Olemme sähköautolla menossa juhannuksen viettoon mutta laturille taas 5-6h jono
Ei taideta päästä tänä juhannuksena perille. Pitää vielä ladata toinenkin kerta ennen kuin ollaan perillä. Sitten pitää laittaa sukulaisten mökillä lataukseen.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinun mielestäsi siitä pitäisi huoltaa, kerroppa?
Jos et tiennyt niin määräaikaishuolloissa käydään autosta riippuen 100-200 kohtainen tsekkauslista läpi eli tarkistetaan auton kunto protokollan mukaan. Siinä on minusta jo syytä tarpeeksi vaikka mitään muuta ei edes tehtäisi.
Höpöhöpö🤣🤣🤣
Kysypä isältäsi miltä näyttää määräaikaishuollosta saatu tarkastustosite kun kerran et ole vielä ajokortti-iässä. Siitä sinulle höpöhöpöä.
Yksikään merkkihuolto ei estänyt polttisautojeni hajoamisia, mutta aiheutti itse kaksi sellaista huollon jälkeen tapahtunutta. Joten kyllä se enemmän uhka on kuin mahdollisuus. Amisjonnet säätää ja yhtiö säästää.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on ns nurkka-ajossa ja kotilatauksella tosi hyvä mutta kyllä pidemmille reissuille on ihan muut autot.
Me ollaan ajettu sähköautonlla lapin ja ruotsin erämaat, pohjoisnorja kauttaaltaan, keskieuroopaan reissut eikä ikinä ole ollut ongelmia latauksen riittävyyden kanssa. Sen sijaan kun nettiyhteyksiä ei erämaissa ole ja korkeilla vuoristoilla niin autonkaan netti ei toimi eli paperikartat aina mukaan. Toki koskee kaikkia erämaa/vuoristomatkailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on ns nurkka-ajossa ja kotilatauksella tosi hyvä mutta kyllä pidemmille reissuille on ihan muut autot.
Me ollaan ajettu sähköautonlla lapin ja ruotsin erämaat, pohjoisnorja kauttaaltaan, keskieuroopaan reissut eikä ikinä ole ollut ongelmia latauksen riittävyyden kanssa. Sen sijaan kun nettiyhteyksiä ei erämaissa ole ja korkeilla vuoristoilla niin autonkaan netti ei toimi eli paperikartat aina mukaan. Toki koskee kaikkia erämaa/vuoristomatkailijoita.
Kyllä ainakin minun sähköautoni navigaattori toimii hyvin ilman nettiyhteyttäkin. Taitaa sinulla olla joku karvalakkimalli jossa puhelimen googlemapsillä pelleillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiennyt niin määräaikaishuolloissa käydään autosta riippuen 100-200 kohtainen tsekkauslista läpi eli tarkistetaan auton kunto protokollan mukaan. Siinä on minusta jo syytä tarpeeksi vaikka mitään muuta ei edes tehtäisi.
Höpöhöpö🤣🤣🤣
Kysypä isältäsi miltä näyttää määräaikaishuollosta saatu tarkastustosite kun kerran et ole vielä ajokortti-iässä. Siitä sinulle höpöhöpöä.
Kyllä noita on niin monta tullut nähtyä ja naureskeltua mistä kaikesta huuhaatarkastuksista ihmiset maksavatkaan. Onneksi ei ole itse tarvinnut maksella.
Googletapa muuten huviksesi tarkastamisen ja tarkistamisen ero. Saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan tainnut ottaa selvää mitä siitä sun riisikiposta määräaikaishuollossa "huolletaan". Pääasia että rahaa palaa 🤣🤣🤣
Luulisi sinun tietävän mitä se rahan polttaminen on kun kerran on varaa ajaa kalliilla sähköautolla... vai onko sittenkään? ;)
Itseensä sijoittamisella ja huijatuksi tulemisella on iso ero.
Voi olla. Itse tykkään ajella autolla jonka tiedän olevan kunnossa, niin itseni kuin jopa sinunkin turvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö🤣🤣🤣
Kyllä noita on niin monta tullut nähtyä ja naureskeltua mistä kaikesta huuhaatarkastuksista ihmiset maksavatkaan. Onneksi ei ole itse tarvinnut maksella.
Googletapa muuten huviksesi tarkastamisen ja tarkistamisen ero. Saatat yllättyä.
Pitäisikö sinun googlailla vähän vähemmän, saattaisi juttujen taso parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minun sähköautoni navigaattori toimii hyvin ilman nettiyhteyttäkin. Taitaa sinulla olla joku karvalakkimalli jossa puhelimen googlemapsillä pelleillään.
Juu toki jollain tapaa voi kartan näyttää mutta ei reittejä eikä sitä missä itse olet. Toki ei paperikartatkaan mutta näin muistaisin että ongelmia tuli varsinkin useammaan kilometrin korkeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään merkkihuolto ei estänyt polttisautojeni hajoamisia, mutta aiheutti itse kaksi sellaista huollon jälkeen tapahtunutta. Joten kyllä se enemmän uhka on kuin mahdollisuus. Amisjonnet säätää ja yhtiö säästää.
Ajele vaan sitten huoltamattomilla autoilla jos se sinusta on "mahdollisuus".
Sama kuin et enää koskaan kävisi ruokakaupassa kun satuit kerran saamaan sieltä pilaantuneen avocadon.
Persukoomikon mölly alkaa vaimentua kadotakseen hiljaiseen itkuun.🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin et enää koskaan kävisi ruokakaupassa kun satuit kerran saamaan sieltä pilaantuneen avocadon.
Jep, niin ajankin. Ja vaihdan uuteen ennenkuin huollontarvetta ilmenee. Helppoa ja vaivatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu toki jollain tapaa voi kartan näyttää mutta ei reittejä eikä sitä miss
Kyllä minulla näyttää reiti ja missä olen, ei siihenkään mitään internettiä tarvita. Ja onhan minulla jostain syystä vanha tomtom hanskalokerossa kulkenut mukana ja sekin toimii täysin ilman internettiä. Jostain syystä olen jatkanut senkin karttojen päivittelyä kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kai vitsi?
Valitettavan totta, juhanuksena hirveet jonot latureille.
Ainakaan Pernajan ABC:llä ei ollut mitään jonoja. Perillä latasin myös. Hiukka piti säätää: jatkojohto saunan ikkunasta, koska vanhassa talossa vain kylppärissä on kunnon sulake. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣 hakeudu hoitoon, juntti. Miksi pelleilet palstalla kun sinulla selvästikään ole koskaan ollut omaa autoa.
Oli tähän ketjuun eka viestini. sähköautona minulla on alle 2-vuotias Audi Q4 sportback. Kilometrejä tosiaan tullut jo 130 000, eikä edes ensimmäistä määräaikaishuoltoa tehty. Renkaat todella hyvällä pinnalla. Vaikka autossa on tarpeeksi tehoja, niin ei sillä tarvitse renkaat ulvoen lähteä liikkeelle niin ei ne renkaan kulu yhtään sen enempää kuin bensa-autossakaan.
Onko Audissa määräaikaishuollot? Teslassa ei niitäkään, riittää kun vaihtaa raitisilmasuodattimen itse silloin tällöin.
Eli sinusta määräaikaishuoltojen puute on ns. positiivinen
Teslassa on ikuisesti säilyvät jarru- ja jäähdytysnesteet, koska Elon sanoo niin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kai vitsi?
Ainakaan Pernajan ABC:llä ei ollut mitään jonoja. Perillä latasin myös. Hiukka piti säätää: jatkojohto saunan ikkunasta, koska vanhassa talossa vain kylppärissä on kunnon sulake. :D
Perus sähköautosekoilua. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, niin ajankin. Ja vaihdan uuteen ennenkuin huollontarvetta ilmenee. Helppoa ja vaivatonta.
Hyvä. Älä vaan tuolla asenteella ajakaan koskaan millään muulla kuin uudella.
Vierailija kirjoitti:
Persukoomikon mölly alkaa vaimentua kadotakseen hiljaiseen itkuun.🤣🤣🤣
Persukoomikko - siis Musk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kai vitsi?
Perus sähköautosekoilua. 👍
Ihan ilollla lataa kohteessa, vaikka pitäisi säätääkin. Säästyy rahaa eikä tarvitse pysähdellä matkalla. Aikaakin menee vähemmän kuin tankkauspysähdykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Älä vaan tuolla asenteella ajakaan koskaan millään muulla kuin uudella.
En toki. Vanhat autot ovat köyhiä ja yksinkertaisia ihmisiä varten.
No eihän sitä sinun 80-luvun romua kannatakaan huoltaa, Riittää että muistat tarkistaa bensan tason öljynlisäyksen yhteydessaä.