Miksi osa-aikatyöstä haluttiin tehdä kannattamatonta?
Onko se sitten hyödyllisempää ja taloudellisempaa, että porukka on kokonaan työttömänä?
(Katselin yhtä osa-aikatyöpaikkaa ja totesin, ettei se maksa vaivaa, kun olisi ostettava työmatkoja varten auto.)
Kommentit (168)
Miksi ei saa tehdä osa-aikatyötä, jos on muita tuloja? Itse ainakin aion vuoden kuluttua jäädä Osittaiselle vanhuuseläkkeelle ja jatkaa osa-aikatyötäni sekä lopettaa päivätyön vähitellen, en ihan kerralla vaan vähitellen vähentämällä. Tästä on jo sovittu, sillä pomo itsekin jää eläkkeelle siinä vaiheessa kun minä lopetan (ainoa ulkopuolinen pienessä insinööritoimistossa, jatkaja on alustavasti tiedossa mutta en aio jäädä jatkajan leipiin enää). Tulen näillä hyvin toimeen, jos saan asunnon myytyä. Voin muuttaa vaikka lapsuudenkotikuntaani, mistä saa ihan hyväkuntoisen kaksion 1/3 sillä hinnalla mitä tästä on vastaavia myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en myöskään tiedä miksi osa-aika työtä ei saa olla kun se on ainoa työmuoto jota voin tehdä työkyvyttömyyseläkkeellä. No ei tehdä enää mitään sitten, ollaan vaan.
Älä leiki tyhmää. Vaikka kuinka monella on osa-aikatyö, minullakin. Ei sen palkalla elä, mutta onpa vähän enemmän rahaa kuin ilman sitä.
Jos on valtiolla töissä niin ei saa tehdä samaan aikaan muualla töitä vaikkapa osa-aikatöitä.
Joillakin työnantajilla ei saa myöskään tehdä samaan aikaan tai vaikkapa puoli vuotta työsuhteen jälkeen kilpailevalla työnantajalla töitä. Kilpailevaksi työnantajaksi voidaan periaatteessa laskea kuka vaan, mikä tahansa yritys ja ihan miltä tahansa alalta.
Jos on osa-aikatöissä niin ei voida palkata palkkatue
Ei pidä paikkaansa. Kilpailukieltosopimuksia voidaan tekaista tuosta noin vaan ihan niin kuin tekaistaan, että mukamas on yrittäjä vaikka oikeasti ei ole. Tarkoituksena saada työntekijä valtiole takaisin töihin.
Miksi? Ei toimistosihteerin palkka niin kummoinen ole, ei työtehtävät ole kovin kummoisia, ei työkaverit ole kovin mukavia ja esimiehenkin ovat ällöttäviä ja inhottavia ja yleinen ilmapiiri on perseestä. Todella perseestä. Ja eikä edes itse ole koskaan hakenut tuonne töihinkään edes eikä tehnyt edes hakemustakaan. Miten kukaan voi luulla, että siellä on muka koko loppuelämän? Ettekö todellakaan saa sinne ketään töihin muuten kuin pakottamalla? Kertoo aika paljon työpaikasta jos sinne ei saa ketään muuta kuin pakottamalla.
Miksi sä haluat pakottaa mut valtiolle töihin ilman minun omaa tahtoa? Et sä saa multa seksiä enkä sun kanssa mene naimisiin. Kyllä vttu on perseestä koko työpaikka.
Soitanko mä sun vaimolle ja kerron, että sä ruinaat multa seksiä varattuna ukkomiehenä ja yrität pakottaa mua takaisin teille töihin? Ehei, et todellakaan saa koskaan minulta seksiä. Et edes minkään kummoinen näköinen olet. Lyhyt, limainen ja ällöttävä ukko, hyi saatana. Ihan samannäköinen kuin se rais ka ri.
Onko se sitten hyödyllisempää ja taloudellisempaa, että porukka on kokonaan työttömänä?
Tämän hallituksen järjenjuoksun mukaan on tuomitavampaa olla osa-aikaisesti töissä kuin kokopäiväisesti työtön. Sen takia hallitus myöntää sille, joka on työtön 24/7, maksetaan täysi työttömyyskorvaus, kun taas osa-aikaista rokotetaan enemmän kuin ennen siitä hyvästä, että hän on myös töissä osan ajastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen järjenjuoksun mukaan on tuomitavampaa olla osa-aikaisesti töissä kuin kokopäiväisesti työtön. Sen takia hallitus myöntää sille, joka on työtön 24/7, maksetaan täysi työttömyyskorvaus, kun taas osa-aikaista rokotetaan enemmän kuin ennen siitä hyvästä, että hän on myös töissä osan ajastaan.
Osa-aikaisia on vaikeampi kyykyttää. Siksi mieluummin enemmän työttömiä. Mistä tämä kuvitelma tulee, että Orpopurra haluaisi suomen parasta?
MIELIPUOLI hallitus, kerta kaikkiaan
Kyllä jokaisella on oikeus irtisanoa itsensä jos on valtiolla töissä tai oikeus olla tulematta uudelleen määräaikaisen työsopimuksen jälkeen uudelleen töihin. Jokaisella on oikeus hakeutua muualle töihin jos itse haluaa. Ei siellä valtiolla ole pakko olla töissä jos siellä ei itse halua olla. Ei se mikään vankila ole, jossa on pakko olla. Eikä työtehtävätkään kovin kummoinen yhteiskunnallisen merkittäviä ole esim skannaaminen tai hiiren klikkaaminen. Kuka tahansa osaa tuollaista työtä tehdä. Ja työilmapiirikin aika vittumainen. Eikä työkaverit tai esimiehetkään kovin mukavia tai erinomaisia olleet.