Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mennyt vikaan että lapsi kiusaa omaa äitiään

Vierailija
19.06.2025 |

Järkyttävää kuunneltavaa, henkistä pahoinpitelyä, haukkumista, halveksuntaa jne. eikä isä puutu tähän mitenkään. 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Meillä on kohta tuo tilanne. Itsepäinen poikalapsi ja herkkä äiti kyseessä. Vaikea laittaa rajoja. Poika haastaa kokoajan enemmän fyysisesti ja henkisesti. 

En vain jaksa! Lasun asiakkaita ollaan kohta. 

Anna periksi ja luovu lapsestasi kun et kerran osaa etkä jaksa laittaa hänelle rajoja. Niinpä hänestä kasvaa rajaton.

Tiedostan tämän. Merkkejä on näkyvissä nyt jo. Lapsella ei ole selkeitä rajoja. Tästä seuraa ongelmia. Jollakin tavalla olen koittanut parhaani mukaan tukea lapsen olemista. 

Vierailija
22/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Meillä on kohta tuo tilanne. Itsepäinen poikalapsi ja herkkä äiti kyseessä. Vaikea laittaa rajoja. Poika haastaa kokoajan enemmän fyysisesti ja henkisesti. 

Anna periksi ja luovu lapsestasi kun et kerran osaa etkä jaksa laittaa hänelle rajoja. Niinpä hänestä kasvaa rajaton.

Tiedostan tämän. Merkkejä on näkyvissä nyt jo. Lapsella ei ole selkeitä rajoja. Tästä seuraa ongelmia. Jollakin tavalla olen koittanut parhaani mukaan tukea lapsen olemista. 

Perheterapeutti voisi olls hyvä. Yksikseen ja erikseen. Tarvitsen jämäkkyyttä kasvatukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Murrosikä voi olla. Tytär kilpailee äitinsä kanssa. Oletteko olleet läheisiä nuorempana? Onko isä ollut etäisempi? 

Voi myös on jokin mt-ongelma. Ahdistus, joka purkautuu noin. Ei missään nimessä kannata vähätellä.

Koittakaa kuunnella. Mitä lapsi oikeasti haluaa sanoa."

Olimme erottamattomat kun lapsi oli pieni ja hyvissä väleissä. Nyt tämän kahden vuoden aikana on tapahtunut täyskäännös. Nyt lapsen ollessa melkein 13-vuotias elämä on yhtä eripuraa ja kireää ilmapiiriä. Isä on aina ollut 'taustalla' eikä ole niin tiiviit välit lapseen kuin minulla. Olen ajatellut että sillä on iso vaikutus enkä tiedä miten tästä pääsee ulos. Ap

Vierailija
24/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea lapsen olemista? Mitä hölinää tämäkin on? Lapsi osaa, olla ja tehdä. Kokeilee ja yrittää. Se mitä vanhempien pitää tehdä on asettaa rajat. Se taitaa olla 50 prosentilla vanhemmista hukassa. 

Vierailija
25/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syynä haukkumiseen? Mitä lapsi arvostelee?

Muistan, kun itse räyhäsin ja arvostelin vanhempiani. Herätti niin raivon tunteita. Samat asiat ärsytti vanhemmissa loppuun saakka eli heissä oli vikaa. Etäisyyttä pidin aikuisena. Itse olen pyrkinyt toimimaan ihan toisin kuin vanhempani. Omat lapset ovat jo aikuiset eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. 

Siis ymmärtäisin jos olisi jokin hyvä syy, mutta en löydä sitä. Me ei ikinä puhuta lapselle niin rumasti miten puhuu äidilleen. Tottakai aina sanon ettei tuolla lailla puhuta äidille jne. mutta ei sillä tunnu olevan vaikutusta. En ole alkoholisti enkä käytä fyysistä väkivaltaa. Lapsi nukkuu mukavassa pelissä, on ruokaa säännöllisesti, kavereita jne. mutta on silti aina tyytymätön. Voiko olla että on masentunut tai jotain mutta ihmetyttää mikä voi olla sitten niin huonosti että käyttäytyy näin huono

Kovat keinot käyttöön. Jos haukkuminen jatkuu, niin kännykkä pois. Vähemmän viikkorahaa. Tehdää jääkaapin oveen lista, joka kerran kun tytär puhuu äidilleen epäkunnioittavasti ilman syytä, niin ruksi listaan. Viidestä ruksista viikkorahaa pois. 

Tämä ilman syytä on hyvä tiedostaa. Ihmisellä on oikeus suuttua syystä. 

