Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe buffetissa

Vierailija
20.06.2025 |

Miksi ihmeessä vanhemmat kysyvät yksitellen lapselta: otatko raastetta,  otatko tomaatteja. Tosi ärsyttävää kun vanhemmat kuluttavat linjastolla jopa 10min miellyttääkseen lapsiaan. Meidän lapselle laitetaan kaikkea ja maistellaan. Tälläisiltä voisi periä lapsien osalta aikuisten hinnan.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
2/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on aina ladattu lapsille lautasille sieltä sitä sun tätä ja viety nenän eteen. Mitään kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä alkoi oikeastaan ärsytystä, kun lapsi sanoi lämpimien kohdalla mitä muuta salaattia haluaa. Muut joutui väistelemään. Sanoin kohteliaasti, että voisitko mennä jonon perälle.

Vierailija
4/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi, kuulostaa tosi raskaalta.

Vierailija
5/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannusruuhkassa kaksi perhettä ajatti tarpeettoman ruuhkan. Miksi noin pitää toimia?

Vierailija
6/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä kysely kailotettuna KOVALLA äänellä ja hitaasti, että varmasti jokainen kuulee kun meidän jamipetteri saa itse päättää.

Vierailija
7/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä kysely kailotettuna KOVALLA äänellä ja hitaasti, että varmasti jokainen kuulee kun meidän jamipetteri saa itse päättää.

Vanhemmat ovat kuin spanieleita lasten edessä

Vierailija
8/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, eikö buffetin idea ole se, että voi valita mitä syö? En itsekään ota kaikkea mahdollista, miksi lapsen pitäisi? 

Vierailija
9/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat nyt vaan haluaa tehdä siitä omasta tenavastaan ohjelmanumeron, jota kuvittelevat muiden ihastellen seuraavan. Joo ei.

Vierailija
10/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös silloin vähennetä hävikkiä, jos kysytään lapselta, mitä tämä haluaisi syödä? Tietysti jos lapsi ei kuitenkaan syö mitään lautaseltaan, niin sitten hävikkiä tulee silti, mutta onpahan kuitenkin kysytty. Päiväkodissa puhutaan lapsen osallisuudesta, esim. tuossa tapauksessa pienikin lapsi saa itse sanoa, mitä toivoo lautaselleen laitettavan, ja buffet on sopiva paikka harjoitella sitä. 

Rajansa toki kaikella. Venkuavalta "en halua mitään" -lapselta on turha kysellä ylimääräisiä, ja sitten jos on sanonut jonkun ruuan kohdalla, että ei ota, ja on jo siirrytty eteenpäin, ei palata jonossa enää taaksepäin muita häiriten. 

Vierailija
11/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannusruuhkassa kaksi perhettä ajatti tarpeettoman ruuhkan. Miksi noin pitää toimia?

En osaa sanoa, en varmaankaan tunne heitä. Tuntuuko sinusta kuitenkin siltä, että enin paha mieli on jo mennyt ohi?

Vierailija
12/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat välttää ruokahävikkiä. Mua puolestaan suorastaan ällöttää kuinka paljon ruokaa joidenkin jäljiltä jää pöytiin ja lautasille. 

Vierailija
13/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tälläkin voi kehuskella. "Meidän lapsille laitetaan kaikkea" - no vau.

Vierailija
14/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, eikö buffetin idea ole se, että voi valita mitä syö? En itsekään ota kaikkea mahdollista, miksi lapsen pitäisi? 

Ei lapset edes tiedä, mitä ne haluaa ja tuossa iässä niitä pitäisi nimenomaan opettaa kokeilemaan kaikkea, myös niitä epämukavia makuja. Muuten niistä kasvaa jo lapsena ylipainoisia, kun lapsilisät häviää Happy Mealseihin.

Vierailija
15/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "sinähän maistat kaikkea" -vanhemmat aiheuttavat 99% ruokahävikistä. Lautanen täyteen ja sitten ruuat jätteisiin, maapallo kiittää.

Vierailija
16/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööööö, oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö?

Vierailija
17/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin se lapsi oppii hallitsemaan omaa syömistään ja kylläisyyden tunnettaan.

Vierailija
18/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä ajaa jonnekin buffettiin juhannusruuhkassa. Kuulostaa nyt muutenkin karsealta.

Vierailija
19/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset edes tiedä, mitä ne haluaa ja tuossa iässä niitä pitäisi nimenomaan opettaa kokeilemaan kaikkea, myös niitä epämukavia makuja. Muuten niistä kasvaa jo lapsena ylipainoisia, kun lapsilisät häviää Happy Mealseihin.

Ehei, näistä iljettäviä ruokia lapsena syöneistä tulee erittäin ruokarajoitteisia.

Vierailija
20/109 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule hävikkiä kun niiden käsketään syödä ne mitä on laitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan