Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^*ELOISAT alkuviikkoon vko 13*^*

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan hurahti taas viikko niin ettei edes koneelle ehtinyt. Mies oli pari päivää reissun päällä ja olimme lasten kanssa kolmestaan kotosalla. Viikonloppuna tuli vierailtua Helsingissä, mutta keneenkään eloisaan en tietääkseni törmännyt!:) Taitaa jäädä meiltä taas seuraava tapaaminen väliin, jollei miehelle satu osumaan työreissu sopivasti. Oliko muuten tarkoitus tavata jo tällä viikolla vai miten se oli?

Kevät painaa päälle jo ihan tosissaan eikä uloskaan tarvitse enää pukea niin mahdottomasti vaatteita. Esikoinen nauttii pyöräilystä ja minä vaunuttelusta kun aurinko paistaa ja lämmittää jo ihan mukavasti. Parin korttelin päähän on alettu rakentaa uutta leikkipuistoa ja sen valmistumista käymme varmasti seuraamassa viikoittain niin kauan että laitteet ovat pystyssä ja valmiina leikittäväksi.

Pikku-ukko on ryöminyt nyt pari kolme viikkoa ja nyt eteenpäin mennään jo kovaa vauhtia. Välillä vauhti pysähtyy ja ukko pungertaa konttausasentoon, huojuu siinä edestakaisin ja lysähtää takaisin lattialle. Kehitystä tapahtuu siis koko ajan, vaikkakin ihan omaan tahtiin tässä mennään. Esikoinen osasi samanikäisenä jo kävellä tukea pitkin:)

Jaa-a, ei kai tässä muuta kuin laittamaan pojalle puuroa ja sen jälkeen minä hyppään suihkuun pesemään pääni.

Aurinkoista uutta viikkoa!

Pantoufle ja pikkumiäs 8kk

Vierailija
2/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesää kohden mennään kovaa vauhtia!

Meillä ei tuo kellon siirtäminen kyllä vaikuttanut yhtään mihinkään :) Pojat käy edelleen nukkumaan kahdeksan aikaan ja nousee kukonlaulusta. Viimeyö oli taas levoton! Jaakko heräsi jo puoli yksitoista ensimmäisen kerran, enkä saanut kun vaunuihin heijaamalla nukkumaan. Seuraava herätys olikin sitten puoli kaksi ja sitten seuraavan puoli neljä. Puoli kuudelta olikin sitten ylösnousun aika :) Tällä hetkellä vahvasti veikkaan noita hampaita tuohon levottomuuteen. Ylös on taasen tulossa kaksi etuhammasta, kakkosethan siellä ylhäällä jo onkin. Poika onkin näyttänyt pikku vampyyrille tähän asti ;D

Eria ja toivonmukaan kohta väsähtävä Jaakko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma, meidän muu poppoo lähti uudelle asunnolle remonttia vahtimaan. Mun pitäisi olla töissä, mutta piru vie on niin kehno olo, että odotan vain milloin laatta lentää. Hitsi jos se noro tuli nyt meille. Paranemisia muille pikkupotilaille, noi flunssat on sitten tosi sitkeitä. Onni ja esikko yskivät molemmat liki kuukauden ennenkuin yskä hellitti.

PUBU: jaksamista teille läheisen sairauteen. Tiedän tarkalleen, miltä tuo tuntuu, kun syöpä vei anoppini puolitoista vuotta sitten :(

AAMUT: Erian tavoin mäkin olin odottanut, että kellojen siirtäminen olisi vaikuttanut Onnin rytmiin, mutta vielä mitä! Kuudelta oli meidän kiljukaula taas ihan virkkuna. Tiedä sit oliko hälläkin masuvaivaa kuten mulla vai oliko syynä ehkä eilen aloitettu mustikka tai hampaat tai sitten muuten vaan oli tylsää ja piti aloittaa kitinä heti aamusta.

Niin ja se YÖG: ei ole meilläkään nukuttu yhtäkään täyttä yötä! Yksi yö on tainnut mennä niin, että poju heräsi ekan kerran joskus neljän aikaan, muuten on ehditty sitä ennen jo tutitella useamman kerran ja syöttää maidotkin...Nyt on selvästi levotonta tuo nukkuminen liikkumisharjoitusten takia, eli Onni pyrkii unissaan kääntymään masulleen ja sitten kontilleen. Ja kuolaa lentää, eli voisi olla hampaitakin tulossa.

SIIVOUSG: mä tykkään silittää, silitän jopa lakanat (allergiasyistä tosin)! Myös pyykkihuolto menettelee. Tylsintä lienee imurointi ja muu siivous.

KIINTEÄT: eka kiinteä kokeilu eli maissi kosahti reilun viikon jälkeen: poitsulle tuli näppyjä aika paljon ja yöt alkoivat olla levottomia. Nyt testataan mustikkaa, joka maistuisi Onnille tosi hyvin, mutta varovasti pitää antaa. On tää allergiahomma vaan sellaista salapoliisityötä, kun mustikan lisäksi lapsi voi oirehtia riisitärkkelykselle tai pektiinillekin (annan siis mustikkaa purkista)...Onnin pituuskäyrä jatkaa laskuaan, joten varasin taas ajan allergologille, päättäköön hän miten näissä syömisissä kannattaa edetä.

Eipä kait sitten muuta. Siirryn lepäilemään.

KK ja Onni tänään 7 kuukautta!

Vierailija
4/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä hehkutan, että meillä ainakin vaikutti kellonsiirto positiivisesti, siis ainakin toistaiseksi! Päätin sunnuntaina, että elän lasten kanssa talviajan mukaan ja niinhän siinä sitten kävi, että meillä herättiin tänään VASTA 6.40 normaalin kello viiden sijaan! Minusta kyllä tuntuu, ettei tuo kovin lopullista ole, mutta olipahan kiva ainakin kerran herätä vähän myöhemmin :).

Kivaa säätä ovat luvanneet. Me jo Neelan kanssa teimme tunnin aamukävelyn ja iltapäivällä ollaan sitten esikoisen kanssa oikein kunnolla ulkona. Pakko ottaa ihan kaikki irti näistä säistä. Voihan olla, että saamme vielä takatalven.

Nyt hakemaan esikoista kerhosta!!

Pepper + Neela 8 kk 2 pvä

Vierailija
5/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kotiuduttu Kanarian reissusta ja taasen koneella! En oo vielä kerenny kun vähän viikonloppupinoa lukemaan, mutta ihan ekaks tsempit sairastelijoille, yöheräilijöille ja Pubulle perheineen paljon voimia!

Meidän reissu meni oikein mukavasti, säät suosivat ja esikoisella oli erityisen hauskaa polskiessaan altaassaa. Tämä meidän poitsu oli niin helppo matkakaveri, että välillä " unohtu" että on mukana. Kökötti vaan rattaissaan tyytyväisenä ja naureskeli kaikille. Meillä jotenkin jäi reissussa aamuheräilyt pois ja viime yönä nukkui 21.30-8.30 ilman pihausta! Mutta katsotaan ja toivotaan parasta;)

Galluppeja oli vaikka kuinka, en enää muistakaan kaikkia.

IDOLS: Ari oli aluks mun suosikki mahtavalla äänellään, nyt tuo sama hevilinja on alkanu tympäsemään ja jotenkin kaikkien taso on laskenut. Että silleen ihan sama kuka sen voittaa. Kiva sitä on kummiski kattoa.

G: nukkumaanmenoajat ja öiden pituudet ja nukutusrutiinit?

Kiinnostaa minua erityisesti esikoistenne osalta, että paljonko teillä tommoset 3v nukkuu? Meillä nukahtaa n 21.30-22 ja herää 8.30 suunnilleen eli 10,5h. Jos nukkuu edes lyhyet päikkärit niin sitte on vielä vaikempaa saada nukahtamaan illalla. Mietin vaan, että paljonko muiden leikki-ikäiset nukkuu ja kun ei tahdota saada tuota aikaisemmin sammumaan.

Vauva meillä nukkuu semmosta 10h yöunta ja päivällä ehkä 4-5h.

Vauvaa ei nukuteta, viedään vaan sänkyyn ja sinne jää tyytyväisenä soittorasiaa kuuntelemaan ja nukahtaa. Esikoinen oli samanlainen n. 2 vuotiaaksi jolloin mokattiin koko juttu eräänä iltana jäämällä huoneeseen. Siitä asti on pitänyt olla siellä kunnes nukahtaa, illasta riippuen 15 min-1h. Vartti on vielä ihan ok ja kivakin, mutta jos venyy tunniksi niin se on ilta-ajasta tosi pitkä aika kun pitäis vähän hommiakin tehdä ja hetken hengähtää. En keksi ideoita millä nämä nukahtamiset saisi tällä 3-vuotiaalla helpommaksi, raakaa olis jättää sinne vaan yksin huutamaan. Onko teillä ideoita/samanlaista?

Onpas mahtava keli täällä, lumet oli sulaneet kokonaan ja pihahommat kutsuu. Ikkunatkin tarttis pestä. Tällä hetkellä kone laulaa kesävaatteita, joten siinäkin on hommaa nyt muutamaks päiväksi;)

Meillä poitsu on oppinu jotenkin viikon aikana minusta kauheesti asioita, yrittää jo pystyynpäin ja kovasti juttelee ja napsuttelee suutaan. Touhuilee itekseen jo tosi paljon ja pitkään leluilla ja ryömii.

Tulipas omanapaista juttua, nyt lähden lueskelemaan pinoja ja ottamaan selvää mitä täällä on tapahtunut!

Papuna

Vierailija
6/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neela nukkuu vuorokaudessa noin 10 h yöunta ja päiväunia 3-4 h eli yhteensä 13-14 h kertyy unta vuorokaudessa. Päiväunet nukkuu rattaissa ja riittää, että hänet vain sinne laitetaan (usein simahtaa jo puettaessa). Yöunille jää ihan yhtä helposti. Tyttö vain sänkyyn, tutti suuhun ja unirätti käteen ja sinne nukahtaa viidessä minuutissa. Toivottavasti aina pysyy noin hyvänä nukahtajana.

Nimittäin esikoinen oli aivan samanlainen nukahtaja ihan pienenä vauvana, mutta 10-kuisena tapahtui muutos. Pojan vieressä oli pakko olla siihen asti, kunnes nukahti. Tätä rumbaa sitten vedettiin reilu vuosi, jonka jälkeen " vieroitettiin" tästä vieressä olosta. Rankkaa se silloin oli, kun nukuttamiseen saattoi mennä helposti tuntikin. Meillä tuo nukuttamisvieroitus tapahtui siten, että ihan pikkuhiljaa poistuttiin pojan luota. Ensimmäisenä päivänä muistaakseni sanoin pojalle, että äiti käväisee vessassa ja tulin sitten melkein heti takaisin. Seuraavana päivänä taas poistuin hänen luotaan ja olin jonkin ajan pois. Pian siinä sitten kävi niin, että sanoin pojalle tekeväni jonkun kotiaskareen ja palaavani takaisin, mutta en sitten palannutkaan ja poika nukahti sänkyynsä kiltisti minua odotellen. Aika pian sitten tottuikin siihen, ettei kukaan jää hänen viereensä istumaan.

Nykyisin esikoinen (ikää siis 4 v.) menee hienosti nukkumaan. Luemme hänen kanssaan iltasadun, sitten poika saa hetken lukea itse kirjaansa sängyssään (me sovimme aina jonkun kellonajan ja poika nätisti pistää kirjan kiinni, kun on sen aika). Sitten hän nukahtaa vaihtelevasti omaan sänkyynsä. Joskus melkein heti, joskus saattaa tunninkin pötkötellä ennenkuin nukkumatti tulee. Mutta siis tosi hienosti nukahtaa itsekseen. Meidän poika nukkuu noin 8-9 h yöllä ja päivällä 1-3 h. Suurin piirtein 10 h taitaa unikakkua olla per vuorokausi.

Vierailija
7/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kaikille voimia/yöunia taritseville toivon niitä.

Ja sitten omaa napaa..

Eemeli voi hyvin, toissapäivänä alkoi taas ruoka maistua, ja nyt poika tuntuukin syövän aivan tolkuttomia määriä...Antibioottikuuria jäljellä vielä perjantaihin. Onneksi maha (eemelin siis..) ei ole oireillut mitenkään.

Nyt siis sairaana ollaan vaan minä ja ukkonen..Kurkkukipu on jotain aivan kamalaa, ja kuumettakin on... Mutta tosi pitkään säästyttiinkin, että ei kai pitäis valittaa..Sain äsken kyllä tallihommat tehtyä..nyt keräilen voimia kun jotain pitäis tehdä täällä sisälläkin...

KEHITYKSESTÄ: eemeli ei liiku, paitsi kierimällä ja oman napansa ympäri.. istumisesta ei tietoakaan jne...Hampaita ei näy eikä kuulu..Liikkumaan pitäis kyllä jo kovaa vauhtia päästä ja yritys on kova..että kai se tästä ihan päivistä on kiinni koska meilläkin mennään ja kovaa..

jaahs... poikasella menee hermot..

palaan

Intiaanipäälikkö Yskivä Kuume ja eukkonsa Rohiseva Räkä:)

Vierailija
8/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat on kyllä hienot! Tosin, mä en tykkää keväästä yhtään. Kamalin vuodenaika kertakaikkiaan. Kyllä me päivittäin ulkona käydään, mutta ei siellä paria tuntia kauempaa jaksa kökkiä... Oon varmaan vähän kummallinen ;)

LIIKKUMINEN: meilläkään ei liikuta yhtään mihinkään. Taakse päin saa itseään joskus vähän vetkautettua. Vatsallaan ei viihdy ollenkaan, koko ajan pitää vaan istua.

Me ollaan nyt kokeiltu viljoja perjantaiaamusta lähtien. Onhan tuo likka kitissyt ja öisinkin itkeskellyt, ei tosin ihan entiseen malliin. Vaikea tietty sanoa johtuuko se niistä viljoista vai ei. Voishan hää itkeä muutenkin. En mä oikein tiedä. Vieläkään ei ole tullut ilmoitusta lääkäriajasta, joten menee varmaan aika pitkään. Ehkä päästään kun likka on 30-vuotias. Suoraan sanottuna vi---ttaa. Mä tiedän vaatteistakin, että tyttö ei ole kasvanut varmaan enää pariin kuukauteen pätkääkään pituutta. Mutta kuulemma meidän ei tarvitse mennä neuvolaan kun vasta sitten toukokuussa (kun tää tyttö on jo 9kk).

JEE. Mäkin pääsen tapaamiseen. Jouduin perumaan hammaslääkärin kun ukko lähti taas viikoksi töihin. Eli jos ei mitään kummaa tapahdu, niin perjantaina nähdään.

Tuttava lähti eilen synnyttämään. Vielä ei ole kuulunut mitään. Jännittävää.

Sairastaville kaikille voimia tautien kanssa kamppailuun.

PEPPER: kiva, että teillä on herätty vähän enemmän ihmisten aikoihin. Toivottavasti jatkuu samanlaisena.

Jamssa + tytsy 7kk

Vierailija
9/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi Pubun perheelle lämmin halaus ja voimia myös täältä!

Ulkona olisi ihana ilma ja minä vaan istuskelen täällä sisällä, kun poika nukkuu pihalla...äsken kävi astianpesukoneen asentajat, joten niitä olen täällä odottanut aamupäivästä asti. Ehkäpä sitä vielä illalla tulee pihalle lähdettyä...

Pate06: Kyselit kiinteiden aiheuttamista näpyistä. Meillä ainakin jokainen uusi kiinteä ruoka aiheuttaa jonkin sortin näppyä mahaan ja käsivarsiin. Viimeksi otin ruokalistalle hyvin siedetyn kesäkurpitsan ja siitäkin tuli näppylää...eli elimistö reagoi aluksi ja tottuu sitten parin päivän jälkeen.

YÖG: Täällä on nukuttu nyt pääsääntöisesti täysiä öitä. Välillä täytyy antaa tissiä aamuyöstä, ehkä noin kerran viikossa. Poika ei osaa enää nukkua kun mahallaan ja mielestäni se jo rauhoitti öitä huomattavasti.

SIIVOUSG: Mieluisinta pyykkäys ja imurointi, inhottavinta pölyjen pyyhkiminen. Mulla tosin imurointi aina loppuu meidän makuuhuoneen ovelle, kun huone on niin pieni, että mulla ei kestä hermot sen imuroimisessa :) Imuri siis odottaa miestä aina huoneen ovella, hän joutuu sen aina imuroimaan...just oli sopivasti sunnuntain hesarin asuntosivuilla juttua uusien asuntojen liian ahtaista makuuhuoneista, mikä kumma saa nuo arkkitehdin ne niin ahtaiksi suunnittelemaan?

Eilen tuli pikkumiehelle ensimmäinen hammas alas ikenestä läpi. Liikkumaan ei edelleenkään ole kiire, lattialla vaan tyytyväisenä mahallaan makoilee. No, kaikki aikanaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Eloeppu

Vierailija
10/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, mies käytti aamulla esikoisen, just täytti 2v., keuhkokuvissa, ja lääkäri soitti päivällä, pojalla on keuhkokuume. Sillälailla. Kauankohan sillä on se jo ollu? Ollaan jo kolme kertaa käytetty lääkärissä ja joka kerta ovat vaan sanoneet että antakaa jotain yskänlääkettä.. Tulee sellanen olo et eikö ne oo uskonu mua ku oon sanonu ettei poika oo kunnossa vai mitä? Luuleeko ne et turhan takia oon sitä siellä käyttäny? No, pääasia et nyt saatiin selvyys ja lääkkeet, toivottavasti menee ohi nyt.

Aavaa käski lääkäri kans seurailla et jos näyttää et yskii tai tulee kuumetta niin viedä heti sit lääkäriin. Varpaat ja peukut pystyssä ettei vaan sillekki tuu.. Kuinkahan helpopsti keuhkokuume ylipäätään tarttuu? Onko kokemuksia?

Nyt pitää mennä taas..

Calathea

Vierailija
11/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi Calathean esikoiselle pikaista paranemista, samoin Kerun porukoille ja kaikille muille sairastuville parantavia säteitä- - - - - - -

Jamssa, voikunkiva että pääset tapaamiseen ;] sitten kuitenkin, kiva nähdä teitä.

Eloepun pienelle onnittelut ekasta hampista :)

Ja sitte napaa: meillä oli ihana päivä tänään :) Pikkumiehen " lounaan" jälkeen täräytin äijän rattaisiin ja kävelin tuonne Selloon tuon kolme kilsaa aivan ihanassa auringonpaisteessa. Shoppasin ja murkinoin kaikessa rauhassa, pikku-ukko säteili kaikille " tädeille" yhden hampaannysänsä kanssa ja oli itse ihanuus. Käytiin kokeilemassa erilaisia ensikenkiä ja jopa äidillekin ostettiin jotakin - iso kasa sukkia ;D (mullakin on siis " tapaamiskengissä" perjantaina ehjät sukat..)

Pikku-ukko " silitteli" ja " pussaili" äitiä aina sylissä ollessaan.. Meillä oli siis semmoinen ihana äiti-poika -päivä :D Ja sitte päätteeksi pukkasin vaunut takaisin lähtöpisteeseen.

idolseista: kristian oli jossain vaiheessa minun iso suosikki, mutta kun rupesin hevostelemaan torstaiehtoisin, niin ennoo kerenny näkemään esityksiä ollenskaan, ainoastaan näen sitte nuo tulokset. Paha siis mennä nykyisin sanomaan..

nyt viihdyttämään pikku-ukkoa..

nallu ja aleksi 7kk ja 1 päivä

Vierailija
12/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin sulle cc saman meilin jonka lähetin tuonne homelandiin, eli sulle on vissiin tulossa sieltäkin meiliä jossain välissä.

nallu taas

Vierailija
13/31 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun PUBUN perheelle voimahalaus tätäkin kanavaa pitkin!

CALATHEAN pojan saama lääkärikohtelu on kyllä ala-arvoista. Pitkiä jonotuksia ja vielä pidempi diagnoosin saamisaika. Paranemissäteitä sinne pienelle miehelle! Tuosta päivystysjonotuksesta vielä, että täällä meilläpäin on sellainen noin-aika-systeemi, joka sitten pitää kutinsa tai ei, mutta kovin pitkään ei olla ikuna jouduttu odottaan. Viime perjantaina meillä oli aika 16.15 ja sisään mentiin viiden aikaan, taisi olla pisin odotus ikinä, viakka ajttelin päivystyksen alkupäässä lääkärin olevan aikataulussa.

Eelillä on siis eka korvatulehdus :( Herra Aurinko on kuitenkin koko ajan ollut hyväntuulinen itsensä, ainoa merkki tulehduksesta oli korvan harominen. Nuhaa ja yskää tietty oli, mutta niiden takia en olisi lääkäriin mennyt. Miäskin on flunssassa, ääni maassa, joten mulla on täällä nyt sitten 4 lasta hoidettavana.

PAPUNALLE vielä. Meillä kanssa käytettiin tota Pepperin kertomaa " äiti käy vessassa" -jippoa ja se tehosi Herra Tahtoon, joka olisi vaan tahtonut hieroa äidin kättä naamaansa ja nukahtaa siihen. Jonkun illan jälkeen tuli pieni protestivaihe, jolloin huuteli äidin 15 minuutin " vessareissun" ajan, mutta emme antaneet periksi, kun se ei ollut karjuntaa vaan tahtokitinää. Helpottaa sekin, että nämä on niin isoja jo, kuten sinunkin esikoinen, että asian voi selittää ja sanoinkin tehdä selväksi, vaikka " Äiti ja isä on tässä olohuoneessa, nuku vaan rauhassa" . Tottakai isotkin protestoi, mutta ainakin mulle tuntuu helpottavalta, kun voi käyttää puhettakin turvana. EsikoisPoikanen oppi aikanaan nukahtamaan itsekseen niin helposti, ettei mitään kikkoja tarvittu. Hän kyllä kävi jonkun aikaa aina ovella kurkkimassa, mutta ikinä ei huudellut. Tosta puheen ymmärtämisestä vielä tuli mieleen, että nyt olen jonkun kerran saanut uhmaitkunkin loppumaan alkuunsa, kun olen sanonut, että nyt jos kovaa alat huutamaan niin Eeli herää ja äidin pitää ottaa Eeli syliin. Ymmärtää jo 2-vuotias, että parempi olla hiljaa ja istua itse äidin sylissä =) Toivotaan, että pääsette pian uusille tavoille, on se pienikin oma aika tässä arjessa kuitenkin niin kullanarvoista!

Saas nähdä, alkaako meillä imetys olla loppusuoralla. Eilen päivällä Eeli ei suostunut sylmään ollenkaan tissiä, mutta yöllä kyllä maistui moneen otteeseen. Annoin, kun ajattelin korvakin aiheuttavan ressiä pojalle. Että se siitä tassutuksesta...No, nyt tänään sain pojan imemään 19.30 ekaa kertaa tissiä, eli taas päivä imemättä ja saa nähdä, meneekö yö taas imutteluksi. Pakko alkaa antaa päivällä korviketta, sillä eihän tämä määrä riitä minnekään (tai no, kai sitä yöllä menee kiintiö täys). En vaan aio pitkän tätä katsella, joten laitan kyllä baarin kiinni, mikäli yövoittoiseksi tissittely menee. Mutta katsotaan kunhan ab-kuuri on syöty ja korvat toivottavasti terveet.

Nyt koisaamaan, vaikka ei mun kroppa vielä ole tajunnut, että kelloja on siirretty.

Pumpuli

Vierailija
14/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja hyvää alkanutta viikkoa! Meillä tyttö heräsi seitsemältä ja poika (3v) koisaa edelleen. Sillä jäi eilen päiväunet nukkumatta ja kesäaikaan siirtyminen taitaa myös vaikuttaa.

Mun osalta ei viikko ole alkanut kovinkaan hyvin. Rakas ja läheinen mummoni kuoli sunnuntai aamuna ja olen ollut äidilleni tukena ja hoitanut hänen kanssaan käytännön asioita puhelimitse. Eli äitini on soitellut useaan kertaan sunnuntain ja eilisen aikana. En ole siis kerennyt juuri mitään omaa tekemään. Itse en ole asiaa vielä sisäistänyt mutta kunhan menen mummoni tyhjään asuntoon niin sitten asia kolahtaa tai viimeistään hautajaisissa.

Meillä tuon isomman nukahtaminen on edelleen takkuisaa touhua. Samat iltarutiinit ovat olleet käytössä alusta asti eli sen suhteen tietää mitä tuleman pitää. Menee sänkyynsä kiltisti mutta kunhan ollaan sanottu hyvät yöt ja pusut ja halit annettu, alkaa ravaaminen vessassa, tarkistamassa koska äiti menee nukkumaan, tippa vettä pitää saada, huhuilee ym. Viime aikoina ollaan laitettu jokin satu-cd, mitä kuuntelemalla rauhoittuisi ja mahdollisesti pysyisi sängyssään. Poika tottui vauvana sihhen, että vieressä oltiin koko ajan nukahtamiseen asti. Hän oli niin kova puklailemaan, etten uskaltanut jättää yksin sänkyynsä, pelkäsin siis että tukahtuu oksennuksiinsa. Tytön kohdalla ollaan tehty täysin toisin, eli hän jää omaan sänkyynsä odottamaan unta. Alkuun itkeskeli mutta nykyään touhuu hetken ja nukahtaa. Yölläkin osaa nukahtaa uudelleen kunhan saa tutin suuhunsa.

Pubulle voimia.

Calathean pojalle paranemisia, samoin kaikille muillekin sairastaville.

Vielä oli jotain mitä piti kommentoida mutta unohdin. En siis ollut kirjoittanut paperille mitä kaikkea piti kirjoittaa. Palaan myöhemmin.

Huhti

Vierailija
15/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhellä on todella hilpeä yö takana - yhden maissa alkoi poitsu oksentaa, oksensi parit lakanat ja kun niitä vielä pesin niin esikoinen alkoi itkeä ja oksentaa! Hänen kanssaan onkin sitte valvottu koko yö masukramppeja hieroen ja oksennusta peläten. Voi raasua, vieläkin tulee vesi ylös. Mullakin kuplii mahassa, toivottavasti mielikuvitusta! Tää on ilmeisesti se noro, oltiin su kylässä ja kuulin nyt että olivat olleet vko sitten kaameessa vatsiksessa koko perhe. Norohan tarttuu esim. pinnoilta vielä pari viikkoa. Todella hienoa.

Kiitos nukahtamisvinkeistä esikoiselle! Mä olen yrittäny kanssa tuota äiti/isä käy vessassa/veljeä kattomassa. Sitte menee pari minuuttia ja alkaa huuto, äiti tuu tännee tai sitte tulee hakemaan meitä olkkarista. Se huuto on niin kova, että veli herää siihen joten pakkohan sinne on sitte mennä. Kun tästä jaksaa ja taudeista on toivuttu, pitänee alkaa yrittää sitä taktiikkaa että hän menee omaan sänkyynsä lueskelemaan vaikka puolta tuntia ennen nukkumaanmenoaikaansa valot päällä ja kattoo mitä tapahtuu. Josko vaikka nukahtais ite. On vaan kova tahto ja tottunut tämmöseen luxukseen joten vaikeehan siitä on luopua. Ja jos ottais tässäkin tarrat mukaan kuvaan, lahjontaa siis! Niin me potalle opittiin.

En kerkii nytkään kommentoimaan mitään muuta, pitää lähteä noita potilaita hoitamaan. Huh. Ei varmaan taaskaan päästä treffeille, tai on parempi ettei tulla vaikka terveenä jo oltaiskin. En halua kellekään teille tätä samaa.

Nauttikaa auringon paisteesta!

Papuna

Vierailija
16/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhti: ei taida olla sanoista apua, halaus täältä¿

Pubu ja Eria: Voimia koitoksiinne.

Calathean ja Velhon jonotukset sairaiden lasten kanssa pisti vihaksi. Voiko se olla todella noin vaikeaa saada apua, perhana vie.

K.h.p: meille lihan määräksi ravintosuunnittelija neuvoi 1 rkl / dl kasvissosetta. Eli sellainen jääpalakuutio, palttiarallaa. Ja hoikka kun tyttö on niin vielä ohjeisti laittamaan rypsiöljyä ½ - 1 tl lisäksi.

Opemammalle onnittelut hyvistä uutisista.

Papuna: kiva kuulla että reissu meni hienosti. Vahinko että arki koitti sitten näin nopeasti¿

Idols: Arilla hyvä ääni, mutta kärsii pienten miesten syndroomasta¿ällöä.

Kotityög: ihaninta on viikata pieniä, puhtaita, pehmoisia ja vielä kuivusrummun jäljiltä lämpöisiä vaatteita takaisin laatikostoon. Imurointia inhoan.

Nukkumisg: meillä on nukuttu kokonaisia öitä (12 h) jo muutama kuukausi, löytää yöllä itse tutin. Toivon että jatkuu näin¿no kattellaan. Päikkäreitä nukutaan sitten vain pari tuntia yhteensä, mutta hyvä niinkin.

Oletteko muistaneet kaikki käydä 6kk-synnytyksen-jälkeen papakokeessa ? Itse kävin vasta viime viikolla kun tuo aika vaan menee niin nopsaan.

Kovasti ollaan ulkoiltu ja sen vuoksi ostettiin aurinkolasit tytölle. On se vaan hauskan näköistä kun istuu rattaissa aurinkolasit päässä, hih.

Pikaista paranemista vielä kaikille sairastaville. Itse tokenin kovasta kuumetaudista viikossa, onneksi se ei tarttunut tyttöön.

t. Hanhikki ja tyttö

Vierailija
17/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea: Meillä oli esikoisella keuhkokuume tammikuussa ja ensin lääkäri sanoi että on keuhkoputkentulehdus ja määräsi siihen antibiootti kuurin, mutta tällä ei ollut mitään tehoa ja alle viikonpäästä oltiin sairaalassa verikokeissa ja keuhkokuvissa joissa todettiin keuhkokuume (joka oli luultavastikkin ollut kokoaja eikä mitään keuhkoputkentulehdusta). No poika vietti muutaman päivän sitten osastolla parantelemassa.

Meillä tää tauti ei ainakaan vauvaan tarttunnut!!

Meillä on koko porukka flunssassa. Esikoinen sai sitten myös korvatulehduksen joka ainakin nyt vaikuttaa parantuneen. Kuopuskin on niin räkänen ja köhänen pitäis jokkut tulpat laittaa nenään kun kokoajan sais olla räkää pyyhkimässä ;).

Vierailija
18/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtille suuri osanotto mummosi poismenon johdosta.

Onneksi on ihanat muistot jotka lämmittävät.

Papuna

Vierailija
19/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun jälleen pitkästä aikaa, etten ihan tipahda taustailijaksi. Kone vetelee viimeisiään ja on todella hidas, joten kirjoittaminen aina tuntuu jäävän...

Aluksi Pubulle voimahalaus! Omalla anopillani todettiin syöpä pari vuotta sitten, mutta nyt asiat ovat kuitenkin hyvin ja hoidot ja leikkaus ovat tehonneet!

Meilläkin aamut ovat muuttuneet älyttömän aikaiseksi. Kuuden pintaan herätään kellojen siirrosta huolimatta, poika siis tottui pian kesäaikaan :) eikä nukahda enää maitoaamupalansa jälkeen. Ennen sain nukkua yleensä melkein kasiin. Nukkumaan mennään siinä 20-20:30 pintaan. Olen myös kokeillut myöhentää nukkumaanmenoa, mutta eipä sillä aamuihin ole ollut vaikutusta. Toisaalta ei pidä valittaa, sillä kohta kuukauden päivät on yösyömiset olleet historiaa ja on jopa nukkunut 2 yötä ilman tutituksia. Yötissistä päästiin (toivottavasti) eroon kiinteiden lisäyksellä, iltapuurolla ja muutaman aamuyön tassuttelulla.

Poika on kova liikkumaan, konttaa hieman ja ryömii kovaa. Lisäksi nousee tukea vasten huterasti seisomaan. Vahtimista siis riittää. Mitä muuten te laitatte pienokaisille jalkoihin ulos mentäessä? Koska niitä kenkiä pitäisi/voisi alkaa käyttää???

Kerutukselle (?) vielä viime viikon tallissa nukuttamisesta - minä olen kyllä reilun kuukauden ikäisestä alkaen ottanut pojan mukaan hyvin ilmastoituun talliin, tosin ei hirveän kauaksi aikaa kerrallaan (ei ole siis nukkunut). Niitä heppa yms. pölyjä kun on joka tapauksessa meidän autossa ja tallivaatteissa. Ei ole ainakaan vielä reagoinut mitenkään.

Nyt poika repii johtoja siihen malliin että on mentävä...

Tintarella ja poika 2808

Vierailija
20/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minulla :(

huhtille lämmin rutistus!

Calathea: olipas teillä reissut, huhhuh! No onneksi sitten syy löytyi.

Pumulin Eelille, pikaista paranemista!

Miulla on jotenkin levoton ja puolinainen olo? Raskaana en kyllä ole, ellei sitten tuo neitseellisen sikiämisen ihme sattunut sitten tälle kohdalle...ei oo pidetty kädessä, eikä kädestäkään sen suuremmin :) Vaikka yleensä tämä kevät saa ihmisen libidon kukkimaan, mutta nyt ei! Sitä vaan on niiiin väsynyt illalla, että kaatuu tuohon sänkyyn ja ennekun pää tyynyä koskettaa, niin kuorsaus jo kuuluu :D

Minen oikeesti nyt kauheesti tuosta auringosta tykkää, kun tää koti näyttää ihan lähtevälle laivalle...sitä pitäs ihmisen alkaa luuttua heiluttaan ja imuria kuljettamaan, mutta taijan vaan kääntää nuo sälekaihtimet kiinni, paljon helpompaa on se.

Vaan nyt menen tonne potemaan tätä päätä, jos se vaikka helpottas.

Kakkonen höpöttää lähtevänsä kouluun?! Pitäsköhän vaan panna se koulutielle, että moro vaan " tulet sitten ajoissa kotiin" -evästyksen kera ;D

Eria, Jaakko & koululainen