Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen tanskalainen sosiaaliturva?

Vierailija
19.06.2025 |

1500e/kk toimeentulotuki yksinasuvalle (perheelliselle luonnollisesti enemmän) ja työvelvoite.

Hallitus haluaisi pelkän työvelvoitteen koska "Tanskassakin on"

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tiukka: 

https://www.norden.org/fi/info-norden/toimeentulotuki-tanskassa

Alle 30v ja maahanmuuttajat eivät saa samanlaista toimeentulotukea. 

https://tietotarjotin.fi/uutinen/2476423/sosiaaliturvan-kauneuskilpailu…

- Maahanmuuttajalla ei ole oikeutta täysimääräisiin sosiaaliturvaetuuksiin, ennen kuin hän on asunut maassa etuuksien myöntämistä edeltävistä kahdeksasta vuodesta vähintään seitsemän.

Alle 30-vuotiaat eivät saa täysimittaista työttömyysturvaa tai toimeentulotukea. Heille myönnetään sen sijaan opintotukea, jonka suuruus on noin puolet täysimittaisesta vähimmäisturvasta.

vastaava,ainen tiukka tukien jako olisi Suomeenkin tervetullut. 

Miksi itse et ole tö

Teetkö itse töitä kesälomalla?

Vierailija
22/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö täällä kaikki sitä ihaile, aikuiset ihmiset jotka eivät ole perheellisiä joutuvat asumaan kimpassa jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa ei olekaan sitten erikseen asumistukea, joten ei tuo juuri sen parempi ole kuin suomalainen tukikaan. 

Kyllä on 200 euroa parempi tuki. Se on todella paljon, kun puhutaan noin pienistä tuloista. 

Vierailija
24/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa ei olekaan sitten erikseen asumistukea, joten ei tuo juuri sen parempi ole kuin suomalainen tukikaan. 

Luuletko tosiaan että Suomessa saa asumistukea toimeentulotuen päälle?😂

No ei tietenkään, kun se menee toisin päin. Ensin pitä hakea asumistuki ja sen päälle vasta myönnetään toimeentulotuki. Tanskan toimeentulotuki toimii eritavalla

Vierailija
25/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mieluummin pitäisin Suomen pienemmän tuen kuin joutuisin sen tanskalaisen systeemin höykytettäväksi. Siellähän on työpaikkojen hakupakko viikoittain, ja muutenkin kauheasti puututaan työttömän elämään vastineeksi tuesta. Ei kävisi mulle ollenkaan.

Siellä nimenomaan on tämä persujen ehdottama työvelvollisuus, jota Suomessa pidetään orjuuttamisena ja Tanskassa normaalina tapana olla yhteiskunnan jäsen.

Ei edelleenkään vaan tanskassa saa LISÄÄ RAHAA jos on töissä TOIMEENTULON LISÄKSI!

Vierailija
26/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos yrittäisivät luoda työpaikkoja?

This.

-Kylmät kädet

Vierailija
27/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos yrittäisivät luoda työpaikkoja?

Työttömiähän piestään niin että veri roiskuu kun eivät vaan mene töih.... Ai siis tarkoititko että TYÖNANTAJIEN pitäisi luoda 360 000 avointa työpaikkaa että 360 000 työttömällä olisi paikka johon ne menevät töihin?

Aivan käsittämättömiä hourailet persukokkarien Suomessa.

Kyllä työpaikat syntyvät kun hakataan vaan työttömiä riittävän kovaa että alkaa se työnteko kiinnostaa.

Vierailija
28/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on 200 euroa parempi tuki. Se on todella paljon, kun puhutaan noin pienistä tuloista. 

No muuta tanskaan

Vierailija
29/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mieluummin pitäisin Suomen pienemmän tuen kuin joutuisin sen tanskalaisen systeemin höykytettäväksi. Siellähän on työpaikkojen hakupakko viikoittain, ja muutenkin kauheasti puututaan työttömän elämään vastineeksi tuesta. Ei kävisi mulle ollenkaan.

Siellä nimenomaan on tämä persujen ehdottama työvelvollisuus, jota Suomessa pidetään orjuuttamisena ja Tanskassa normaalina tapana olla yhteiskunnan jäsen.

Jos ihmistä kiristetään nälkäkuoleman uhalla tekemään työtä, niin mitä muuta se on kuin pakkotyötä ja orjuutta? Jos ihmisellä ei ole tosiasiallista mahdollisuutta olla valitsematta työntekoa, silloin kyseessä on pakkotyö.

Vierailija
30/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä saan nyt jo tukia 1400 e/kk, asumistuki, työmarkkinatuki ja toimeentulotuki. Eli aikalailla Suomessa noin menee jo nyt. 

Vierailija
31/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa kyllä on niitä työpaikkojakin. Suomessa ei ole. 

Vierailija
32/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edelleenkään vaan tanskassa saa LISÄÄ RAHAA jos on töissä TOIMEENTULON LISÄKSI!

Höpsis sun kanssasi. Siellä on muutama kuukausi aikaa hakea töitä vapaasti, sen jälkeen tulee työvelvollisuus. Tanskassa toimeentulotuki pienenee sitä mukaa, kun työttömyys pitkittyy eikä puhettakaan, että saisi asua liian kalliissa asunnossa, sellaiseen ei saa euroakaan tukea.

Vierailija
33/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tiukka: 

https://www.norden.org/fi/info-norden/toimeentulotuki-tanskassa

Alle 30v ja maahanmuuttajat eivät saa samanlaista toimeentulotukea. 

https://tietotarjotin.fi/uutinen/2476423/sosiaaliturvan-kauneuskilpailu…

- Maahanmuuttajalla ei ole oikeutta täysimääräisiin sosiaaliturvaetuuksiin, ennen kuin hän on asunut maassa etuuksien myöntämistä edeltävistä kahdeksasta vuodesta vähintään seitsemän.

Alle 30-vuotiaat eivät saa täysimittaista työttömyysturvaa tai toimeentulotukea. Heille myönnetään sen sijaan opintotukea, jonka suuruus on noin puolet täysimittaisesta vähimmäisturvasta.

vastaava,ainen tiukka tukien jako olisi Suomeenkin tervetullut.&

Et ole töissä? Laiska ihminen pitää kesälomaa. 

Vierailija
34/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis sun kanssasi. Siellä on muutama kuukausi aikaa hakea töitä vapaasti, sen jälkeen tulee työvelvollisuus. Tanskassa toimeentulotuki pienenee sitä mukaa, kun työttömyys pitkittyy eikä puhettakaan, että saisi asua liian kalliissa a

Ihan Stasin hommia kytätä ja vainota sekä muodostaa tiettyyn ihmiseen sairas pakkomielle.

Vierailija
35/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska on bauras ja käytännössä VELATON, omillaan pärjäävä maa, Suomi ei ole, eli meillä ei ole varaa antaa lusmuille täyttä ylöspitoa. Eikö se riitä että pysyy hengissä?

Vierailija
36/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tukea leikataan 18 euroa. Kaikki muut saivat palkankorotuksen paitsi toiseksi köyhin ryhmä. Kaikkein köyhimmät eivät saa edes toimeentulotukea.

Vierailija
37/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitä sielläkin monet orjuuttamisena. Ei työttömyyden pitäisi johtaa vapauden menetykseen ja orjatyöhön. 

Vierailija
38/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kalliimpi maa.

Vierailija
39/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa palstan kirjoittelijoilta kesälomat ja eläkkeet pois niin menevät sitten oikeisiin töihin! Teillä on liikaa vapaa-aikaa kun joudatte tänne kirjoittelemaan.

Vierailija
40/90 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa on helpompi nollata ansiosidonnaiset kuin Suomessa, jossa monelle se on uusimpien muutosten myötä mahdotonta kokonaan. Suomessa kaikki työ ei ole arvokasta, eikä tasa-arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän