Nirso kasvissyöjä, mitä ihmettä tarjoaisin?
On niin monenmoista makurajoitetta hänellä, että oon ihan pulassa.
Yritän nyt tehdä hyvin pelkistetyn kirkkaan perunasalaatin, sen saan maistuvaksi kyllä.
Mutta sen lisäksi? Hummus ei käy, koska vatsa ei kestä. Leipääkään ei juuri syö.
Kasvispullia en saa onnistumaan, olen kyllä yrittänyt monesti. Ehkä joku kaupan eines olisi maistuva?
Taidan tehdä kasvislautasen ja jotakin dippejä, jos maistuisi, en edes lasten synttärivieraiden kanssa ole joutunut tällaisen haasteen eteen..
Kommentit (58)
Laihialainen kesäkeitto: vettä kukkaislautaselta.
Tarjolle sitä, mitä haluat laittaa. Jos ei kelpaa, olkoon syömättä.
Eikö voi keittää makaronit ja kaataa päälle Heinzin (tai Xtran) pavut tomaattikastikkeessa? Itse syön makaronit voisulan kera ja papujen päälle raejuustia, mutta kai ne voi syödä myös makaronit+pavut yhdistelmänä?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos kysyisit siltä rajoitteiselta itseltään että mitä pystyy syömään.
Tottakai olen kysynyt.
Mutta kun se maistuva ruokavalio on niin kapea hänellä.
Yhdessä kauppaan meno ei ole OK, on harvinainen vieras niin haluaisin hemmotella häntä. Ja oikeasti olen hyvä ruoanlaittaja 😁 nyt vain aivot todella jumissa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi keittää makaronit ja kaataa päälle Heinzin (tai Xtran) pavut tomaattikastikkeessa? Itse syön makaronit voisulan kera ja papujen päälle raejuustia, mutta kai ne voi syödä myös makaronit+pavut yhdistelmänä?
Kun pavutkaan ei käy. Osaisin tehdä ihan hyvää kasviruokaa, mutta nyt tulee muut rajoitteet vastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on ihan hyvät ideat tuossa, eikä kai sen kummempaa edes tarvita. Dippivihannekset, perunasalaatti ja kaupan kasvispullat on oikein hyvä ja kesäinen menu.
Sitten lisäksi voisit halutessasi kysyä, millaisista jälkiruokavaihtoehdoista hän tykkää, ja mikäli sellainen löytyy, voit ostaa sitä jälkkäriksi. Ja voithan tuohon muutenkin ostaa hedelmiä, pähkinöitä, yms. joita hän sitten syö tai ei syö, mutta jos ei syö, voit itse syödä niitä myöhemmin.
Kiitos palautteesta, ehkä menen tällä heittämälläni suunnitelmalla. Mukavaa juhannusta sinulle!
Jos oikeasti on nirso, niin kysyisin ihan suoraan, että mitä voisin tarjota.
Ruokavalioiden ja -rajoitteiden huomioonottaminen ei sinänsä ole mielestäni hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekoot itse kaupasta mitä syö. Tai sitten löysin kurkkua ja tomaatin nokan eteen että siinä sulle. Oikeasti miksi sekasyöjien pitää miettiä mitä vegaaneille tarjotaan, kun en ikinä ole yhdenkään vegaanin nähnyt kyselevän mitä tarjoaisi lihansyöjälle, kun on allerginen esimerkiksi kävisikö naudan pihvit mediumina vai pitäisikö kuitenkin tarjota myös muuta lihaa
Vegaanit perustelee ton, että lihaa syövä voi syödä myös kasviksia. Joo, kyllä syövät kasviksia, mutta syövätkö sitä kaikkea korviketavaraa, mitä vegaanit kokkailuissaan käyttävät. Useimmat sekasyöjät miettivät myös terveyttä eivätkä voi syödä noita vegaanien tekoruokia.
Ei vegaanit usein käytä mitään korviketavaraa. Jotkut käyttää silloin tällöin, mutta en tiedä ketään, jolle ne olisi yleistä jokapäiväistä ruokaa. Kai niitä semmoisia sipsikaljavegaaneitakin on, jotka elää jollain vegemetwurstilla ja vegemakkaroilla ja vuustoilla ja vastaavilla, mutta useimmat ottaa proteiininsa palkokasveista, pähkinöistä ja siemenistä ilman että niitä on prosessoitu joksikin lihankorvikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Yrität myydä rahajumala taas HUMUSTA MIKÄ ON PAHAA JAUHETTUA HERNETTÄ. Ja jos ihmiselle ei mikään luojan luoma kelpaa on kiittämätön ja olkoon syömättä. Tulkoon omat eväät kaikkiin tilaisuuksiin ja säästää muut negatiiviseltä valittamiselta/ pahoilta puheiltaan. Kerro hänelle ja itsellesi että haukut Luojaa ja muita kokoajan . Negatiivi asenne. Jos et halua syödä kuin herneitä niin pidä ne mukanasi. Älä pakota muita syömään niitä.
Laita korkki kiinni, jookos
Vierailija kirjoitti:
Laita kurkkua ja porkkanaa kulhoon
Kun olin kasvissyöjä niin perus oli "no mitäs me sulle tarjottais, otatko porkkanan?"
Ainakin mulla oli tapana tuoda omat ruuat juurikin sen takia että emännälle ei tule päänvaivaa, eikö tämä ole enää nykypäivää?
Minusta aika inhottavaa olettaa ja vaivata muita omilla valinnoillaan ja vielä jos on muuten vaan kranttu oikeiden rajoitteiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pavutkaan ei käy. Osaisin tehdä ihan hyvää kasviruokaa, mutta nyt tulee muut rajoitteet vastaan.
Ap
Jos palkokasvit ei käy, varmaan hän syö sitten maitoa ja/tai muniakin? Ihan vegaanina olisi muuten aika mahdotonta saada proteiinia tarpeeksi Jos maito ja munat käy, niin sehän sitten helpottaa jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kurkkua ja porkkanaa kulhoon
Kun olin kasvissyöjä niin perus oli "no mitäs me sulle tarjottais, otatko porkkanan?"
Ainakin mulla oli tapana tuoda omat ruuat juurikin sen takia että emännälle ei tule päänvaivaa, eikö tämä ole enää nykypäivää?
Minusta aika inhottavaa olettaa ja vaivata muita omilla valinnoillaan ja vielä jos on muuten vaan kranttu oikeiden rajoitteiden lisäksi.
Kauhean epäkohteliaita ihmisiä ollut. Itselleni tulee taas tänä juhannuksena kyläään pariskunta, jotka on kasvissyöjiä. Mulle on ainakin ihan ilo ja kunnia tarjota mun vieraille ruokaa, mitä he voi syödä. Ei todellakaan tarvi tuoda omia ruokia, enkä kettuile porkkanoista tai rehujen järsimisestä. Itse asiassa, tänä vuonna kun ei tule muita vieraita, syön itsekin vain sitä kasvisruokaa vaikka sekasyöjä olenkin.
Ymmärrän siis sen, jos varalta pitäisi mukana esim. jotain ateriapatukkaa, ja ei nyt ainakaan ala mitään vaatimaan. Mutta kyllä mä ainakin aina kysyn vierailta erityisruokavaliot, ja laitan ruoan sitten niiden mukaan, olipa se gluteeniton, laktoositon, vege tai vegaani, keto...
Sosekeitto?
Kasvispitsa?
Soijapyörykät?
Linssilasagne?
Mitä ne muut syö?
Mun mielestä tuo kasvikset ja dippi + perunasalaatti on ihan oiva.
Keitä perunaa, parsakaalta, kesäkurpitsaa paloina
Sekoita kasvisliemikastikkeeseen. Annostelee uunin kestäviin kulhoihin. Päälle raastettua juustoa.
Kasvishernari, herkkusienikeitto, kantarellikeitto, ratatouille
HÄHHHÄÄÄ! Tajuatko että tuo sinun mielisairautesi on tuhonnut ainutkertaisen elämäsi? Tajuatko: Tuhonnut! Sinun elämäsi on tuo ripulipaskan osa, muilla on upeita elämiä. HÄHHHÄÄÄ!