Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Nuoria otetaan paljon töihin kahviloihin, ravintoloihin ja kauppaan, niille saa maksaa harjoittelija palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että muita heikentävät miehet pitäisi pitää siellä viidakossa tai jossain itä-suomessa keskenään. Ei naisia, mummoja, sairaita ja lapsia ruotimassa, että mitä kukin tekee vai onko tekemättä. Alkaa ihan kyllästyttää. Jos tulee liikaa ulkomaalaisia Suomeen tietyistä maista, se on erikseen toinen keskustelu.
Sä tarvit niitä miehiä sit puolustamaan sua kuitenki Putinilta
Vierailija kirjoitti:
Nuoria otetaan paljon töihin kahviloihin, ravintoloihin ja kauppaan, niille saa maksaa harjoittelija palkkaa.
Ja lisäksi 0 - sopimus, jos sataa eikä ole asiakkaita niin ei saa työtunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiassa kaikilla on jotain työtä. Vaikka sitten haravoi lehtiä metsässä palokäytäviltä. Kun kaikilla on tekemistä niin säilyy yhteiskuntarauha ja ihmisten mielenterveys.
On vai. Eiköhän siellä ole miljoonia rampoja kerjäläisiä kadun kulmassa. Lämpimän ilman takia Intiassa voi myös tulla toimeen jotenkuten pitämällä pientä puutarhaa ja myymällä paria hedelmää muille köyhille. Suomessa jos yrittäisi moista, Atte tulisi aika äkkiä vaatimaan hygieniapassia ja yrittäjän virallisen statuksen todistamista.
Onko sinusta lakien noudattaminen huono asia? Ja liität sen nimenomaan elintarviketuotantoon, joka mielestäsi voitaisiin vapauttaa hygieniasäädöksistä?
Okei ja tuoko on tosiaan se asia, jonka haluat tuoda esiin sen
Haluan tuoda tuon esille sen jälkeen, kun kommentissa nostettiin esille se, että lakien noudattaminen ei ole hyvä asia. Jo nyt työttömän tulisi lain mukaan olla valmis vastaanottamaan töitä, mutta iso osa ei ole siihen lainkaan suostuvainen, jos työ ei ole heille mieleinen.
Ei kukaan halua tehdä työtä mikä ei kiinnosta, ei kukaan. Sitä paitsi työstä kieltäytyminen johtaa karenssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on keksiä näennäistöitä ihmisille?
Miksei samantien luoda niitä 100 000 uutta työpaikkaa, että ihmiset pääsisi oikeisiin töihin ja voisi elättää itsensä?
Ihan oikeasti? Koska kaikki attekalevat tietää, ettei enempää töitä ole tulossa Suomeen, eivätkä he edes halua kaikille töitä. He eivät itse pysty kokemaan olevansa parempia ihmisiä, jos kaikilla muillakin menee hyvin.
Mä oon ite hardcordekapitalisti ja ympäröisin itteni mielummin rikkailla ku köyhillä ihmisillä
Persu sinä olet, ja hiton ikävä ihmisenä. Oikeat rikkaat pitävät suunsa kiinni, eikä tee varallisuudestaan numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että muita heikentävät miehet pitäisi pitää siellä viidakossa tai jossain itä-suomessa keskenään. Ei naisia, mummoja, sairaita ja lapsia ruotimassa, että mitä kukin tekee vai onko tekemättä. Alkaa ihan kyllästyttää. Jos tulee liikaa ulkomaalaisia Suomeen tietyistä maista, se on erikseen toinen keskustelu.
Sä tarvit niitä miehiä sit puolustamaan sua kuitenki Putinilta
Ohhoh. Putin-trolli tuli tännekin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvan taso on todellisuudessa liian matala. Onhan Suomi saanut siitä useita huomautuksia.
Ja taas sama jatkuu vaikka on selitetty jatkuvasti,mistä se johtuu.Ei mene perille,ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei samantien luoda niitä 100 000 uutta työpaikkaa, että ihmiset pääsisi oikeisiin töihin ja voisi elättää itsensä?
Ihan oikeasti? Koska kaikki attekalevat tietää, ettei enempää töitä ole tulossa Suomeen, eivätkä he edes halua kaikille töitä. He eivät itse pysty kokemaan olevansa parempia ihmisiä, jos kaikilla muillakin menee hyvin.
Mä oon ite hardcordekapitalisti ja ympäröisin itteni mielummin rikkailla ku köyhillä ihmisillä
Persu sinä olet, ja hiton ikävä ihmisenä. Oikeat rikkaat pitävät suunsa kiinni, eikä tee varallisuudestaan numeroa.
No niin oonki ku en tykkää muslimeista mut oon silti hardcorekapitalisti vaikka äänestin jussi halla-ahoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiassa kaikilla on jotain työtä. Vaikka sitten haravoi lehtiä metsässä palokäytäviltä. Kun kaikilla on tekemistä niin säilyy yhteiskuntarauha ja ihmisten mielenterveys.
On vai. Eiköhän siellä ole miljoonia rampoja kerjäläisiä kadun kulmassa. Lämpimän ilman takia Intiassa voi myös tulla toimeen jotenkuten pitämällä pientä puutarhaa ja myymällä paria hedelmää muille köyhille. Suomessa jos yrittäisi moista, Atte tulisi aika äkkiä vaatimaan hygieniapassia ja yrittäjän virallisen statuksen todistamista.
Onko sinusta lakien noudattaminen huono asia? Ja liität sen nimenomaan elintarviketuotantoon, joka mielestäsi voitaisiin vapauttaa hygieniasäädöksistä?
Okei ja tuo
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla www.tyomarkkinatori.fi sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Miten sosiaalituista ei voi keskustella lainkaan, että alkaa kauhea älämölö että kaikki pitäisi kustantaa ja rikkaita pitäisi ko empaa verottaa että voidaan maksaa lisää tukia? Aivan järjetöntä. Tukien tulee olla määräaikaisia hädän hetkeen, ei kestävä raha-automaatti. En tajua, että työtön tai pienituloinen asuu isommassa asunnossa kuin työasäkäyvä koska asumienn kompensoidaan asumistuella. Aivan älytöntä. Milloin tästä yhteiskunnasta on tullut tällainen, että kaikille kaikkea? Media sen kun lisää myllyttää köyhyyttä ja huono-osaisuutta. Suomessa on monet asiat niin hyvin, ettei enää nähdä metsää puilta ja valitetaan turhasta.
Missä kuplassa oikein elät? Suomi on ajettu järkyttävään tilaan ns. hyvällä hallitusohjelmalla. Taloustieteilijöiden varoituksia ei ole kuunneltu.
Työttömyys on huipussaan. Hallituksen lupaamia 100 000 uutta työpaikkaa ei ole saatu aikaisiksi, vaan työttömyys jatkaa kasvuaan.
Yritysten konkursseja on eniten 25 vuoteen. Miten voisi olla työpaikkoja, kun ei ole enää kohta yrityksiäkään?
Koulutuksesta leikataan niin, että osaamista ei ole enää kohta millekään alalle. Suomi on OECD:n koulutustilastoissa keskiarvon alapuolella Chilen ja Turkin välissä. Kärjessä ovat muut Pohjoismaat ja Viro.
Opiskelijoitten taloutta ajetaan yhä ahtaammalle. Miten tältä pohjalta löytyisi osaajia tuotekehitykseen ja innovointiin? Suomi on pärjännyt aiemmin kansainvälisessä kilpailussa juuri koulutetun ja osaavan työvoiman ansiosta.
Sosiaaliturvan tasoa hehkutetaan liian korkeaksi, vaikka EU on useamman kerran jo huomauttanut liian matalasta sosiaaliturvan tasosta.
Maatalous on ajettu niin ahtaalle, ettei sitä kohta enää ole. Hyvästi omavaraisuus!
Sote-järjestelmä on kallis ja mittava, mutta palveluja se ei juuri pysty tuottamaan. Laittomuuksia toiminnasta kyllä tulee julki.
Ikänsä työtä tehneillä pieneläkeläisillä ei ole varaa lääkkeisiin. Vanhustenhuolto on kaaoksessa. Vanhukset makaavat omissa ulosteissaan ja hoitajat palavat loppuun.
Päiväkodit ovat massalaitoksia, joissa voivat huonosti sekä hoitajat että lapset. Lastensuojelu on kriisiytynyt.
Mikään tästä ei ole sattumaa tai pakon sanelemaa. Taustalla on poliittiset päätökset, valinnat. Rahaa otetaan toisaalta ja siirretään toisaalle. Toiset häviää ja kärsii, toiset voittaa ja juhlii.
Ja tämä on sitten joittenkin mielestä liian antelias hyvinvointivaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yhä useamman suomalaisen köyhdyttäminen oikein auttaa sinua tavoitteessasi? Tämä on kerrottu sinulle miljoona kertaa, mutta kun tavalliset ihmiset eivät enää käytä palveluja tai osta tuotteita, koska heillä ei ole rahaa, nekin yrittäjät jäävät työttömiksi. Sinä ja muutama rikas Suomessa ette ylläpidä kaikkia kahviloita, kampaamoja, siivouspalveluja ettekä yhtään mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi orjamaisia ihmisiä koko palsta täynnä.
Onko ihmekään kun 90% palstalaisista on mielenterveysongelmaisia ja päihderiippuvaisia.
Herra Atte Kalevaa ei olisi kannattanut lunastaa kidnappaajilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa työtoimintaa on kaupungin yksikössä.
Yhdessä työpaikassa työttömät siivosivat papereita, missä oli asiakastietoja.
Miksi heille ei maksettu palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yhä useamman suomalaisen köyhdyttäminen oikein auttaa sinua tavoitteessasi? Tämä on kerrottu sinulle miljoona kertaa, mutta kun tavalliset ihmiset eivät enää käytä palveluja tai osta tuotteita, koska heillä ei ole rah
Kapitalismi rikastuttaa ihmisiä ja sosialismi köyhdyttää ihmisiä. 80-luvun Florida oli parempi paikka elää ku silloinen itä-Saksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvan taso on todellisuudessa liian matala. Onhan Suomi saanut siitä useita huomautuksia.
Ja taas sama jatkuu vaikka on selitetty jatkuvasti,mistä se johtuu.Ei mene perille,ei.
Kuule, meneppäs asumistukilaskuriin ja laske saako perheesi asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Laita laskuriin puolison palkka bruttona eli mukana verot, lomarahat ja kilometrikorvaukset (kela näkee ne tulorekisteristä), ja sitten puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Vierailija kirjoitti:
Siellä vasta halpatyövoimaa onkin. Paskatyöstäkään et saa aina palkkaa. Paskoja ja vanhanaikaisia rakennuksiakin joutuvat hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin oonki ku en tykkää musli
Sen kyllä huomaa ihan tuosta kirjoitustyylistä, onko jäänyt koulut kesken?
Suomessa tarvitaan välittömästi vallankumous