Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetin juuri 300. työhakemukseni, eikä vieläkään tärppää!

Vierailija
20.06.2025 |

Ja olen vieläpä työelämässä enkä edes työtön, mutta silti ei tärppäävaikka ikääkin vasta 31-vuotta! Työnhakualue 1,5h automatka kotoa, kaikkia mihin yhtään uskon kykeneväni aina osa-aikaisista ja sijaisuuksista kokoaikaseen työhön, työhön ja työpaikkaan personoidut CV:t ja hakemukset. Nuorena vailla ammattia olevana työttömänäkin pääsi helpommin töihin kuin nykyään?!

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin töitä isin tutulta ja sain kyllä kesätyön

Vierailija
22/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, sä hävisit. Konalan torakka on lähettänyt yli 10000 hakemusta ilman että on tärpännyt kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ou nou! Kuinka pitkältä ajalta tuo 300 hakemusta on kirjoitettu?

Syyskuusta 2024!

ap

Pitäiskö miettiä mitä vikaa hakemuksissa on 

Olen kyllä haastatteluihinkin päässyt silloin tällöin, eli tuskin kyse siitä että hakemus olisi huono. Ei vaan satu yrityksien tekoälyseuloista pääsemään läpi + kova kilpailu. 

ap

Vierailija
24/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun työhakemukset eivät ole hyviä tai sitten sun osaamisella ei ole niin paljoa kysyntää? Itse laittelen usein harrastuksena työhakemuksia ja aika usein on tullut haastattelukutsuja.

Miksi harrastelet ja tuhlaat kaikkien aikaa?

Vierailija
25/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan suhteilla eikä työpaikkailmoituksiin vastaamalla. Nuo ilmoitukset ovat lähes poikkeuksetta niitä joihin vastaa satoja tai tuhansia henkilöitä.

Älä jaksa tuota samaa virttä. Itse sain nykyisen työni ihan hakuilmoituksen kautta. Samalla kaavalla on mennyt kaikki työpaikat vuodesta 2006 lähtien. Kyseessä it-alan työt.

Vierailija
26/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain kahta paikkaa. Toiseen haastattelu ja sain työn vaikka en todellakaan ole pätevä. No oli vain kaksi hakijaa Voitko ap hakea muunkinlaisia töitä jos muilla aloilla tärppäisi paremmin? 

Matemaattisten aineiden opettajan sijaisuus tosi pienellä paikkakunnalla oli siis tuo työ johon ei ollut kuin 2 hakijaa.

Vierailija
27/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin niin surkeita hakemuksia että ei ole tarkoituskaan saada töitä 

Vierailija
28/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt saadaan suhteilla eikä työpaikkailmoituksiin vastaamalla. Nuo ilmoitukset ovat lähes poikkeuksetta niitä joihin vastaa satoja tai tuhansia henkilöitä.

Älä jaksa tuota samaa virttä. Itse sain nykyisen työni ihan hakuilmoituksen kautta. Samalla kaavalla on mennyt kaikki työpaikat vuodesta 2006 lähtien. Kyseessä it-alan työt.

Itse kävelin 2006 suoraan firmaan kysymään töitä ja sain, apupoikahommaa. Pari vuotta sitten yritin vastaavaa, ja en päässyt aulavahtia pidemmälle.

Vierailija
29/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Måärä ei korvaa laatua. Jos on paska ihminen niin ei niitä töitä varmaan saa.

Sanoo itse paska ihminen. Vaikka olisi kuinka hyvä niin joka paikkaan on toiset sata yli-ihmistä hakemassa. Eli millä menet väkisin?

30/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Måärä ei korvaa laatua. Jos on paska ihminen niin ei niitä töitä varmaan saa.

Eikö? Miksi sitten joka työpaikalla on vähintään 1 - 5 paskiaista töissä? 

Vierailija
31/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelin 2006 suoraan firmaan kysymään töitä ja sain, apupoikahommaa. Pari vuotta sitten yritin vastaavaa, ja en päässyt aulavahtia pidemmälle.

Nykyään jo pelkästään siihen, että saa oleskella firman tontilla vaaditaan voimassaolevat korttikoulutukset ja kirjalliset vaitiolositoumukset.

Vierailija
32/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki jos haetaan vaikka symbolisen konekielen osaavaa ohjelmoijaa, pätevää koulupsykologia, lääkäriä tai jotain muuta vastaavaa, niin sitten voi hakemallakin saada töitä helposti jos täyttää pätevyysvaatimukset. Mutta niitä pätevyysvaatimukset täyttäviä on erittäin harvassa.

Vierailija
33/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuusta 2024!

ap

Vika pääsääntöisesti on valtavissa hakijamäärissä eikä hakemuksissa.

Lähes kaikki asiantuntijatöitä hakeneet ovat hakeneet niitä pari vuotta tai viisi vuotta sitten, ja menestys on silloin ollut paljon parempaa.

Voin todistaa. Vielä muutamisen vuotta sitten, kun olin kesätyöiässä, pääsin helpolla melkein jokaiseen haastatteluun, ja melkein aina sain valita useamman paikan välillä. Nyt edes yhden työpaikan saanti on työn ja tuskan takana, ja jouduinkin väliaikaisesti palaamaan entiseen kesätyöpaikkaani, lol.

Vierailija
34/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki työpaikat osaajille mene. Joskus ollut näkemässä kun määräaikaisista valitaan se, joka ei ole hyvä mutta vässykkä pomo pelkää valita uudempia. 

Vierailija
35/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuusta 2024!

ap

Lähes kaikki asiantuntijatöitä hakeneet ovat hakeneet niitä pari vuotta tai viisi vuotta sitten, ja menestys on silloin ollut paljon parempaa.

Voisiko joku vihdoinkin määritellä,  että mitä ovat nämä asiantuntijatyöt, joita kaikki täällä tuntuvat hakevan? Koska eikö kaikki työt ole asiantuntijatöitä? Tyyliin putkiasennuskin on asiantuntijatyö, vaikkei siihen korkeakoulututkintoa tarvitakaan, vaan amiksella mennään. 

Vierailija
36/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki jos haetaan vaikka symbolisen konekielen osaavaa ohjelmoijaa, pätevää koulupsykologia, lääkäriä tai jotain muuta vastaavaa, niin sitten voi hakemallakin saada töitä helposti jos täyttää pätevyysvaatimukset. Mutta niitä pätevyysvaatimukset täyttäviä on erittäin harvassa.

En ole ohjelmoinnin kanssa missään tekemisissä. Toimin lähitukiasiantuntijana. Helpdes, service desk ja lähituen hommia olen tehnyt koko ajan. Itseasiassa maanantaille tuli työhaastatteluun kutsu, vaikka itselläni työpaikka nyt onkin, mutta ties vaikka vaihtaisi lennosta toiseen firmaan.

Vierailija
37/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä osa vastaajista tekee, kun eivät edes osaa lukea? Aloittaja kertoo selvästi olevansa työssä jo aloitusviestissä. Silti osa ei näytä tätä ymmärtävän tai ole jaksanut lukea niin pitkälle. Hyviä esimerkkejä siitä että typeryksiä on työelämässä. 

Vierailija
38/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuusta 2024!

ap

Voisiko joku vihdoinkin määritellä,  että mitä ovat nämä asiantuntijatyöt, joita kaikki täällä tuntuvat hakevan? Koska eikö kaikki työt ole asiantuntijatöitä? Tyyliin putkiasennuskin on asiantuntijatyö, vaikkei siihen korkeakoulututkintoa tarvitakaan, vaan amiksella mennään.&nbsp

Siivoojankin työ vaatii asiantuntemusta!

Vierailija
39/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Ulkopoliittiseen instituuttiin pääse nykyisin kuka vaan ? Lähettäkää hakemukset sinne 

Vierailija
40/66 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lue niitä hakemuksia.

Soita firmaan, niin saat työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi