Mikä suomalaisia hoitsuja vaivaa? Vaihtaisi alaa jos ei pääkoppa kestä,vaikka siivojaksi.
Kommentit (36)
Kuinka monta tarvittas lisää?
Kuinka moni on vaihtanut alaa?
Kuinka moni tulevaisuudessa jää ilman hoitoa kun ei ole hoitsuja?
Ei hoitsuja mikään vaivaa, vaan työolot on syvältä. Kokoajan pitäisi joustaa, tehdä ylitöitä, pitkää päivää jne...
t. ex-sh, kohta akateeminen
Osa tekee mieluummin jopa liukuhihnatyötä tehtaalla. Palkka on samaa luokkaa tai parempi, ylitöihin ei tarvitse jäädä eikä kuunnella ap:n kaltaisia ylimielisiä potilaita, jotka luulevat olevansa hotellissa ollessaan sairaalassa.
hoitajia olen tavannut jotka ylimielisiä
hoitajia olen tavannut jotka ylimielisiä
Teillä ei ole edes hajua, miten se sairas ihminen osaa pompottaa, vaatia, kiukutella, oikutella ja haukkua. Aika paljon sairaalta siedän, mutta totuus on, että moni potilas hukkaa normaalit käytöstavat pukiessaan sairaalan vaatteet päälle. Harva potilas kiukuttelee kuitenkaan lääkärille, kyllä se on hoitaja joka saa kaiken paskan, niskaan, niin konkreettisesti kuin mielikuvatasolla.
On niitä ylimielisiä hoitajiakin - ja niin myös lääkäreitä.
joka kanssa kohta akateeminen. Siis onko ap sitä mieltä, että kaikkia suomen hoitajia vaivaa jokin? No mikähän se sitten oikein voisi olla? Ja lääkärille tiedoksi, että minäkin olen tavannut hyvin ylimieleisiä lääkäreitä ja kirvesmiehiä ja tarjoilijoita.
t: sh, onneksi kohta ex-sh
Kun me sh:t vaihdetaan kiivaalla tahdilla alaa ja meistä on kova pula, niin voisittehan te kaikki muut tehdä palveluksen Suomelle ja alkaa opiskella hoitajiksi. Tervetuloa vaan! Teitä tarvitaan!
Minun KUUDESTA lähimmästä opiskelijakaverista YKSI on nykyisin alalla. Muut ovat jo valmistuneet maistereiksi tai opiskelevat, yksi on siirtynyt kotiäidiksi (piykäksi aikaa).
Kun me sh:t vaihdetaan kiivaalla tahdilla alaa ja meistä on kova pula, niin voisittehan te kaikki muut tehdä palveluksen Suomelle ja alkaa opiskella hoitajiksi. Tervetuloa vaan! Teitä tarvitaan!
Minun KUUDESTA lähimmästä opiskelijakaverista YKSI on nykyisin alalla. Muut ovat jo valmistuneet maistereiksi tai opiskelevat, yksi on siirtynyt kotiäidiksi (piykäksi aikaa).
että ap kehotti "hoitsuja" vaihtamaan alaa jos pääkoppa ei kestä. Aika moni "hoitsuksi" kouluttautunut on jo vaihtanut alaa, joten tervetuloa vaan kokeilemaan, kenen pälli kestää.
Sairaanhoitajista on kova pula. Alalla olevat eivät pysy alalla. Kannattaa alkaa opiskella sairaanhoitajaksi, niin tekeekin sairaanhoitajapulan eteen jotain, eikä vain hauku niitä viimeisiäkin hoitajia, jotka haluavat vielä alalla työskennellä.
Mitenkähän mahtaa olla lääkäreitten käyttäytymisen laita? Pitävät hoitajia piikanaan ja tervehtiminen on useimmille lääkäreille epäinhimillinen toiminto myös potilaita kohtaan! Olen myös tavannut lääkärin joka seisoi teho-osastolla potilaan sängyn vieressä kuin h-moilanen. Menin viereen ja kysyin, mikä hätänä, hän vastasi " Avaa paidannapit!" Eipä paljon perushoito juttuja lääkäreille mene perille! Niinhän sitä sanotaan, että monella on päässä mutta ei käsissä!! Avuttomia ovat!!
etteivät tee mitään isompia virheitä ja typeryyksiä! Ja muuten tosi on!
Onpas kumma juttu. Kauhalla vaadittiin ja saatiin ja silti ei olla tyytyväisiä. Olisitte ottaneet mielummin niitä työntekijöitä lisää kuin palkkaa, niin johan jaksaminenkin olisi eri tasolla. Nyt varmaan kannattaa alkaa lakkoilemaan sen edestä, että saisitte vielä työpaikkoja lisää....
niitä tekjöitä otettais kun niitä ei saa vaikka etsii? otettais jos olis, tervetuloa tämän
alan arkeen... viisaampia neuvoja, kiitos!
Onpas kumma juttu. Kauhalla vaadittiin ja saatiin ja silti ei olla tyytyväisiä. Olisitte ottaneet mielummin niitä työntekijöitä lisää kuin palkkaa, niin johan jaksaminenkin olisi eri tasolla. Nyt varmaan kannattaa alkaa lakkoilemaan sen edestä, että saisitte vielä työpaikkoja lisää....
