Lähetin juuri 300. työhakemukseni, eikä vieläkään tärppää!
Ja olen vieläpä työelämässä enkä edes työtön, mutta silti ei tärppäävaikka ikääkin vasta 31-vuotta! Työnhakualue 1,5h automatka kotoa, kaikkia mihin yhtään uskon kykeneväni aina osa-aikaisista ja sijaisuuksista kokoaikaseen työhön, työhön ja työpaikkaan personoidut CV:t ja hakemukset. Nuorena vailla ammattia olevana työttömänäkin pääsi helpommin töihin kuin nykyään?!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan lue niitä hakemuksia.
Soita firmaan, niin saat työpaikan.
Tietosuojan takia hakemukset otetaan vastaan ainoastaan hakuportaalien kautta. Edes sähköpostin kautta otettuja ei huomioida. Pienissä firmoissa tuo soitto voi toimia, mutta ei isoissa. Kyllä ainakin ne hakemukset on luettu, joiden myötä olen päässyt haastatteluun.
No, mikä on APn osaamisalue?? Ja myös muiden, jos hakemuksia tehdään eikä tärppää?
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
AP on töissä.
Valtaosa työpaikoista on aina mennyt työpaikan vaihtajille. Nyt vain ei heillekään löydy uusia työpaikkoja. Työttömälle ja vastavalmistuneelle nykytilanne on täysi katastrofi.
No ei meille kukaan pääse soittamalla ja olen töissä mikroyrityksessä. Sähköpostissa voi laittaa kevyen tiedustelun mihin sitten vastataan. Ei kyllä ole töitä tarjota mutta aina vastataan. Kun tulee paikka auki alamme selata hakijoiden avoimia hakemuksia. Kyllä, joskus niin tehdään. Minäkin sain paikkani niin.
Tervetuloa työmarkkinoille. Todennäköisyys saada töitä on pienempi kuin voittaa lotossa.
Amatööri
Kun olet laittanut 3000 hakemusta tuloksetta niin olet normaali työtön.
Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, niitäkin työttömänä tänä päivänä kun ulkomailta tulee heitäkin koko ajan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perustaa oma firma.
Anna rahaa niin perustan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ulkopoliittiseen instituuttiin pääse nykyisin kuka vaan ? Lähettäkää hakemukset sinne
Suomea pääsee johtamaan mäkkärin ja nakkikioskin työkokemuksella myös. Hakemuksia kehiin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, niitäkin työttömänä tänä päivänä kun ulkomailta tulee heitäkin koko ajan lisää.
Suurempi syy on kylläkin hyvinvointialueiden pakkosäästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ulkopoliittiseen instituuttiin pääse nykyisin kuka vaan ? Lähettäkää hakemukset sinne
Suomea pääsee johtamaan mäkkärin ja nakkikioskin työkokemuksella myös. Hakemuksia kehiin vaan!
Joo kato tämän takia Nepo-Oliver piti saada heti kunnon hommiin, ettei sitä voi kukaan tulevaisuudessa pilkata mäkkärin kassaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempi syy on kylläkin hyvinvointialueiden pakkosäästöt.
Sekin.
Mikäli tällaisesta asiasta haluaa keskustelua virittää, niin olisi hyvä kertoa, minkä alan tehtäviä on hakemassa. Nythän tämä on täysin arpapeliä, kun olennaisin osa on jätetty kertomatta.
Sain vuosiin ekan haastattelukutsun. Olen miettinyt mitä oikein tein nyt erilailla sitten. Katsoin vielä hakulomakkeen kertaalleen. Ainoa ero oli, että perustelin miksi olisin heille se oikea, siis poimin työilmoituksesta juuri ne kohdat ja toivomukset ja personoin ne sitten vähän erilailla ja siis toistin ne lopuksi ennen klousausta. Niin, ja olin yltiörehellinen myös, mitä en yleensä tee. Yleensähän kehutaan itseä, mutta tähän laitoin suoraan, että en yritä päteä oppimaan uutta liian nopeasti, vaan olen sellainen herkästi aina neuvoa kysyvä jos epäröin jossain. No nää on näitä, rekrytoijaan voi vedota joku tai sitten ei...
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tällaisesta asiasta haluaa keskustelua virittää, niin olisi hyvä kertoa, minkä alan tehtäviä on hakemassa. Nythän tämä on täysin arpapeliä, kun olennaisin osa on jätetty kertomatta.
Tilannehan on tällainen ihan kaikilla generalistialojen töillä. Jopa oikeustieteilijöiden työtilanne on heikentynyt, vaikka heille on valtava määrä työpaikkoja, joita kukaan muu ei voi hakea.
Töitä riittää valittavaksi asti vain lääkäreillä ja erityisopettajilla.
Eihän tuo voi olla totta. Hallituksen mukaan kuka tahansa saa töitä ihan helposti: sen kun ottaa itseään niskasta kiinni ja menee töihin noin vain.
Mikään isompi työnantaja ei ota hakemuksia vastaan kuin vain rekryportaalinsa kautta.