Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo persuehdotus että työttömien pitäisi hoitaa vanhuksia eikö se halveksi esim. lähihoitajien ammattitaitoa?

Vierailija
19.06.2025 |

"meille syntyy pysyvä, hyvin laaja työttömien joukko, jotka hyvinvointivaltiossa saavat jonkinlaista rahoitusta. Kaikkien etu on, että se rahoitus ei ole pysyvästi täysin vastikkeetonta, Lindgren sanoo.

Työt voisivat Lindgrenin mukaan olla esimerkiksi vanhustenhoivaa."

Kommentit (374)

Vierailija
361/374 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjät vois suunnata työllistymispaukut nuoriin. Eläkeikää lähestyviä, jo vaivoista kärsiviin niitä paukkuja sitten sen jälkeen.

Sen sijaan että valtio auttaisi nuoria, se keskittyy mm Kelan kautta perimään opintolainoja. Kela pistää surutta ulosottoon, ei minkäänlaista harkintaa. Nuoria jää yhä enemmän työttömiksi.

Vierailija
362/374 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asiantuntija Lindgren vastata näihin esiintulleisiin asioihin.

Lähettäisikö joku ketjun Lindgrenille ja päättäjille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/374 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahemman luokan herrasyndrooma kyllä niillä jotka ei näe ongelmaa siinä että työttömät laitetaan palkatta pakkotöihin. Itse kuitenkaan tuskin lopuisivat palkastaan ja siirtyisivät samoille rahoille työttömien kanssa työnkuvan säilyessä samana.

Niinhän tehdään siviilipalvelusmiehillekin. Eikö siinä ole ongelmaa?

Vaihtoehtona on aina mennä armeijaan tai vankilaan.

Vierailija
364/374 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahemman luokan herrasyndrooma kyllä niillä jotka ei näe ongelmaa siinä että työttömät laitetaan palkatta pakkotöihin. Itse kuitenkaan tuskin lopuisivat palkastaan ja siirtyisivät samoille rahoille työttömien kanssa työnkuvan säilyessä samana.

Pitäisikö samat vaihtoehdot olla työttömille?

Vierailija
365/374 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ryhtyä, mutta en aio ottaa rokotteita, joita hoivatyö yleensä edellyttää.

Vierailija
366/374 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö samat vaihtoehdot olla työttömille?

Työttömän pitää olla kokoaikatyöllinen, jotta kokoaikatyöllisen voi manipuloida työttömäksi kostistoon. Osa-aikatyöllisen pitää hankkiutua kokoaikatyölliseksi, jotta voidaan manipuloida työttömäksi kortistoon. Kortistossa pitää olla työttömänä, jotta voidaan manipuloida valtiolle töihin, osa-aikaiselta se ei onnistu, osa-aikaista ei voi manipuloida valtiolle töihin, koska hänellä on jo työ.

Vierailija
367/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on ollut jo hyvin pitkään, että jotkut ajattelevat työn olevan heille kiusantekoa. Ei tunneta ylpeyttä siitä, että edes yritetettäis elättää itsensä ja perheensä. Odotetaan kuin manulle illallista, että tulee työttömyyskorvaus, asumistuki ja/tai toimeentulotuki. Sitten vingutaan kaljatölkki kourassa tatuoituna ja lävistettyinä kun kaikki on niin pskaa. Emännillä lisäksi tuhannen paksut irtoripset. Lapsia tehdään jokaiselle isäehdokkaalle ja syödään mielialalääkkeitä ja ollaan turvonneita koska on kilpirauhasongelmia vaikka syy on kaljan kittaaminen liikkumattomuus ja roskaruoka. Nämä ongelmat usealla.

Tietysti on toinenkin puoli työttömiä, jotka tekevät ja hakevat töitä aina kun mahdollista. Hoitavat hyvin asiansa jne. Eli työttömät voi huoleti jakaa kahteen erilaiseen joukkoon ja toki siinä on myös tuossa välimaastossa keikkuva työtön, joka ei aina tiedä ollako vai eikö olla. Voip olla vaikkapa jonkin sortin päihdeo

Minulla on työ, mutta silti voin sanoa, että teen työtä vain ja ainoastaan palkan takia. Jos voittaisin lotossa, lopettaisin työnteon kuin seinään. Aika harva tekee mistään muusta syystä töitä, jos rehellisiä ollaan.

Vierailija
368/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus voi kuurata vaan sitä alapäätänsä? kohta puoiin 5% katto estää pääsemästä eduskuntaan. ja ne portaat.

Vierailija
369/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin ulkoiluttaa vanhuksia. Jalan takia en saa kävellä pitkälle, mutta lykkään mummon aurinkoa ottamaan kolmeksi tunniksi ja itse luen varjossa puun alla kirjaston kirjaa ja juon vettä. 

Vierailija
370/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt näitä palstaröllejäkin syöttämässä ja pukemassa vanhuksia... Huhheijaa. 

Minä voin tehdä mummelille ponnarin pystyyn päälaelle sojottamaan. 

Vierailija
371/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistuttaa,aiemmin historiassa suomessa ei ollut sosiaaliturvaa,vaan silloin tehtiin hätäaputöitä,raskaita sellaisia,sosiaalimenojen kasvuvauhdilla ollaan menossa siihen,ettei meillä enää ole varaa nykyisenkaltaiseen sosiaaliturvaan ja jotain muutoksia tähän tulee tapahtumaan,nimitetään sitten vaikka vastikkeelliseksi sosiaaliturvaksi.

Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4 miljardia. 

Joten lopeta se paskan puhuminen. 

Juu, kyllä me tullaan eläkeläisiä hoitamaan, siitä tulee varmasti hauskaa. 

Menen ulkoiluttamaan eläkeläisiä eli lykkään kaupan eteen ja käyn itse katselemassa tavaroita. Mummeli ulkoilee kaupan edessä pyörätuolissa istumassa aurinkoa ottamassa. 

Vierailija
372/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei takuulla tykkää jälkkäri pullasta joten syön sen itse.

Vierailija
373/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat voi sanoa, että näin hoidetaan, mutta minä hoidan miten haluan. Anoppi aina sanoo, että jokainen hoitaa omalla tavallaan. 

Vierailija
374/374 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt näitä palstaröllejäkin syöttämässä ja pukemassa vanhuksia... Huhheijaa. 

Tai miespuolisia tulijoita mummojen kanssa.

Tiedätkö, että heitä on ihan koulutettuna ja palkkatöissä mummoja hoitamassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi