Hesarin mielipideosastolla kirjoitus
siitä samasta asiasta, mistä kirjoituksia väännetään tavan takaa, eli parveketupakointi pilaa tuon mielipidekirjoittajan mahdollisuuden nauttia kesästä!
Kovasti odottaa hellettä, ja sitä ettei parvekkeen ovea voi pitää auki, kun naapuri polttaa omalla parvekkeellaan tupakkaa!
No, mut tuo mielipidekirjoittaja kirjoittaa: EIKÖ KODIN PITÄISI OLLA TURVALLINEN PAIKKA!
No, mut siis. Tuota samaa turvallisuusseikkaa voi kysyä senkin suhteen, että eikö omassa kodissa pitäisi voida asua ilman kenenkään ulkopuolisen väkivaltaa!
MITÄ! Minä asun kerrostalossa, jossa 1) ensimmäisenä kesänä jouduin heittämään kaikki parvekekasvini pois, koska naapuri teki niistä vitsin. Siinä sitten ravasi parvekkeen alapuolella kaikenlaista porukkaa herjaamassa kasviparkoja! Ja juu, ne olivat ihan siis tavallisia parvekekasveja, kaiken lisäksi ihan hyvin pärjääviä. Eikä niitä kasveja ollut muutaman euron edestä, vaan kaikkine multineen ja parvekelaatikoineen sekä taimineen ja siemenineen pitkälti yli satasen arvosta!
No, siinä se henkinen väkivalta! Toki, asiasta olisi voinut tehdä kotirauhan häirintänä rikosilmoituksen!
2) Taannoin tyyppi joka ilmaantui taloon muutama vuosi tuon parveke-episodin jälkeen, joutui huumetyyppien kanssa rappukäytävässä seukatessaan poliisin kanssa tekemisiin. Joku siis teki häiritsevästä käyttäytymisestä ilmoituksen ja poliisi tuli yöllä paikalle! No, se tyyppi ei poliisin matkaan lähtenyt, huumetyypeistä ainakin toinen - kun oli teräaseella poliisia uhannut!. Mutta ilmeisesti tuolla niiden kanssa seukanneella oli kai sitten jotain muuta, jonka tähden se joutui muutaman ajan päästä jonnekin kuukausien pituiseksi ajaksi! KUUKAUSIEN PITUISEKSi, eli jos oli rikosasia, niin oli kuitenkin aika vakava.... No, jo heti siinä kun se lähti, sen kaveri rupesi pistämään vainoa minua kohtaan alulle.... Ja kun tyyppi itse palasi, niin sen jälkeen se on tehnyt koko ajan kiusaa tänne päin. JATKUVASTI. KÄMPÄSTÄÄN, RAPPUKÄYTÄVÄSSÄ ASUNNON OHI KULKIESSAAN, PIHALLA, JA VIIMEISIN VILLITYS SE, ETTÄ SE ON TUOLLA KATUALUEELLA JOSSAKIN VENAAMASSA MINUN KULKEMISTANI JA ALKAA SIELTÄ HUUTAMAAN MINULLE! JÄÄ SIIS KYTTÄÄMÄÄN JONNEKIN!
MINUN MIELESTÄNI TUO IHMINEN ON SAIRAS, JA HOITOPAIKKAA TARVITSEVA, TAI KUN EI EHKÄ HOITO TEHOA, NIIN PYSYVÄÄ LAITOSPAIKKAA TARVITSEVA!
PITÄÄKÖ OMAN ASUNNON OLLA TURVALLINEN PAIKKA, PAIKKA JOSSA EI TARVITSE KOKEA ULKOPUOLISTEN TAKIA AHDISTUSTA!
Yks erityinen piirre: Useana kertana tuo päivittäinen häirintä alkaa joskus puolenyön paikkeilla, eli siis, se sen häiriöää-ni jää vaivaamaan minua. TAI kun se kulkee tuosta asunnon oven ohitse ja aukoo päätään siinä, niin multa menee keskittyminen vaikkapa lukemiseen sen saman tien!
PITÄÄKÖ ASUNNON OLLA TURVALLINEN PAIKKA!
POLIISI EI TUOTA MIHINKÄÄN KORJAA!
Jätkä on niin tyhmä, ettei se näköjään tajua, että jos se on jonnekin laitokseen joutunut, niin se on ihan sen oma vika! MINULLA EI OLE TUON HULLUN KANSSA TEKEMISTÄ MISSÄÄN KOHTAA ELÄMÄÄNI OLLUT! MINÄ EN OLE SYYPÄÄ MITÄ SILLE ON TAPAHTUNUT!
JA POLIISIN PITÄISI JO VIIMEINEKIN KERTOA SILLE, KUKA HEIDÄT PAIKALLE HÄLYTTI SILLOIN KUN TUO TYYPPI NIITEN HUUMEKAVEREITTENSA KANSSA RAPPUKÄYTÄVÄSSÄ MÖYKKÄSI!
TERÄASEILLA VIELÄ UHKAA... JA TUO TYYPPI JUOKSI KÄMPPÄÄNSÄ POLIISIA PIILOON!
PITÄÄKÖ ASUNNON OLLA TURVALLINEN PAIKKA!