Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

akupunktio ja IVF

26.03.2007 |

Olen aloittamassa ensimmäistä IVF-hoitoani ja haluaisin kuulla kokemuksia akupunktiosta hoidon tukena. Netissä on paljonkin tietoa asiasta englanniksi, mutta tietääkö kukaan esim. asiaan vihkiytyneitä akupunktiohoitajia Helsingin seudulla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta en usko että akunpunktiosta on ainakaan mitään haittaa, päinvastoin. Meille kävi niin, että kerkesin testata plussan (2.ICSI:n 1.PAS) ennen kun pääsin ensimmäiseen akupunktioon, vaikka menin sinne pääasiassa lapsettomuuden vuoksi. Minulle sanottiin, ettei tällaisesta luonnonmukaisesta ikivanhasta hoitomuodosta ole missään nimessä mitään haittaa vaan ennemminkin se auttaa asiaa. Itse uskon myös vahvasti näin.

Ikävä kyllä tästä ei tainnut olla sinulle mitään apua, mutta oli pakko kertoa sen mitä tiedän. :)

Asumme pienellä paikkakunnalla, joten en osaa sanoa Helsingin hoitopaikoista. Täällä yksi kerta maksaa 45e, aluksi piti käydä kerran viikossa, mutta kohta alan käymään kerran kolmessa viikossa ja aion käydä koko raskauden ajan, sen verran vakuuttuneeksi minut on saatu akupunktion hyvistä vaikutuksista.

-Monoliisa-

Vierailija
2/3 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Päätinpä nyt kuitenkin laittaa viestiä asiasta kun eilen juttelin ystäväni kanssa joka opiskelee ja tekee akupunktiohoitoja. Hänen kouluttajansa oli kertonut omasta asiakkaastaan, joka oli ollut lapsettomuushoidoissa käydessään akupunktiossa, joskin tämä asiakas ei ollut kertonut lapsettomuushoidoista kun vasta sitten kun hoito oli epäonnistunut.

Naiselle oli tehty akupunktiohoitoja, jotta saataisiin hormoonitoiminta pelaamaan, samaan aikaan hänellä oli oman hormoonitoiminnan alasajo lapsettomuushoidoissa. Akupunktiohoidoilla saatiinkin hormonitoiminta taas pelaamaan sillä seurauksella että lapsettomuushoito epäonnistui.

Kouluttaja myös sanoi että n. 70 % hänen asiakkaistaan on saanut apua akupunktiosta lapsettomuuteen. Eli ilmeisestikin kannattaa tehdä jompi kumpi tai ainakin mainita akupunktiohoitajalle jos on lapsettomuushoidoissa samanaikaisesti.

Itselläni siis ei kokemusta, mutta toivottavasti tästä tarinasta sinulle hyötyä.

bicci79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksestasi bicci79 oli hyötyä, sillä juuri tuota akupunktion ajoitusta olen mietiskellyt. Mutta ehkä joku asiaan perehtynyt akupunktiohoitaja osaisi laittaa niitä neuloja esim. niin, että ne auttaisivat kiinnittymistä siirron jälkeen. Pitää yrittää vielä perehtyä asiaan.