Tunnen monia sairaanhoitajia, jotka ovat olleet mukavia ihmisiä, mutta työpaikalla on saanut oppia samanmoiseksi "sanojaksi" tai sitten on joutunut vaihtamaan työpaikkaa/ alaa. Ei mitään miellyttävää porukkaa ainakaan työympäristössä. Potilaan näkökulmasta suurin osa hoitajista on silmänpalvojia ja teennäisiä, jotka selän kääynnyttyä alkavat töykeiksi ja laiskoiksi. Muistan ikuisesti, kun sukulaiseni oli kuolemassa syöpään ja kivut oli kovia. Soitti kellolla 4 tai 5 kertaa tuomaan lisää kipulääkettä, mutta ketään ei kuulunut. Minä lähdin sitten hakemaan sitä, kun tulin paikalle (kertoi minulle, ettei kukaan tule soitoista huolimatta) ja siellä istui 5 hoitajaa kopissa juomassa kahvia. Kysyin sitä lääkettä ja ilmeet oli tosi nolot, kun tavallaan kärysivät siitä, etteivät tee töitään. Tämä sukulainen sanoi monesti, että ei viitsi edes kelloa soittaa, kun kiukkusena tullaan sitten, kun tullaan. Mä ymmärtäisin, jos niillä olisi kiirettä, mutta kun aina on ne takapuolet siellä tuolissa ja ikäväähän se on, jos kesken hyvän jutun pitäisi lähteä taas liikkeelle.
Mä uskon, että yksi ongelma on siinä, että nykyään hoitoalalle hakeutuu aina vaan heikompaa ainesta ja siksi työt ei enää suju jne. Sh-koulutuksessa puolet on hädin tuskin pk:n läpäisseitä, jotka on sekä laiskoja että lahjattomia. Millaisia hoitajia näistä tulee? Huonoja... Joukossa on energisiä ja hyviäkin, mutta ne ei kauaa viihdy alalla. Miksi näin on käynyt? Nykyään naiselle on niin paljon muitakin koulutusvaihtoehtoja ja hoitoala on saanut huonon leiman osittain syyttäkin.
Lastenklinikalla kyllä suurin osa hoitajista, joihin olen siellä törmännyt, on ollut aivan loistavia ammattikuntansa edustajia.
Mun tuli ihan paha mieli kun luin viestisi. Ja nimenomaan sen SAIRAAN henkilön kannalta!
Itte olen lukenut kokiksi ja myyjäksi, kummassakin sama tärkeys käsittääkseni kuin hoiva-alalla: pidetään asiakas tyytyväisenä. Asiakas on aina oikeassa mentaliteetti: onko tuttu sulle?
Hoiva-alalla tosin tämäkin korostuu entisestään. Luonnollisesti.
Musta on törkeää että henkilökunta pitää asiakkaitaan vaativina ja hankalina. Ei sairas tai vanha SAA koskaa ajatella että on henkilökunnalle riesa. Hän on sielä jossain hoidettavana. Mieti mitä se tarkoittaa että HOITAA toista!
Ajattele kun itse sairastut etkä pysty tekeen mitään sinulle niin normaalia toimintoa kuten juoda lasia vettä ja tule sitten sanomaan että jos sinua janottaa -se koetaan häiriönä. Miten paljon ihminen saa pyytää apua juomiseen ettei se ole kiusaamista?? Entä miten paljon ihminen juo nestettä päivän aikana.
Siinä saisi moni hoitaja varmasti olla tuputtamassa juotavaa hoidettaville!!!
Jos jollain on mahdollisuus lukea tän aamusta Aamulehteä niin kannattaa lukasta artikkeli jossa omainen tekee parhaillaan valitusta eteenpäin äitinsä JÄRKYTTÄVÄSTÄ kohtelusta.
Hoitajien kannattaa vaikka juosta ostamaan irtokappale jos ei muuten!
Jos hoitajien paska käytös hyväksytään työnjohdossa, niin se on valitettavasti viimekädessä omaisen vastuu valittaa. Ja nimenomaan tässä puhutaan siitä ehtiikö vanhus yöllä ulostamaan -ja pakotetaanko hänet hankaliin vaippoihin joita ei itse saa auki.
MUN MIELESTÄ JOKANEN HOITAJA SAA AJATELLA TÄSSÄ KOHTAA MITÄ TEKEE TOISILLE -ja mitä haluaa että itseään kohdellaan (sairaana/vanhana).
Joskus saan todella taistella, etten nuku rattiin kun tulen töistä.
Vuorotyön vuoksi minulla on rytmihäiriöitä, korkea verenpaine, verensokeri koholla.
Raskaan fyysisen työn takia selkä huonossa kunnossa.
Ja kaikki tuo 1700 (peruspalkka) takia kuussa.
Niin ja kun yrittää jotain etua saada itselleen, hoetaan sitä samaa kaavaa, että kutsumus juu ja ole empaattinen hoidettaville niin se sinulle taivaassa korvataan.
Koko tämä paska ei ole oikeastaan sen arvoista.