Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin ankein paikka?

Vierailija
19.06.2025 |

Mikä on mielestäsi Helsingin ankein asuinalue?

Kommentit (364)

Vierailija
1/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Itä-Pasila.

Vierailija
2/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Pasila

Merihaka

Kalasatama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio.

Vierailija
4/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt Pihlajamäkeä missä on ne kamalan rumat korkeat talot.

Vierailija
5/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt Kurvin alueesta.

Vierailija
6/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki itsessään

Vierailija
7/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii esteettisiä arvoja, niin ankein ehkä on Itä-Pasila tai Merihaan betonilähiö, molemmat betonibrutalistisen arkkitehtuurin ja vihreyden puutteen takia. Kun taas monet huonompina pidetyt paikat esim. Itä-Helsingissä saattavat olla luonnonläheisyytensä takia huomattavasti kauniimpia, vaikka sitten voikin olla enemmän sosiaalisia ongelmia asukkailla.

Vierailija
8/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Kurville. Vaihdan siinä bussia ja jo sinä aikana tulee kaikenlaista häiriökäyttäytyjää vastaan, joskus on pelottanutkin. Olisi kauheaa asua tuollaisessa paikassa, vaikka kai siihenkin tottuisi.

Vierailija
9/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko itä-helsinki

Vierailija
10/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Pasila

Merihaka

Kalasatama

Kalasataman ehkä ymmärtää koska sijainti ei ehkä niin hohdokas, mutta että itä-pasila ja merihaka? Molemmat huippusijainnilla.

Vierailija
11/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörnäinen. Itä-Helsinki. Jakomäki. Malmi.

Vierailija
12/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt Pihlajamäkeä missä on ne kamalan rumat korkeat talot.

Joo, näyttävät ihan joltain vankilarakennuksilta. Hassua kyllä, ne ja muut Pihliksen rumat betonibunkkerit on jotain arvostettua arkkitehtuuria, siellä menee oikein arkkitehtuuripolku, jolla voi ihastella brutalismin tuotoksia. Ei ole kyllä mun makuun tuollainen arkkitehtuuri https://www.hel.fi/hel2/kanslia/pihlajamaki_arkkitehtuuripolku/

Vierailija
13/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti annetun kehäkolmosen sisäpuoli. 

Vierailija
14/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki

Vierailija
15/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingissä on hurjan kaunis luonto. On kyllä tosi sääli, että sinne on rakennettu näitä rumia lähiöitä ja sijoitettu tulijat huono-osaisen kantaväestön sekaan.

Vierailija
16/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni Kurville. Vaihdan siinä bussia ja jo sinä aikana tulee kaikenlaista häiriökäyttäytyjää vastaan, joskus on pelottanutkin. Olisi kauheaa asua tuollaisessa paikassa, vaikka kai siihenkin tottuisi.

Oletko tarkastanut, että onko tuo ainoa mahdollinen vaihtopaikka? Jos on joku muu rauhallisempi vaihtopaikka niin vaihda siihen.

Vierailija
17/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Pasila

Merihaka

Kalasatama

Kalasataman ehkä ymmärtää koska sijainti ei ehkä niin hohdokas, mutta että itä-pasila ja merihaka? Molemmat huippusijainnilla.

Mä mietin tuota lähinnä esteettisen ankeuden näkökulmasta, nuo kaikki on kolkkoja ja rumia paikkoja. Kaikkia sellainen ei ilmeisesit haittaa ollenkaan, mutta mulla koko mieliala kärsii siitä, jos on lähinnä harmautta ja rumuutta ympärillä. 

Tuo huippusijaintikin on toki aina suhteellista, riippuen siitä missä kulkee. Itsellä ei ole keskustaan juuri mitään asiaa koskaan, kun työpaikkakin on ihan eri suunnalla ja kuljen sinne autolla, joten ei olisi nuo mulle mitään hyviä sijainteja edes. Jollekin joiden pitää päästä säännöllisesti julkisilla keskustaan toki varmaan onkin.

Vierailija
18/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut täällä vuosikymmeniä. Pääsee nopeasti joka suuntaan. Olen myös käynyt oikeissa suurkaupungeissa, joten ei tunnu missään. Arvostan meren ja läheisyyttä ja kulkua lentokentälle. Keväästä syksyyn on päihteidenkäyttäjiä, mutta talvella on hiljaista. Niin ja olen maalta lähtöisin. Täällä ei kukaan kyttää.

Vierailija
19/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasema

Vierailija
20/364 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on itäkeskuksen kauppakeskus. Ainoat vaaleat on työntekijöitä.