Helsingin ankein paikka?
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikastaanhan koko Helsinki on yksi iso, ankea nukkumalähiö. Ei ne ihmiset muuten pakenisi mökille ja ulkomaille, jos stadi oikeasti tarjoaisi vastinetta rahalle myös vapaalla. Mitä enemmän olet riippuvainen HSL:n huonosta palvelutasosta, sitä korkeammat päivittäiset stressitasot.
HSL:n palvelutaso on varmasti Suomen paras. Vai missä on parempi?
Tyypillistä keskiluokkaista ajattelua. Koska mun A-vyöhykkeen ratikka toimii ja kerran kävin metrolla vähän kauempana, niin mitään ongelmaa ei ole.
Jos sun rima on oikeasti niin matala, että haluat verrata Helsinkiä johonkin Pihtiputaaseen niin kyllä, olet varmasti oikeassa - Helsingissä liikkuu muutama bussi enemmän kuin siellä. Toimivuudesta on kuitenkin asia kaukana.
Aja vaikka päivittäin tunnin verran 560 joka aamu ja joka ilta, katsotaan sitt
Mikä vika tuossa on? Vuoroväli on lyhyt ja reitti hyvin suunniteltu. Anna ihmeessä esimerkki jostain Suomen kaupungista, jossa kaupungin rajalla oleva pitkä poikittaisyhteys on toteutettu paremmin.
"Mikä vika tuossa on? Vuoroväli on lyhyt ja reitti hyvin suunniteltu. Anna ihmeessä esimerkki jostain Suomen kaupungista, jossa kaupungin rajalla oleva pitkä poikittaisyhteys on toteutettu paremmin."
Ei kannata pidättää hengitystä vastausta odotellessa.... Ei nää trollit ymmärrä mistään mitään... Taitaa olla pikkukersa...
Vierailija kirjoitti:
Koko hki itsessään ankea paikka. 2x käynyt, enkä ymmärrä niitä hehkuttajia.
Hahahaa! Kaksi kertaa kävit ja koko kaupungin näit!
Olen asunut täällä yli 30 vuotta, mutta en ole vieläkään nähnyt kaupunkia kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Laajasalo
Laajeka oli kasarilla tosi lintukoto. Asuimme siellä 1979-86.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan Jätkäsaarta. Siitä en vaihtaisi eikä moni muukaan. Ja harvalle halukkaalle löytyy asuntoja, lähinnä siitä syystä että asunnoista löytyy kovanluokan hintalaput. Ei siis sovi köyhille.
Jätkäsaari on aivan liian täyteen rakennettu nykyistä sutta & sekundaa taloa. En ottaisi sieltä asuntoa, vaikka maksettaisiin mitä. Toinen ongelma on, että Tallinnan (matkustaja)liikennettä jätettiin sinne.
Asuin ennen Jätkässä, ja koin sataman ehdottomaksi plussaksi.
Koet asuinpaikallesi plussaksi sen että vieressä on helvetin meluinen, likainen ja ruuhkainen autolauttaterminaali sekä nurkkiin kuseksivia öriseviä kaljakärryturisteja?
No ihan oikean kaupungin olet sitten valinnut. Selittääkin sen millainen ihminen suostuu asumaan Helsingissä tai peräti haluaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Anna ihmeessä esimerkki jostain Suomen kaupungista, jossa kaupungin rajalla oleva pitkä poikittaisyhteys on toteutettu paremmin."
Kauniainen ja Kaskinen. Niissä pitkän poikittaisyhteyden kaupungin laidalla käveleekin nopeammin kuin mitä Helsingissä menee julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut täällä yli 30 vuotta, mutta en ole vieläkään nähnyt kaupunkia kokonaan.
Juu kävi varmaan Kampissa ja assalla
Merihaan sijainti on suorastaan sanoinkuvaamattoman loistava. Meri sekä keskusta aivan vieressä. Asunnot kerrostaloja, ei mitään rivareita tai omakotitaloja lähellä. Mikä puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikastaanhan koko Helsinki on yksi iso, ankea nukkumalähiö. Ei ne ihmiset muuten pakenisi mökille ja ulkomaille, jos stadi oikeasti tarjoaisi vastinetta rahalle myös vapaalla. Mitä enemmän olet riippuvainen HSL:n huonosta palvelutasosta, sitä korkeammat päivittäiset stressitasot.
HSL:n palvelutaso on varmasti Suomen paras. Vai missä on parempi?
Tyypillistä keskiluokkaista ajattelua. Koska mun A-vyöhykkeen ratikka toimii ja kerran kävin metrolla vähän kauempana, niin mitään ongelmaa ei ole.
Jos sun rima on oikeasti niin matala, että haluat verrata Helsinkiä johonkin Pihtiputaaseen niin kyllä, olet varmasti oikeassa - Helsingissä liikkuu muutama bussi enemmän kuin siellä. Toimivuudesta on kuitenkin asia kaukana.
Aja vaikka päivittäin tunnEi ketään huvita viettää elämässä kahta tuntia bussissa joka ikinen päivä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? HSL:n bussikuskit vetää ovet ihmisten naaman edestä kiinni, bussit on aina huontokuntoisia ja ylikansoitettuja.
Turha tätä kuitenkin teille vihervasemmistolaiselle eliitille on selittää. Ideologia menee edelle ja itse asutte jossain keskiluokkaisella A-vyöhykkellä, josta pääsee pyörällä. Ei teitä edes kiinnosta, miten se palvelusväkenne elää. Teidän mielestänne mitään ei tarvitse edes yrittää ja kaiken pitäisi kelvata.
"Ei ketään huvita viettää elämässä kahta tuntia bussissa joka ikinen päivä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? HSL:n bussikuskit vetää ovet ihmisten naaman edestä kiinni, bussit on aina huontokuntoisia ja ylikansoitettuja.
Turha tätä kuitenkin teille vihervasemmistolaiselle eliitille on selittää. Ideologia menee edelle ja itse asutte jossain keskiluokkaisella A-vyöhykkellä, josta pääsee pyörällä. Ei teitä edes kiinnosta, miten se palvelusväkenne elää. Teidän mielestänne mitään ei tarvitse edes yrittää ja kaiken pitäisi kelvata."
No itsehän sä olet asuinpaikkasi valinnut. Miksei B-vyöhykkeellä voisi kulkea fillarilla, jos se on nopeampi vaihtoehto? Kivempihan siellä on ajaa kuin keskikaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ketään huvita viettää elämässä kahta tuntia bussissa joka ikinen päivä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? HSL:n bussikuskit vetää ovet ihmisten naaman edestä kiinni, bussit on aina huontokuntoisia ja ylikansoitettuja.
Turha tätä kuitenkin teille vihervasemmistolaiselle eliitille on selittää. Ideologia menee edelle ja itse asutte jossain keskiluokkaisella A-vyöhykkellä, josta pääsee pyörällä. Ei teitä edes kiinnosta, miten se palvelusväkenne elää. Teidän mielestänne mitään ei tarvitse edes yrittää ja kaiken pitäisi kelvata."No itsehän sä olet asuinpaikkasi valinnut. Miksei B-vyöhykkeellä voisi kulkea fillarilla, jos se on nopeampi vaihtoehto? Kivempihan siellä on ajaa kuin keskikaupungilla.
Tyypillisen ylimielinen keskiluokkainen asenne. Ei Suomessa todellakaan kaikilla ole vapautta valita, missä asuvat. Jos 12 km pyöräily aamuin illoin päivittäin ympäri vuoden on sun mielestä realistinen ajatus, niin eihän koko jumaloimaasi HSL:ää edes tarvita. Ai että, miten yksinkertaisia tyranneja teistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut vuodesta 1982, kaupunki muuttuu koko ajan, en poistu kuin jalat edellä.
Kaikki pitkänsillan itäpuolella
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäki
Mikä Kaaren seudussa tökkii?
Kalasatama on hurjin. Sitten Jätkäsaari ja Pasila. Kaikki uudet alueet ovat tulossa slummeiksi.
Kontulalla on huono maine, mutta luonto on siellä kaunis. Sääli, että kauniit luonnot pilataan rakentamalla rumia taloja ja asuttamalla sosiaalitapauksia liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitkänsillan itäpuolella
Itäpuolella? Siis esimerkiksi Kruununhaka, Katajanokka ja iso osa Kaivopuistoa?
"No e kyllä lapsia halua päästää yksin näiden lähiöiden palveluihin edes päivällä. Tiedätkö millaista on liikkua niissä vaikka 10 vuotiaana tyttönä? Turvatonta on lapselle edes nähdä päihtelijöitä.
Ja oma isä oli nisti joten ihan omasta kokemuksesta voin näin sanoa. Ja asuin levottomassa paikassa päihteilijöiden keskellä, inhosin niitä känniurpoja jo lapsena."
Ikävää, että olet joutunut kokemaan turvattomuutta lapsuudessa.