Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Saat oman sosiaaturvan, kun menet töihin. Kotona makaaminen ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yritys jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Kertoo siitä, että Suomessa ei ole sellaista rahapulaa kuin väitetään, vaan kyse on poliittisista valinnoista. Halutaan siirtää rahaa köyhimmiltä rikkaimmille.
Arvovalintoja! Oikeistopuolueet ovat kuin saalistavat petoeläimet ja ottavat aina heikoimmilta, itselleen.
Vasennistopuolueet on petoeläimiä jotka on kateellisia niille joilla on enemmän
Ihmisten auttaminen on koko yhteiskunnan etu.
Yhteiskunta syytää jo aivan trpeeksi rahaa auttamiseen.Se vaan laiskistuttaa eikä esim.osa-aikatyöt kelpaa .
Ja mikä on nyt syynä että osa-aikatyöt eivät enää kelpaa? Hallituksen päätös poistaa se 300€ suojaosa. Sinä tietysti teet töitä ilmaiseksi. Nyt nämä ennen osa-aikaisia töitä tehneet ovat kokonaan työttöminä. Todella fiksu päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sai jo kolmannen kerran Euroopan neuvoston moitteet liian alhaisesta perusturvan tasosta
Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea pitää suomalaisen perusturvan tasoa liian matalana. Erilaisten tukien kokonaisuuskaan ei takaa kaikille mahdollisuutta kohtuulliseen elintasoon.
Latviassa työttömyyskorvaus on 90€ ja elektroniikka niinku älypuhelimet maksaa saman verran. Let that sink in.
No silläpä siellä lapset hytisevätkin talvella ilman takkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että Suomessa ei ole sellaista rahapulaa kuin väitetään, vaan kyse on poliittisista valinnoista. Halutaan siirtää rahaa köyhimmiltä rikkaimmille.
Arvovalintoja! Oikeistopuolueet ovat kuin saalistavat petoeläimet ja ottavat aina heikoimmilta, itselleen.
Yhteiskunta syytää jo aivan trpeeksi rahaa auttamiseen.Se va
Ja on aivan oikein,jos on töitä niin tulot leikkaa tukia.Näin se on ollut ennenkin.Etkö erota työeläkettä ja työttömyystukia?
Vierailija kirjoitti:
"Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi."
Hyvä ehdotus, yli 2 000km edestakainen työmatka päivässä ei ole kohtuutonta🤣
Taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 10 vuotta sitten tehtiin osa-aikatöitä eikä kitisty?Juuri tätä mä tarkoitin,rahaa syydetään liikaa kun jotkut katsoo oikeudekseen päättää,kannattaako työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt ilmaiseksi ja mennyt määräaikaiseen työhön,vaikka käteen jäi paljon vähemmän.
Eikö voida tehdä sellainen väestönvaihto, että kaikki kateelliset työssäkäyvät irtisanoutuvat, ja tällä hetkellä työttömänä olevat menevät tilalle? Irtisanoutuneet pääsevät nauttimaan helposta työttömän elämästä ja työttömät pääsevät töihin. Win win.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voida tehdä sellainen väestönvaihto, että kaikki kateelliset työssäkäyvät irtisanoutuvat, ja tällä hetkellä työttömänä olevat menevät tilalle? Irtisanoutuneet pääsevät nauttimaan helposta työttömän elämästä ja työttömät pääsevät töihin. Win win.
Joo tuu sä raksalle piikkaamaan mun puolesta betonia. Oot eka päivän jälkeen ihan poikki ja haluat lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuu sä raksalle piikkaamaan mun puolesta betonia. Oot eka päivän jälkeen ihan poikki ja haluat lopettaa.
Et kai kuvittele, että olet korvaamaton? Työttömänä on paljon raksa-alan ammattilaisia, jotka ovat päteviä työhösi. Sinä voit jatkossa vain "nautiskella" työttömän elämästä ja tilalle tullut saa palkkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työnantaja joskus ihmetteli aukkoja cv:ssä. Juu olen saanut lapsia, mutta miehille voi olla vaikea ymmärtää, että sellaistakin tapahtuu. Kyseinen mies oli jopa lakimies.
Oisit sanonu siinä johdannossa että on lapsia
No, kyllä se pitää myös itse tajuta. Ei mulla niissä cv:ssä ole mainintaa.
Miten niin pitää itse tajuta? Olsithan voinut olla noina vuosina vaikka reppureissaamassa maailmalla, purjehtimassa maailmaa ympäriympäriympäri, vetämässä huimausaineita, makaamassa katuojassa jallupullon kanssa + 101 muuta syytä aukolle cv:ssä
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänpä sellainen vallanvaihto, että MINÄ päätään mihin ammattiin menet, mikä on sun työpaikka ja kenen kanssa työskentelet. Valitsen sulle sellaisen ammatin, mitä eniten inhoat ja sellaisen työyhteisön, jota eniten et voi sietää. Huutelen ja räksytän sulle kaiket päivät netissä aamusta yöhön miksi et mene töihin kun olet muualla töissä ja savustan sut jokaikisestä työpaikasta ulos ja lånkytän että se on sun syy se on sun oma syy kun olet työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa kaikissa baareissa nauretaan tota oikeusaputoimiston lakimiestä joka ei tajunnut, että naisella voi olla cv:ssä aukkoja, koska on lapsia.
Tosi hyvä älykkyysosamäärä lakimiehellä.
Ilmiselvästi ainakin parempi kuin av.mammalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai kuvittele, että olet korvaamaton? Työttömänä on paljon raksa-alan ammattilaisia, jotka ovat päteviä työhösi. Sinä voit jatkossa vain "nautiskella" työttömän elämästä ja tilalle tullut saa palkkasi.
Mut sä isottelit siinä että jaksaisit tehä mun työn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työnantaja joskus ihmetteli aukkoja cv:ssä. Juu olen saanut lapsia, mutta miehille voi olla vaikea ymmärtää, että sellaistakin tapahtuu. Kyseinen mies oli jopa lakimies.
Oisit sanonu siinä johdannossa että on lapsia
No, kyllä se pitää myös itse tajuta. Ei mulla niissä cv:ssä ole mainintaa.
Miten niin pitää itse tajuta? Olsithan voinut olla noina vuosina vaikka reppureissaamassa maailmalla, purjehtimassa maailmaa ympäriympäriympäri, vetämässä huimausaineita, makaamassa katuojassa jallupullon kanssa + 101 muuta syytä aukolle cv:ssä
Maailmaan mahtuu miljoonia eri ammatteja ja miljoonia eri työnantajia, mutta ei, valtiolla vaan saa olla töissä eikä sielläkään ihan missä tahansa vaan vain ja ainoastaan tietyssä yksikössä tietyn yksittäisen ihmisen alaisena ja miten ollakaan se on vielä mies ja täys k-pää tai muuten työttömyys on omaa syytä ja on muka laiska.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys lisääntyy, kohta kaikki siivoavat käteisellä omille vanhemmilleen.
Yksi sukulainen sanoi, että voisi maksaa minulle pyykinpesusta.
Tottakai sukulaiselle voi pyykkiä pestä ja avustaa muutenkin hyveli hengessä tietysti. Avunantoon ei valtio voine kynsiään iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut sä isottelit siinä että jaksaisit tehä mun työn
Juu en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys lisääntyy, kohta kaikki siivoavat käteisellä omille vanhemmilleen.
Yksi sukulainen sanoi, että voisi maksaa minulle pyykinpesusta.
Tottakai sukulaiselle voi pyykkiä pestä ja avustaa muutenkin hyveli hengessä tietysti. Avunantoon ei valtio voine kynsiään iskeä.
Vaihda se stanan kuolaava ukkomies johonkin asialliseen naisesimieheen edes, hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänpä sellainen vallanvaihto, että MINÄ päätään mihin ammattiin menet, mikä on sun työpaikka ja kenen kanssa työskentelet. Valitsen sulle sellaisen ammatin, mitä eniten inhoat ja sellaisen työyhteisön, jota eniten et voi sietää. Huutelen ja räksytän sulle kaiket päivät netissä aamusta yöhön miksi et mene töihin kun olet muualla töissä ja savustan sut jokaikisestä työpaikasta ulos ja lånkytän että se on sun syy se on sun oma syy kun olet työtön.
Oli kyllä ihan päinvastainen ajatus mulla. Ne joilla on nyt normaalisti palkattu työ ja silti kadehtivat työttömiä, voivat luopua työstään ja alkaa elää näillä "runsailla" eduilla. Työttöminä olevat voivat mennä tilalle, ja saada sitten palkkaa.
Juuri. Siellähän oli se bussiraiskaustapauskin, jossa uhri kuoli. Tekijät ihmettelivät ulos tulevia suolia, että mitä nämä ovat.