Jos henkilö on työtön eikä saa palkkatöitä niin että verokirjalla palkattaisiin, niin tuomitsetko jos hän tekee "pimeää bisnestä" käteisellä
Eli jos kukaan ei palkkaa, niin onko sinun mielestäsi parempi että hän on passiivinen, vai että tekee bisnestä "pimeästi" käteisellä salaa ja saa tukia. Bisnes on sen verran pientä, ettei siitä voi tehdä pääasiallista veronalaista tulonlähettä (noin 800-1000e/kk...Vai pitäisikö hänen mieluummin olla passiivinen ja olla tekemättä mitään, odottaa vain?
Kommentit (92)
Yhtä hyvin voisin väittää, että valtion toimistosihteerin palkasta ei makseta veroja vaan palkka on niin pieni (2500 e) ettei siitä mitään veroja makseta. Ihan veronkiertoa koko Ely-keskus ja Valtioneuvoston kanslia. Palkat siellä maksetaan pimeästi ruskeassa kirjekuoressa.
Persuille en maksa puoluetukija kaikki mahdollinen tehdään pimeesti.
En hyväksy. Saat meidän kaikkien työssäkäyvien veroista maksettua työtyömyysturvaa vaikka tienaat pimeästi enemmän kuin vanhuus/sairauseläkkeellä olevat. Törkeää sikailua.
Tässä konkurssikypsässä verohelvetissä ihan oikeen että tekee pimiänä töitä saisi ihmiset tehdä enemmänkin kun päättäjät viskoo verorahat ulkomaille m-muuttajille ja kavereille niin onko se oikein? Itse teen kans pimeenä töitä ja tienaan sillä noin 1500e/kk +tuet ja lisäksi kannabista kun menekkiä näyttää olevan ja siitäkin repii sen 500-2000e/kk niin kyllä tässä pärjää
Vierailija kirjoitti:
Se varastaa yhteiskunnalta. Toiset sitten maksavat verorahoillaan.
Keneltä se on pois jos vaihtoehtona on maata sohvalla?
Se on MEILTÄ KAIKILTA POIS, tyhmä! Meiltä jokaikiseltä, jotka maksavat tuloistaan veroa, jotta olisi koulut, tiet, kirjastot, liikenne, terveydenhoito jne jne.
Sohvalla makailu EI OLE VAIHTOEHTO vaan lusmuilua hat laiskuutta!
Vierailija kirjoitti:
Tässä konkurssikypsässä verohelvetissä ihan oikeen että tekee pimiänä töitä saisi ihmiset tehdä enemmänkin kun päättäjät viskoo verorahat ulkomaille m-muuttajille ja kavereille niin onko se oikein? Itse teen kans pimeenä töitä ja tienaan sillä noin 1500e/kk +tuet ja lisäksi kannabista kun menekkiä näyttää olevan ja siitäkin repii sen 500-2000e/kk niin kyllä tässä pärjää
Eli kaikki työ mikä ei ole tehty julkisella puolen on verojen kiertoa? Kaikki yksityisen pullen tylt ovat siis verojen kiertoa ja pimeää työtä vai mitä? Vain työ valtion puljussa ei ole verojen kiertoa, kaikki muu on?
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy. Saat meidän kaikkien työssäkäyvien veroista maksettua työtyömyysturvaa vaikka tienaat pimeästi enemmän kuin vanhuus/sairauseläkkeellä olevat. Törkeää sikailua.
Heh heh hee, siinähän ne verot kiertää kun valtion verotuloja siirretään taskusta A taskuun B eli valtion palkat maksetaan verotuloista.
Jos saa 800-1000 euroa kuussa koko verovuoden ajan, ei siitä vielä mene veroja vaikka tekisi verokortilla. Mutta jos tekee pimeästi, ei kerry eläkettä eikä muita työsuhteen etuuksia (lomakorvauksia, mahdollista sairausajan palkkaa...) Itselleen siinä siis vain pitkällä aikavälillä kiusaa tekee.
En hyväksy pimeää työtä.
t. työtön
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pimeän tekijä on varas ja rikollinen. Ilmiannan aina.
Toimeliaisuus on tietenkin parempaa elämää kuin sohvalla makaaminen nimenomaan asianomaiselle itselleen. 800-1000 euroa kuussa säännöllisesti pimeänä tulona työttömyysturvan päälle ei ole sitä taloutta, mitä yhteiskunnassa kai mikään taho tarkoittaa vahvistaa. Lisäksi on kyllä vaarana, että joku ilmoittaa sinusta veroviranomaiselle, kun työsi ilmeisesti on jotenkin vakiintunutta ja monenkin tiedossa olevaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin on yksi iso yritys joka käyttänyt pimeitä työntekijöitä 20 vuotta. Olen itse ollut 10 kertaa sillä töissä. Yritys saanut valtion avustuksiakin varmaan miljoona euroa kun joskus luin lehdestä.
Tätähän se on nykyään, yritykset "palkkaavat" pimeästi eivätkä tee työsopimuksia ja se on näköjään ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Toimeliaisuus on tietenkin parempaa elämää kuin sohvalla makaaminen nimenomaan asianomaiselle itselleen. 800-1000 euroa kuussa säännöllisesti pimeänä tulona työttömyysturvan päälle ei ole sitä taloutta, mitä yhteiskunnassa kai mikään taho tarkoittaa vahvistaa. Lisäksi on kyllä vaarana, että joku ilmoittaa sinusta veroviranomaiselle, kun työsi ilmeisesti on jotenkin vakiintunutta ja monenkin tiedossa olevaa.
Aaa, mutta istuminen päivästä toiseen tonnin bruttopalkalla koulunkäynninohjaajana on sitä toimeliaisuutta mitä valtio tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin teen jos joku tekee tuollaista. Elatusmaksurikkeet annan myöskin ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki tekisi pimeästi, kuka sitten maksaa meidän kelatuet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin on yksi iso yritys joka käyttänyt pimeitä työntekijöitä 20 vuotta. Olen itse ollut 10 kertaa sillä töissä. Yritys saanut valtion avustuksiakin varmaan miljoona euroa kun joskus luin lehdestä.
Tätähän se on nykyään, yritykset "palkkaavat" pimeästi eivätkä tee työsopimuksia ja se on näköjään ihan fine.
Sun mielestä kaikki muut työnantajat ovat pimeitä paitsi valtio. Taitaa se valtio tosiasiassa olla se pimein työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaa, mutta istuminen päivästä toiseen tonnin bruttopalkalla koulunkäynninohjaajana on sitä toimeliaisuutta mitä valtio tarvitsee?
Tähän kohta löytää ratkaisun ja minä tiedän sen. Se on TULE MEILLE VALTIOLLE TÖIHIN.
En tule.
Minusta ette saa pimeän työn tekijää tekijää ikipäivänä. Ei tässä yhteiskunnassa, minulla on liian herkkä sydän sellaiseen ja tuomiot ovat liian kovat heikentämään vapaata elämääni. Olen mielummin vastuullinen ja voin paremmin. Näkijä
Tunnisteeksi vielä 🖤
Tavallisia töitäkin saa tarjota. Minimoin väärinymmärryksiä. Kaikki ok kaikkialla.
Kyllä pienestä bisneksestä maksetaan veroja myös. Jos koulunkäynninohjaajan palkka on tonnin kuussa niin kyllä siitä veroja menee.
Tiedän, sun mielestä veroja ei makseta mistään muusta työstä kuin valtionhallinnon sihteerin/asiantuntijan työstä.