. Kaduilla ei liikkunut ketään, välillä auto hurisi ohi. Melkein säikähdin jos näin jossain kadulla liikettä.

Ainoat nuoret jotka näin vaikuttivat huumeiden alaisena olleilta, istuivat pensaissa rantalaiturin vieressä ja toinen n. 14v poikien ryhmä hajotti sekopäisenä jotain fillaria urheilukentän laidalla kun ajoimme ohi.

Harkitsimme tuohon aikaan muuttoa Kemiin koska puolisoni sukulaisen talo tarvitsi huoltamista ja asukkaita, mutta vietettyäni Kemissä kunnolla aikaa, haaveet romuttuivat.

Vierailija
93/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa. Ruma ja liikaa kulttuurin rikastajia.

Vantaa on eräänlainen epäkaupunki. Taloja ripoteltu pelloille kolmoskehän varteen, ja se on sitten "kaupunki".

Vierailija
94/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssalainen on luonteeltaan ehkä lähempänä varsinaissuomalaista kuin hämäläistä. Olen itse asunut joitakin vuosia Turussa ja erityisesti syntyperäisiin oli vaikea saada syvempää kontaktia, vaikka muuten mukava kaupunki.

Minun mielestäni forssalaiset ovat pidempiä kuin muut hämäläiset. Kaupungissa oli aikanaan useita menestyviä koripallojoukkueita. No, Forssalla on Suomessa tavallinen taantuvan teollisuuskaupungin ilme.

En osaa sanoa mitään erityisen hirveätä paikkakuntaa, mutta koen, että Etelä-Pohjanmaalla on jotenkin aggressiivinen ilmapiiri. Näin siitä huolimatta, että minulla on myös eteläpohjalaisia sukujuuria. Ehkä olen hämäläistynyt asuttuani eri puolilla maakuntaa kaksivuotiaasta alkaen.

Vierailija
95/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuorokausi Helsingin Jakomäessä riitti.  Olin ihan kauhuissani.  

Oli ihanaa tulla kotiin maalle.  Naapurin vanha pariskunta moikkaili iloisesti  istuessaan  puutarhakeinussaan iltakahveilla.  Oli niin leppoisaa ja kaunista.  Ihana oma koti!

Jakomäki ei ole yhtä kuin koko Helsinki. Onhan tuolla alueella varmasti omat ongelmansa, eikä ympäristö ole siisteimmästä päästä.

Vierailija
96/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki. Siellä tuulee aina ja ihmiset on inhottavia. 

Yleensä meren läheisyydessä tuulee enemmän, kuin sisämaassa. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä?

Vierailija
97/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkelin Ristiina.

Ei oo. Siellä sain hyvää seksiä nuorelta naiselta. Ei unohdu ikinä.

Unissas

Vierailija
98/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. 

Lapua ja Seinäjoki. Perusteluja ei taida tarvita....

Vierailija
99/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksoi lukea aloituksen. Novelli jonkun paikkakunnan vioista. Säälittävää. 

Vierailija
100/413 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko karmein, mutta varmasti tylsin. Vastaus on Eno. Pieni kyläpahanen mikä on Joensuusta yli 40 km:n päässä. Mikäli keskellä päivää kävit kaupassa, näit ihmisiä, menit vaikka siinä viiden jälkeen iltapäivällä, et nähnyt suunnileen ketään. Jonkun kännisen saatoit nähdä S-Marketin ovella huojumassa, tosin niitä näit vaikka kävit päivälläkin. Tunnen paikan lähinnä siksi, kun tuolla suunnalla tuli joskus lomia vietettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä