Tuo persuehdotus että työttömien pitäisi hoitaa vanhuksia eikö se halveksi esim. lähihoitajien ammattitaitoa?
"meille syntyy pysyvä, hyvin laaja työttömien joukko, jotka hyvinvointivaltiossa saavat jonkinlaista rahoitusta. Kaikkien etu on, että se rahoitus ei ole pysyvästi täysin vastikkeetonta, Lindgren sanoo.
Työt voisivat Lindgrenin mukaan olla esimerkiksi vanhustenhoivaa."
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt jokainen tajua, ettei idea toimi käytännössä.
Olen työtön. Käyn katsomassa huonokuntoista äitiäni hoivakodissa ja samalla kysynyt voinko olla jossakin avuksi. En voi, koska en ole ammattitaitoinen. Korkeintaan työntää jonkun höperön mummon pyörätuolissa ruokapöydän ääreen tai jakaa mehua asukkaiden nokkamukeihin. Olen enemmänkin tiellä. Kaiken lisäksi hoitajat ovat konservatiivisia ja hierarkisia, niin ei tulisi kuulonkaan että joku työtön käyttäisi luovaa ajattelua ja ideoisi jotakin kivaa tekemistä asukkaille. Yritin sitäkin, koska olen ollut pitkään mukana tapahtuma-alalla ja vahva työkokemus. Ja jos ei muuta vedotaan asukkaiden yksityisyyteen, miten heidän tietojaan ei saa kertoa ulkopuoliselle. Noh, työtön vapaaehtoinen on juuri sitä ja asukkaiden nimiä ei kerrota.Ei kaikki vanhukset ole huonokuntoisia hoivakodin asukkaita vaan monet ova
Omaishoidossa on tyypillisesti tunneside ja vapaaehtoisuus mukana. Orjatyöhön pakotettaessa voisi hoidettavalle käydä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt näitä palstaröllejäkin syöttämässä ja pukemassa vanhuksia... Huhheijaa.
Tai miespuolisia tulijoita mummojen kanssa.
Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on työttömiä hoitajia ja monia muita hoitajia jotka ovat vaihtaneet alaa matalien palkkojen takia.
Kokoomus on suomalaisten ihmisten vihollinen. Kokoomus haluaa laskea suomalaisten palkkoja.
Eikö se oo hyvä että se hakee niitä jos niitä on vaihtanu alaa monta?
Ja mitä mä hyödyn yksityisen sektorin insinöörinä että julkisen sektorin hoitajilla ois helvetin hyvä palkka? Minähän sen maksan.
Ei ole hoitajilla "helvetin hyvä palkka". Kuukausipalkka sairaanhoitajilla on n. 2800e. ja lähihoitajilla n. 2500e. Jos tekee lisävuoroja, viikonloppuja yms. niin saa toki jotain lisiä vielä tuohon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt näitä palstaröllejäkin syöttämässä ja pukemassa vanhuksia... Huhheijaa.
Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on työttömiä hoitajia ja monia muita hoitajia jotka ovat vaihtaneet alaa matalien palkkojen takia.
Kokoomus on suomalaisten ihmisten vihollinen. Kokoomus haluaa laskea suomalaisten palkkoja.
Ja mitä mä hyödyn yksityisen sektorin insinöörinä että julkisen sektorin hoitajilla ois helvetin hyvä palkka? Minähän sen
Kuka sut hoitaa kun vaikka auto töytäisee pahasti tai saat sydärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä mä hyödyn yksityisen sektorin insinöörinä että julkisen sektorin hoitajilla ois helvetin hyvä palkka? Minähän sen
Olet idiootti etkä hyödy vieraskielisestä hoidosta, koska se ulkomaalainen ei ole native speaker. Et taida puhua mitään kieltä koska et ymmärrä kielten puhumisesta edes perusasiaa. Vastaanottajan pitää myös ymmärtää.... haha hahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nehän sais palkkaa, eli sen työttömyyskorvauksen. Ja ne jotka ei suostuisi tekemään valtion osoittamaa työtä niin menettäisi koko etuuden.
Vanhustyössä on paljon sellaista mikä ei vaadi koulutusta. Esim vanhusten ulkoilutus, seurustelu heidän kanssaan, erilaiset aputoimet ruuan tarjoilussa ja muussa keittiötyössä
Aika paljon sanoja käytät sen kertomiseen, että olet toope.
Aika vähillä sanoilla kerroit olevasi työhaluton työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon tienaat, jos tosiaan maksat lähihoitajien palkat? Heitähän on kymmeniätuhansia.
Onhan tuo sinänsä raikas ajatus, koska meillähän on perinteisesti oikein kytätty, että työtön ei missään tapauksessa saa ehdottomasti edes ilmaiseksi tehdä mitään työhön viittaavaa esim. vapaaehtoistyötä, sellaisesta aktiivisuudesta pitää ankarasti rangaista viemällä työttömyyskorvuakset.
Tietenkään sillä ei saisi korvata palkattua työvoimaa, mutta kyllä meillä totisesti olisi paljon sellaista työtä jota halukas voisi tehdä ihan itseään virkistääkseen juurikin esim. vanhusten piristämistä vaikka viemällä heitä kävelylle, koska sellaiseen ei ole ammattihoitajilla aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön. Käyn katsomassa huonokuntoista äitiäni hoivakodissa ja samalla kysynyt voinko olla jossakin avuksi. En voi, koska en ole ammattitaitoinen. Korkeintaan työntää jonkun höperön mummon pyörätuolissa ruokapöydän ääreen tai jakaa mehua asukkaiden nokkamukeihin. Olen enemmänkin tiellä. Kaiken lisäksi hoitajat ovat konservatiivisia ja hierarkisia, niin ei tulisi kuulonkaan että joku työtön käyttäisi luovaa ajattelua ja ideoisi jotakin kivaa tekemistä asukkaille. Yritin sitäkin, koska olen ollut pitkään mukana tapahtuma-alalla ja vahva työkokemus. Ja jos ei muuta vedotaan asukkaiden yksityisyyteen, miten heidän tietojaan ei saa kertoa ulkopuoliselle. Noh, työtön vapaaehtoinen on juuri sitä ja asukkaiden nimiä ei kerrota.Ei kaikki vanhukset ole huonokuntoisia hoivakodin asukkaita vaan monet ova
Niitä pieniä aputöitä tekee jo nyt korvausta vastaan usein nuoret jotka eivät edes varsinaisesti ole vielä työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä mä hyödyn yksityisen sektorin insinöörinä että julkisen sektorin
Mulla on yhtä paljon rahaa ku siinä kohtauksessa Scarfacessa ku Tony Montana ja Sosa laskee dollareita ja nauraa
Onhan se fiksu ajatus että työtä tehdään rahaa vastaan. Miksi sitä pitäisi ilmaiseksi saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä mä hyödyn yksityisen sektorin insinöörinä että julkisen sektorin
Niinku mä vastasin jo tonne niin osaan puhua englantia, ja puhun sitä päivittäin töissä ulkomaisten asiakkaiden kans.
Vierailija kirjoitti:
Se vois olla ihan vaan juttelua
Ihan normaaleja pikkuaskareita ja auttelua. Ei tuohon koulutusta tarvitse, tolkku ihmisyys on kyllä etu.
Kertoo siitä, ettei ole puhujalla mitään käsitystä hoitotyöstä ja vanhustenhoidosta.
Palveluyksiköissä olevat vanhukset ovat usein monisairaita. Työ ei ole mitään mehulasin tuomista ja seurustelua, vaan useimmiten raskasta, sairaanhoidollista työtä, jossa on osattava esimerkiksi lääkehoito ja moni erikoistuu esimerkiksi saattohoitoon. Ei sitä voi tehdä ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
kyllä meillä totisesti olisi paljon sellaista työtä jota halukas voisi tehdä ihan itseään virkistääkseen juurikin esim. vanhusten piristämistä vaikka viemällä heitä kävelylle, koska sellaiseen ei ole ammattihoitajilla aikaa.
Aika monelle tuollainen olisi hemmetin vastenmielistä eikä mitään piristävää. Pitää olla tietynlainen luonne jotta tykkää hoivata vieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä mä hyödyn yksityisen sektorin insinöörinä että julkisen sektorin hoitajilla ois helvetin hyvä palkka? Minähän sen maksan.
Mikä helvetin hyvä palkka? Moni hoitaja on vaihtanut alaa koska palkka on matala.
Intiasta pitää tuoda insinöörejä että saadaan sinut epäpätevänä korvattua. Ei tätä idiootin kanssa keskustelua kestä ilman palkkaa... haha hahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaishoitajilla on vain se yksi hoidettava, jonka hoito pitää osata. Ja joku kyllä kouluttaa siihen.
Ammattihoitajalla voi olla vuorossa jopa 10 hoidettavaa, kaikilla eri sairaudet, lääkitykset ja toimintakyky.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että lääkkeiden väärin käyttäjät varastaisivat vanhuksen lääkkeet ja ruoan. Ja lopuksi joku veisi vanhusten rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että lääkkeiden väärin käyttäjät varastaisivat vanhuksen lääkkeet ja ruoan. Ja lopuksi joku veisi vanhusten rahat.
ja varmaan myös raiskais peppuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin hyv
Yksityisen sektorin idea on se et jos joku intiaani osais tehdä mun työn paremmin ja halvemmalla, se tekis sen jo.
Mä maksan lähihoitajien palkan mut lähihoitajat ei maksa mun palkkaa. En hyödy myöskään merja ylä-anttilan tai sotejohtajien satojentuhansien vuosipalkoista, vaan kärsin niistä koska niiden takia joudun maksamaan enemmän veroja.