Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas piikana mökillä

Vierailija
19.06.2025 |

Sama juttu joka vuosi. Tullaan mökille, jossa meidän perheen lisäksi puolisoni vanhemmat. Puolisoni äiti kyllä tekee paljon (ihan turhiakin asioita), mutta pompottaa minua, kuin piikaa. En siis ajattele, ettei mitään tarvitsisi tehdä, mutta jotenkin tuntuu, että minun aina odotetaan esim. tiskaavan, harjaamaan perunat jne. 

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan ole ollut tuollaisia ongelmia. Valmistelen tietysti etukäteen jotain tarjottavaa, ja vieraat kyllä tarjoutuvat auttamaan ja paljon tehdään yhdessä. Vieraat tuo myös omia etukäteen valmistamiaan  ruokia yhteiseen pöytään. Jollakin on iso kulhollinen salaattia, toisella grillivalmiiksi täytetyjä herkkusieniä (ihania).,itse leipomiaan sämpylöitä tms. Lapset voivat kattaa pyödän jne. 

Siis se yhdessä laittaminen on hauskaa, eikä mikään rasite. 

Vierailija
102/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei koskaan ole ollut tuollaisia ongelmia. Valmistelen tietysti etukäteen jotain tarjottavaa, ja vieraat kyllä tarjoutuvat auttamaan ja paljon tehdään yhdessä. Vieraat tuo myös omia etukäteen valmistamiaan  ruokia yhteiseen pöytään. Jollakin on iso kulhollinen salaattia, toisella grillivalmiiksi täytetyjä herkkusieniä (ihania).,itse leipomiaan sämpylöitä tms. Lapset voivat kattaa pyödän jne. 

Siis se yhdessä laittaminen on hauskaa, eikä mikään rasite. 

Mutkun on keskikesän juhla eikä saa vaan juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että odotetaan - siis odotetaanko ja käskytetäänkö vai ei? Ja perunoiden pesu onnistuu varmaan mieheltäkin ja tiskauksenkin voi tehdä yhdessä. Tee asialle jotain äläkä valita että "tuntuu"

Miehet kyllä pilkkovat puita ja lämmittävät saunaa ja leikkaavat ruohoa. Voittehan vaihteeksi vaihtaa rooleja?

Oikeastiko vertaat saunan lämmitystä koko porukan astioiden tiskaamiseen ja jälkien siivoamiseen? Toinen on rentouttavaa ja tunnelmallista mökkipuuhailua, kun taas toinen on - no tiskaamista ja siivoamista. Polttopuiden pilkkominenkin on hyvää hyötyliikuntaa. Tekisin sata kertaa mielummin noita kun hääräisin kuumassa keittiössä tiskien kanssa kaiket päivät. 

Vierailija
104/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen suunnattoman onnellinen , lukiessani näitä , ettei ole mökkiä eikä edes kokemusta mökkeilystä. Onko se tosiaankin vain pelkkää perunoiden kuorimista ja tiskaamista.. Kyllä minulla onkin ihana juhannus.

Vierailija
105/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ikäluokan naiset eivät ole yleensä saavuttaneet elämässä juurikaan mitään eli siksi repivät kiksejä miniän kyykyttämisestä. Ihan omakohtaisella kokemuksella ja kaikkea muutakin piti dissata dissaamisen riemusta. Jätin sitten koko suvun :) ja nyt nautin ihanasta pidennetystä viikonlopusta ilman pakollista sukulointia.

Vierailija
106/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pottujen pesu kovinkin rassaa niin varhaispottujakin saa jopa valmiiksi pestynä

Vierailija
107/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano puolisollesi, ettet tahdo enää viettää juhannuksia mökillä ainakaan hänen vanhempiensa kanssa. Anoppisi ei tule muuttumaan.

Vierailija
108/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mökillä kaikkien kuuluu tehdä kaikkea. Hommat jaetaan reilusti niin, etteivät siivous, ruoanlaitto yms. jää yhden tyypin niskoille. Tai AP:n tapauksessa kahden naisen.

Ei varmasti kivaa mökillä, jos joutuu paahtamaan hommia muiden rentoutuessa.

Vierailija
109/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oikeesti, moni odottaa kun menee perheineen mökille täyttä ylöspitoa ihan itse mitään tekemättä?  Anoppi kyykyttää jos vaikka odottaa että miniä osallistuisi hommiin joita nelihenkinen perhe lisää 

Vierailija
110/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näiden miehekkäiden naisten kotona hoitaa lapset, ruokkii jne.  Tietysti miehet nykyisin tekevät paljon mutta  jos naisilla on asenne: kotityöt piikomista, alkotuotteiden litkiminen kivempaa.

Vierailija
111/123 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit sinne. Ei sinun ole pakko tehdä mitään mitä et halua. Osta ruuat itselle ja tee itselle.

Kuka hullu haluaan hyttysten keskelle mökille. Ruuat saa kaupasta ja takapihalla voi chillailla ja grillailla. Ei ole pakko siivota tai tehdä ruokaa, jos on nälkä voi tehdä itse. Vieraita voi käydä yhden kerran, ei tule paljon roskia. Kummallista stressaamista ihan tyhjästä, vanhuksilla on oma juhannuksensa.

Vierailija
112/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että vain sinä ja anoppi teette hommia ja muut chillaa?

Voisitko ap vastata?

Puoliso rakentaa appiukon kanssa uutta saunaa ja kahta laituria

AP

Vierailija
113/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää että päätä ei taaskaan ole riittävästi kolisteltu kiukaan kylkeen, kun turha ulina on taas tuolla tasolla.

Vierailija
114/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun ensimmäisen kerran mentiin anopin ja appiukon mökille, niin anoppi löi esiliinan kouraan, enkä kehdannut kieltäytyä. Sen viikon olin siellä sitten piikana, kuin Vaahteramäen Eemelissä konsanaan.

Ihan oikein anoppi toiminut. Niin se pitää mennäkin, jokainen osallistuu. Risua kintuille vaan vielä tarvittaessa.

Vierailija
115/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ap vastata?

AP

Kenen mökki se on?

Vierailija
116/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ap vastata?

AP

Kenen mökki se on?

Puolison vanhempien paikka, mutta meillehän tämä siirtyy.

Vierailija
117/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ap vastata?

AP

Kenen mökki se on?

Puolison vanhempien paikka, mutta meillehän tämä siirtyy.

Puolisollesi siirtyy ainoastaan 

Vierailija
118/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaan, miten hyvä ajatus oli myydä mökki. 

Vierailija
119/123 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän touhuamisesta, joten tekisin mökkiaskareita ihan mielelläni. Voisin vaikka olla kesän piikana jollekulle jossain mökillä. 

Vierailija
120/123 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne perunat eilen sitten lopulta pesaisi , kuka keitti ja kuka tiskasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme