Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UPI:n johtaja presidentti Stubbin pojan valinnasta: Totesivat ylivoimaisesti parhaaksi

Vierailija
19.06.2025 |

https://yle.fi/a/74-20168671 

En äänestä Stubbia seiraavissa vaaleissa. On niin erinomainen suku, että pärjäävät ilman minun tukeakin.

Kommentit (2159)

Vierailija
1881/2159 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelikohan he alunperin, että kansa huokailee ja ihastelee, kuinka heidän poikkeuksellinen multitalentti jälkikasvunsa nappaa halutun harjoittelupaikan pätevämpien edestä. Ihan vaan isän karismalla.

Vierailija
1882/2159 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kauden presidentti. Tuskin Kokoomus uskaltaa ottaa maineriskiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2159 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä koskaan tietää, onko johonkin harjoittelupaikkaan tai työpaikkaan valittu "oikea" hakija. Kuka niitä kaikkia kyttää ja selvittelee. Mistä tiedetään, ovatko valinnan perusteet olleet hyvät vai huonot.

Vierailija
1884/2159 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#hejsanmaiju

Vierailija
1885/2159 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien kustannuksella UPI:ssa on joukko isopalkkaisia työntekijöitä. Osalle heistä on syytä antaa potkut.

Milloin se Upin hallitus käsittelee asian? Oliko joku lähettliläs Klaus Korhonen? No sehän on tietenkin presidentin alainen...

Vierailija
1886/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPI:n ainoa perustelu parhaudesta oli Ollin motivaatio. Ei paras, mutta sopivin.

Vierailija
1887/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi oikeat vastaukset vs. oma tutkimus ja näkemykset?

Greta Thunbergkin on pitkään puhunut tutkimuksesta ilman omia yliopisto-opintoja. Muuten erilainen profiili kuin Stubbin pojalla.

Vierailija
1888/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kumpikohan ymmärtää kansainvälistä politiikkaa paremmin? Se, joka on elänyt kansainvälisen politiikan keskiössä 21 vuotta, vai sekö, joka on päntännyt kansainvälistä politiikkaa oppikirjoista kolme vuotta?"

Kumpikohan ymmärtää lääketiedettä paremmin? Se, joka on elänyt lääketieteen keskiössä 21 vuotta (esim. oman pitkäaikaissairauden ja vanhempien ammatin vuoksi), vai sekö, joka on päntännyt lääketiedettä kolme vuotta?

Vastaus: jälkimmäinen, ja vain jälkimmäinen on pätevä toimimaan lääkärin sijaisena.

Tässä ei vastaavaa muodollista pätevyyttä ollut, mutta silti pidemmälle opiskellut on huomattavasti pätevämpi.

Ne 21 vuotta keittiönpöydän ääressä kuultuja juttuja ei vastaa opintoja, kandia ja työkokemusta. 

Todella hälyyttävää jos tutkijat ovat halunneet kertoa että arvostavat oikeanlaisia vastauksia enemmän kuin omaa tutkimusta ja asioiden selvittämistä.

Onko Upi mikään tutkimuslaitos vai onko palkattu tutkijataustaisia, jotka sitten ovat julkisesti esillä painokelpoisilla näkemyksillä? Mistä näkemykset tulevat?

Vierailija
1889/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapahtaja on vihdoin saapunut maan päälle. Hiski Haukkala todisti ihmettä ensimmäisenä.

Vierailija
1890/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kumpikohan ymmärtää kansainvälistä politiikkaa paremmin? Se, joka on elänyt kansainvälisen politiikan keskiössä 21 vuotta, vai sekö, joka on päntännyt kansainvälistä politiikkaa oppikirjoista kolme vuotta?"

Kumpikohan ymmärtää lääketiedettä paremmin? Se, joka on elänyt lääketieteen keskiössä 21 vuotta (esim. oman pitkäaikaissairauden ja vanhempien ammatin vuoksi), vai sekö, joka on päntännyt lääketiedettä kolme vuotta?

Vastaus: jälkimmäinen, ja vain jälkimmäinen on pätevä toimimaan lääkärin sijaisena.

Tässä ei vastaavaa muodollista pätevyyttä ollut, mutta silti pidemmälle opiskellut on huomattavasti pätevämpi.

Ne 21 vuotta keittiönpöydän ääressä kuultuja juttuja ei vastaa opintoja, kandia ja työkokemusta. 

Todella hälyyttä

Mika Aaltolan kommentit 2022-2024 kertonevat lafkasta oleellisen. Voiko enemmän pieleen veikata Ukrainan tapahtumia?

Vierailija
1891/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb muuttui (perheineen) imagoltaan kertaheitolla siitä itsevarmasta ja edustavasta suoraan ylimieliseksi. Hieno veto, hyvin suoritettu.

Miksi? Eikö pojalla kuitenkin ollut myös täysi oikeus hakea paikkaa? Upihan tässä on mokannut itse. (ellei paljastu, että Stubbit olisivat painostaneet asiassa heitä jotenkin) 

Vierailija
1892/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubb muuttui (perheineen) imagoltaan kertaheitolla siitä itsevarmasta ja edustavasta suoraan ylimieliseksi. Hieno veto, hyvin suoritettu.

Miksi? Eikö pojalla kuitenkin ollut myös täysi oikeus hakea paikkaa? Upihan tässä on mokannut itse. (ellei paljastu, että Stubbit olisivat painostaneet asiassa heitä jotenkin) 

Jos olisin ollut itse [Alexander] Stubb, niin en olisi päästänyt poikaa vielä tässä vaiheessa harjoitteluun. Olisin etukäteen arvannut, että mitä siitä seuraa, työoikeuden emeritusprofessori Seppo Koskinen sanoo.

Lähde: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011310163.html

Siinäpä se olennainen. 

Vierailija
1893/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan  työoikeuden emeritusprofessori Koskinen pitää tapausta valitettavana Oliver Stubbin kannalta, mutta peräänkuuluttaa myös presidentti Stubbin vastuuta tilanteesta.

Varmaan olisi voinut presidenttikin miettiä, jos tiesi asiasta, että kannattaako oman pojan nyt jo hakeutua sellaiselle sektorille, jossa presidentti itse toimii. Se on todella arka asetelma.

Lähde: https://yle.fi/a/74-20168559

Vierailija
1894/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän oikeusasiamies senkin selvitä.

Vierailija
1895/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä presidentin olisi pitänyt tajuta ensinnäkin se eturistiriita, ja vieläpä antaa homman jatkua valintaan asti.

Vierailija
1896/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä presidentin olisi pitänyt tajuta ensinnäkin se eturistiriita, ja vieläpä antaa homman jatkua valintaan asti.

Mitä jos presidentti luotti siihen, että upi hoitaa valintahomman niin kuin pitääkin? Olen samaa mieltä, että ehkä pojan olisi kannattanut olla hakematta isän presidenttiyden vuoksi, mutta siinä, että han haki paikkaa, ei minun mielestäni itsessään ole mitään väärää.

Vierailija
1897/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikuisen lapsen työnhaku ei kuulu isin tai äidin tajuttavaksi vaan jälkikasvu hoitaa hommat itse. 

Vierailija
1898/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi oikeat vastaukset vs. oma tutkimus ja näkemykset?

Greta Thunbergkin on pitkään puhunut tutkimuksesta ilman omia yliopisto-opintoja. Muuten erilainen profiili kuin Stubbin pojalla.

gretan äo ei riitä opintoihin, se kykenee vain jankuttamaan että tutkimus tutkimus. Eli isi sanoittaa 

Vierailija
1899/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikuisen lapsen työnhaku ei kuulu isin tai äidin tajuttavaksi vaan jälkikasvu hoitaa hommat itse. 

Ajattelen myös itse näin. Ihan hyvin voi olla, että Stubb ei edes tiennyt poikansa hakevan paikkaa. Todennäköisesti tiesi, mutta emme voi kuitenkaan olla varmoja. Voi olla, että O. ihan itsenäisesti perheelleen sen enempiä mainitsematta laittoi hakemuksen menemään miettien että "kokeillaanpa hakea tuoltakin varalta"

Vierailija
1900/2159 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen kannattaa vanhempien vinkkejä kuunnella, jos heilläkin on tuoretta työnhakukokemusta (kuten yhä useammalla nuorten aikuisten vanhemmilla on) ja alakin on sama kuin oma.

Se on sitä verkostojen käyttämistä se. On miljoonan prosentin varmuista, että isäpappa on tiennyt, minne poika on hakenut. Lähes yhtä varmaa on, että isä on vinkannut sinne menemään. Ei vain hakemaan, vaan menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi