Taas piikana mökillä
Sama juttu joka vuosi. Tullaan mökille, jossa meidän perheen lisäksi puolisoni vanhemmat. Puolisoni äiti kyllä tekee paljon (ihan turhiakin asioita), mutta pompottaa minua, kuin piikaa. En siis ajattele, ettei mitään tarvitsisi tehdä, mutta jotenkin tuntuu, että minun aina odotetaan esim. tiskaavan, harjaamaan perunat jne.
Kommentit (123)
Osta valmiiksi pestyjä perunoita ja kertakäyttö astioita tuliaisiksi
Problem solved
Jokainen voi tiskata omat astiansa. Ahdistaa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksen ydin: perunanpesu - kuka tekee tämän suurtyön.
Hällä väliä kesän rento juhlamieli kunhan nipotetaan tiskeistä ja ruuista. Jes. Kyllä tässä maasa osataan juhlia ja iloita
Naisten märiseminen ja yleinen negatiivisuus syö niin paljon energiaa että toisella asenteella kyseltäisiin voitaisiinko tehdä jotain avuksi. No ei tarvitse kun kaikki on jo tehty.
Hei pönttö, et selvästikään kykene muuhun kuin suorittavaan työhön, niin ole tyytyväinen että muut hoitaa ne ja pese sinä niitä perunoita.
Juhannuskoivun oksalla voi antaa vauhtia tiskaamiseen
Lasseeeee... äitees pyysi sua tiskaamaan 😌
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksen ydin: perunanpesu - kuka tekee tämän suurtyön.
Nykyään myydään valmiiksi pestyjä perunoita 😌
Selvä oletus taas, nk nuoret juhlisivat ja äitien/anoppien pitää passata, ostaa tarjottavat,katsoa lapset kun on kerrankin vapaata ja kesäjuhla. Aamuyöstä vielä rauhoittelevat lapset ja yrittävät ehkä mennä väliin kun alkaa aamuyön laskuhumalan välienselvittely: äitis kehtaas pyytää tiskaamaan tai ees raivaamaan pyytää vaikka on juhannus.
No mutta hei, kuka käskee tehdä hommat niin, että ne ovat mahdollisimman ikäviä? Miehet usein ottavat grillaamisen itselleen, eikä sitä tehdä hampaat irvessä naama norsun veellä. Siinä istutaan mukavasti lepotuolissa, kylmää olutta on, ja muutakin viihdykettä, ehkä musiikkia. Laita pesuvedet vatiin ja tiskaa ulkona, viinilasi siihen viereen ja kuulokkeet päähän. Menee aika mukavasti. Appivanhempien paheksunnan voi jättää omaan arvoonsa. Itse asiassa kaiken voi tehdä itselleen miellyttäväksi.
Sama juttu oli menneisyydessä, vaikka olen mies. Mutta ihan mielelläni tein ruokaa, puutöitä tai pikkuremppaa. Vaimon sukulaisten seura ei kiinnostanut, oli jotain tekemistä ja sain olla rauhassa.
Minusta on ihan kiva puuhailla jotain ajankuluksi. Mutta ei niin, että joudun koko ajan olemaan hälytysvalmiudessa ja minun pitää hypätä heti, kun joku käskee. Hommia pitää jakaa, mutta niin, että jokainen saa tehdä ne miten haluaa.
En itse menisi vuosittain juhannuksen viettoon paikkaan, jonne en halua. Voisitko jutella miehesi kanssa etukäteen ja tehkää yhdessä jokin muu juhannuksenviettosuunnitelma? Ehkäpä appivanhempasikin olisivat vaihteeksi iloisia kahdenkeskisestä juhannuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että odotetaan - siis odotetaanko ja käskytetäänkö vai ei? Ja perunoiden pesu onnistuu varmaan mieheltäkin ja tiskauksenkin voi tehdä yhdessä. Tee asialle jotain äläkä valita että "tuntuu"
Miehet kyllä pilkkovat puita ja lämmittävät saunaa ja leikkaavat ruohoa. Voittehan vaihteeksi vaihtaa rooleja?
Minä kyllä PALJON mieluummin pilkon puita, lämmitän saunaa ja leikkaan ruohoa kuin kokkailen, vahdin lapsia tai siivoan tai muuta mitä nyt naisilta aina odotetaan. Miehet istuvat kaljat kädessä ja "vahtivat" saunaa eli koska saa laittaa puita taas pesään. Ihan h elvetin rankkaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei miniällä ole mitään tulemista meidän mökille. Viettäkööt juhannuksensa jossain muualla, meillä eletään omalla tavalla eikä käy mielessä, että olisi vieraita ihmisiä ympärillä.
Onko miniä teille vieras ihminen? Eikö hän olekaan teidän poikanne vaimo ja lastenlastenne äiti? Vttu tuollaisia isovanhempia ei tarvitse kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittajalla on kaksi lasta ja mies ja menevät anoppilan mökillä jossa on anoppi ja appi, eikö ole selvä että suuremman porukan henkilö myös vastaa porukkansa aiheuttamasta työmäärästä? Jos appiperhe vielä kustantaa ruuat ja mökin kustannukset?
Vuokramökilläkin jonkun olisi se perheensä ruokittava ja tiskattava.
Mksi heidän oma poikansa on vapaa loisimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna tiskien ja pottujen olla, hae itsellesi vaikka pizzaa ja sellaisia eväitä ettei tiskiä tule. Sitten voit sanoa että ne tuskaa ketkä sitä tiskiä tekevät ja ne harjaa perunat joka niitä aikoo syödä.
No ap:n muksuthan sitä tiskiä tuottaa, miksi anopin pitäisi tiskata?
Lapsien isä voisi osallistua? Edes vähän? Ehkä???
Anoppi tekee siis mielestäsi turhaa ja pompottaa sinua tekemään jotain tosi yksinekrtaisia ja helppoja pakollisia duuneja - ei siis ainakaan niitä turhia. Olisko sun asenteessa myös jotain korjattavaa? Ja oletkos ajatellut että näistä asioista voi vaikka keskustella yhdessä ja sopia, mitä tehdään ja kuka tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna tiskien ja pottujen olla, hae itsellesi vaikka pizzaa ja sellaisia eväitä ettei tiskiä tule. Sitten voit sanoa että ne tuskaa ketkä sitä tiskiä tekevät ja ne harjaa perunat joka niitä aikoo syödä.
Lapsien isä voisi osallistua? Edes vähän? Ehkä???
Tottakai voi. Mutta eihän ap odota mieheltään vAan anoppia sättii kun anoppi ei tiskaa.