Vierailija
26/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea lapsen olemista? Mitä hölinää tämäkin on? Lapsi osaa, olla ja tehdä. Kokeilee ja yrittää. Se mitä vanhempien pitää tehdä on asettaa rajat. Se taitaa olla 50 prosentilla vanhemmista hukassa. 

Lapsi on ollut erityislapsi vaikean sairauden vuoksi. Olen kaikin tavoin koittanut tukea häntä normaliuteen tuuppimalla ja tukemalls enemmän kuin lapsia yleensä. 

Tämä on ollut hankalaa, koska lapsella on ollut toisinaan voimakkaitakin kipuja. Lempeydellå olen yrittänyt tasoittaa tätä asiaa. 

Vierailija
27/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea lapsen olemista? Mitä hölinää tämäkin on? Lapsi osaa, olla ja tehdä. Kokeilee ja yrittää. Se mitä vanhempien pitää tehdä on asettaa rajat. Se tai

Lähes tähän pisteeseen on mennyt ihan hyvin. Nyt alkaa uusi luku ja olen neuvoton. Sairaus ja vaikea elämäntilanne on jättänyt jäljet. 

Vierailija
28/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukea lapsen olemista? Mitä hölinää tämäkin on? Lapsi osaa, olla ja tehdä. Kokeilee ja yrittää. Se mitä vanhempien pitää tehdä on asettaa rajat. Se tai

Ja tulos on mikä? Suomi on jo täynnä erityislapsia, joita paapotaan. Oikeasti pitäisi vain vaatia ja asettaa seuraukset kuten kaikille lapsille. Nykyinen kasvatustulos on surkeaa nähtävää kouluissa, kodeissa ja lastensuojelulaitoksissa. 

Vierailija
29/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isän ja äidin pitäisi olla yhdessä rintamassa kasvattamassa lasta. Selkeät rajat. 

Isän pitäisi mennä terapeutin pakeille. Tuo haukkuminen murentaa kunnioitusta koko naissukupuolta kohtaan. 

Painu ny kukkis vit-tuun. 

Vierailija
30/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misogynia ja paha olo. Ei se oikeastaan ole äidin ongelma, vaan perheen isän. Jos mies ei suojele lastensa äitiä edes lasten väkivallalta niin suosittelen lämpimästi lätkimään lähtemistä.

Vierailija
31/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä pitäisi. Mutta käytännössä ei. Sairas ihminen vaatii / tarvitsee aina erikoiskohtelua. 

Ei esim. syöpäsairas lapsi pysty urheilemaan samalla tavalla kuin terve lapsi. Lisäksi oman lapsen kipu on vanhemmalle raastavaa. Tämä jättää jäljet. 

Meillä on vielä tämä yksinhuoltajuus päälle.

Vierailija
32/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se onnistu, jos perheessä on muita rajattomia ja huonokäytöksisiä. Poikalapsi samaistuu eniten miehiin ja ottaa mallia heistä. Jos mies kohtelee naista huonosti ja saa jopa positiivista validaatiota isältä väkivallasta äitiä/siskoa kohtaan niin eipä siinä ole mitään keskusteltavaa. Kohti ovea vaan.

Vierailija
33/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja tulos on mikä? Suomi on jo täynnä erityislapsia, joita paapotaan. Oikeasti pitäisi vain vaatia ja asettaa seuraukset kuten kaikille lapsille. Nykyinen kasvatustulos on surkeaa nähtävää kouluissa, kodeissa ja lastensuojelulaitoksissa."

Erityislapselle rajatkaan ei riitä. Ne on rajattomia luonnostaan. Tarvitsevat vain enemmän ohjausta. Ne, joilla ei ole kokemusta tällaisista lapsista eivät oikeasti tiedä... miten aikaavievää ja kärsivällisyyttä koettavaa se on. 

Vierailija
34/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Murrosikä voi olla. Tytär kilpailee äitinsä kanssa. Oletteko olleet läheisiä nuorempana? Onko isä ollut etäisempi? 

Voi myös on jokin mt-ongelma. Ahdistus, joka purkautuu noin. Ei missään nimessä kannata vähätellä.

Koittakaa kuunnella. Mitä lapsi oikeasti haluaa sanoa."

Olimme erottamattomat kun lapsi oli pieni ja hyvissä väleissä. Nyt tämän kahden vuoden aikana on tapahtunut täyskäännös. Nyt lapsen ollessa melkein 13-vuotias elämä on yhtä eripuraa ja kireää ilmapiiriä. Isä on aina ollut 'taustalla' eikä ole niin tiiviit välit lapseen kuin minulla. Olen ajatellut että sillä on iso vaikutus enkä tiedä miten tästä pääsee ulos. Ap

Tytär kilpailee äitinsä kanssa isän huomiosta? Ehkä isän ja tyttären olisi hyvä viettää aikaa kahdestaan, joku yhteinen harrastus. Tytär kaipaa isäänsä ja äiti on nyt tiellä. 

Vierailija
35/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kyvyttömyys asettaa jälkikasvulleen rajoja. Isä ja äiti molemmat, teidän tehtävänne on tehdä selväksi että tuota ei tehdä. Seurauksia kehiin jos lapsi ei tottele.

Vierailija
36/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isän ja äidin pitäisi olla yhdessä rintamassa kasvattamassa lasta. Selkeät rajat. 

Isän pitäisi mennä terapeutin pakeille. Tuo haukkuminen murentaa kunnioitusta koko naissukupuolta kohtaan. 

Painu ny kukkis vit-tuun. 

Kasvata itse yksin syöpäsairas lapsi. 

Vierailija
37/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama käytös seuraa seurustelusuhteisiin. Ei kunnioita tyttöystäviään. Ja voi muutenkin rikkoa rajoja, vielä pahemmin. Olen nähnyt lastentarhassa, kuinka muslimiperheen pojat käyttäytyvät tyttöjä kohtaan väkivaltaisesti. Opittu malli.

Minunkin veljeni pahoinpiteli minua lapsena ja lisäksi tämän kaverit. Lopulta äiti hajotti koko perheen.

Isälläni on uusi perhe, jossa sama käytös toistunut. Perheen poikalapsi ei ole väkivaltainen vain sisarustaan vaan myös minua kohtaan. Myös tässä laumassa elävät naiset ovat käyttäytyneet minua kohtaan väkivaltaisilla tavoilla. 

Ongelma on osittain yksinkertaisesti miessukupuolessa, testosteronissa. Se osa mikä ongelmasta on kulttuurista on se, että meidän kulttuurissamme väkivalta kannustetaan ohjaamaan naisiin, sen sijaan että koiraat kukkotappelisivat keskenään, niinkuin eläinmaailmassa. Eläinmaailmassahan naiest eivät piittää tippaakaan siitä, mitä koiraat tekevät tai ovat tekemättä, vaan liikkuvat keskenään naaraslaumassa. Elävät tavallaan vähän eri todellisuuden tasolla, kuin koiraat, ja kohtaavat toisensa vain kiima-aikaan. 

Suosittelen lämpimästi naisia omaksumaan tällaista mallia. Iso osa naisia elää yksin ja liikkuu naisten suosimissa harrastusporukoissa. Itsellisiä äitejä on alkanut ilmestymään. Naisen suurin uhka on läheinen mies ja siksi suurin turva se, ettei ole läheisiä miehiä.

Vierailija
38/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien kyvyttömyys asettaa jälkikasvulleen rajoja. Isä ja äiti molemmat, teidän tehtävänne on tehdä selväksi että tuota ei tehdä. Seurauksia kehiin jos lapsi ei tottele.

Olen sitä mieltä, että voisi auttaa, jos tyttärellä ja isällä olisi jokin yhteinen juttu. Tytär kilpailee isän huomiosta äidin kanssa. Tytär selkeästi haluaisi viettää aikaa isän kanssa enemmän. 

Vierailija
39/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja tulos on mikä? Suomi on jo täynnä erityislapsia, joita paapotaan. Oikeasti pitäisi vain vaatia ja asettaa seuraukset kuten kaikille lapsille. Nykyinen kasvatustulos on surkeaa nähtävää kouluissa, kodeissa ja lastensuojelulaitoksissa."

Erityislapselle rajatkaan ei riitä. Ne on rajattomia luonnostaan. Tarvitsevat vain enemmän ohjausta. Ne, joilla ei ole kokemusta tällaisista lapsista eivät oikeasti tiedä... miten aikaavievää ja kärsivällisyyttä koettavaa se on. 

Älä viitsi. Täytyy olla rajat ja seuraukset. Ei lapsi opi ikinä. Kävelee vain yli, kun vanhemmat ohjailee. 

Vierailija
40/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Täytyy olla rajat ja seuraukset. Ei lapsi opi ikinä. Kävelee vain yli, kun vanhemmat ohjailee. 

Niin pitää olla rajat. Se on vain tosi vaikeaa. Tunnen itseni vieteriukoksi. Ääripäästä toiseen. Ilman rajoja ihmisestä kasvaa rajaton. Siksi ymmärrän, että jotain apua mekin tarvitaan.